PDA

View Full Version : Drukfouten in D



ben vanhoof
8 januari 2007, 12:42
Ik heb mijn gitaar eens in D gestemd, omdat dit beter samengaat met mn stem. Nu heb ik het probleem dat als ik een hoog powerakkoord neem (hoog E) het vals klinkt. Volgens mij komt dit omdat ik te veel/weinig kracht zet op de snaren. Aan de intonatie is blijkbaar ook niet bepaald veel veranderd.
Blijkbaar geeft dat krachtverschil veel meer toonverschil als er minder spanning op de snaren staan.
Omdat ik geen zin heb om mn stijl aan te passen, vraag ik me af of er mss nog andere opties zijn. Dikker setje snaren had ik al gedacht (speel nu met .10 - .46).

TMKXL
8 januari 2007, 12:46
Dikker setje snaren zal idd de spanning van de snaren hoger maken, dat zou het probleem moeten oplossen. 010 of 011 zou goed moeten zijn.

Debaser
8 januari 2007, 12:46
toch die intonatie checken :)

glacius
8 januari 2007, 12:47
een dikkere set zou al helpen, mischien een heavy bottom set van erny ball,

010 013 017 030 042 052 dit gebruik ik zelf en ik speel in Es stemming

zodra ik de lage e ook nog eens drop dan doe ik er een 056 op om snaarspanning te behouden ...
heb hier uiteraard een apparte gitaar voor

up-guitarman
8 januari 2007, 12:52
Als je in E gewoon bent van op .010 to .046 te spelen zou ik in D eens een zwaarder setje .011 to .052 of zo proberen !!! Dat zou ongeveer dezelfde snaarspanning moeten opleveren !!!

PS: Mooie topictitel trouwens ;)

AgileGhost
8 januari 2007, 13:03
toch die intonatie checken :)


+1. Een setje .10 zou in D zuiver moeten kunnen blijven.

up-guitarman
8 januari 2007, 13:07
+1. Een setje .10 zou in D zuiver moeten kunnen blijven.

Moet idd perfect kunnen, maar de snaarspanning die je gewoon bent in E krijg je enkel met een dikker setje snaren !!!
Intonatie moet sowiso wat aangepast worden als je in een andere stemming speelt ...

ben vanhoof
8 januari 2007, 15:52
Moet idd perfect kunnen, maar de snaarspanning die je gewoon bent in E krijg je enkel met een dikker setje snaren !!!
Intonatie moet sowiso wat aangepast worden als je in een andere stemming speelt ...

intonatie is nog steeds zo goed als perfect... kgan gewoon een ander setje snaren halen. Bedankt btw voor de reacties