PDA

View Full Version : Ampeg sound



TiLT
7 januari 2007, 22:20
Ik ben op zoek naar een gitaarversterker die qua geluid vergelijkbaar is met het
ampeg buizen geluid. Ik probeer ampeg versterkers 2dehands te vinden maar ze
zijn vrij zeldzaam, daarom dus op zoek naar een vergelijkbare versterker.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Jonatan

Chris Winsemius
7 januari 2007, 22:48
Zeer moeilijk....

Door de circuits, buizen en trafo's zijn ze bijna niet te vergelijken met andere amps (ben nu zelf voor David Hollestelle daar mee bezig).

Enige mogelijkheid: met hel veel geduld er 1tje in Europa scoren of (sneller maar vervoer, import en btw en 'n stevige "verhuistrafo" nodig) via ebay amrika.

Succes!!!

casper innosence
8 januari 2007, 00:16
Hier (www.tools4tones.nl)

staat een Ampeg VL503 combo te koop, weet niet of je die zoekt?

King of the Blues
8 januari 2007, 09:57
Bij Tonika (Groningen) staat een 2e hands Ampeg top te koop... heb ik zaterdag zien staan....

DaveItUp
8 januari 2007, 11:25
Die V4's zie ik toch wel af en toe op marktplaats. Moet ik ook ooit nog hebben op een goede dag.

Mufftin
8 januari 2007, 13:32
er staat een ampeg buizenamp te koop op marktplaats voor 350 euro af te halen in Emmen.
Type VT 60
60 watt

misschien iets voor je?

TiLT
8 januari 2007, 20:47
casper innosence, dat is net niet wat ik zoek en ook te duur voor mij.

King of the Blues, de Ampeg Top Vl1002 bij Tonika is erg mooi maar helaas
ook te duur voor mij.

Deryck, erg mooi en wat ik zoek. Ik hoop dat deze persoon nog iets lager wilt
in de prijs want hij nog net iets te duur, ik zal in ieder geval een bod doen!

Allen erg bedankt !!

Mufftin
8 januari 2007, 21:20
hey geen dank ik zat zelf ook te gassen op dat ding alleen hij heeft voor mij teveel watt 60 watt :( dus ik gun hem je :D

Dude
9 januari 2007, 12:20
Geen idee of ik je hier mee help... Ik heb wel eens gelezen dat Ashdown basversterkers in de buurt komt bij de vroegere ampeg sound ! Geen idee of dat zo is omdat ik mijn ashdown nooit naast een ampeg bak heb gehoord maar ashdown klinkt wel goed iig !

jozum
9 januari 2007, 13:53
kunnen jullie een omschrijving geven van 'het' ampeg-geluid? Wie speelt erop? ben wel benieuwd geworden door dit topic.

Chris Winsemius
9 januari 2007, 13:56
Qua vintage: vroege jaren 70 Stones, Midnight Rambler is 'n goed voorbeeld

Joey Handsome
9 januari 2007, 15:07
kunnen jullie een omschrijving geven van 'het' ampeg-geluid? Wie speelt erop? ben wel benieuwd geworden door dit topic.

Waarschijnlijk kent niemand hier het, maar Greg Sage van The Wipers speelt op een Ampeg combo. Probeer het album Over The Edge te downloaden, daar kun je hem erg goed horen.

TiLT
9 januari 2007, 16:28
http://www.youtube.com/watch?v=O66TOq6pgwg

little sister van queens of the stone age. Ampeg met een matchless preamp(denk ik). Erg vet geluid

jorrit
9 januari 2007, 17:44
casper innosence, dat is net niet wat ik zoek en ook te duur voor mij.

King of the Blues, de Ampeg Top Vl1002 bij Tonika is erg mooi maar helaas
ook te duur voor mij.

Deryck, erg mooi en wat ik zoek. Ik hoop dat deze persoon nog iets lager wilt
in de prijs want hij nog net iets te duur, ik zal in ieder geval een bod doen!

Allen erg bedankt !!

ergens krijg ik het idee dat je voor 200 euro een vette amp wilt scoren...
beetje onhaalbaar denk je niet? en trouwens 350 voor een versterker is niet de wereld .. mijn preamp alleen kost dat

TiLT
9 januari 2007, 20:54
ergens krijg ik het idee dat je voor 200 euro een vette amp wilt scoren...

Nou dat heb je feilloos weten op te pikken. Misschien bied iemand er over heen?
Misschen niet en kan ik met de verkoper een mooie prijs afspreken, dat is het
mooie van marktplaats. Niet?

Marc Oblivian
10 januari 2007, 14:47
Waarschijnlijk kent niemand hier het, maar Greg Sage van The Wipers speelt op een Ampeg combo. Probeer het album Over The Edge te downloaden, daar kun je hem erg goed horen.

Ha!
De Wipers ken ik dus wel!!!
Geweldige band. Ik vind vooral het album Is this Real? heel goed
Ze zijn toch allang uit elkaar?

Joey Handsome
10 januari 2007, 16:10
Ha!
De Wipers ken ik dus wel!!!
Geweldige band. Ik vind vooral het album Is this Real? heel goed
Ze zijn toch allang uit elkaar?


Ja, Is This Real? is echt een prachtplaat! Zowieso zijn hun eerste drie albums echt magistraal.
Zijn echt allang uit elkaar ja. Ik geloof dat Greg Sage nog wel solo dingetjes doet. Het fijne weet ik er echter niet van. De eerste drie albums (Is This Real?, Youth of America, Over The Edge) zijn als boxset gereissued. Vet relaxed, want die kon je echt bijna nergens meer krijgen.

Joey Handsome
19 februari 2007, 15:45
Hee, ik speel sinds 3,5 jaar bas... allerhande versterkers al gehad. Stijl is R&B (ZZ-top like) en ik ben een sound-purist. De stijl vereist grommende buizenranden aan de sound.
Transistoramps: geen optie. hybride: iets meer sound maar blijft vlak. Fender Bassman blijft te clean (buizen grommen niet), Marshall JCM 800 Bass Series (all-tube) komt zeer aardig in de buurt maar moet volume hebben. (deze heb ik trouwens te koop op dit moment).

Onlangs een Ampeg V4-BH 100 watt buizen (kleine broer van SVT) gekocht op Marktplaats (800 euro, drie jaar oud). Ook nog een SVT 410 HLF cabinet gekocht (380 euro) en máááán: DIT IS DE SOUND!!!! Nooit meer anders, eens een AMPEG altijd een Ampeg! Niet meer modderen. Ook op lage volume's. Perfect voor gig's & practice.

Maar hij speelt gitaar.

dePerik
19 februari 2007, 22:47
Maar hij speelt gitaar.
:D
Whhahaa
:seriousf:

Jurjan
26 februari 2007, 10:58
casper innosence, dat is net niet wat ik zoek en ook te duur voor mij.

King of the Blues, de Ampeg Top Vl1002 bij Tonika is erg mooi maar helaas
ook te duur voor mij.

Allen erg bedankt !!

Die Ampeg heb ik bij Tonika ingeruild op een Gibson Firebird. Hij staat voor 799 euro te koop toch? Je kan daar zeker nog wel wat van de prijs afhalen (ik weet wat Tonika mij heeft gegeven :)

ColourofFire
26 februari 2007, 14:46
Nou dat heb je feilloos weten op te pikken. Misschien bied iemand er over heen?
Misschen niet en kan ik met de verkoper een mooie prijs afspreken, dat is het
mooie van marktplaats. Niet?

350 is al vrij weinig, ook al heb je het hoogste bod, ik denk niet dat je er wat vanaf krijgt. Als je wat wilt moet je ervoor betalen, zo werkt de wereld nou eenmaal. Als je 350 al veel vind heb je in gitaar spelen een hele verkeerde hobby