PDA

View Full Version : Dunlop Talkbox



jon-ass
7 januari 2007, 02:05
hallo,
kan je de dunlop talkbox gebruiken op een combo-amp? iemand zei me ooit van niet, dat je die tussen head en speaker moet plaatsen.
Ikspeel op een engl sovereign combo, MAAR heb er wel een extra speaker.
Iemand die hier meer over weet?
bedankt!

robert-gitarist
7 januari 2007, 13:07
Kan inderdaad niet.Ik heb ook een talkbox en speel altijd over een head en een cabinet.Heb ook wel een combo maar dat werkt niet.Een talkbox schakel namelijk tussen de versterker en cabinet.Zoiets.Maar geloof dat als je de speaker van de combo uitschakeld(draadjes eraf halen.Meestal zitten die wel met een soort clipje vast waarmee je ze zo af kan halen)en dan een extra cabinet gebruikt dan kan het wel maar helemaal zeker ben ik er niet van.

piezo
7 januari 2007, 13:19
Maar veel combo's hebben toch gewoon jack-luidsprekeruitgangen, ook voor de ingebouwde luidspreker? (Misschien de goedkopere transistor combo's niet, dat weet ik zo niet.)

Met een mannetje-mannetje kabel en een mannetje-vrouwtje kabel kun je dan die talkbox wel gebruiken. Zo nodig kun je zelf een jack uitgang op je versterker fabrieken.

robert-gitarist
7 januari 2007, 13:33
Sommige wel sommige niet ;)
Mijn Randall combo kunnen extra cab's op en schakeld hij automatisch de ingebouwde speaker uit.Maar goed als zou hij die niet uitschakelen,er zitten 2 draadjes op de speaker met klemmetjes die je er zo vanaf kan schuifen... ;)

up-guitarman
7 januari 2007, 14:15
Moet het persee die dunlop zijn? Danelectro maakt er die gewoon in je FX keten kunnen ...

robert-gitarist
7 januari 2007, 14:24
Mja die schijnen niet zo geweldig te zijn.Meende iets gelezen te hebben dat ze nogal een flinke volumedrop hebben ofzo.Ik heb er hier ook al eens na gevraagt maar sommige mensen zeiden me dat ik het beter niet kon doen.En nu gebruik ik gewoon mijn EH Talkbox die al ruim 30jaar oud is :D Heb hem eindelijk aan de praat gekregen hehehe.

piezo
7 januari 2007, 14:38
Wat was nou het mankement aan je Golden Throat, Robert?

Die Danelecto is inderdaad niet zo best, maar die Rocktron schijnt toch wel goed te zijn. En de Golden Throat Deluxe is voor mij echt de top.

robert-gitarist
7 januari 2007, 15:01
Wat was nou het mankement aan je Golden Throat, Robert?

Die Danelecto is inderdaad niet zo best, maar die Rocktron schijnt toch wel goed te zijn. En de Golden Throat Deluxe is voor mij echt de top.


Nou er zit in de EH talkbox een lampje en daar maakte hij sluiting.Ik kwam daar achter toen ik de behuizing af had gehaald en het ding tegen mijn statief aankwam..Na paar keer trappen deed hij het in eens.Mooi geluid man dat ding.Echt super vet :) 8-) Had ik eigelijk niet verwacht dat ie zo goed klinken.Maar goed hij doet het nu wel gelukkig alleen lampje is kapot dus moet vande week even kijken na een 12v. lampje.Zit zn lampje in zeg maar net als die in achterlichten zitten van autos

up-guitarman
7 januari 2007, 16:45
Is die Golden Throat eentje voor tussen FX of voor tussen amp en speakers?
En wat met de rocktron?

piezo
7 januari 2007, 16:58
De gewone Golden Throat moet net als de Dunlop Heil tussen versterker en luidspreker. De Golden Throat Deluxe en de Rocktron moeten in de effectpedaal keten (of in de FX-loop).

robert-gitarist
7 januari 2007, 18:30
Is die Golden Throat eentje voor tussen FX of voor tussen amp en speakers?
En wat met de rocktron?

Die van mij(Golden Throat2) zet je tussen je head en cabinet :)