PDA

View Full Version : JMP-1, GP-100 en Intellifex



mkootstra
6 januari 2007, 19:23
Hallo,

Ik vind het geluid van de JMP-1 en Intellifex voor de Marschall 9100 echt geweldig alleen heeft de intellifex niet erg veel effecten vandaar dat ik de GP-100 in de loop wil zetten.

Hoe doe ik dit, ik heb al van alles geprobeerd maar krijg de effecten van de GP-100 niet voor de JMP-1 Preamp. Heeft iemand een idee hoe ik deze 3 19" apparaten in de loop kan zetten. Het probleem zit hem denk ik in de GP-100 en de volgorde van de effecten/preamp/Send-Return ect..

Groeten Mark

mkootstra
11 januari 2007, 07:32
Is dit dan niet mogelijk??

Groeten Mark

ateng
11 januari 2007, 10:57
Hoe heb je het aangesloten dan?
Wat ik zou doen is de pre-amp gedeelte en de simulaties van de GP-100 uitschakelen omdat het anders dubbel op is. GP-100 output > return JMP-1 en send JMP-1 > input GP-100. De outputs van je JMP-1 gaat dan naar je eindtrap. Je GP-100 op 100% wet en met de mix van je JMP-1 de effecten per patch instellen en opslaan.

mkootstra
11 januari 2007, 12:27
Hoe heb je het aangesloten dan?
Wat ik zou doen is de pre-amp gedeelte en de simulaties van de GP-100 uitschakelen omdat het anders dubbel op is. GP-100 output > return JMP-1 en send JMP-1 > input GP-100. De outputs van je JMP-1 gaat dan naar je eindtrap. Je GP-100 op 100% wet en met de mix van je JMP-1 de effecten per patch instellen en opslaan.

Ik heb de send van de JMP-1 naar de input van de GP-100 en niet de output gebruikt maar de send. Maar wat gebeurt er met het input volume en outputvolume voorop de GP-100 deze zitten er dan ook tussen. Ik zocht in de richting van de Send/Return van de GP-100.

Als ik het zo aansluit als jij zegt maar dan niet via de output maar send dan heb ik geluid en ook goed maar mijn gevoel zegt dat er iets niet goed gaat omdat je met je inputvolume toch kunt oversturen en kan de return van de JMP-1 dat aan?

Groeten Mark

peter_heijnen
11 januari 2007, 12:41
Als ik het zo aansluit als jij zegt maar dan niet via de output maar send dan heb ik geluid en ook goed maar mijn gevoel zegt dat er iets niet goed gaat omdat je met je inputvolume toch kunt oversturen en kan de return van de JMP-1 dat aan?
Ik ken beide apparaten niet, maar ze hebben toch zeker allebei input clipleds?

Netjes de boel daarop inregelen, dan zou het allemaal moeten kloppen.

ateng
12 januari 2007, 00:19
Ik heb de send van de JMP-1 naar de input van de GP-100 en niet de output gebruikt maar de send. Maar wat gebeurt er met het input volume en outputvolume voorop de GP-100 deze zitten er dan ook tussen. Ik zocht in de richting van de Send/Return van de GP-100.

Als ik het zo aansluit als jij zegt maar dan niet via de output maar send dan heb ik geluid en ook goed maar mijn gevoel zegt dat er iets niet goed gaat omdat je met je inputvolume toch kunt oversturen en kan de return van de JMP-1 dat aan?

Groeten Mark
De send en return van je GP-100 is voor een externe FX zoals je favoriete pedaal. Die kan je dan via midi ook mee programmeren zodat je niet hoeft te tapdancen.
Je kan het beter op mijn manier aansluiten, zorgen dat je GP-100 met behulp van de inputregelaar niet gaat clippen. Je kan zelf de uitgang van je effect send van je JMP-1 selecteren op +4 of -10 db om aan te passen op je GP-100. Als je de send van je GP-100 gebruikt in plaats van de output sla je dus een gedeelte van je effecten over zoals modulatie, delay en reverb en dat zonde zijn.

Sammyonline
17 januari 2007, 23:50
Aansluiten zoals Ateng aangeeft en de GP100 en de JMP1 lopen als een klok!