PDA

View Full Version : best paff kopieen....



EC
7 januari 2007, 12:39
Hey,

Wat zijn nou de beste paf`s ?? Ik heb een aantal merken in gedachten..

-Gibson burstbuckers
-kloppman `58
-SD Seth lover
-RS/Fralin PAF

Mijn speelstijl is Blues....

Wat zijn jullie ervaringen ?? Wat zijn volgens jullie de beste paf clones ??

taylor
7 januari 2007, 12:55
een van de betere die ik heb gehoord waren dirty dogs pick-ups van guitar tom.

http://www.guitartom.net/amps.html

ook niet super duur.

Squier4ever
7 januari 2007, 13:01
Denk ook zeker eens aan Bareknuckle, duur maar schijnbaar erg goed....

verder SD '59 - jazz setje..
DiMarzio PAF/Virtual PAF
SD - Antiquitity

vinni
7 januari 2007, 13:35
Tja....en WCR en Tom Holmes.
Geloof dat die laatste ongeveer $700 per setje zijn of zo....

Vinni

Chris Winsemius
7 januari 2007, 13:46
Bij 'n PAF-clone test in Gitarre und Bas kwamen de Kloppmanns en Hausels als beste er uit, die PUs liggen rond de 200 euro/stuk.

Ben d'r zelf ook zeer benieuwd naar...

vinni
7 januari 2007, 14:03
Wel erg toevallig....
Duits blad en de twee beste merken zijn duitse merken.....hmmm....

Vinni

EC
7 januari 2007, 14:23
ja die kloppman zijn erg duur.

vooral die custom, maar dan heb je er wel bumblebees bij en certificaat bij( ik weet niet of het de echte bumblebees zin..) ow en ook nog 4 potmeters...

en ik zal is op i-net kijken voor die Hausels

tnx

Dirkdewaard
7 januari 2007, 17:02
Hey,

Wat zijn nou de beste paf`s ?? Ik heb een aantal merken in gedachten..

-Gibson burstbuckers
-kloppman `58
-SD Seth lover
-RS/Fralin PAF

Mijn speelstijl is Blues....

Wat zijn jullie ervaringen ?? Wat zijn volgens jullie de beste paf clones ??

Wauw dit is een hele grote vraag, er zijn zo ontzettend veel goede!

Wat ik zou doen is goede potmeters en versterker kopen en dan pas proberen. Naar mijn mening maken deze 2 dingen net zo veel of meer uit voor je geluid.
Per gitaar verschillende de elementen ook heel veel. Gewoon proberen combineren en experimenteren. Sla de goedkope niet over. Ik heb een SD alnico 2 in mijn neck en die klinkt veel beter voor mij dan alle 5 andere dure die ik erin heb gehad.

succes
leuke link: http://www1.gitarrebass.de/magazine/0502/paf.htm

EC
7 januari 2007, 17:33
ja ben vanplan om van RS guitarworks zo`n kit te kopen, en ik zit te twijfelen om van die bumblebees te kopen...

hebben die bumblebees echt zo`n invloed op je sound ??? Op het LP forum zeggen ze van wel, maar ze ziijn zo duur..!!

EC
7 januari 2007, 17:35
owja en je moet goede oren hebben om het verschil te horen...

of ligt het aan mij dat ik het niet hoor.. hehe

Dirkdewaard
7 januari 2007, 18:11
ja ben vanplan om van RS guitarworks zo`n kit te kopen, en ik zit te twijfelen om van die bumblebees te kopen...

hebben die bumblebees echt zo`n invloed op je sound ??? Op het LP forum zeggen ze van wel, maar ze ziijn zo duur..!!

Ik heb een complete RS pots set gekocht, dan hoef je niets meer in elkaar te zetten, net zo makkelijk. Deze kit is geniaal, daarom eerst de pots dan de elementen, nu hoor ik echt de elementen (en de volume en tone werken).

(klopt de test is niet te duidelijk gedaan, maar wel leuk....)

EC
7 januari 2007, 19:43
@ Dirkdewaard

Wat is voor jou de amp ??? Ik speel op een river pubster, maar ik zit te denken aan een bluesbreaker, of een 1959 slp...

Dirkdewaard
7 januari 2007, 19:53
Ik speel een 50 watt marshall uit 1970.
(Zelfde als een plexi maar met een metalen voorkant.)

Maar tegenwoordig speel ik een Cornell Romany thuis.
Super lekkere versterker, klein, redelijk goekoop, allround en heel goed gebouwd. 10 watt schakelbaar naar 2 en 1/4 watt. Ook ga ik de plexi kopen van Cornell.

Ik zoek nog een tweed of blackface deluxe, gewoon voor de heb.

Dirkdewaard
7 januari 2007, 19:54
(bluesbreaker is vet, de originele blackfaces zijn ook super en nog een beetje betaalbaar.)

Punt
7 januari 2007, 23:50
Timbuckers van Tim White. Er is wel een wachtlijst voor van 2 jaar.
Lees je alles over op het Lespaulforum.

EC
8 januari 2007, 09:02
Ik kom niet op het les paul forum, ze accepteren niet mijn emailadres...

Clapton speeldde toch ook op een les paul met cream in het begin ?? En op een marshall 1959slp toch ?? Ik heb zo`n treblebooster gekocht, krijg ik van de week binnen, is kijken of ik die sound op mijn rivera pubster krijg..

Wat vinden jullie van die rivera pubster ??

En ik zag trouwens bij cornell dat ze die fuzz hebben nagemaakt.. Daar speeldde clapton toch ook mee ??

Squier4ever
8 januari 2007, 10:04
dan maak je toch ff een gmail account aan ofzo?
als je een invitation nodig hebt moet je maar ff je adres PM'en

EC
8 januari 2007, 10:15
ja ik heb een g-mail account, maar dan krijg ik een boodschap van.. Je email adres is gebanned...

denk dat ze geen gmail aannemen...

Dirkdewaard
8 januari 2007, 10:19
Ik kom niet op het les paul forum, ze accepteren niet mijn emailadres...

Clapton speeldde toch ook op een les paul met cream in het begin ?? En op een marshall 1959slp toch ?? Ik heb zo`n treblebooster gekocht, krijg ik van de week binnen, is kijken of ik die sound op mijn rivera pubster krijg..

Wat vinden jullie van die rivera pubster ??

En ik zag trouwens bij cornell dat ze die fuzz hebben nagemaakt.. Daar speeldde clapton toch ook mee ??

Je moet maar even een ander email adres aanvragen, dat is de plek waar je moet zijn!
Clapton speelde de beano burst (les paul uit 1959) en een bluesbreaker (de naam komt natuurlijk van DE cd) en soms inderdaad een treblebooster.

EC
8 januari 2007, 12:34
Ik heb nou die rivera pubster, en mijn bb king lucille (epiphone). Maar mijn geluid vindt ik zo "klote"... Ligt het nou aan de versterker of aan mijn gitaar die zo slecht klinkt ?? Hij klinkt modderig, mmm geen mooie overdive... Nou is die epiphone lucille denk ik ook niet om cream nummers op te spelen...

zou die al wat beter gaan klinken als ik daar ook een nieuw setje in doe ?? En die varitone vindt ik ook niet zo mooi... Denk dat ik hem eruit haal en gewoon zo`n rs electronics erin stop... en goeie elementen ( is dit slim ??)

EC
8 januari 2007, 12:39
de rede dat ik die varotone eruit wil hebben is : Als ik hem op 1 zet is die goed.. maar zodra ik hem op 2 zet, klinkt ie gelijk wat minder hard, volumeverschil

Dirkdewaard
8 januari 2007, 16:47
Ik heb nou die rivera pubster, en mijn bb king lucille (epiphone). Maar mijn geluid vindt ik zo "klote"... Ligt het nou aan de versterker of aan mijn gitaar die zo slecht klinkt ?? Hij klinkt modderig, mmm geen mooie overdive... Nou is die epiphone lucille denk ik ook niet om cream nummers op te spelen...

zou die al wat beter gaan klinken als ik daar ook een nieuw setje in doe ?? En die varitone vindt ik ook niet zo mooi... Denk dat ik hem eruit haal en gewoon zo`n rs electronics erin stop... en goeie elementen ( is dit slim ??)

Met een lucille kan je prima cream spelen. Probeer de potmeters en de rs elementen (real60 ofzo?). Een idee kan zijn om vernet amps (als ik het goed heb) een bluesbreaker te laten maken.

EC
8 januari 2007, 17:03
OK tnx,

ik ga het proberen...

grt mark

EC
9 januari 2007, 16:30
Nog effe een vraagje over die pickups.

Die seth lover had ze toch uitgevonden ?? Maakt SD ze precies na ? Of zijn er toch nog dingen anders ? Klinken ze als de originele paf`s ??

Chris Winsemius
9 januari 2007, 16:37
De originele PAFs verschillen behoorlijk onderling. De Seth Lovers zijn 'n leuke/aardige benadering.

In het algemeen: iets meer brom dan "regeliere" HBs, veel helderheid/detail zonder scherp te zijn, strak laag.

Orpheo
9 januari 2007, 16:43
man waarom moet je PERSE echte pafs hebben? of de BESTE kopie?

a: das je epi niet waard
b: neem gewoon een setje dimarzio's, virtual pafs of de paf zelf of air nortons
c: SPEEL GEWOON!

want:

d: je krijgt toch nooit de tone van clapton te pakken.

EC
9 januari 2007, 16:49
tis niet voor mijn epi...

dit is voor een les paul...

Chris Winsemius
9 januari 2007, 17:02
d: je krijgt toch nooit de tone van clapton te pakken.

Qua amp: alléén bepaalde originele BBs :)
Reïssue of 'n standaard clone komen ook niet in de buurt :D

Orpheo
9 januari 2007, 17:04
tis niet voor mijn epi...

dit is voor een les paul...

dan nog: punten b c en d gelden dan nog wel.

@ chris: dan nog. clapton's tone zit 'm in z'n vingers, instrument, amp, kabel, fx, opnametechniek...

Chris Winsemius
9 januari 2007, 17:45
@ chris: dan nog. clapton's tone zit 'm in z'n vingers, instrument, amp, kabel, fx, opnametechniek...

Daar heb je helemaal gelijk in!!!

Ik wil alléén even zeggen dat qua amp die sound uit enkele originele BBs kwam en met de "standaard clone" methode (net) niet te halen is.
Het type treblebooster er voor weet ik even niet uit m'n hoofd maar speelt zeker mee qua gain en 'n wat strakker laag.

Dirkdewaard
9 januari 2007, 17:49
Met al die aanpassingen kom je dichterbij het geluid van clapton, het is beter dan een Ibanez met transistor versterker.
Ik denk dat 95% in de vingers zit, de rest in je gear. De laatste 5% kan je veranderen en mee experimenteren.
Leuk toch? Dat doen we allemaal die hier posten anders was dit forum er niet.

Iedereen die hier post lult op dat moment liever over gitaren dan erop spelen.

Orpheo
9 januari 2007, 17:49
Daar heb je helemaal gelijk in!!!

Ik wil alléén even zeggen dat qua amp die sound uit enkele originele BBs kwam en met de "standaard clone" methode (net) niet te halen is.
Het type treblebooster er voor weet ik even niet uit m'n hoofd maar speelt zeker mee qua gain en 'n wat strakker laag.

hmm ddat weet ik niet.

maar wat ik wel weet is dat jou private paisley echt ongelooflijk, knetterhard de pan uit rockt! dat apparaat van jou heeft mijn ruit doen sneuvelen :rockon: (ruit trilde uit de sponning).

Chris Winsemius
9 januari 2007, 22:29
Iedereen die hier post lult op dat moment liever over gitaren dan erop spelen.

:) als ik interneet kan ik niet gitaarjengelen :D

Chris Winsemius
9 januari 2007, 22:34
hmm ddat weet ik niet.

Ik wil aboluut niet arrogant overkomen maar ik heb d'r redelijk wat tijd ingestoken, 't is in ieder geval iets wat niet te vinden is op internet of in boeken.


maar wat ik wel weet is dat jou private paisley echt ongelooflijk, knetterhard de pan uit rockt! dat apparaat van jou heeft mijn ruit doen sneuvelen :rockon: (ruit trilde uit de sponning).

Thanks, en dat met 15 Watt!!!
Naast die amp maak/mod ik vele andere amps.

Zondert dolle ('t is al laat): echt 'n ruit uit de sponningen? Indien ja: volledig verhaal graag en 'n goeie quote voor m'n website :D

Keep on rockin'!!!

Orpheo
9 januari 2007, 22:43
Ik wil aboluut niet arrogant overkomen maar ik heb d'r redelijk wat tijd ingestoken, 't is in ieder geval iets wat niet te vinden is op internet of in boeken.



Thanks, en dat met 15 Watt!!!
Naast die amp maak/mod ik vele andere amps.

Zondert dolle ('t is al laat): echt 'n ruit uit de sponningen? Indien ja: volledig verhaal graag en 'n goeie quote voor m'n website :D

Keep on rockin'!!!

ik speel hier soms thuis, en soms ddraai ik de amp IETS te ver. de speakerkast staat tegen mijn balkondeur aan, en ik draai t maar open en open. ik heb een flink lange speakerkabel, en ik ging wegllopen van de amp, door de gang naar n andere kamer, maar hoorde t niet echt duidelijk meer.

nou ja, hup, alles op 10! met een les paul kan dat MAKKELIJK. dus spelen spelen. KLANG!!!! opeens ruit uit de sponning getrild.de deur was niet echt supersolide meer, maar dat die ruit eruit lag was eerst lache, maar niet echt leuk :P

ik heb eens iemand de CMW en de jcm800 naast elkaar laten horen, geblinddoekt. die gozer dacht dat de CMW de marshall was. 'oompfffhh en balleeee en powerrrrrrr' ja maar dat was dat kleine blauwe gevaarte!

ook een mooie: Ik ging ooit eens jammen met een bandje, en ik zet zo mn rig klaar. de 2 andere gitaristen pakten hele marshall en engl stacks uit, ik kom met mijn cmw'tje en een geleende, merkloze 112 speakerkast. zij lachen 'alsof je met zo'n speelgoedding deze SUPERBE JCM2000 TSL kan bijbenen!' oh wacht maar af!

hij sloopt een trafo, omdat hij de verkeerde uitgangsimpendantie koos (na een half uur spelen ofzo, het begon al te smeulen). die andere kerel had een microfonische eindbuis, en ik? ik had na 3 uur nog nergens last van :) behalve pijn aan mn vingertoppen :P

de CMW is een blijvertje, absoluut!

Dirkdewaard
9 januari 2007, 23:26
:) als ik interneet kan ik niet gitaarjengelen :D

Dan heb ik gelijk :)

Chris Winsemius
10 januari 2007, 00:36
Dan heb ik gelijk :)

En zat je om 23:26 uur te typen en ook niet te jengelen :D

't Rusten.

Rw
10 januari 2007, 09:40
Ik heb zelf 2 pafs (kopieen) in m'n eigenbouw. een shaller paf kopie in de neck en een dimarzio paf in de brug. Shaller klinkt zeer zwoel en erg lekker. de dimarzio is niet zo heel speciaal.

Rw