PDA

View Full Version : Suggesties welkom



Dutchtreatz
7 januari 2007, 17:57
Hallo allemaal,

ben nieuw hier, en heb na een break van 7 jaar besloten om mn gitaar weer eens serieus op te pakken. Alleen.... heb er geen meer behalve een hele oude squire die niet al te best meer klinkt.

Mijn favo muziek : Blues, van een cleane sound tot aan zwaar distorted. Had een '60 telecaster, maar heb die aan een neefje gegeven toen ik was gestopt.
Heb nog wel een marshall jtm-60 als versterker staan. Leuk ding.

Ben dus nu op zoek naar een bluesy gitaar, en zou graag wat suggesties hebben, ik ben binnenkort 2 weken vrij en kan ze dan eens lekker gaan uitproberen. Mijn budget is zo rond de 1000 euro. Heb al de diverse stickied threads bekenen voor suggesties, alleen niet al te veel beschrijvingen daar.

Dus, speel je blues en heb je suggesties, plz tell me.

Alvast bedankt !

robert-gitarist
7 januari 2007, 18:44
Mijn pa speelt blues in een bandje en leent altijd mijn Epiphone Les Paul Goldtop met P90's en dat bevalt hem erg goed.En speelt op een Epiphone Sheraton.Die 2 planken zijn erg geschikt voor de blues.Maar goed er zijn natuurlijk meer merken.

Fumi SG
7 januari 2007, 18:47
Dus, speel je blues en heb je suggesties, plz tell me.

Helaas, ik speel geen blues. Jammer, want ik had twee hele goede suggesties!



Fender Tele of Strat. Of evt. een Blade, ook erg mooi!:sssh:

jerome
7 januari 2007, 19:15
Een Amerikaanse of een Japanse Strat (of een Japanse Squier), mss 2e hands, en met 2 single coils en een enkelspoelig schakelbare vette humbucker in de brugpositie.
Eventueel kan je natuurlijk een 3 x singlecoil kopen en zelf een humbucker inbouwen.
Je hebt dan een errug veelzijdige gitaar, van blues naar metal/hardrock...

Dutchtreatz
7 januari 2007, 19:48
Ok, heb het eea tooegevoegd aan mijn lijstje.

Thanks voor de suggesties.

Dutchtreatz
7 januari 2007, 19:51
Helaas, ik speel geen blues. Jammer, want ik had twee hele goede suggesties!



Fender Tele of Strat. Of evt. een Blade, ook erg mooi!:sssh:

:p

Hhrmmzz, even over dat 'als je blues speelt" gedeelte, geen verplichte kost natuurlijk ;) . Alle suggesties welkom.