PDA

View Full Version : Delay :P



LyCanthrope
6 januari 2007, 19:46
welke delay is beter/handiger/mooier?
de DD-20 van Boss..
of de DL-4 van Line 6

Gz!
Jurgen

robert-gitarist
6 januari 2007, 19:50
Beide.(10)

drap
6 januari 2007, 19:59
Als ik het geld er voor had liggen zou ik absoluut de Line 6 DL 4 zeggen. Maar ja, dat kreng is dik over de 300 euro... Ik heb zelf net vrijdag de Boss DD-6 aangeschaft voor ik meen iets van 120 euro. Ook zeker geen slecht pedaaltje in ieder geval, met toch ook redelijk veel mogelijkheden, waaronder een reverse delay. Leuk effect.

robert-gitarist
6 januari 2007, 22:31
En in gebouwde tap-delay bij de DD-6 ;)
Ik heb de DD-6 ook van Boss en bevalt me prima.Maar je zegt,welke is beter,mooier etc. maar een betere vraag die je kan stellen en wel aan je zelf is,wat zoek ik?Kijk een delay is een delay.Maar wil jij een lange delay,een korte?een reverse delay...?De vraag is WAT wil je.Beide delays die je aangeeft zijn erg goed.Althans,wat ik van de DD20 gehoord heb want die heb ik nog niet zelf getest maar affijn de Boss delays zijn gewoon erg goed.De DL4 van Line6 is nieuw inderdaad best prijzig maar 2de hands zijn ze wel te vinden voor een leuke prijs(regelmatig op marktplaats gezien voor eurotje of 180-200).Maar goed ik kan even kort je vragen beantwoorden:

Beter: Geen.Zijn beide erg goed.In dit geval geen betere dan..
Handiger: De DD20 want,die is kleiner.En in gebruik is die ook makkelijker.
Mooier: Kwa uiterlijk?de DL4,staat indrukwekkend al die knoppies ;) maar kwa geluid vind ik de Boss mooier klinken,minder digitaal op een of andere manier.

basje25
7 januari 2007, 12:27
weet je wat ik zou doen als ik jou was...
Ik zou ff goed doorsparen voor Gt-8, Pod xt Live, of een ander multi effect... want daar zit een goede delay in, en je krijgt er een pens met effecten bij......

robert-gitarist
7 januari 2007, 13:03
weet je wat ik zou doen als ik jou was...
Ik zou ff goed doorsparen voor Gt-8, Pod xt Live, of een ander multi effect... want daar zit een goede delay in, en je krijgt er een pens met effecten bij......

Wie weet heeft ie andere effecten al en wil hij juist geen multicrap geval ;) GT8 en POD XT zitten goeie delays maar vind losse pedalen toch beter klinken.En meer instelmogelijkheden.

basje25
7 januari 2007, 20:09
vergis je niet aan de mogelijkheden van een GT-8....
Kost wel veel tijd voordat je alle mogelijkheden doorhebt...
Kben al een half jaar bezig met uitvinden hoe dat ding werkt...

gr. bas :gitarist:

cardinal
11 januari 2007, 18:59
Bedoel je de tonecore delay van line 6? Ik heb die (de groene) en die is HELEMAAL te gek. Ook boss gehad en vond ik persoonlijk beduidend minder!

Die line 6 is ruisarm, prachtige delays en een enorme berg aan mogelijkheden. Heeft mij totaal verrast. Ook freaky dingen zijn mogelijk.

Gt 8/pro heeft natuurlijk veel voordelen, maar ik begrijp de charme van losse pedalen.

Dirk_Hendrik
11 januari 2007, 19:01
Kben al een half jaar bezig met uitvinden hoe dat ding werkt...



Waarmee ik me afvraag hoe lang het duurt voor er live uit bent waarom het ding niet doet wat hij thuis wel deed?

vinni
11 januari 2007, 20:07
Heb zowel de DL-4 gehad als de DD-20.
De DD-20 werkte bij mij niet goed. Veel ruis en neen....lag niet aan de instellingen line/instrument level. De DL-4 werkte wel goed al lees ik wel op een aantal forums dat er klachten zijn over de footswitches.
Maar kon met beide goed leven. Die ruis op de DD-20 kan exemplarisch zijn hoor. Ik lees/hoor dat veel gebruikers er erg content mee zijn.

Groet,
Vinni

Lucluc
11 januari 2007, 22:09
Die ruis op de DD-20 kan exemplarisch zijn hoor. Ik lees/hoor dat veel gebruikers er erg content mee zijn.

Nope, ik had hetzelfde probleem. Werkelijk vanalles geprobeerd aan voedingen en batterijen, geen effect. Mijn memory man ruist ook, maar dat is anders, past er miscchien meer bij.

BeeJee
12 januari 2007, 00:47
Mijn dd-20 ruist niet...

Davidian
12 januari 2007, 17:18
Carl martin red repeat.

Geen gezeik gewoon goede delay.

Hector_Tsolodimos
22 februari 2007, 01:22
Carl martin red repeat.

Geen gezeik gewoon goede delay.
die wil ik misschien ook.. ik heb uit de zelfde serie de Crush Zone en ik ben er érg tevreden over!