PDA

View Full Version : Ervaringen LINE 6 Floor Pod?



Meneer I.
8 januari 2007, 15:14
Hallo,

ik ben op zoek naar een mensen die ervaring hebben met de relatief nieuwe LINE 6 Floor Pod. Ik ben zeer benieuwd naar hun ervaringen/meningen.

Waarvoor ik het wil gebruiken is voor het spelen van covers in een band met blazers, drum, bas, toetsen, diverse vocals en uiteraard gitaar. Het genre wordt 70's, disco, funk, party, rock.

Mijn gitaar is een Fender Telecaster American Standard Rosewood Neck, en ik speel op een Marshall S80 met Morley Wah. Ik hoef dus niet een super uitgebreid effectenapparaat te hebben, dus deze Floor Pod leek me wel wat zeker gezien de effecten en pedalen er al in geintegreerd zitten.

Ik heb ook al de gewone Pod 2.0 op 't oog maar deze heeft dan weer een pedalenbak nodig.

Mvg,
Iwan

Azrael
8 januari 2007, 15:20
Hallo,

ik ben op zoek naar een mensen die ervaring hebben met de relatief nieuwe LINE 6 Floor Pod. Ik ben zeer benieuwd naar hun ervaringen/meningen.

Waarvoor ik het wil gebruiken is voor het spelen van covers in een band met blazers, drum, bas, toetsen, diverse vocals en uiteraard gitaar. Het genre wordt 70's, disco, funk, party, rock.

Mijn gitaar is een Fender Telecaster American Standard Rosewood Neck, en ik speel op een Marshall S80 met Morley Wah. Ik hoef dus niet een super uitgebreid effectenapparaat te hebben, dus deze Floor Pod leek me wel wat zeker gezien de effecten en pedalen er al in geintegreerd zitten.

Ik heb ook al de gewone Pod 2.0 op 't oog maar deze heeft dan weer een pedalenbak nodig.

Mvg,
Iwan

Zo uit mijn hoofd is die FloordPod niet technisch beter dan je Pod 2.0 qua geluid. Enige voordeel is het pedaal. Ik zou zeggen koop een pedalenbak voor je Pod 2.0 (behringer heeft een hele leuke http://www.behringer.com/FCB1010/index.cfm?lang=ENG kost je 200 euro)

Meneer I.
8 januari 2007, 16:34
Azreal, bedankt. Maar ik heb de Pod2.0 nog niet hoor. Deze zijn 2e hands trouwens voor ca.100eur te krijgen. De Floor Pod is het dubbele, maar heeft dan wel de pedalen erbij.

harrie-beton
8 januari 2007, 21:37
De vaste lezers kennen mijn stokpaardjes..

Als je tevreden over je versterker bent, dan heb je niet veel meerwaarde van een pod (en elke andere pure modeler).
De electronica in een pod bestaat grotendeels uit het imiteren van versterkers en speakers enzovoort. Samen met een gitaarversterker moet je deze modeling uitzetten en dat is nu net het verschil tussen een modeling bak en een gewone effecten doos.

Als je puur een multi effectenbak wilt zou ik als ik jou was een nieuwe zoom of boss me ofzo kopen.

Azrael
9 januari 2007, 01:40
Azreal, bedankt. Maar ik heb de Pod2.0 nog niet hoor. Deze zijn 2e hands trouwens voor ca.100eur te krijgen. De Floor Pod is het dubbele, maar heeft dan wel de pedalen erbij.

Pedalen , pedalen.........stelt weinig voor. Zo'n Behringer floardboard is wel even een stapje beter. Dan heb je voor 300 euro iets heel leuk in handen.

Maargoed , verder geld wat Hans zegt. Ik heb zelf de Boss GT8 en die kan ik voor de effecten erg aanraden.

Meneer I.
9 januari 2007, 11:05
De reden dat ik de Pod specifiek noem is, omdat ik onlangs met de Rene Froger theaterband heb opgetreden op een groots bedrijfsfeest (was waanzinnig gaaf om voor een paar duizend man op te treden!). De gitarist gebruikte de POD 2.0 en ik ben behoorlijk onder de indruk van dit apparaatje geraakt zowel tijdens de repetities over een simpel Korg versterkertje als tijdens het optreden over de PA.

Ik geeft toe dat voor de nummers die ik zelf maak (geen covers) mijn Marshall en Morley Wah prima voldoen, aangezien het 'mijn' geluid en mijn nummer is. Echter voor de coverband waarin ik speel krijg ik niet de juiste klanken (flanger/phaser/compressor/delay). En voor de repetities heb ik geen zin om elke keer die zware Marshall mee te zeulen en de hele setup van draden (footswitch, kabels, Wah, adapter).
Daarom leek het mij een goede optie om een Pod te kopen voor de coverband repetities/optredens en dan gewoon over PA te spelen, en ook voor het oefenen thuis met koptelefoon als mijn kinderen slapen. Want die Marshall doet het pas lekker als ie wat harder staat :cooler:

1) Begrijp ik he nu goed dat als je de Pod op een AMP zet dat je geen gebruik kan maken van de AMP models in de Pod?? Zou op zich wel raar zijn, je kunt je versterker toch gewoon neutraal instellen?
2) En dan nog een 'gevaarlijke' vraag, wat zijn de alternatieven voor een (Floor) Pod? Bijv. Zoom Gu2.1, of iets van Digitech?

Op zich vind ik de 64 presets (en het gebruikersgemak) in de Floor Pod wel aantrekkelijk, niet zozeer dat die presets zo direct bruikbaar zouden zijn, als wel dat je die kunt overschrijven. En zo de hele set erin kan sleutelen op volgorde en dan met de pedalen doorklikt naar de settings voor het volgende nummer. Maar helaas zijn er zeer weinig reviews te vinden op 't internet. De een vindt het helemaal geweldig de ander wil meer zelf kunnen instellen, dus de meningen zijn erg verdeeld wat volgens mij geldt voor alle merken.

Kim Wilson
9 januari 2007, 11:09
Ik kan je enkel antwoord geven op vraag 1. Nee, een versterker kun je nooit neutraal instellen. Een PA- of hifi- installatie is neutraal, maar een gitaarversterker kleurt het geluid altijd. Dat komt mede door de constructie van de kast. Een gitaaramp is dus nooit neutraal. Als je dan gebruik gaat maken van amp models, gaat het dubbelop. De naam zegt het ook al. Een amp model heeft een specifiek geluid, hoe neutraal je hem ook probeert te zetten. Elke amp heeft zijn eigen geluid. Een POD maakt daar gebruik van, maar dan moet je hem wel aansluiten op een neutrale geluidsinstallatie.

peter_heijnen
9 januari 2007, 11:20
1) Begrijp ik he nu goed dat als je de Pod op een AMP zet dat je geen gebruik kan maken van de AMP models in de Pod?? Zou op zich wel raar zijn, je kunt je versterker toch gewoon neutraal instellen?
2) En dan nog een 'gevaarlijke' vraag, wat zijn de alternatieven voor een (Floor) Pod? Bijv. Zoom Gu2.1, of iets van Digitech?
Als je met je pod meteen de eindtrap van een gitaaramp ingaat, omzeil je diens preamp. Dat is het meest "neutrale" dat je kunt bereiken op een gewone gitaarversterker. Dat doe je via de "Poweramp In" of "Effects Return" ingang van je versterker. Heeft je versterker geen van deze ingangen dan zul je toch via de gewone input naat binnen moeten en zul je zelf moeten proberen een zo weinig mogelijk kleurende stand te vinden. BELANGRIJK hierbij is dat je de speakersimulatie op de pod UITZET. [EDIT: Amp models NIET uitzetten want zij zijn nu je nieuwe preamp].

Pod of zoom is kwestie van uitproberen.

Meneer I.
9 januari 2007, 11:32
Klinkt hoopvol, op mijn Marshall S80 zit een Effects Return (in strereo) loop dus dan zou de preamp omzeild moeten zijn. De preamp heeft buizen, maar de eindtrap van mijn Marshall heeft geen buizen (valvestate) dus zou redelijk clean moeten zijn.

peter_heijnen
9 januari 2007, 11:34
Klinkt hoopvol, op mijn Marshall S80 zit een Effects Return (in strereo)
Da's helemaal mooi, kun je gewoon vanuit de Pod of Zoom of wat het ook wordt direkt en stereo naar je Marshall eindtrap.

Azrael
9 januari 2007, 12:44
Klinkt hoopvol, op mijn Marshall S80 zit een Effects Return (in strereo) loop dus dan zou de preamp omzeild moeten zijn. De preamp heeft buizen, maar de eindtrap van mijn Marshall heeft geen buizen (valvestate) dus zou redelijk clean moeten zijn.

Solid State is inderdaad cleaner vaak maar hoeft niet altijd voordelig te zijn. Een beetje kleuring is vaak juist wel leuk op een modeller. Geeft een tikkie extra. Gewoon testen zou ik zeggen. Het is goed mogelijk!

ponq
9 januari 2007, 12:48
Ik kan je enkel antwoord geven op vraag 1. Nee, een versterker kun je nooit neutraal instellen.

Uit mijn Digitech GNX4-tijd weet ik dat je met een cab met Eminence Modelling Speakers een erg neutraal geluid kunt kruigen uit een *gitaar*-versterker.

Voor wat TS wil is een Podje heel niet gek. Er zijn betere bakken (boss gt-serie, zoom g-serie, digitech gnx3000, vox tonelab) maar hebben ook een ander prijskaartje. Aangezien je veel (?) optreedt, is het echter wel het overwegen waard een iets geavanceerder bakkie dan de pod2.0 te nemen.

harrie-beton
9 januari 2007, 16:40
Draai maar eens een cd over een gitaar versterker.

Smaken verschillen maar een gitaarversterker en zeker ook de speaker kleuren behoorlijk vind ik - te veel als je een pod maximaal wilt benutten. Als je met een "modeler" zoals de pod wilt optreden dan is het beste om die grote marshall in te ruilen voor een of twee neutrale (power) monitoren.

Ik gebruik zelf een podxt pro met twee neutrale basversterkers omdat het in mijn ene band heel hard moet (dove drummer enzo). In mijn andere groepen neem ik een kleinere keyboard versterker of in een theater direct de PA in. Vaak nog wel een zangmonitor voor mijn neus /oren.

ponq
9 januari 2007, 16:51
Mee eens. Ik gebruikte zelf de gnx4 (ook een modeller) met een keyboard versterker omdat die ook redelijk full range zijn. Maar er zijn mensen die succes boeken met een eminice speaker, da's alles wa'k wil zeggen. Juist de 'cd-truuk' wordt bij modellers veel gebruikt om de amp neutraal te krijgen. Is dus idd een goede test.


Vaak nog wel een zangmonitor voor mijn neus /oren. Een zangmonitor gebruik ik meestal voor de zang... ;)

Azrael
9 januari 2007, 16:55
Draai maar eens een cd over een gitaar versterker.

Smaken verschillen maar een gitaarversterker en zeker ook de speaker kleuren behoorlijk vind ik - te veel als je een pod maximaal wilt benutten. Als je met een "modeler" zoals de pod wilt optreden dan is het beste om die grote marshall in te ruilen voor een of twee neutrale (power) monitoren.

Ik gebruik zelf een podxt pro met twee neutrale basversterkers omdat het in mijn ene band heel hard moet (dove drummer enzo). In mijn andere groepen neem ik een kleinere keyboard versterker of in een theater direct de PA in. Vaak nog wel een zangmonitor voor mijn neus /oren.

Ikzelf heb Klipsch boxen thuis en die klinken erg goed met mijn Boss. Zijn ook geen goedkope speakers. Ze geven in mijn oren een vrij neutraal geluid. Misschien iets (nadruk op iets ik weet het zelf niet eens zeker) aangedirkt hoog maar niet echt intressant verder. Vrij goede boxen. Dus HiFi kan zeer zeker vrij neutraal klinken. Hangt er een beetje van af welke spullen je hebt.

Maargoed , op het podium heb je daar uiteraard geen reet aan. Wat dat betreft zijn neutrale monitors inderdaad de beste oplossing.

Meneer I.
9 januari 2007, 18:08
Nou jullie hebben het voor elkaar hoor ;o) Ik ben nu ontzettend aan het twijfelen over wat te nemen (Floor)Pod, of Zoom G2.1u of ....., dus hoogste tijd om een goede muziekzaak te zoeken en e.e.a. uit te proberen. Ik laat de uiteindelijke keus wel weten :jam:

boss
9 januari 2007, 18:26
Als je gebruik kan maken van monitors op het podium, kan je ook eens kijken naar de mogelijkheid om je Pod (of wat dan ook) direct in de P.A. te pluggen.
Dan ben je gelijk van dat hele "kleuren" verhaal vanaf.
Ik heb op die manier ook een tijd lang gespeeld, met de outputs van eerst een GT-3 en daarna een PodXT naar 2 H&K Redboxes. En dat klonk zeker niet verkeerd.
Let wel, mits je dus over een goede monitormix kan beschikken.

Meneer I.
10 januari 2007, 11:01
Ok na het doorlezen van de manuals die je gewoon kunt downloaden EN een goede aanbieding voor een 2e hands POD 2.0 (laatste versie, schijnt beter te zijn dan de oudere generatie), heb ik besloten de POD aan te schaffen. Het is nog niet binnen maar de prijs was goed!

Nu heeft deze een FBV (RJ-45?) aansluiting voor een board. Nu vroeg ik me af of er naast de Line 6 boards er ook andere boards op aangesloten zouden kunnen worden. Ik heb ergens gelezen hier op 't forum (maar ik weet niet meer waar) dat een FCB 1010 ook zou moeten werken.

Heeft iemand een idee over de FCB 1010 of een soortgelijk iets?

De line 6 boards zijn erg handig en mooi, maar ook erg duur! Dus advies over goede en goedkopere alternatieven zijn van harte welkom.

ponq
10 januari 2007, 11:30
De pod heeft toch ook een midi ingang? Ik heb de Pod heel even gehad en meen mij te herinneren dat ik mn behringer fcb1010 zonder problemen aan kon sluiten op de pod 2.

Meneer I.
10 januari 2007, 12:34
Ja er zit een MIDI in-uitgang op dus dat is goed nieuws. Zeker omdat die FCB 1010 gunstig geprijst is!

boss
10 januari 2007, 18:43
Nog los van de prijs kan je op de pod 2.0 alleen de oude FBV's gebruiken, en niet de nieuwere uitgebreidere FBV's (zoals het FBV shortboard).
Met een goed midi pedaal heb je dan ook meer mogelijkheden dan het standaard pedaal van Line6.
Zie ook dit: http://line6.com/footcontrollers/compatibility.html

harrie-beton
10 januari 2007, 18:49
Goed bezig man. Programmeer tips voor de pod en midi zijn op www.vettaville.nl (http://www.vettaville.nl)
Even zoeken want de maker is grote fan van line6 en biedt nogal veel info aan.

Meneer I.
10 januari 2007, 19:27
@boss,

deze POD 2.0 is van de nieuwe generatie en is geschikt voor de nieuwe FBV Express en FBV Shortboard. Hij heeft nl een RJ-45 aansluiting. De vernieuwde POD 2.0 schijnt ook veel beter te zijn dan de oudere versies (verbeteringen en meer AMPs etc).

De compatibility list is niet geheel juist op de line6 site. Als je bij de POD 2.0 zelf kijkt staat bij de tab accesoires dat de nieuwe generatie wel degelijk de nieuwe FBV's aankan. Het manual is ook nog niet aangepast.
(EDIT: zie http://www.line6.com/pod/photogallery.html en dan de derde foto.)
Maar idd een goed midi pedaal is een goede optie via de midi poorten.

Ik moet zeggen dat het FBV Shortboard er wel gelikt uitziet, dat had die studiogitarist van de Frogerband ook icm de POD 2.0. Een perfecte combi! Die gitarist speel trouwens ook bij de band van de Paul de Leeuw show.


@harrie-beton,

goede link, ga het zo eens beter bekijken.

harrie-beton
10 januari 2007, 20:17
Ik moet zeggen dat ik het wel raar vind dat prof gitaristen niet met een podxt pro spelen. De gewone pod 2.0 is in "computerjaren" erg oud.

Kennis van mij (ik heb hem gitaar leren spelen :) ) speelt prof 4 keer in de week in Carré bij Joop vd E en hij heeft een podxt pro.

boss
10 januari 2007, 22:02
@boss,

deze POD 2.0 is van de nieuwe generatie en is geschikt voor de nieuwe FBV Express en FBV Shortboard. Hij heeft nl een RJ-45 aansluiting. De vernieuwde POD 2.0 schijnt ook veel beter te zijn dan de oudere versies (verbeteringen en meer AMPs etc).

De compatibility list is niet geheel juist op de line6 site. Als je bij de POD 2.0 zelf kijkt staat bij de tab accesoires dat de nieuwe generatie wel degelijk de nieuwe FBV's aankan. Het manual is ook nog niet aangepast.
(EDIT: zie http://www.line6.com/pod/photogallery.html en dan de derde foto.)
Maar idd een goed midi pedaal is een goede optie via de midi poorten.

Ik moet zeggen dat het FBV Shortboard er wel gelikt uitziet, dat had die studiogitarist van de Frogerband ook icm de POD 2.0. Een perfecte combi! Die gitarist speel trouwens ook bij de band van de Paul de Leeuw show.Inderdaad ik zie het, weer wat geleerd! ;)
Alhoewel.. er staat dat de serie waarbij enkel het woordje "PEDAL" staat niet geschikt is.
Waar staat "FBV PEDAL" dan weer wel. Volgens mij hadden ze namelijk allemaal een R45 aansluiting.

De Shortboard is inderdaad een super pedaal bij een Pod.
Ik heb zelf nog een hele tijd gespeeld met een PodXT met FBV Shortboard (samen opgeborgen in een softcase van Line6).
Die ik overigens nog wel heb, maar al een tijdje niet meer gebruik.

Meneer I.
10 januari 2007, 23:50
@harrie-beton
nou maak je me aan het twijfelen, ik meende toch echt het 'eenvoudige' display (POD2.0) te hebben gezien bij de repetities. Maar misschien zit ik er wel naast hoor.

@boss,
Nou als je de shortboard niet meer gebruikt dan weet ik wel een geinteresseerde ;) voor een mooi 2e hands prijsje natuurlijk.

harrie-beton
11 januari 2007, 09:12
De gewone Pod heb ik voor het eerst gezien in mei 2000. Die versie is verbeterd in de pod 2.0. In 2003 kwam de podxt en later de podxt live. De podxt heeft een betere klankopwekking dan de voorgangers en het lijkt me dat een prof gitarist een top geluid nastreeft. Nu is de pod 2.0 niet slecht hoor maar de simulaties in de xt zijn beter gemaakt. Bovendien zou je denken dat gitaristen die veel spelen pro gaan gebruiken omdat er DI aansluitingen op zitten en hij in een 19 inch versie is. Er kan dan een case eromheen is dat is wel zo fijn als je elke dag speelt.

Verder heb je qua voetpedaal mooie mogelijkheiden in de podxt en een heerlijk groot en leesbaar display. Als ik de hele dag gitaar zou spelen zou ik niet anders willen...

peter_heijnen
11 januari 2007, 09:34
Bovendien zou je denken dat gitaristen die veel spelen pro gaan gebruiken omdat er DI aansluitingen op zitten
Niet noodzakelijk, de techniek heeft altijd genoeg di's bij zich als je op lijn wil spelen.

EDIT: Btw, ik ben wel eens voor Bert Meulendijk (waar we het hier waarschijnlijk over hebben) ingevallen bij Paul de Leeuw. Had ie nog zo'n oude Axys combo staan waar gewoon 2 mic's (akg groot membraan) voor gingen. Ik had toen zelf ook al lang een pod, maar vond het verbazingwekkend hoe goed de sounds waren die Bert op de Axys had geprogrammeerd. Dus dat hij nog steeds te gek zou klinken met een pod2 verbaast me niks.

Meneer I.
11 januari 2007, 10:30
@peter,

het is inderdaad Bert Meulendijk (ik wist alleen dat ie Bert heet...). Op z'n site staat dat hij inderdaad met een POD XT speelt, naast diverse andere setups.
http://www.bertmeulendijk.nl/gear.php
Dus geen POD2.0.

Het valt me wel op dat de studiomuzikant (als ik het zo mag noemen), erg makkelijk alles van papier afspeelt, ik kan dat zelf niet (meer). Ik doe het meeste met tabs en op gehoor. Hij zei dat ze zoveel verschillende sets spelen dat ze wel moeten.
Ik had voor ons bedrijfsfeest de hele set 'memorized' in mijn grijze bovenkamer.

Nocki
11 januari 2007, 17:03
Ben toevallig net zelf aan het rondkijken naar de pod xt live wat me ook een geweldig apparaat lijkt. iemand dara meer info over?

boss
11 januari 2007, 19:45
@boss,
Nou als je de shortboard niet meer gebruikt dan weet ik wel een geinteresseerde ;) voor een mooi 2e hands prijsje natuurlijk.Als het weg gaat, dan alleen als complete set Meneer I. En dan uiteraard alleen voor een leuke prijs ;)


Maar weet er nu iemand of het klopt wat ik eerder zei?
Volgens mij hebben de Pod's altijd al een RJ45 aansluiting gehad, dit zou dan betekenen dat het wel of niet functioneren afhangt van de interne aansluitingen.
Iemand?

@peter_heijnen: ben jij toevallig uit de buurt van Made??

Meneer I.
11 januari 2007, 20:56
@boss,

nou als ik uitgekeken raak op de POD 2.0 dan neem ik tzt wel contact met je op over de POD XT met Shortboard. ;)


Maar weet er nu iemand of het klopt wat ik eerder zei?
Volgens mij hebben de Pod's altijd al een RJ45 aansluiting gehad, dit zou dan betekenen dat het wel of niet functioneren afhangt van de interne aansluitingen.
Iemand?Ja, zowel de oude als de nieuwe hebben de Rj-45 aansluiting. Daar ben ik dus net achter gekomen. En dus ook dat er bij mijn POD "PEDAL" staat en niet "FBV PEDAL", wat inhoudt dat ik alleen de "oude" FB serie kan gebruiken :angry: . Ik ben nu dus naarstig op zoek naar een 2ehands Line6 Floorboard of een FCB 1010.

Iemand hier toevallig nog een Line6 Floorboard of FCB 1010 te koop?

boss
12 januari 2007, 00:30
@boss,

nou als ik uitgekeken raak op de POD 2.0 dan neem ik tzt wel contact met je op over de POD XT met Shortboard. ;)

Ja, zowel de oude als de nieuwe hebben de Rj-45 aansluiting. Daar ben ik dus net achter gekomen. En dus ook dat er bij mijn POD "PEDAL" staat en niet "FBV PEDAL", wat inhoudt dat ik alleen de "oude" FB serie kan gebruiken :angry: . Ik ben nu dus naarstig op zoek naar een 2ehands Line6 Floorboard of een FCB 1010.

Iemand hier toevallig nog een Line6 Floorboard of FCB 1010 te koop?haha ja da's goed hoor ;)

Maar balen voor je dat die aansluiting dus de oude is.
Hoewel ik toch echt denk dat je met een goed midipedaal ook goede resultaten kan bereiken.

En nee, ik heb geen FCB1010. Wel een Midimate ;)

Meneer I.
12 januari 2007, 07:57
Wellicht domme vragen, maar ik ben niet zo bekend met Midi.

Om zo'n FCB 1010 te programmeren, moet ik dan een Sysex filetje laden in het board?
En hoe laad je zo'n file, gaat dat dan met een Midimate o.i.d.?
Als het idd met een Midimate gaat ziet mijn (XP) PC dan een Harwaredevice op de USB port, ergo kan ik het sys filetjes drag-and-droppen in de FCB?

De info die ik vond op: http://www.vettaville.nl/FCB%20Tigerbill%20files%20POD%20xt/Floorboard_Enhanced.txt
spreekt ook over een FCB editor.
Is de FCB editor een feature in het board of is dit een stukje software?

peter_heijnen
12 januari 2007, 08:15
@peter_heijnen: ben jij toevallig uit de buurt van Made??
Neen, toevallig niet.

Meneer I.
12 januari 2007, 15:25
Nog even een vraag over de FCB 1010. Kan ik met de UP/DOWN pedalen ook BANK1-9 oproepen uit de POD 2.0, (om dan vervolgens kanaal A-D selecteren)?

Ik kan op vettaline nl niet terugvinden wat de UP/DOWN pedalen nu precies doen.

harrie-beton
12 januari 2007, 16:06
Als je eenmaal het midi pedaal hebt dan kan dat allemaal wel. Het voordeel is dat bijna alles te programmeren is. Dat is meteen ook het nadeel.. Ik zelf ben nogal lui en heb gewoon een standaard FBV shortboard gekocht + los espressie pedaal. De verbeterte wah wah's zijn erg goed geworden met de laatse software update.

morris
12 januari 2007, 16:29
Ben toevallig net zelf aan het rondkijken naar de pod xt live wat me ook een geweldig apparaat lijkt. iemand dara meer info over?

Ik heb zelf net mijn XT boontje verruild voor een XT Live, is echt super handig en compact. Ik gebruik hem live alleen met mijn Variax Acoustic 700. Als er een ingebouwde voeding en XLR uitgangen hadden opgezeten was het helemaal ideaal geweest, maar ja. Je kunt niet alles hebben he

Morris

Nocki
13 januari 2007, 13:49
Hee Morris,

Klinkt leuk! gebruik je m alleen voor akoestische klanken of doe je er ook elektrische klanken mee? en gebruik je m ook over een actieve monitor? of direct de PA in met een in ear systeem?

Nocki

morris
13 januari 2007, 14:35
Hee Morris,

Klinkt leuk! gebruik je m alleen voor akoestische klanken of doe je er ook elektrische klanken mee? en gebruik je m ook over een actieve monitor? of direct de PA in met een in ear systeem?

Nocki

ik gebruik hem eigenlijk als veredelde stereo DI met effecten ;-)
De XT gaat rechtstreeks in de PA en ik krijg monitoring via de normale sidefills/monitorgroepen. Het mooie is dat ik via de XT ook mijn Variax bedien, dus incl. mike positie, alternatieve tunings, modellen etc. met één druk op de knop. Van de XT gebruik ik alleen de reverb, compressor en EQ. En soms wat delay als ik in Tommy Emmanuel mood ben ;-)
Voor electrisch gebruik ik hem niet. Uit principe niet ;-) nee, modeling legt het toch flink af voor live naar mijn mening. Doet het heel goed bij clean/crunch achtige dingen, maar bij het zwaardere werk kun je het shaken. Ik heb de indruk dat ze bij Line 6 het karakter van een bepaalde amp TE veel benadrukken op een karikaturale manier, waadoor het zonder flinke EQ a gauw onbruikbaar wordt.

Morris

Morris

harrie-beton
14 januari 2007, 00:02
@ morris

Mijn podxt pro heeft inderdaad ingebouwde voeding en DI uit. Deze DI is onafhankelijk van het volume van de gewone analoge output knop.

Meneer I.
19 januari 2007, 08:19
Hoewel ik mijn POD net weer heb verkocht (overstap naar Zoom G2.1u), zie ik dat Line 6 weer een 'nieuw' goodie heeft bedacht. De Floor POD Plus, te zien op de Line 6 site. Ter info voor de geinteresseerden.

Azrael
19 januari 2007, 12:42
Hoewel ik mijn POD net weer heb verkocht (overstap naar Zoom G2.1u), zie ik dat Line 6 weer een 'nieuw' goodie heeft bedacht. De Floor POD Plus, te zien op de Line 6 site. Ter info voor de geinteresseerden.

Hmmz , totaal niet interessant voor mij om eerlijk te zijn. Paar euros meer heb je de XT Live.

Meneer I.
19 januari 2007, 18:26
Tja ik vind het ook een vreemde actie zo'n pedalenversie van een 'oude' POD2.0.