PDA

View Full Version : Versterker gaat na een uur spelen kraken!!



Jimwoud
7 januari 2007, 19:42
Hallo,

Eergister vertelde ik nog vol trots bezitter te zijn van een Sovtek Mig60(volledig buizen) en nu heb ik al problemen. Gelukkig kan ik hem altijd nog terug brengen, maar wil toch eerst zelf even wat proberen.

Na een tijdje spelen(na een uur ofzo, als hij warm is) begint hij als ik clean(dan hoor je het het best) speel bij het aanslaan te kraken en te oversturen. terwijl ik zowel de gain als volume heel laag heb staan. En als ik hem gewoon net aanzet klinkt hij gewoon supergoed.

Weten jullie waarmee dit te maken heeft? Voorbuizen, eindbuizen, elco's, trafo's. Voorbuizen kan ik nog wel wat mee klooien, maar de rest natuurlijk niet. Probleem is ook dat ik thuis niet op (redelijk) hoog volume kan spelen.

rest van setup: Epi LP -> Jekyll & Hyde od/dist -> Sovtek Mig60 -> Koch 2x12

Hoop dat het een bekend iets is, wat makkelijk opgelost kan worden.

Alvast bedankt,

Jim

Negative K3 fan
7 januari 2007, 19:57
ik heb een soortgelijk probleem gehad en datlag aan een slecht contact, wat voor invloed heeft het volume op de kraak, wordt de kraak ook harder als je de amp harder zet?

Jimwoud
7 januari 2007, 20:01
hij kraakt echt gewoon als ik aansla, als ik mn volume harder zet is de kraak ook harder. Je hoort het het best als je even snel kort een poweraccoord aanslaat ofzo.

jerome
7 januari 2007, 20:24
Doet het zonder pedaaltje ook?
Als de batterij van je pedaaltje leeg is kan je ook rare dingen krijgen...

Jimwoud
8 januari 2007, 16:14
Jerome!! Bedankt!!

Het was inderdaad mn baterij, die J&H blijft het qua distortion echt nog een hele tijd doen, maar clean gaat hij rare geluiden krijgen, maar duurt echt een tijd, waarschijnlijk dus een zeer zuinig pedaal.

Nogmaals bedankt,

gr Jim

jerome
8 januari 2007, 21:52
No thanks!
Ik heb het zelf ook al een paar keer gehad.....
En altijd precies met een optreden... :lp: