PDA

View Full Version : power unit



cobbe007
7 januari 2007, 21:32
Na een lange zoektocht ben ik toch nog niet tot een oplossing gekomen voor het volgende probleem:
Ik zoek een power unit die 2x 9v dc heeft, 1x 12v dc, 1x 9v AC 1000 mA en 1x 9v AC 2000 mA.
De bedoeling is dat ik hiermee een boss ac2, boss tuner, shure PSM 200, DMC GCX en Line6 pod XT kan voorzien van stroom.

Eventueel nog paar extra 9v DC is altijd meegenomen omdat er in de toekomst misschien nog een paar pedaaltjes kunnen bijkomen.

Het toestel dat tot nu toe meest in de juiste richting zit is de burkley flatliner maar deze heeft maar 1 AC uitgang.

Is het mogelijk om het toestel te laten aanpassen of zijn er andere units die beter geschikt zouden zijn?

greetz

stevie_vp
8 januari 2007, 00:16
ik denk niet dat een dergelijk apparaat op de markt is...
wat je wel kan doen is idd laten modificeren...
Je moet dan een apparaat met minimaal 3000mA nemen. T werkt namenlijk zo
dat ampere nooit teveel kan zijn en gewoon genoeg moet kunnen leveren..
Hij moet in jouw geval dus minimaal 5 uitgangen hebben.. deze moeten 12v wisselstroom zijn (AC). 3 van de uitgangen moeten dan gelijkrichters krijgen (deze zetten ac om in dc) waarvan er 2 een weerstand hebben zodat deze van 12V (nu dc geworden) naar 9 V gaan en de 2 AC uitgangen kunnen gewoon blijven zoals ze zijn.. tadaa!
En dan nog een electricien zoeken die dat voor een normaal prijsje kan doen :)

LordRiffenstein
8 januari 2007, 07:50
De Flatliner kan door Burkey aangepast worden dus ik zou een keer met hen contact opnemen.

Andere oplossing is een custom power supply laten maken door BV Paul Lenders (http://www.paullenders.com)

cobbe007
8 januari 2007, 13:27
bedankt voor de reacties!

Ik denk dat ik eens prijs ga vragen aan Burkey voor de aanpassing van 1 DC uitgang naar AC.

Indien dit echter te duur zou uitvallen ga ik de gewone adapter van de GCX gebruiken.
Ik ga er dan wel een IEC stekker op moeten plaatsen voor in m'n conditioner, maar dit zal wel niet tot een waardevermindering leiden denk ik.

greetz

cobbe007
8 januari 2007, 13:32
Oja, nog 1 vraagje: Hoe reageert het apparaat wanneer ik het in m'n rack plaats, dicht bij andere apparaten? Geen ongewenste storingen hoop ik.

LordRiffenstein
8 januari 2007, 13:57
Ik zit ook met 2 grote adaptors (GCX en System Mix +) en heb deze zo gemonteerd:

http://www.lordriffenstein.com/images/Rack-update1.jpg

pietvanbuiten
9 januari 2007, 01:00
de cioks schizophrenic (129 euro) is misschien jou ding.
er staat een topic in pedalen/randapparatuur.
groet, piet

cobbe007
9 januari 2007, 16:23
Ik heb ondertussen contact gehad met Burkey, maar ze kunnen geen 2de AC uitgang voorzien.
Daarentegen zal ik toch voor de flatliner kiezen en de gewone adapter voor de GCX gebruiken en ergens in m'n rack bevestigen zoals Youri.
Bestelling wordt morgen geplaatst.

Over die unit van Cioks heb ik niet veel info gevonden. Toch alleszins niet op hun site.

Bedankt voor de tips!