PDA

View Full Version : POD 2.0 Hoofdtelefoon en line-out tegelijkertijd?



erikvdh
7 januari 2007, 14:12
Beste mensen,

Ik ben een beetje aan het expirimeteren om mijn pod dubbel aan te sluiten.
Ik wil namelijk naast het gebruik van de mono uitgang (naar versterker of mengtafel), tegelijkertijd een koptelefoon kunnen gebruiken, via natuurlijk de koptelefoonaansluiting.

Echter lijkt het alsof wanneer je een koptelefoon aansluit en tegelijkertijd een kabel in de mono uitgang hebt zitten, het geluid van de koptelefoon ook over de mono uitgang wordt gestuurd.
Kan iemand mij vertellen wat ik daaraan kan doen? want die kleuring van de headphones output naar de versterker of mixer klinkt voor geen meter.
De uitgangen werken dus wel gelijkertijd maar het geluid van de mono uitgang wordt ineens heel anders, en de AIR schakelaar veranderd daar niks aan.

En de koptelefoon aansluiten op de rechtse output geeft te weinig geluid, dus een oplossing is dat ook niet.
Helaas kan ik in de handleiding niks concreets vinden over het tegelijkertijd gebruiken van bijde outputs en de gevolgen daarvan.

Groet van Erik.

shredneck
8 januari 2007, 00:26
Hehehe, jij bent vast niet wie ik denkdat ie is....

Maar om terug te komen op je vraag.

Een POD is geen oplossing voor alle problemen, maar wellicht voor sommigen een goede toepassing. Ik houdt er iig niet van!!! (Rotterdams accent)

Heb je al ge-deep-edit?

Met deep-editing kun je vrij veel doen bij een POD, er zat een c.d. bij je aankoop, die moet in je pc. Je POD moet ook aan je pc met een adapterkabel voor midi of wellicht behoor jij tot die groep welvarende Nederlanders die wel een vette soundcard met midi-aansluiting hebben.

Succes!

Rinze
8 januari 2007, 00:31
Wat ik me herinner van mijn POD, die ik dus niet meer heb (nu een Tonelab van Vox) is dat als je de koptelefoonuitgang gebruikt de AIR-simulatie automatisch overal op komt. Kijk even in je handleiding, volgens mij staat het er ergens in.

Azrael
8 januari 2007, 00:39
wellicht behoor jij tot die groep welvarende Nederlanders die wel een vette soundcard met midi-aansluiting hebben.



off topic : Een midi adapter voor simpel werk van MIDI naar USB kost je nog geen 35 euro.