PDA

View Full Version : Meningen over de Maxon OD-808



andoni
7 januari 2007, 16:52
Ik zou graag een wat strakkere en meer heavy rythm sound en een wat smoothere en meer zingende lead sound hebben en ik overweeg om dit ten dele te bereiken door mijn versterker (Marshall DSL100) te boosten.

Veel van de bands die ik goed vind gebruiken hiervoor de Maxon OD-808. Is dit pedaal geschikt om het high gain kanaal van mijn versterker te boosten en zo het gewenste effect te verkrijgen? Zijn er meningen en ervaringen met dit pedaal?

Ook zou ik graag willen weten welke winkel in Belgie aangewezen is om een keer een dagje pedalen te gaan testen. Zo kan ik met eigen oren de verschillen een keer horen.

maestro_nl
7 januari 2007, 17:09
Rhythm mag best een hoekige sound zijn (niet te veel mid, vrij rechte EQ met tikkie 'loudness' m.b.t. laag en hoog).

Solo iets minder laag en tikkie meer mid zodat de sound meer gaat 'rollen'.

Omdat een TS-achtige van nature mid hump heeft zou ik het niet toepassen voor rhythm maar juist wel voor solo.

interessander
7 januari 2007, 17:39
Ik gebruik zelf een maxon od-808 om een strakke rythym sound te maken, werkt prima, gain op je versterker een beetje terug en je hebt een strakke sound.
Als je eens wil proberen kun je voor een low budget oplosing ook eens en digitech bad monkey proberen, hetzelfde idee maar dan een stuk goedkoper.

intervine divention
7 januari 2007, 21:24
Ik vind de od808 echt super, ik heb nog geen versterker gevonden waar hij het geluid niet drastisch van verbeterde, ook highgain sounds krijgt er meer body mee. Je krijgt idd wel een stevige midhump. Daar moet je van houden, ik doe dat zelf zeker dus voor mij is hij ideaal!
Je kan misschien ook een eq-pedaal kopen natuurlijk, kan je altijd je ideale sound tweaken

vinni
7 januari 2007, 21:26
Heb'm heel even gehad.
Verklote mn laag.....dus in dat opzicht een echte 808.....

Als ik je iets mag aanraden....
Niet om Maestro's spul te promoten maar die Cusack Screamer vind ik
erg goed......

Groet,
Vinni

maestro_nl
7 januari 2007, 21:31
Verklote mn laag.....dus in dat opzicht een echte 808.....


De Retro-Sonic 808 Overdrive heeft daarom een interne trimmer om laag naar smaak toe te voegen!

Mitch
7 januari 2007, 21:56
Wauw, een mod om meer laag te houden bij en tubescreamer, da's weer eens wat nieuws :seriousf:
Maar serieus: het moderne gebruik voor een tubescreamer is inderdaad bij metal, zoals je al beschrijft. Juist het beetje laag dat -ie afsnoept maakt het voor je amp wat makkelijker om de boel strak te krijgen.
Er zijn plenty tubescreamers waarmee je dit kan doen, die Maxon is echt niet niet de heilige graal.
Een andere manier om je doel te bereiken is de Ayan Enterprises Smooth & SLim, da's een specifieke laag-af filter, dus zonder de extra compressie etc. die een TS wel geeft.

vinni
7 januari 2007, 22:35
De Retro-Sonic 808 Overdrive heeft daarom een interne trimmer om laag naar smaak toe te voegen!

Kijk kijk...Da' wist ik dan weer niet.

Wordt intressant.....

Vinni

andoni
8 januari 2007, 08:51
De Retro-Sonic 808 Overdrive heeft daarom een interne trimmer om laag naar smaak toe te voegen!
Klinkt interessant. Ik zou namelijk een brutere en toch strakkere sound willen, dat een boost pedaaltje dus het laag strakker maakt vind ik een goede zaak. Of ik kan leven met het verlies in laag weet ik dus niet, ik hou best wel van wat oomph. Ik heb een Boss SD-1 en die snoept voor mij veel te veel laag af en maakt het geluid te buzzy, te dun, en te schreeuwerig (penetrant hoog).

Bij deze: hoe doet zo'n Retro-Sonic 808 het in een high gain toepassing? Zowel chugga chugga als zingende en jankende solo's. En hoe gaat het regelen van het laag? Is dat een aparte knop buiten of in het apparaat (ben beetje n00b op het gebied van pedalen).

JJL
9 januari 2007, 11:12
Ik heb ook de 808 mogen proberen...er zit een wieltje intern die het laag regelt. Veel laag voor bv rhtyhm of neutraal voor toepassing als solo over een overstuurd kanaal...Maar ook bv. met volume max en gain dicht een erg goede sound. lekker strakke sound en niet zo verstopt als bv een IBZ.