PDA

View Full Version : Volume EHX Frequency Analizer



vulvasonic
8 januari 2007, 00:55
Hoi,

Ik ben al jaaaaaren in het bezit van een EHX Frequency Analizer. Mooi ding. Leuk apparaat om nummers mee te schrijven (want een gewoon effect kun je het nauwelijks noemen).

Het probleem; als ik het ding inschakel, dan lijkt het volume zich te verdelen over de tonen die je speelt plus de twee extra gegenereerde tonen. Dat komt over als een vermindering in volume. Nu kan het ding in een aparte loop zetten met standaard een booster ervoor, maar dat trekt bruintje nu even niet.

Nu heb ik wel eens gelezen dat diverse EHX pedalen in hun binnenste een aantal schroefjes hebben waarmee je het effect kan finetunen. Heeft iemand enig idee of dit zo is en dat ik hiermee het totaalvolume van het pedaal wat omhoog kan schroeven?
Of is er een andere, eenvoudige, inwendige oplossing voor echt weinig geld (ik heb net mijn geld uitgegeven aan wat andere effecten, dus een loopgeval en een booster zit er even niet in) om het eindvolume wat op te krikken en zo ja, wie zou dat kunnen doen?

Ik weet het, het is geen gemakkelijke vraag, maar voor mij is dat ding belangrijk (ongelofelijk niet?).......

Bij voorbaat dank! :)

Joey Handsome
8 januari 2007, 18:09
Wat vreemd. Ik heb dit probleem met mijn FA niet. Ik heb er eerder last van dat het ding (met het filter aan) juist te hard gaat. En dan voornamelijk in het laag. Soms heb ik dan ook een compressor er achter om hem een beetje in toom te kunnen houden.
Ik zou alleen niet weten hoe het zit met dat fine tunen. Ik heb er inderdaad ook weleens van gehoord. Ik geloof wel dat ik in m'n Q-tron een soort potmetertje heb zien zitten waarmee dit mogelijk zou moeten zijn. Zeker weten doe ik het echter niet, omdat ik weinig verstand van electronica heb.
De FA heb ik dan ook nooit open gehad.

Joey Handsome
9 januari 2007, 15:03
Apart.

Is er dan niemand die dit weet? Ik ben namelijk wel best wel benieuwd. Tristan jij misschien? Jij had toch ook in je Q-tron+ zitten rotzooien?

Tristan
9 januari 2007, 15:36
Ja, dat klopt...
Ik had dit topic ook al wel gelezen, maar eerlijk gezegd heb ik de Frequency analyzer nooit getest en ook nooit opengehad...
Ik zal vertellen wat ik met mijn Qtron+ gedaan heb...
In de Qtron+ zit een heel klein regelaartje zeg maar een soort wit plastic asje met wat blauws eromheen en daarmee kan je de sweep afstellen van dun tot dik zeg maar, ik heb er wel mee zitten klooien, maar de originele setting was eigenlijk het beste...
Misschien zit er in de Frequency Analyzer ook wel zoiets maar dan voor het volume ofzo, ik zou hem gewoon een keer openschroeven...
Als je aan het asje gaat draaien zou ik wel even met een pen ofzo markeren waar hij origineel zat, want het kan zo zijn dat hij op de normale setting het beste klinkt...
Iets anders dat ik heb gedaan met mijn Qtron+ was het weghalen van de weerstandjes die op de ingang en op de uitgang zaten, daarmee ging het algehele volume wat omhoog en klonk hele ding nog wat lekkerder/intenser...
Volgens sommige mensen kan dit ook door alleen de weerstand op de ingang te verwijderen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd...
Het zou dus zo kunnen zijn dat bij jou, Joey Handsome, die weerstand(jes) om de een of andere reden al los zit(ten)...
Vulvasonic, misschien kan je hiermee dus ook experimenteren...
Het gaat dus om de weerstandjes die direct bij de ingangsjack en bij de uitgangsjack zitten, die moet je weg kunnen halen zonder dat je het apparaat verneukt, tenminste, dat was bij mij dus wel het geval...
Veel succes ermee in ieder geval! :D

Dirk_Hendrik
9 januari 2007, 15:36
Of is er een andere, eenvoudige, inwendige oplossing voor echt weinig geld

Ja. Er zijn alléén mensen die altijd denken "dat dat wel heel duur zal zijn..." en dus vergeten een PM te sturen.

vulvasonic
9 januari 2007, 19:26
Ja. Er zijn alléén mensen die altijd denken "dat dat wel heel duur zal zijn..." en dus vergeten een PM te sturen.

Wel, in dat geval; zou jij me kunnen vertellen aan wie ik een PM moet sturen? :nervous:

Dirk_Hendrik
9 januari 2007, 20:01
Wel, in dat geval; zou jij me kunnen vertellen aan wie ik een PM moet sturen? :nervous:


eeh... Moi???

vulvasonic
9 januari 2007, 20:25
eeh... Moi???

Maar....., die hèb je toch ook al? :nervous:

:D