PDA

View Full Version : Pup verwisselen



Lkan
7 januari 2007, 16:19
Dag mensen,

Ik ga zo een SD little 59' in mn strat zetten
Dit word eigenlijk de eerste kee.... blablabla

Inmiddels is het gelukt.
Nu lijkt het mij leuk om mn brug-mini-humbucker als volgt aan te sluiten:
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/1h_1v_1sas.html

Daar heb ik 2 vragen over:
1) kan ik de humbucker die ik wil "spin a splitten" nog wel op de andere tone van mn strat aansluiten? Want ik wil er graag nog wel een tone control voor hebben

2) Als ik zo naar dat schema kijk, zie ik geen draadje wat naar de switch gaat, of is dat die zwarte? Ik zie het niet.


Alvast bedankt, ik hoop dat jullie t begrijpen :chicken:

DarknessAwaits
7 januari 2007, 16:40
Het ligt er een beetje aan welk type element je gaat vervangen, waarschijnlijk is dat een singlecoil. Die heeft 2 draadjes lopen, eentje is de output en de andere is aarde. De output zit op je schakelaar vast en aarde ergens op de achterkant van een potmeter of iets anders wat ook verbonden is met aarde.

Die eventjes los solderen, en dan kun je het nieuwe element als volgt aansluiten: http://www.seymourduncan.com/support/schematics/1hum_1vol.html

Dus rood en wit samen solderen en afbinden, groen en de kale draad op aarde en zwart als output. Succes!

Mocht je nog een coilsplit oid willen aanbrengen kan dit ook, is alleen iets lastiger.

Lkan
7 januari 2007, 17:14
ik geloof dat ik het snap.. bedankt!

ik ga nu beginnen :)


EDIT: tis gelukt, nogmaals bedankt

DarknessAwaits
7 januari 2007, 19:56
Geen dank, mooi dat het gelukt is! Is de sound ook een beetje naar wens?

Lkan
8 januari 2007, 20:05
Jazeker!
Klinkt echt, bijna, als een humbucker.
Ik wil ooit denk ik nog wel een coilsplit aanbrengen, omdat ik op den duur denk ik toch de brug single coil ga missen.
Is dit goed zelf te doen? Of kan ik het beter laten doen?

Rinze
8 januari 2007, 20:28
Jazeker!
Klinkt echt, bijna, als een humbucker.
Ik wil ooit denk ik nog wel een coilsplit aanbrengen, omdat ik op den duur denk ik toch de brug single coil ga missen.
Is dit goed zelf te doen? Of kan ik het beter laten doen?
Kun je best zelf doen, maar je moet niet verwachten dat je met een coil-split een echt stratgeluid krijgt. Meer een soort surrogaat.

Lkan
11 januari 2007, 18:12
schop...

hoe moet het anders? ^^