PDA

View Full Version : Dillema's omtrent amps



EpiCenturiesAWAy
7 januari 2007, 14:03
Ok, zoals jullie misschien wel weten heb ik momenteel 2 amps..
Engl ritchie blackmore en de peavey 5150 I.
Beide klinken wel goed, maar ik mis toch nog altijd iets precies..
Ze klinken allebei iets te 'metal' voor mij denk ik, iets te ongedifinieerd :s
Ik speel op een marshall jcm 900 slanted kast misschien ligt het daar ook wat aan dat het niet zo helemaal klinkt als ik wil..
Nu denk ik misschien aan beide amps verkopen en dan 1 goede terugkopen..
Maar wat :) Stijl : hardcore/punk denk no turning back/verse/have heart..

Elke inbreng is welkom!
merci

interessander
7 januari 2007, 14:08
Je moet er gewoon eens een tube screamer voor zetten, dat maakte mijn 5150 I ook meer gedefinieerd, de gain terug op je amp en een ts met de drive op 0, volume vol en tone naar smaak.

BLOK182
7 januari 2007, 14:13
Verandering van speakerkast kan gigantisch verschil maken. Zelf vond ik de Powerball bijvoorbeeld ook wat gruizig/fizzy soms, maar op een Bogner 4x12 v30 was het veeeel strakker en duidelijker. Ik zou je tops eens op een goede 4x12 of eventueel 2x12 zetten, let op wat een verschil!

DaveItUp
7 januari 2007, 14:13
Die bands spelen op recto's. Althans NTB wel. Die sound moet met je gear ook wel lukken lijkt me.

interessander
7 januari 2007, 14:24
En als het budget geen bogner kast toelaat dan is een ENGL 4x12 ook een optie, ik vind hem veel lekkerder klinken dan een marshall kast.

Mr.Bluesbreaker
7 januari 2007, 14:27
Als je een ENGL RB en een 5150 2 plus een 1960 A verkoopt dan wordt dat samen echt een geweldige amp:D
Ik ga met Blok mee dat het cabinet in dit geval de zwakste schakel is in het geval van een stadnaard 1960 A.

Ok, ik geef toe dan ik nog in de Bogner ownt Marshall 4 evah- rush van gisteren zit en de komende maand niet objectief over 1960 A/B kan spreken.
Maar het is verdorie wel zo!

EpiCenturiesAWAy
7 januari 2007, 15:28
Conclusie is dus eigenlijk nieuwe cab nog het liefst bogner dan :D
En eventueel tubescreamertje ervoor..
Ik heb ook liefst een iets 'vloeiendere' toon, nu is hij wat opbrekender als jullie snappen wat ik bedoel ;)

BLOK182
7 januari 2007, 15:32
Ik denk dat je het beste eerst ff de cab kan checken, kan een wereld van verschil qua voicing en feel maken. Daarna kan je weer gaan experimenteren met boosters etc.

AART
7 januari 2007, 17:04
Check die mesa metalgrill op marktplaats eens, echt hele vette cabs zijn dat.
Moet 850 kosten maar misschien kan je de engl tegen dat ding ruilen.