PDA

View Full Version : Wat is verstandig?



Goo
24 december 2002, 15:05
Mensen,

Ik zou graag jullie menig willen over het volgende:
Ik heb laatst mijn Js 100 geupgrade met emg's. maar nu zit ik nog met die tremolo..
hij begint al te vaker te spontaan te onstemmen enzo en het wordt over een paar maanden tijd voor een nieuwe denk ik..

maar nu is de vraag: Is de gitaar het waard om hem nog meer te verbouwen naar mijn wensen, of kan ik beter doorsparen ( waar ik niet goed in ben ) voor een betere gitaar?

En als ie het waard is.. welke trem is dan een verstandige keuze, want dit gaat me denk ik wel veel geld kosten omdat het misschien niet past enzo..

alvast bedankt,
groeten Danny

FNaRK
24 december 2002, 15:33
heeft geen zin om die gitaar verder te upgraden,

verkoop hem maar aan mij voor een mooi prijsje :grin: en koop zelf een JS1000 of JS2000

stringer
24 december 2002, 16:55
Als je tremolo ontstemt betekent dat nog niet dat hij vernieuwd moet worden. Ga gewoon eens naar een fatsoenlijke gitaarbouwer en laat de zaak opnieuw afstellen.

Goo
24 december 2002, 17:07
Jah.. maar het probleem is dat ie net helemaal goed afgesteld is.. hij heeft een grote beurt gehad toen de nieuwe elementen erin gingen.. denk ook aan nieuwe frets enzo.. duzjah.. daar kan het volgens mij niet aan liggen, want ik heb het bij Zwiers laten doen http://www.zwiergitaarbouw.nl en die heeft ook 2 gitaren gemaakt voor blof en doemaar duz dan mag zal het wel goed gebeurd zijn denk ik:)

grtzzzz

Negative K3 fan
24 december 2002, 17:21
Dan hebben hun hem dus niet goed afgesteld, terug met die hap!

Moonchild
24 december 2002, 18:05
Idd, alleen omdat de Lo-trs II slechter is dan de edge bruggen betekent niet dat ie slechter is dan de gemiddelde trem.
gewoon terugbrengen.

Je kan hem echter ook vervangen met een Original Floyd Rose (USA jackson hebben ze er meestal ook op zitten) die past namelijk precies op je Js100.
Als je een Ibanez Edge of Lo-pro Edge erop wilt, heb je ongeveer 50% kans dat ie past, anders moet je het laten bijwerken.
Een OFR kost ong 200 Euro, een Lo-pro is volgens mij ongeveer 100 euro duurder.

Ik zou het trouwens wel aanraden om up te graden, ik bedoel, je bent nu toch al bezig geweest met upgraden, kan je net zo goed het gitaartje afmaken zodat je een killer axe hebt.

Negative K3 fan
24 december 2002, 18:10
je kan er antuurlijk ook een stoptail op zetten?

Jay Cal
24 december 2002, 18:24
Ja hoor NegK3Fan... Een stoptail in een gitaar die voor een floyd is gefreesd. Kan je ook zinnige dingen uitkramen?

(ff back on topic)

Een originel floyd is een goede keus. De reden dat je Lo Trs II ontstemt ligt aan de knife edges. Die van de Lo Trs II zijn van gewoon staal. De originele Floyd heeft deze van gehard staal wat de stabiliteit ten goede komt.
Mocht je kiezen voor een originel Floyd; zorg dat je er dan 1 neemt van Schaller en vervang ook gelijk de studs.

Greetz!

Moonchild
24 december 2002, 18:27
Studs krijg je er gewoon bij, als je zon tremolo set koopt. Wel vervangen die studs, zoals Jay Cal zei, maar niet de stud sockets he (het schroefdraad gedeelte in de body vd gitaar)

Jay Cal
24 december 2002, 18:41
Moonchild:
Ik weet dat je de studs erbij krijgt. Het feit is vaak dat mensen denken dat de studs weinig verschil maken. Hierdoor laten ze vaak de originele (lees; inferieure) studs zitten terwijl de Schallers veel beter van kwaliteit zijn.

Anders Destium
24 december 2002, 18:45
Je kunt het zo zien: Als je straks een andere gitaar hebt die je ook gaaf vindt en die NIET ontstemt, op welke gitaar ga je dan ALTIJD spelen? Niet op de JS100 idd, die staat dan alleen mooi te wezen met zijn killerhums :smile:

Ik zou er een OFR proberen in te zetten, piest precas en dat is erg prettig :smile:

Goo
24 december 2002, 20:04
Hej hardstikke bedankt voor alle reacties.. Ik denk dat ik dan tog maar voor de "echte" Floyd ga. Ik weet nu een stuk meer

tnx

Danny