PDA

View Full Version : Vibes!



Bluesbreaker
8 januari 2007, 15:38
Ik ben op zoek naar een vibe, dus kom maar op met jullie meningen/suggesties, ik verzamel ze wel in deze post om t overzichtelijk te houden.
De vibe moet een plaatje krijgen in Strat > Teese RMC 2 wah > Ibanez TS9 > Everman Fuzzdrive > Bassman 50 2x15".

Dunlop Uni Vibe, MP € 262
http://www.nederlandmuziek.com/assets/dunlop_uni-vibe.jpg



Dit heb ik van horen zeggen, maar de meeste mensen zeggen dat die Dunlop Rotovibe veel vetter is dan de Dunlop Univibe...
Het is heel heel lang geleden dat ik die Dunlop Univibe heb getest, dus echt met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar voor mij klonk hij toen meer als een slechte chorus waar ik een beetje zeeziek van werd, niet super dun zoals de Fulltone Dejavibe en de Voodoo Lab Microvibe, maar niet diep en pulserend genoeg om te klinken als een echte vibe...


Ik heb de Dunlop Univibe SC (de goedkopere versie, zonder het swell-pedaal) gehad. Pulseert wat anders dan zijn duurdere broer maar qua sound komen ze aardig bij elkaar in de buurt. Als Vibrato ook prima te gebruiken. Overigens een behoorlijk tonesucker als 'ie uit staat.



Dunlop Rotovibe, MP € 195
http://www.musik-produktiv.ch/bilder2/00/34/65/003465015l.jpg


Dunlop Rotovibe ook gehad. Klinkt net iets dikker dan de Univibe SC. Mooie ervan is natuurlijk dat de snelheid van het effect te regelen is. De Vibrato is minder diep als van de Univibe SC.


Fulltone Dejavibe II, MP € 399
http://www.musik-produktiv.ch/bilder2/00/34/65/003465015l.jpg



Fulltone Dejavibe mini, Feedback € 299
http://www.nederlandmuziek.com/assets/fulltone_dejavibe-mini.jpg



De Fulltone Mini Dejavibe heb ik nog niet getest, maar die schijnt wat dunner en subtieler te klinken dan de andere Vibes...

Zelf heb ik een mini Dejavibe en ben er erg tevreden over, goeie sound en makkelijk in te stellen.


Mini Dejavibe blijft absoluut mijn favoriet, mits goed ingesteld. Onderaan kan je de puls regelen en Fulltone zet deze altijd op max maar dat is niet de best klinkende instelling imho, heb hem een stukkie teruggedraaid en nu pulseert hij lekker en klinkt hij prima met gain en clean. Meestal heb ik hem op de Vintage stand maar ook de Modern is lekker, tikkeltje brighter maar nog altijd super

Heb de 'custom shop' mini dejavibe gehad, cut mids en boost treble, resulteert in dun geluid en wegvallen in je bandgeluid. Daarnaast ook een volume drop (al kan dat ook lijken door het wegvallen van mids).



Roger Mayer VoodooVibe, Haar € 365
http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/rmayer/rmvv_big.jpg



Roger Mayer Voodoo Vibe:
Tsja, weinig diepte en puls, wel minder dun van sound dan de Fulltone Dejavibe en de Voodoo Lab Microvibe...



VoodooVibe: de UBER-vibe mits goed ingesteld, klinkt super maar het kost moeite om hem goed te krijgen, veel te groot voor een pedalboard



Roger Mayer Voodoo Vibe, ook gehad, nooit weg moeten doen. Inderdaad een lummel van een apparaat maar qua sound kan ik me bij Lord Riff aansluiten. Maar ook kan ik bevestigen dat het instellen van het apparaat de nodige tijd kost. Mocht je keuze hierop vallen dan adviseer ik je om om alle potmeter-asjes rubberen ringetjes te schuiven en daarna de knoppen er weer op te zetten. Mocht je namelijk na lang zoeken de voor jou perfecte instelling hebben gevonden, dan is de kans groot dat je tijdens het (de)activeren van het pedaal per ongeluk met je voet één van de potmeters raakt en daardoor je instelling(en). Met rubber ringetjes draaien de potmeters een stuk stroever waardoor de instellingen ook beter behouden blijven. Eigenlijk zou je er drie moeten hebben: 1 voor de vibe, 1 voor de vibrato en 1 voor de tremolo want alledrie klinken echt te gek!!


Roger Mayer VoodooVibe JR, Haar € 272
http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/rmayer/rmvvjr_big.jpg



De Voodoo Vibe Jr. kan wat dieper pulserend klinken, maar kan ook wel redelijk richting de Tube Vibe gaan, erg vet, een van mijn favorieten...


Roger Mayer Voodoo Vibe Jr:
Veel beter dan de gewone Voodoo Vibe, of ze moeten deze ook hebben opgewaardeerd, in ieder geval makkelijker in te stellen, zeer veelzijdig, zowel lekker met clean als met crunch...
Ontzettend goed wat betreft prijs/kwaliteit, zeker het proberen waard...


Roger Mayer mini DejaVibe. Deze laatste sprong er qua toon/feel en 'vibe' wat mij betreft bovenuit en deze heb ik dan ook meegenomen. Gebruik hem nu nog steeds met heel veel plezier.


VoodooVibe Jr: is het net niet, klinkt lekker maar ik vond hem niet lekker pulseren




Effectrode Tube Vibe, Haar € ?, Rechtsreeks $ 450 inc
http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/eff/etv_big.jpg


De Tube Vibe gaat wat minder diep, is wat subtieler, maar wel heel mooi smooth en rond...



Sweetsound MojoVibe, Haar € 299,50
http://www.sweetsound.com/images/Mojopic2900.JPG



De Sweetsound Mojovibe klinkt heel pulserend en dik, maar ook wel een beetje middig, ik vond deze een beetje in de weg zitten van mijn sound, erg goed, maar toch niet helemaal super in vergelijk met de rest...


Mojovibe: hier ben ik het eens met Tristan, te dik in´t midden



1ste indruk: alle superlatieven lijken terecht, echt lekker spacey. Hij heeft absoluut geen last van de imo minpunten van de Fulltone CS mini DV (die ik hiervoor had), dus geen volume en mid drop, geen treble boost. Topding!


nog even een nuance: ik baseer mij op de Ultravibe, niet de Mojovibe. Volgens Bob Sweet zouden ze identiek moeten klinken, toch zijn er mensen die de Ultravibe prefereren boven de Mojovibe. Ikzelf ken alleen de Ultra, heb nooit kunnen vergelijken met de Mojo. Dat mensen de Ultra beter vinden klinken kan ook worden ingegeven door het feit dat hij niet meer wordt gemaakt...

De truc bij de Ultravibe om hem niet te dik te laten klinken is trouwens de intensity max op 1 a 2 uur te zetten. Ik kan me nog herinneren dat bij mijn Deja, Micro en Dunlop de intensity altijd op 3 uur of hoger stond. Als je deze setting gebruikt op de Ultra kan het inderdaad wat teveel van het goede worden.



Rocktron VertigoVibe MP € 95
http://images.amazon.com/images/P/B0002GFU34.01-AIMZUKBRH6H15._AA280_SCLZZZZZZZ_.jpg



Rocktron VertigoVibe. Gewoon links (of rechts) laten liggen, is het inpluggen echt niet waard, klinkt helemaal nergens naar. Zelfs niet "subtiel".



VoodooLab MicroVibe Haar € 175
http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/fit,325by400/quality,85/microvibe-397152968a6a4320763a89abaf6547cb.jpg


De Microvibe is heel erg leuk voor een nette prijs.

Heb de microvibe gehad, cut mids en boost treble, resulteert in dun geluid en wegvallen in je bandgeluid. Daarnaast ook een volume drop (al kan dat ook lijken door het wegvallen van mids).


Microvibe: blijf het een lekkere vibe vinden voor de prijs, model dat ik enkele weken testte had absoluut niet het probleem dat Jero aanhaalt, geen mid of volume verlies



Voodoo Lab Microvibe:
Klinkt ongeveer hetzelfde als de Fulltone Dejavibe, beide een beetje dun, weinig diepte en puls, niet zo vet...



Black Cat Vibe, Analogman, $ 299 ex



De Black Cat Vibe klinkt gewoon heel erg vet en pulserend zonder troebel te zijn, ook een van mijn favorieten, zeker voor cleane sounds...



Black Cat Vibe:
Fantastisch voor cleane sounds, waanzinnig, dik, puls, vet, breed maar smeert je geluid niet dicht met midrange...
Helaas soms te dik om met crunch te gebruiken, maar dat vind ik zelf toch een beetje teveel Jimi, dus waarschijnlijk wordt het voor mij deze...



BlackCat Vibe: Klinkt prima met clean maar niet lekker met gain, beetje muddy want hij klinkt behoorlijk donker



MJM Sixties VibeRechtsreeks $ 275 ex
http://www.mjmguitarfx.com/mjm_sixtiesvibe_front.gif



MJM Sixties Vibe:
Best een okee ding, redelijk breed instelbaar van diep tot minder diep, lijkt goed te werken op zowel cleane als crunchy sounds...
Om de een of andere reden ben ik er toch niet helemaal weg van, hij geeft me geen kippenvel, het is het voor mij net niet zeg maar, wel een goed ding en zeker de moeite waard om eens te proberen...
Een beetje als de Sweetsound Mojovibe, alhoewel de Sixties Vibe naar mijn idee wel wat transparanter is zonder dat hij dun gaat klinken...




Lovepedal MagicBoy VibeRechtsreeks $ 150 ex
http://lovepedal.com/bvibe.jpg



Lovepedal Vibe: 1 knop maar wel een vette vibe, ziet ergens in de buurt van de mojovibe, vond hem lekker met clean en goed met gain maar gooi er een fuzz of TS bij en hij kon niet meer goed mee.

thieske
8 januari 2007, 15:43
mooi topic.. ben ook op zoek maar heb niet 2 a 300 ballen gereedstaan.. heb wat dingen gelezen over de dunlop rotosound(dat was toch de naam??) zo'n rood wah achitg pedaal... enige ervaring..? en zou die ook in bovengenoemd rijtje thuishoren?

Bluesbreaker
8 januari 2007, 17:15
mooi topic.. ben ook op zoek maar heb niet 2 a 300 ballen gereedstaan.. heb wat dingen gelezen over de dunlop rotosound(dat was toch de naam??) zo'n rood wah achitg pedaal... enige ervaring..? en zou die ook in bovengenoemd rijtje thuishoren?

De rotovibe, rotosound zijn snaren volgens mij. Ik weet niet of die dr bij hoort, doet dat ding ook iets als je niet staat te waggelen op het pedaal?
Overigens kost dit pedaal ook nog 195 euro, ook niet gek goedkoop dus...

Tristan
8 januari 2007, 17:40
Ik heb er nog wel meer getest hoor...

Voodoo Lab Microvibe:
Klinkt ongeveer hetzelfde als de Fulltone Dejavibe, beide een beetje dun, weinig diepte en puls, niet zo vet...

Roger Mayer Voodoo Vibe:
Tsja, weinig diepte en puls, wel minder dun van sound dan de Fulltone Dejavibe en de Voodoo Lab Microvibe...

MJM Sixties Vibe:
Best een okee ding, redelijk breed instelbaar van diep tot minder diep, lijkt goed te werken op zowel cleane als crunchy sounds...
Om de een of andere reden ben ik er toch niet helemaal weg van, hij geeft me geen kippenvel, het is het voor mij net niet zeg maar, wel een goed ding en zeker de moeite waard om eens te proberen...
Een beetje als de Sweetsound Mojovibe, alhoewel de Sixties Vibe naar mijn idee wel wat transparanter is zonder dat hij dun gaat klinken...

Dit heb ik van horen zeggen, maar de meeste mensen zeggen dat die Dunlop Rotovibe veel vetter is dan de Dunlop Univibe...
Het is heel heel lang geleden dat ik die Dunlop Univibe heb getest, dus echt met zekerheid durf ik het niet te zeggen, maar voor mij klonk hij toen meer als een slechte chorus waar ik een beetje zeeziek van werd, niet super dun zoals de Fulltone Dejavibe en de Voodoo Lab Microvibe, maar niet diep en pulserend genoeg om te klinken als een echte vibe...

Mijn favorieten zijn deze...
Black Cat Vibe:
Fantastisch voor cleane sounds, waanzinnig, dik, puls, vet, breed maar smeert je geluid niet dicht met midrange...
Helaas soms te dik om met crunch te gebruiken, maar dat vind ik zelf toch een beetje teveel Jimi, dus waarschijnlijk wordt het voor mij deze...

Roger Mayer Voodoo Vibe Jr:
Veel beter dan de gewone Voodoo Vibe, of ze moeten deze ook hebben opgewaardeerd, in ieder geval makkelijker in te stellen, zeer veelzijdig, zowel lekker met clean als met crunch...
Ontzettend goed wat betreft prijs/kwaliteit, zeker het proberen waard...

LordRiffenstein
8 januari 2007, 18:15
Ok, nog eens een duit in´t zakje, heb dus zelf de mini dejavibe. Heb verder de volgende getest:

Microvibe: blijf het een lekkere vibe vinden voor de prijs, model dat ik enkele weken testte had absoluut niet het probleem dat Jero aanhaalt, geen mid of volume verlies
BlackCat Vibe: Klinkt prima met clean maar niet lekker met gain, beetje muddy want hij klinkt behoorlijk donker
Originele CAE Vibe, 1/2 19" ding: zeer goeie vibe, een van de betere, goeie puls en dikke sound maar toch niet overdreven zodat het met gain lekker blijft klinken
Mojovibe: hier ben ik het eens met Tristan, te dik in´t midden
VoodooVibe: de UBER-vibe mits goed ingesteld, klinkt super maar het kost moeite om hem goed te krijgen, veel te groot voor een pedalboard
VoodooVibe Jr: is het net niet, klinkt lekker maar ik vond hem niet lekker pulseren
Dunlop Univibe: K m P

en nog niet vermeld hier:
Lovepedal Vibe: 1 knop maar wel een vette vibe, ziet ergens in de buurt van de mojovibe, vond hem lekker met clean en goed met gain maar gooi er een fuzz of TS bij en hij kon niet meer goed mee.

Mini Dejavibe blijft absoluut mijn favoriet, mits goed ingesteld. Onderaan kan je de puls regelen en Fulltone zet deze altijd op max maar dat is niet de best klinkende instelling imho, heb hem een stukkie teruggedraaid en nu pulseert hij lekker en klinkt hij prima met gain en clean. Meestal heb ik hem op de Vintage stand maar ook de Modern is lekker, tikkeltje brighter maar nog altijd super.

Bluesbreaker
8 januari 2007, 19:06
Tristan en LordRiffenstein bedankt voor jullie waardevolle bijdrage!

Dirk_Hendrik
8 januari 2007, 19:26
Misschien nog even de "echte" vibe waar ze allemaal op gebaseerd (inclusief de univoxes) zijn ;):

http://dirk-hendrik.com/images/rands_phasetone.jpg

Verder lekker gaan spelen met de clones. Deze staat in Amalog Mike's rijtje van "Hens Teeth" en is zelfs in de identieke versie van de Shin-Ei Resley Tone verschrikkelijk lastig te vinden.

1959SLP
8 januari 2007, 19:32
@ TS: joevgotmeel.

Tristan
8 januari 2007, 19:35
@Bluesbreaker:
Graag gedaan hoor...
Zoals je wel kan zien zijn Jero, LordRiffenstein en ik het in grote lijnen wel met elkaar eens, het grootste verschil is dat je van de sound van de Fulltone en de Voodoolab moet houden, ik zou ze in ieder geval zeker even testen want wie weet is het precies wat je zoekt...
Ik ben zelf ook nog een beetje aan het dubben, ik moet zowiezo de nieuwe Black Cat Vibe en de Fulltone Mini Dejavibe nog testen, waarschijnlijk zet ik de Microvibe, de Voodoo Vibe en de Voodoo Vibe Jr er dan ook nog wel even naast...

dml
8 januari 2007, 19:35
Ik heb de Dunlop Univibe SC (de goedkopere versie, zonder het swell-pedaal) gehad. Pulseert wat anders dan zijn duurdere broer maar qua sound komen ze aardig bij elkaar in de buurt. Als Vibrato ook prima te gebruiken. Overigens een behoorlijk tonesucker als 'ie uit staat.

Dunlop Rotovibe ook gehad. Klinkt net iets dikker dan de Univibe SC. Mooie ervan is natuurlijk dat de snelheid van het effect te regelen is. De Vibrato is minder diep als van de Univibe SC.

Roger Mayer Voodoo Vibe, ook gehad, nooit weg moeten doen. Inderdaad een lummel van een apparaat maar qua sound kan ik me bij Lord Riff aansluiten. Maar ook kan ik bevestigen dat het instellen van het apparaat de nodige tijd kost. Mocht je keuze hierop vallen dan adviseer ik je om om alle potmeter-asjes rubberen ringetjes te schuiven en daarna de knoppen er weer op te zetten. Mocht je namelijk na lang zoeken de voor jou perfecte instelling hebben gevonden, dan is de kans groot dat je tijdens het (de)activeren van het pedaal per ongeluk met je voet één van de potmeters raakt en daardoor je instelling(en). Met rubber ringetjes draaien de potmeters een stuk stroever waardoor de instellingen ook beter behouden blijven. Eigenlijk zou je er drie moeten hebben: 1 voor de vibe, 1 voor de vibrato en 1 voor de tremolo want alledrie klinken echt te gek!!

Rocktron VertigoVibe. Gewoon links (of rechts) laten liggen, is het inpluggen echt niet waard, klinkt helemaal nergens naar. Zelfs niet "subtiel".

Tijdje geleden was ik ook op zoek naar een Vibe. Enerzijds moest hij niet te duur zijn (het is een effect wat ik maar zelden gebruik), compact, goede kwaliteit en de Voodoo Vibe in mijn beleving en herinnering benaderen. Na een korte zoektocht ben ik toch bij de Voodoo Lab MicroVibe uitgekomen.

1959SLP
8 januari 2007, 19:40
Tijdje geleden was ik ook op zoek naar een Vibe. Enerzijds moest hij niet te duur zijn (het is een effect wat ik maar zelden gebruik), compact, goede kwaliteit en de Voodoo Vibe in mijn beleving en herinnering benaderen. Na een korte zoektocht ben ik toch bij de Voodoo Lab MicroVibe uitgekomen.

+1 en nog wat

Negative K3 fan
8 januari 2007, 19:44
half werk die vibes, bouw gewoon een leslie ofzo :)

Bluesbreaker
8 januari 2007, 20:01
Ik ben zelf ook nog een beetje aan het dubben, ik moet zowiezo de nieuwe Black Cat Vibe en de Fulltone Mini Dejavibe nog testen, waarschijnlijk zet ik de Microvibe, de Voodoo Vibe en de Voodoo Vibe Jr er dan ook nog wel even naast...

vd Haar is dé plek neem ik aan?

Tristan
8 januari 2007, 20:05
Ja, ik denk het wel...
Ik ben ook heel erg benieuwd naar die Matamps en de nieuwe Bad Cats die hij binnenkrijgt, misschien ook nog wat Zvex pedalen checken om mijn pedalboardje wat uit te breiden... :D

jero
8 januari 2007, 20:15
Heren,

nog even een nuance: ik baseer mij op de Ultravibe, niet de Mojovibe. Volgens Bob Sweet zouden ze identiek moeten klinken, toch zijn er mensen die de Ultravibe prefereren boven de Mojovibe. Ikzelf ken alleen de Ultra, heb nooit kunnen vergelijken met de Mojo. Dat mensen de Ultra beter vinden klinken kan ook worden ingegeven door het feit dat hij niet meer wordt gemaakt...

De truc bij de Ultravibe om hem niet te dik te laten klinken is trouwens de intensity max op 1 a 2 uur te zetten. Ik kan me nog herinneren dat bij mijn Deja, Micro en Dunlop de intensity altijd op 3 uur of hoger stond. Als je deze setting gebruikt op de Ultra kan het inderdaad wat teveel van het goede worden.

Bluesbreaker
9 januari 2007, 17:38
@ TS: joevgotmeel.

Thanks! Wordt nog een moeilijke keuze, de VoodooLab lijkt wel erg aantrekkelijk qua prijs, maar ik kan me herinneren dat ik hem niet geweldig vond. Behalve de univibe heb ik de rest nog nooit echt gehoord, binnenkort ook maar een keer naar vd Haar...

1959SLP
9 januari 2007, 18:17
Yep, je hebt gelijk. Ik heb die vibeshootout zeker 20x nuchter en daarna 15x stoned beluistert. De Fulltono Mini dejavibe viel eigenlijk al meteen af (geen magie, te netjes). De Sweetsound Mojovibe eigenlijk ook omdat ie pulserend te hard is (te sterk aanwezig). De RM Voodoovibe heeft echte magie maar daar heb ik problemen over gelezen m.b.t. de 9V voeding. Verder is deze ook pittig uit te regelen maar als ie ook 1x goed staat is `t ook WAUW! (een twijfelaar dus). De Effectrode Tubevibe vind ik uiteindelijk het beste van deze 4.

Verder las ik net op PP over de Microvibe dat je volume omhoog gaat als je em aanzet. Dit is dan ook alweer zoiets ondanks de gunstige prijs. Als effect zelf vind ik em prima. twijfels, twijfels, twijfels :nervous:

Michael AE
10 januari 2007, 10:12
@Tristan: Ik ga wel weer mee, want ik heb ook serieus ZVex GAS.

Wat betreft vibes; ik vind het maar moeilijk. De Black Cat lijkt me niet geschikt voor mij, omdat ik hem meestal met crunch zal gebruiken. De Fulltones vond ik sowieso niets. De Roger Mayer VVjr was wel okay, maar vond ik niet bijzonder. De vibe die ik op de mini-meeting heb gehoord vond ik ook niet geweldig.

De rest moet ik nog testen. Heb wel veel clips gehoord, maar daar heb je met vibes niet zo veel aan, vind ik. Vooral het gevoel is belangrijk.

Rutger
10 januari 2007, 10:16
@Michael: misschien moet je concluderen dat vibe in het algemeen gewoon niets voor je is?

ketja
10 januari 2007, 10:39
Verder las ik net op PP over de Microvibe dat je volume omhoog gaat als je em aanzet. Dit is dan ook alweer zoiets ondanks de gunstige prijs. Als effect zelf vind ik em prima. twijfels, twijfels, twijfels :nervous:

Je moet niet lezen, je moet zelf proberen, luisteren en ondervinden of het inderdaad zo is. Ik heb er in ieder geval geen last van met mijn Microvibe.

Bluesbreaker
10 januari 2007, 10:55
Je moet niet lezen, je moet zelf proberen, luisteren en ondervinden of het inderdaad zo is. Ik heb er in ieder geval geen last van met mijn Microvibe.

Maar het is wel goed om van te voren te kijken wat er is, en wat de voor en nadelen zijn zodat je als je zelf gaat testen niks over het hoofd hoeft te zien.

Tristan
10 januari 2007, 19:11
@Tristan: Ik ga wel weer mee, want ik heb ook serieus ZVex GAS.

Wat betreft vibes; ik vind het maar moeilijk. De Black Cat lijkt me niet geschikt voor mij, omdat ik hem meestal met crunch zal gebruiken. De Fulltones vond ik sowieso niets. De Roger Mayer VVjr was wel okay, maar vond ik niet bijzonder. De vibe die ik op de mini-meeting heb gehoord vond ik ook niet geweldig.

De rest moet ik nog testen. Heb wel veel clips gehoord, maar daar heb je met vibes niet zo veel aan, vind ik. Vooral het gevoel is belangrijk.

Is goed dude, ik ben eigenlijk een beetje aan het wachten op een mailtje van Erik dat hij de Pedaltrains en andere spullen, amps enzo, binnen heeft...

Tsja, wat mij betreft is de enige echt bijzondere Vibe de Black Cat Vibe, die heeft echt de mojo die ik zoek (de oude dan), maar als je hem voornamelijk met crunch wil gebruiken is dat ook niet wat je zoekt denk ik...
Ik denk wel dat jij bij deze het meeste de mojo zal horen...

1959SLP
2 maart 2007, 13:49
Het is voor mij de RM VoodooVibe Jr geworden. Lekker compact, goed uit te regelen en zeker niet onbelangrijk, een lekker warm/vintage geluid. De Sweep-pot geeft fraaie effecten.

Daarnaast ook een RM Red Lion Wah upgrade kitje mee laten komen (afgeprijsd naar 64,- bij Haar). Doet het ook goed en neemt de laatste ruis weg.

robzilla
2 maart 2007, 14:06
@Tristan: Ik ga wel weer mee, want ik heb ook serieus ZVex GAS.

Wat betreft vibes; ik vind het maar moeilijk. De Black Cat lijkt me niet geschikt voor mij, omdat ik hem meestal met crunch zal gebruiken. De Fulltones vond ik sowieso niets. De Roger Mayer VVjr was wel okay, maar vond ik niet bijzonder. De vibe die ik op de mini-meeting heb gehoord vond ik ook niet geweldig.

De rest moet ik nog testen. Heb wel veel clips gehoord, maar daar heb je met vibes niet zo veel aan, vind ik. Vooral het gevoel is belangrijk.

Naar welke Zvex pedalen zijn jullie aan het kijken? Ik heb zelf de FuzzFactory, is een mooi pedaal!

Ik ben zelf best wel benieuwd naar de Lovepedal vibe, ook vanwege de grootte van het pedaal. Ik heb geen ruimte meer op mn board voor een groot pedaal! (2 x Moog neemt flinkt wat ruimte in)

Tristan
2 maart 2007, 14:35
Eigenlijk bijna allemaal...
Vooral de Woolly Mammoth, Box of Rock, Seek Wah, Seek Trem, Lo-Fi Loop Junkie enzo spreken me aan...
Binnenkort ga ik wel even langs bij Van De Haar, volgens mij zijn er ook een aantal amps binnengekomen en ik moet mijn Pedaltrain nog ophalen...

Bluesbreaker
2 maart 2007, 21:05
Het is voor mij de RM VoodooVibe Jr geworden. Lekker compact, goed uit te regelen en zeker niet onbelangrijk, een lekker warm/vintage geluid. De Sweep-pot geeft fraaie effecten.

Daarnaast ook een RM Red Lion Wah upgrade kitje mee laten komen (afgeprijsd naar 64,- bij Haar). Doet het ook goed en neemt de laatste ruis weg.

Ik heb vorige week de Dunlop Uni Vibe en een andere versie daarvan, en de VoodooLab Microvibe geprobeerd.

Die gewone Uni Vibe had ik wel al vaker op gespeeld, maar wordt ik niet blij van, wel heel extreem instelbaar maar gewoon geen mooi geluid. De VoodooLab klonk een beetje simpel, vond het ook niet geweldig.

Dit ding vond ik wel ok klinken; Dunlop Uni Vibe stereo Chorus?
http://www.gitarinn.is/images/dunlop/large/uni_vibe-stereo_chorus.jpg


Niet heel extreem instelbaar maar wel een mooi subtiel geluid.

Blijkbaar echt bedoeld als stereo-effect, maar vond het toch de beste van de 3.

1959SLP
3 maart 2007, 14:35
Ik heb vorige week de Dunlop Uni Vibe en een andere versie daarvan, en de VoodooLab Microvibe geprobeerd.

Die gewone Uni Vibe had ik wel al vaker op gespeeld, maar wordt ik niet blij van, wel heel extreem instelbaar maar gewoon geen mooi geluid. De VoodooLab klonk een beetje simpel, vond het ook niet geweldig.

Dit ding vond ik wel ok klinken; Dunlop Uni Vibe stereo Chorus?
http://www.gitarinn.is/images/dunlop/large/uni_vibe-stereo_chorus.jpg


Niet heel extreem instelbaar maar wel een mooi subtiel geluid.

Blijkbaar echt bedoeld als stereo-effect, maar vond het toch de beste van de 3.

Ik ken em zelf niet maar hij ziet er wel gelikt uit. Ter info over deze: Heb maar 1 negatieve recentie gelezen. Deze zou niet de originele parts hebben en dus geen echte Vibe zijn maar meer , ik quote, "een Cheapo-Vibe". Zou de magie missen. Maar als jij er een mooi subtiel geluid uitkrijgt en er verder tevreden over bent dan is `t een geschikte kandidaat, toch? Wat ik wel jammer bij deze vind is dat je de wave-vorm niet kan veranderen (Sweep bij de VoodooVibe Jr).

De Effectrode TubeVibe zou ik zeker ook eens testen. Absoluut de beste IMO maar de 2 nadeeltjes; je moet aan de binnenkant zijn om bij de dipswitches te komen (karakter veranderen) en die buisjes open en bloot aan de buitenkant, ik zie de shit al gebeuren (koude pils ofzo erover), vandaar dat ik de VoodooVibe Jr heb gepakt.

thieske
13 maart 2007, 22:09
eeen kick!

Zit opt moment op3 vibes te bieden, er zat hier wat te lezen.. maar zag dat de h&k rotosphere er niet bijzat, die heb ik vandeweek getest en ik vond m errrg lekker, helaas niet goedkoop en vanwege het buisje niet op normale voeding te gooien...Wat is is jullie ervaring met deze Rotosphere opzichzelf en in vergelijking met andere bovengenoemde vibes??

GuitarMaster
13 maart 2007, 22:41
eeen kick!

Zit opt moment op3 vibes te bieden, er zat hier wat te lezen.. maar zag dat de h&k rotosphere er niet bijzat, die heb ik vandeweek getest en ik vond m errrg lekker, helaas niet goedkoop en vanwege het buisje niet op normale voeding te gooien...Wat is is jullie ervaring met deze Rotosphere opzichzelf en in vergelijking met andere bovengenoemde vibes??

De Rotosphere is niet echt een vibe, maar een rotaryspeaker simulatie. Een vibe moest dit geluid oorspronkelijk ook nadoen maar maakt toch een ander geluid door de photocell en lampje wat erin zit. De Rotosphere kun je beter indelen bij de Korg G4 en de DLS Rotosim enzo.

Rutger
13 maart 2007, 22:45
Dit ding vond ik wel ok klinken; Dunlop Uni Vibe stereo Chorus?

Niet heel extreem instelbaar maar wel een mooi subtiel geluid.

ik vond m verschrikkelijk. k heb m drie dagen in huis gehad en toen gelijk op marktplaats gezet. het overheerst je hele sound, ik hou toch meer van transparant. maar goed, misschien ben ik ook wel niet zon vibe-gitarist