PDA

View Full Version : Ideetje voor m'n les paul te customizen



EpiCenturiesAWAy
7 januari 2007, 15:57
Hallo allemaal..
Ik was nu eens aan het denken, ik heb nu een epiphone les paul goth liggen, die ik van uiterlijk toch stilaan heel beu aan het worden ben..
Nu dacht ik eraan om gewoon die zwarte kleur vanboven (dus alleen de top) eraf te schuren en dan zo wat vernissen of.. zeggen jullie het maar..
En dan een binding erop te steken..
M'n vraag is nu hoe ik die dingen moet aanpakken, aangezien ik hier niet echt in thuis ben..
bedankt!

EpiCenturiesAWAy
7 januari 2007, 16:01
http://img293.imageshack.us/img293/2672/gitaarou4.png (http://imageshack.us)
zoiets dus..

Renoud
7 januari 2007, 16:22
secuur werkje, je weet ook niet precies wat voor hout er onder de verflaag ligt, (kan zo maar heel lelijk hout zijn met een dikke filler).

Maargoed, je zou de lak en de verf er af moeten schuren, van grof naar fijn. Daarna kan kan je er blanke hoogglans- of matlak overheen spuiten.

Die bindingen zijn nog iets lastiger, echte bindingen worden namelijk uit de body gefreesd en ingelegd met kunsstof. Je kan wel een nep binding maken door bijvoorbeeld 1 cm van de rand niet te schuren ofzo. Lijkt me wel heeel lastig om mooi te krijgen.

LostHighway
7 januari 2007, 18:15
Makkelijkste oplossing is als volgt.
Je plakt je 'fake' binding af, je geeft hem een kleurtje, plakkers weg en een transparante lak over.
Geloof me als ik zeg dat het een hels karwei is om een reeds gelakte Les Paul kaal te schuren, al helemaal als je hem transparant wil aflakken.
Om nog maar te zwijgen over de kans dat het ooit een mooi resultaat zal geven..

niekb
7 januari 2007, 18:27
nou nou, dat is zeker wel te doen hoor. Je moet alleen wat geduld hebben.

nickbongers
7 januari 2007, 18:28
volgens mij heeft user franc ooit een keer een richwood lp helemaal gecustomised (2x ander kleurtje, en verder echt alles vervangen..) mss staat dr in zijn topic wat handigs..

edit: en je zal em zeker wel kaal moeten schuren.. als je er gewoon overheen gaat krijg je zon dikke verf/lak laag dat t niet goed voor je geluid gaat worden. en zowieso zou ik alles eraf halen, want je weet wss ook niet welke soort verf erop ligt, en dat zou nog wel eens met elkaar kunnen gaan reageren, en dat wordt ook niet mooi.

Renoud
7 januari 2007, 18:35
volgens mij heeft user franc ooit een keer een richwood lp helemaal gecustomised (2x ander kleurtje, en verder echt alles vervangen..) mss staat dr in zijn topic wat handigs..

edit: en je zal em zeker wel kaal moeten schuren.. als je er gewoon overheen gaat krijg je zon dikke verf/lak laag dat t niet goed voor je geluid gaat worden. en zowieso zou ik alles eraf halen, want je weet wss ook niet welke soort verf erop ligt, en dat zou nog wel eens met elkaar kunnen gaan reageren, en dat wordt ook niet mooi.
Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=68127

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2008, 13:29
Hey gasten! Ik heb hier nog steeds zin in, maar nog niets aan gedaan :D

Er lijkt me wel een mooie top onder te zitten.. (dat lijkt me zo,doordat er beschadigingen in de lak zijn, en daar zie ik hout door..)
Maar wat als da niet is ? :D

Het is nog steeds m'n backup gitaartje..

EpiCenturiesAWAy
28 maart 2008, 13:30
Ohja, moest ik die mat zwarte verf eraf schuren, met wat maak ik dan die nieuwe finish ?

Het idee is van het hout er heel goed door te zien, maar gewoon een donkere laag erop te leggen.Wat moet ik hier dan op doen ? vernis ?

KoenB
28 maart 2008, 16:20
Ohja, moest ik die mat zwarte verf eraf schuren, met wat maak ik dan die nieuwe finish ?

Het idee is van het hout er heel goed door te zien, maar gewoon een donkere laag erop te leggen.Wat moet ik hier dan op doen ? vernis ?

Zwarte houtbeits en dan een laag blanke lak

EpiCenturiesAWAy
14 augustus 2008, 19:04
HELL YEAH!

Nu het toch vakantie is ben ik ermaar eens aan begonnen!
Eerst vond ik het nog zonde om te doen met m'n geliefde oudje, maar ik had nu toch niets te doen :)

Eerst ben ik begonnen met te schuren..

UREN en URENNNNNN!

Toen ontdekte ik dat die f*ckers van epiphone 3 verschillende stukken hout hadden gebruikt voor die gecarvede top..

Maar achja, toen houtvernis gaan halen in de winkel en de gitaar nog eventjes stofvrij gemaakt..

Toen een laagje vernis erop, en dat zag er onmiddelijk al veel beter uit!

Nu net nog een laagje op gedaan en dat ziet er al verdomde goed uit!

Zal morgen nog wel een fotootje posten ofzo!

Ohja, ik heb houtvernis gebruikt, moet ik hier nu ook nog een laag blanke lak op doen ? Lijkt me zo wel inorde eigenlijk..

Thomas

barno
14 augustus 2008, 19:38
HELL YEAH!

Nu het toch vakantie is ben ik ermaar eens aan begonnen!
Eerst vond ik het nog zonde om te doen met m'n geliefde oudje, maar ik had nu toch niets te doen :)

Eerst ben ik begonnen met te schuren..

UREN en URENNNNNN!

Toen ontdekte ik dat die f*ckers van epiphone 3 verschillende stukken hout hadden gebruikt voor die gecarvede top..

Maar achja, toen houtvernis gaan halen in de winkel en de gitaar nog eventjes stofvrij gemaakt..



Toen een laagje vernis erop, en dat zag er onmiddelijk al veel beter uit!

Nu net nog een laagje op gedaan en dat ziet er al verdomde goed uit!

Zal morgen nog wel een fotootje posten ofzo!

Ohja, ik heb houtvernis gebruikt, moet ik hier nu ook nog een laag blanke lak op doen ? Lijkt me zo wel inorde eigenlijk..

Thomas


had je nu echt gedacht dat epiphone een dure top onder een zwarte laag lak zou verstoppen? :)

kleurloze houtvernis equals blanke lak, dus you're ok

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 19:46
HELL YEAH!

Nu het toch vakantie is ben ik ermaar eens aan begonnen!
Eerst vond ik het nog zonde om te doen met m'n geliefde oudje, maar ik had nu toch niets te doen :)

Eerst ben ik begonnen met te schuren..

UREN en URENNNNNN!

Toen ontdekte ik dat die f*ckers van epiphone 3 verschillende stukken hout hadden gebruikt voor die gecarvede top..

Maar achja, toen houtvernis gaan halen in de winkel en de gitaar nog eventjes stofvrij gemaakt..

Toen een laagje vernis erop, en dat zag er onmiddelijk al veel beter uit!

Nu net nog een laagje op gedaan en dat ziet er al verdomde goed uit!

Zal morgen nog wel een fotootje posten ofzo!

Ohja, ik heb houtvernis gebruikt, moet ik hier nu ook nog een laag blanke lak op doen ? Lijkt me zo wel inorde eigenlijk..

Thomas
Opzich heel logisch natuurlijk.. Maar cool dat je het gedaan hebt man! Ik ben benieuwd naar picca's!

bagheera
14 augustus 2008, 20:05
ga je er nog iets aan veranderen buiten alleen de kleur

ik zou graag eens een LP'tje customizen ook helemaal afschuren en weer verven maar dan moet er ook een bigsby op die staan daar echt goed mee

EpiCenturiesAWAy
14 augustus 2008, 23:14
Hehe, ergens natuurlijk wel te verwachten ja, maar het was toch mooi geweest! :p

Ik ga er nieuwe elementen inzetten als het budget dat toelaat..
Een bigsby zou zalig zijn, idd! Maar zo kostelijk, niet ?

bagheera
15 augustus 2008, 00:10
Hehe, ergens natuurlijk wel te verwachten ja, maar het was toch mooi geweest! :p

Ik ga er nieuwe elementen inzetten als het budget dat toelaat..
Een bigsby zou zalig zijn, idd! Maar zo kostelijk, niet ?

Dat valt nog te bekijken bigsby nieuw een 80 Euro ( maar die zijn het dan nog wel waard ) probeer Markt Plaats of kapaaza misschien ebay nog meer kans.

toon wel een foto als ie af is he

Puerco
15 augustus 2008, 00:30
FOTO'S, FOTO'S wij willen FOTO'S!!!!!

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2008, 11:30
Allright foto's!!
http://img518.imageshack.us/img518/2176/hpim2005jp7.th.jpg (http://img518.imageshack.us/my.php?image=hpim2005jp7.jpg)


http://img501.imageshack.us/img501/4760/hpim2008mk6.th.jpg (http://img501.imageshack.us/my.php?image=hpim2008mk6.jpg)

cheers

rinaldo
17 augustus 2008, 12:08
uh, neem me niet kwalijk, maar ik vind het nogal een slordig resultaat, het lijkt er een beetje op alsof je het allemaal op een zaterdag middag even snel hebt gefixt. maar goed als jij er tevreden mee bent :satisfie:

barno
17 augustus 2008, 12:26
zie ik dat goed: gebruikt epiphone soort laminaat voor de top?

Yosed
17 augustus 2008, 12:39
uh, neem me niet kwalijk, maar ik vind het nogal een slordig resultaat, het lijkt er een beetje op alsof je het allemaal op een zaterdag middag even snel hebt gefixt. maar goed als jij er tevreden mee bent :satisfie:
Kan natuurlijk aan de vrij bedroevende beeldkwaliteit liggen, maar ik ben het met je eens.

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2008, 12:49
Hehe,nu niet dat ik er dagen aan gewerkt heb hoor..

Dit was dan ook m'n eerste projectje..

In het echt ziet het er wel beter uit als op de foto, maar ik ben al bij al toch zeer 'content' hoor :)

@ barno, ja dus!

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2008, 13:04
Ohja, nog een vraagje..

Nu heb ik die pickup erin gesoldeerd maar nog niet goed ge-aard..

Het draadje dat van de brug komt voor te aarden heb ik in een stomme bui eruit getrokken..

Hoe kan die ze nu aarden ?? Iemand ??


Merci!

barno
17 augustus 2008, 13:23
Ohja, nog een vraagje..

Nu heb ik die pickup erin gesoldeerd maar nog niet goed ge-aard..

Het draadje dat van de brug komt voor te aarden heb ik in een stomme bui eruit getrokken..

Hoe kan die ze nu aarden ?? Iemand ??


Merci!

in een slimme bui het draadje terug naar de brug, toch?

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2008, 13:29
in een slimme bui het draadje terug naar de brug, toch?

Heb dat al geprobeerd, maar er blokkeert in dat gaatje iets..