PDA

View Full Version : orange tiny terror getest bij feedback rotterdam



glacius
6 januari 2007, 19:22
zoals de titel al zegt heb ik de orange tiny terror getest bij feedback rotterdam..

ik heb nooit geweten dat 15 watt zo hard kon gaan !! mega sound uit zon klein ampje !
ben zeer verrast van de kwaliteit..

heb hem getest over een marshall 1960 4X12 en er een prs se singlecut soapbar op in geplugd ..

even sparen en ik ga hem kopen !!

iemand anders dezelfde ervaring ?

robert-gitarist
6 januari 2007, 19:36
Heb hem zien staan in Zwolle vorige week..Klein maar fijn :) Heb hem nog niet getest maar ben wel benieuwd..Enne inderdaad 15 watt buizen gaat snoei hard.Zvex heeft een nog kleiner ding.Geloof dat die 5 watt is maar ook snoeihard ging ofzo.

glacius
6 januari 2007, 19:38
Heb hem nog niet getest maar ben wel benieuwd...


zeker gaan doen ! is de moeite voor 100 % waard

Kim Wilson
6 januari 2007, 19:50
Ik heb deze amp ook getest, en idd, hij gaat best hard. Maar ik vond hem niet mooi. Hij heeft IMO veel te veel gain voor zo weinig vermogen, waardoor hij snel ongedefinieerd wordt. En ik vind het een beetje een schreeuwerig ding. Door de enkele toonknop valt er niet echt een lekker dik geluid uit te halen. Of het is dof, of het is schel.

Nee, het is niet mijn amp, zeker niet voor het geld. Dan vond ik de Epi Valve jr nog mooier klinken.

Mitch
6 januari 2007, 19:53
Volgens mij bestaan hier nu inmidels drie verschillende topics over ;)
Tja, low budget is de nieuwe trend geloof ik, maar je kan er natuurlijk weinig van verwachten. Qua sound dan hè, volume is wel genoeg natuurlijk.

vulvasonic
6 januari 2007, 20:05
Ik heb altijd al een grote voorliefde gehad voor Orange. Maar de Tiny Terror heb ik nog nooit gehoord.
Ik ben nu heel tevreden met m'n twee Voxjes en mijn Marshall cabinetje en daar laat ik het voorlopig ook maar bij. Maar als ik ineens de jackpot win, dan schaf ik mezelf meteen twee Orange stacks aan. Al was het maar voor de looks. :rockon:

andoni
6 januari 2007, 20:19
Kunnen de mensen die de Tiny Terror getest hebben mij vertellen of dat ding een heavy scheur in huis heeft? En dan bedoel ik een dikke volle sound die lekker hakt bij palm mutes en lekker zingt bij solo's. Want ik hoor zowel dat het een meer vintage klinkende bak is als dat het een high gain apparaat is.

Jimwoud
6 januari 2007, 20:50
Als je het over dikke palm mute sounds hebt, kun je orange zeker links laten liggen en zeker die tiny terror. Als je teveel gain erin draait gaat hij al snel over z'n nek. het is meer een crunch versterker.

succes

marc_o
6 januari 2007, 21:23
zoals de titel al zegt heb ik de orange tiny terror getest bij feedback rotterdam..

ik heb nooit geweten dat 15 watt zo hard kon gaan !! mega sound uit zon klein ampje !
ben zeer verrast van de kwaliteit..

heb hem getest over een marshall 1960 4X12 en er een prs se singlecut soapbar op in geplugd ..

even sparen en ik ga hem kopen !!

iemand anders dezelfde ervaring ?

Precies dezelfde ervaring zelfs! (heb er ook een topic over geopend een tijdje terug namelijk)

glacius
6 januari 2007, 22:30
Als je het over dikke palm mute sounds hebt, kun je orange zeker links laten liggen en zeker die tiny terror. Als je teveel gain erin draait gaat hij al snel over z'n nek. het is meer een crunch versterker.

succes

gewoon wat gain terug draaien en dan klinkt hij heerlijk met palmmutes

ik kreeg er een heerlijk dik en rond geluid uit ! ik zit eraan te denken deze amp aan te schaffen voor blues jam sessions

Tristan
6 januari 2007, 23:17
Ik heb altijd al een grote voorliefde gehad voor Orange. Maar de Tiny Terror heb ik nog nooit gehoord.
Ik ben nu heel tevreden met m'n twee Voxjes en mijn Marshall cabinetje en daar laat ik het voorlopig ook maar bij. Maar als ik ineens de jackpot win, dan schaf ik mezelf meteen twee Orange stacks aan. Al was het maar voor de looks. :rockon:

Dat kan je mijns inziens beter niet doen als je een goede sound wil hebben...
Ik heb pas geleden zo'n Orange Custom Shop amp getest, de Retro 50 head en alhoewel die niet slecht was vond ik hem ook niet echt waanzinnig klinken, dit zou echter de top of the line van Orange moeten zijn...

Laat ik eerlijk wezen, van wat Orange nu maakt is de Tiny Terror mijns inziens absoluut de beste amp, zeker wat betreft prijs/kwaliteit...
De AD30 Twin Channel en Rocker serie vind ik echt waardeloos, klinken echt niet goed in vergelijk met andere amps en ze zijn ook nog eens reteduur...

De Tiny Terror klinkt dan echt beter mijns inziens, het voordeel van dat ampje is ook dat hij wel ballen heeft, zelfs op de 7 watt stand en dat kan ik van de meeste low powered amps (ook van de Valve Junior) niet zeggen...
Voor de rest moet ik echter Kim Wilson zijn verhaal wel beamen, die Tiny Terror klinkt al gauw schreeuwerig als je de toneknop boven de helft zet en als je de gain boven de helft zet dan wordt hij ongedefinieerd...

Nog even een tip voor degenen die geinteresseerd zijn in de Tiny Terror of andere Orange amps, Erik Van De Haar krijgt als het goed is binnenkort Matamps binnen, die zijn gebaseerd op oude Orange amps en die schijnen behoorlijk cool te zijn, ik ben in ieder geval wel benieuwd...
Veel slechter dan de Twin Channel of de Rocker serie kan het in ieder geval niet zijn...

marc_o
6 januari 2007, 23:21
De Rockerverb 50 combi is een vreemde bak, sommige zaken doet ie prima, maar in z'n geheel vind ik het veels te duur allemaal.

RolandT
6 januari 2007, 23:34
+1 voor Minimat

TT fans luister zeker eens een Minimat voor je beslist.Clip Minimat (http://gimik.fr.free.fr/mp3/sample-minimat-gimik.mp3)

De Minimat is een echte volwaardige head en geen alu doosje :)

vulvasonic
6 januari 2007, 23:36
Laat ik het anders formuleren: Ik heb ermee moeten repeteren, bij gebrek aan een andere versterker. Het ding stond toevallig aan mijn kant, dus daar speelde ik over. In het begin vond ik het een zielige Marshall. En ik was ook al niet zo wild van Marshalls.
Echterrrrrrrrr......., na een tijdje ging ik het geluid waarderen en ik leerde gebruik maken van DAT geluid. Het kost een tijdje om er aan te wennen en om het beste uit die versterker te trekken. Maar het zit er helemaal in!
En ik kreeg in de gaten dat er een vreemd geluidje in doorklonk dat volstrekt uniek was en waar ik aan verslaafd raakte!

Ik weet niet meer welk model het was. Wat ik er nog van weet is dat ik het een steeds groter plezier ging vinden om er over te spelen en dat ik die versterker echt begon te missen bij optredens. Ik kreeg nergens dat unieke geluidje uit. Op dezelfde manier heb ik trouwens ook Marshall leren herwaarderen, maar dat terzijde.

Het is dus niet alleen het uiterlijk waar ik verliefd op ben. Ik kan ook de sound wel waarderen (als het geluid dat ik ken van die vesterker tenminste typerend is voor Orange in het algemeen......).

En dan de prijs.......
Tsja, Vox maakt ze voor minder (en dat is ECHT mijn geluid). Alles daarboven vind ik al snel teveel. Maar ze zijn nog altijd goedkoper dan de meeste andere roemruchte merken (Marshall, Fender en Vox daargelaten).

Kim Wilson
7 januari 2007, 10:06
gewoon wat gain terug draaien en dan klinkt hij heerlijk met palmmutes

ik kreeg er een heerlijk dik en rond geluid uit ! ik zit eraan te denken deze amp aan te schaffen voor blues jam sessions
Dan heeft het waarschijnlijk gelegen aan de cab, denk ik, want een dik en rond geluid kon ik er nergens in ontdekken. Zoals ik al zei vond ik de Epi ronder klinken dan de Orange. En de Orange lijkt me al helemaal niet geschikt voor blues. Iig niet voor de blues die ik bedoel...

glacius
8 januari 2007, 11:37
Dan heeft het waarschijnlijk gelegen aan de cab, denk ik, want een dik en rond geluid kon ik er nergens in ontdekken. Zoals ik al zei vond ik de Epi ronder klinken dan de Orange. En de Orange lijkt me al helemaal niet geschikt voor blues. Iig niet voor de blues die ik bedoel...

ik had dus precies het omgekeerde, ik vond de epi valve junior erg tegen vallen ..

ik denk dat het gewoon een kwestie van goed afstellen is bij de orange
ik speelde er btw met p90's over ..

Harry
8 januari 2007, 11:56
Glacius, ik weet niet of je het gezien hebt, maar je onderschrift is best groot eigenlijk :)

matty
8 januari 2007, 12:09
ik vond de tiny net uitstekend voor blues :s, het enige waar ik een beetje aan twijfelde was of hij niet te blues was voor mij :s
was wel op een 2*12 cab van soldano en een fender highway one strat

glacius
8 januari 2007, 12:25
Glacius, ik weet niet of je het gezien hebt, maar je onderschrift is best groot eigenlijk :)

al aangepast

Kim Wilson
8 januari 2007, 12:29
ik had dus precies het omgekeerde, ik vond de epi valve junior erg tegen vallen ..

ik denk dat het gewoon een kwestie van goed afstellen is bij de orange
ik speelde er btw met p90's over ..
Ik heb hem getest met mijn strat, een MIJ met erg veel output voor een strat. Maar het zijn geen P90's idd. Dat kan het verschil verklaren.

Maar ik vond de gain niet bluesy. Het werd een distortion, geen overdrive. Ik vond de gain erg schreeuwerig overkomen. Snel veel gain, en erg krasserig. Ik hou meer van een ronde overdrive, iets een randje. Dat is voor mij de ultieme bluessound. SRV en Walter Trout en dat soort gitaristen spelen IMO blues met een rocksound. Ook mooi, maar niet iets wat ik associeer met de authentieke bluessound...

Harry
8 januari 2007, 13:24
al aangepast

goed man!!!

Noid
14 januari 2007, 22:05
Vanmiddag bij een vriend van mij over een Tiny Terror gespeeld. Oemph ... het zal wel een kwestie van de boel even goed afstellen wezen, maar dat ding klonk geweldig. Echt geweldig, mooie definitie, mooi rond geluid, echte buizen"druk". De setup: Thinline - equalizer pedaaltje - Orange - marshall 4 * 10 cab. In tegenstelling tot ik hiervoor lees had ik geen last van een ongedefinieert geluid op hoge volumes, zowel 7W als 15W, maar juist een verdomd eerlijke en scherpe weergave van je gitaarspel, echt goed (en confronterend eerlijk)! Ik was meer dan aangenaam verrast, nadat ik hier en elders op het net de positieve en negatieve reacties had gelezen. Ik ben er wel uit: je kunt uit dat ding een erg goede sound toveren!

vulvasonic
14 januari 2007, 23:52
Maar ik vond de gain niet bluesy. Het werd een distortion, geen overdrive. Ik vond de gain erg schreeuwerig overkomen. Snel veel gain, en erg krasserig. Ik hou meer van een ronde overdrive, iets een randje. Dat is voor mij de ultieme bluessound. SRV en Walter Trout en dat soort gitaristen spelen IMO blues met een rocksound. Ook mooi, maar niet iets wat ik associeer met de authentieke bluessound...

Is dat wat je hierboven beschrijft niet een beetje HET grote verschil in karakteristiek tussen de typisch Engelse drive (Marshall - Orange - Vox) en de Amerikaanse drive (Fender)?

Wat ik zo mooi vind aan het Britse geluid (zoals ik dat dan zie....) is juist het feit dat je met de volumeknop terug een heerlijk sprankelend clean geluid krijgt en dat je puur dmv dynamiek de versterker laat krijsen. En dan bedoel ik SMERIG KRIJSEN (smerig vind ik in dit geval mooi).

Het Amerikaanse geluid doet eigenlijk hetzelfde, maar krijst minder en klinkt eerder ronder en vloeiender als je ze op hun donder geeft.

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar dit is mijn ervaring met Marshalls, Voxen, Oranges en Fenders.

Tristan
15 januari 2007, 04:25
Ik ben het niet helemaal met je eens, Vulv...

Een goede opengedraaide Marshall (vooral met G12M's) is juist bij uitstek een amp die alles lekker laat zingen en rond en vloeiend laat klinken, maar blijft inderdaad wel veel dynamiek behouden, dus als je wil kan je je tonen als een kanonskogel door het publiek heen jagen, heerlijk is dat...
Het zijn ook fantastische amps voor clean met een randje sounds, luister maar naar Hendrix...

Fender (vooral sommige Blackface en goede Silverface) amps hebben dat wat minder naar mijn idee, iets minder dynamiek, klinken eigenlijk ook minder vloeiend, hebben de piek iets lager zitten en klinken daardoor wel lekker smooth, maar hebben soms iets meer rafel dan een goede Marshall, klinken iets ongedefinieerder...
Kunnen ook wel fantastisch klinken clean met een randje...

Een goede Vox amp heeft wat meer rafel, klinkt eigenlijk wat gemener en ranziger, maar deze rafel maakt het geluid niet ongedefinieerd of dun, heeft veel dynamiek ook...
Doet dat cleane met een randje ook heel lekker, maar dan wat minder Bluesy, is in die setting wat meer geschikt voor rauwe Funk of Jazz naar mijn idee...

Ik heb het dan wel puur over de crunch sound, dus als de amp een beetje opengeschroefd wordt...

Van de Engelse amps vind ik eigenlijk alleen een Vox een beetje schreeuwerig en dan niet op een onplezierige manier, bij de nieuwe Orange amps is het echt een beetje kiezen tussen schreeuwerig en gedefinieerd of voller maar ongedefinieerd, vooral ook met de gain boven het midden en dat vond ik met name een negatief punt aan de versterker...
Je gaat dan gewoon bepaalde frequentiegebieden missen in je sound en dat hoort een echt goede amp niet te doen naar mijn idee...

Kim Wilson
15 januari 2007, 08:32
Is dat wat je hierboven beschrijft niet een beetje HET grote verschil in karakteristiek tussen de typisch Engelse drive (Marshall - Orange - Vox) en de Amerikaanse drive (Fender)?

Wat ik zo mooi vind aan het Britse geluid (zoals ik dat dan zie....) is juist het feit dat je met de volumeknop terug een heerlijk sprankelend clean geluid krijgt en dat je puur dmv dynamiek de versterker laat krijsen. En dan bedoel ik SMERIG KRIJSEN (smerig vind ik in dit geval mooi).

Het Amerikaanse geluid doet eigenlijk hetzelfde, maar krijst minder en klinkt eerder ronder en vloeiender als je ze op hun donder geeft.

Misschien ben ik bevooroordeeld, maar dit is mijn ervaring met Marshalls, Voxen, Oranges en Fenders.
Ik denk inderdaad dat ik meer van de Amerikaanse sound ben. Ik hou niet van een schreeuwerig geluid, ik hou meer van een dikke ronde overdrive. Het is dus een kwestie van smaak. :)

thefox
15 januari 2007, 10:58
Ik heb deze Tiny Terror afgelopen week ook aan de tand gevoeld icm een koch ts 212 hc (ze hadden geen andere kleine cabs) En k moet zeggen dat ik erg overtuigd ben van deze versterker. Voor het eerst komen er enorme kwaliteiten en subtiliteiten van mn gitaar naar boven! (een Harry Fuhler) Je hebt maar drie knoppen, maar desondanks kun je een grote diversiteit aan geluiden maken. Ik ben wel eens met wat eerder gezegd is dat als je de distortion te ver open draait het geluid modderig wordt. Het was jammer dat ze niet meer cabinetten hadden bij Feedback, want ik vind het ook wel cool dat je met de cabinet ook nog een beetje je eigen geluid kunt maken. Ik vond het vooral een leuke versterker omdat hij zo origineel klinkt! (andere versterkers die ik geprobeerd heb waren een Engl thunder, Fender blues junior, Vox AC15, Fender Hotrod, de valveking wil ik nog proberen, maar die is niet op voorraad)

vulvasonic
15 januari 2007, 13:34
Ik ben het niet helemaal met je eens, Vulv...

Een goede opengedraaide Marshall (vooral met G12M's) is juist bij uitstek een amp die alles lekker laat zingen en rond en vloeiend laat klinken, maar blijft inderdaad wel veel dynamiek behouden, dus als je wil kan je je tonen als een kanonskogel door het publiek heen jagen, heerlijk is dat...
Het zijn ook fantastische amps voor clean met een randje sounds, luister maar naar Hendrix...


Maar dat ligt er dan ook wel aan met wat voor een gitaar je speelt. Een Gibson op het halselement en de drive flink open (of volume) gaat lekker zingen ja. Zeker!
Maar Hendrix vind ik persoonlijk geen sterk voorbeeld. Ik hou trouwens ook helemaal niet van zijn geluid, maar dat terzijde.

marc_o
15 januari 2007, 13:38
weinig kans Vulv, Tristan heeft namelijk altijd gelijk, hahahahahaha



Die Tiny Terror is gewoon helemaal te gek!

jplm
15 januari 2007, 14:07
(andere versterkers die ik geprobeerd heb waren een Engl thunder, Fender blues junior, Vox AC15, Fender Hotrod, de valveking wil ik nog proberen, maar die is niet op voorraad)

Hallo.

Die Blues Junior, was dat zo'n tweed model met Jensen speaker? En, belangrijker, wat vond je ervan?

Groet, Jan.

Tristan
15 januari 2007, 14:49
Maar dat ligt er dan ook wel aan met wat voor een gitaar je speelt. Een Gibson op het halselement en de drive flink open (of volume) gaat lekker zingen ja. Zeker!
Maar Hendrix vind ik persoonlijk geen sterk voorbeeld. Ik hou trouwens ook helemaal niet van zijn geluid, maar dat terzijde.

Dat voorbeeld van Hendrix ging met name om dat clean met een randje geluid, dat vind ik zelf eigenlijk ook zijn lekkerste sound...
Met een goede Gibson gaat zo'n Marshall helemaal zingen, dat is wel waar, maar zelfs met een Strat zingt het, je moet hem alleen ver genoeg opendraaien en de G12M's helpen ook een handje mee...
Niettemin begrijp ik wel wat je bedoelt hoor, maar niet elke Britse amp hoeft schreeuwerig te klinken en het ligt er ook aan hoe het combineert met de speakers en de gitaar die je gebruikt...
Sommige Fender amps (met name sommige Tweeds en Brownfaces) kunnen behoorlijk middig en rauw klinken, dus andersom zijn er ook uitzonderingen...
Het maakt ook verder niet uit, in grote lijn ben ik het wel met je eens, maar er zijn wel nuances, dat wilde ik alleen even aangeven...

thefox
15 januari 2007, 19:44
Hallo.

Die Blues Junior, was dat zo'n tweed model met Jensen speaker? En, belangrijker, wat vond je ervan?

Groet, Jan.
Jah die was het. Ik vond het een lekker versterkertje, maar een beetje saai. In die prijsklasse wel een ding om uit te proberen. Hij was iig inspirerender dan de hotrod! Ik heb een hele tijd op een fender gespeelt en ik denk dat ik dat geluid een beetje zat ben... Hij was goed, maar niet zo overtuigend dat ik hem zou kopen. Aan de andere kant is een Tiny Terror +kast wel weer een stuk duurder. Momenteel denk ik eraan om gewoon een degelijke cab te kopen icm een Tiny Terror, en dat als ik later weer een keertje geld heb een andere head op mn speaker kan aansluiten die wat meer kanalen heeft enzo

Noid
15 januari 2007, 21:54
Wat ik zo mooi vind aan het Britse geluid (zoals ik dat dan zie....) is juist het feit dat je met de volumeknop terug een heerlijk sprankelend clean geluid krijgt en dat je puur dmv dynamiek de versterker laat krijsen. En dan bedoel ik SMERIG KRIJSEN (smerig vind ik in dit geval mooi).

Yep ... je haalt me de woorden uit de mond, dat beviel me zo goed aan die Tiny Terror. Natuurlijk is 't afhankelijk v/d afstelling, maar met dat ding kun je als je met subtiliteit aanslaat een clean met een licht randje op hoog (of laag als je dat liever hebt) volume hebben, sla je vervolgens lekker heftig aan dan begint 'ie te brullen/krijsen :) zonder dat het volume op zich echt toeneemt. Nogmaals, mooi spul zo'n TT.

thefox
18 januari 2007, 16:00
Momenteel heeft Feedback de Orange PPC112 niet op voorraad, maar wel de koch ts 212 hc als cabinet icm de Tiny Terror. Die Koch speaker is wel twee keer zo duur. Ik vond de Tiny Terror heel erg lekker klinken in die combinatie, maar ik weet dus niet hoe hij klinkt met de bijbehorende Orange cab van €270. Ik heb mn Tech21 versterker verkocht en zit nu thuis zonder versterker... en dat is erg waardeloos :) Ik zou graag een cabinet kopen waar ik later ook weer een andere head op kan aansluiten. Wat is jullie advies? Gewoon Koch +TT kopen want dat klinkt zowieso beter dan TT+ PPC112? of toch wachten? Of weten jullie een goede zaak waar ze die spullen wel gewoon hebben staan?

Tristan
18 januari 2007, 16:25
Pfoeh, hoe duur is die Koch kast?
Is het zo'n oude met Vintage 30's of zo'n nieuwe met Jensens?
Die Jensen speakers vind ik persoonlijk niet super, een beetje klinisch, ik denk ook dat die minder lekker klinken i.c.m. andere amps...
Die G12K100 ben ik ook niet zo dol op, heeft niet zoveel midden, een beetje een boomy laag en een schraal hoog, klinkt wel wat minder klinisch dan de Koch Jensens...
Ik denk dat G12H's of G12M's het heel lekker zullen doen i.c.m. de Tiny Terror, Vintage 30's zou ook kunnen, die zitten in de meeste Orange cabs...
Waarom koop je niet gewoon de Tiny Terror als je die toch wil hebben en kijk je dan later op internet voor een tweedehands 2x12 cab, of ga je dan met de Tiny Terror naar een winkel waar ze veel van die 2x12 cabs met verschillende speakers hebben staan?

marc_o
18 januari 2007, 16:34
Of probeer de TT even met die Brunetti 1 keer 12 V-30 kast die er staat (tenminste bij Feedback Rotterdam). Dan heb je iets meer een idee hoe die het doet op een 112 cabinetje. Ik vond dat ie het goed deed in ieder geval.

Ik hoop trouwens maar dat ik de TT heb gewonnen bij de prijsvraag in de Gitarist van een tijdje terug.....dat scheelt weer geld! whoehahahahah (oh nee, de uitslag is nog niet binnen)

thefox
18 januari 2007, 16:44
Goed idee om die TT gewoon te kopen en dan bij andere zaken op speakers aan te sluiten! Die Koch was de enige "kleine" speaker die ze hadden staan, dus ik heb verder niet kunnen vergelijken. Volgens de Koch site zitten er idd 'Jensen' speakers in. Hij was €500, dus die koop je niet zomaar even. Ik heb de JukeBox Boekel een mailtje gestuurd of ze de TT op voorraad hebben en of ze speakers hebben om hem mee te proberen enzo. Verder weet ik niet zo heel veel goede gitaarzaken, RockPalace in Den Haag ken ik en dan houd het een beetje op.

brunodb
18 januari 2007, 17:05
Gisteren ook de tiny terror getest. bij keymusic in Sint-Niklaas. klinkt erg goed vind ik. al blijf ik het speelgoed voor thuis vinden. hier red je het echt niet mee in een band. zeker niet als de drummer zijn cymbalen nogal hard aanslaat. de clean begint al vrij snel te distorten. maar van geluid een hele leuke versterker. ben uiteindelijk naar huis gekomen met een rocker 30. die vind ik echt verbluffend. veel warmer van klank dan de rockerverb 50 en 100. van prachtige clean met een randje tot vette scheur. vind hem echt de max. kost natuurlijk wel het dubbele van de tiny terror. maar met de rocker 30 kan je het wel redden in een band. tenzij je drummer "animal" heet natuurlijk :)

moet wel zeggen dat ik de reverb op de rockerverb 50 subliem vond. spijtiggenoeg zat die op de rocker 30 niet op.

Tristan
18 januari 2007, 18:24
Goed idee om die TT gewoon te kopen en dan bij andere zaken op speakers aan te sluiten! Die Koch was de enige "kleine" speaker die ze hadden staan, dus ik heb verder niet kunnen vergelijken. Volgens de Koch site zitten er idd 'Jensen' speakers in. Hij was €500, dus die koop je niet zomaar even. Ik heb de JukeBox Boekel een mailtje gestuurd of ze de TT op voorraad hebben en of ze speakers hebben om hem mee te proberen enzo. Verder weet ik niet zo heel veel goede gitaarzaken, RockPalace in Den Haag ken ik en dan houd het een beetje op.

Nederland Muziek in Almere zou je ook even kunnen proberen...
In Den Haag zit ook Max Guitars, die hebben meestal ook een hoop staan...
Kijk anders even op www.gitaar-nederland.nl...
Daar kan je de meeste winkels in Nederland wel vinden, veel winkels hebben een site waarop je hun voorraad kan vinden, of in ieder geval hun telefoonnummer zodat je ze even kan bellen wat ze op voorraad hebben...
imlikeajungle, een forummember, heeft zojuist een Customshop Orange gekocht en is er heel tevreden mee, ik heb hem al even gevraagd welke speakers hij gebruikt i.c.m. zijn amp, de Tiny Terror en die Customshop hebben volgens mij wel een beetje een vergelijkbare voicing, vandaar...

thefox
18 januari 2007, 21:47
imlikeajungle, een forummember, heeft zojuist een Customshop Orange gekocht en is er heel tevreden mee, ik heb hem al even gevraagd welke speakers hij gebruikt i.c.m. zijn amp, de Tiny Terror en die Customshop hebben volgens mij wel een beetje een vergelijkbare voicing, vandaar...
ok relax, dat is idd wel interessant!

thefox
20 januari 2007, 09:44
Ik heb gisteren de Tiny Terror gekocht! Daarna speakers uit gaan testen, oa Engl 12" celestion vintage V30 en Engl 2x 12" celestion v60. Ik vond het verschil tussen 1x 12" en 2x 12" zo groot dat ik toch voor een 2x 12" gegaan ben. De kast van Engl vond ik wel erg lekker klinken, maar hij was €100 buiten mn budget. (ik ben al helemaal loos gegaan qua geld, want ik wilde eigenlijk helemaal niet zoveel uitgeven, maarja je weet hoe het gaat :P) Bij Feedback had ik al een keertje een hele middag op een Koch 2x 12" (jensen speakers geloof ik) gespeeld en daar was ik eigenlijk al erg enthousiast over én die was wel binnen budget! Toen deed de verkoper er nog even €30 vanaf en gratis speaker kabel, relax toch :) Die Koch ziet er ook nog eens mooier uit icm de Tiny Terror, dus ik ben helemaal happy! :) Ik ben van een transistor fender naar een pod xt op PA gegaan, naar een pod xt op een Tech21 Power Engine, en nu buizen...... Man wat kan ik hier van genieten, eindelijk gewoon echt geluid maken met je gitaar! Elk standje van mn gitaar maakt nu een huge difference :) Lekker hoor die buizen, en het coole is dat ik doordat het maar zo weinig watt is, het volume lekker hoog kan doen en daardoor het veelbesproken 'randje' krijg :)

Tristan
20 januari 2007, 12:48
Ik denk dat van de keuzes die je had dit zeker de beste keus is, veel plezier ermee! :rockon:

thefox
22 januari 2007, 09:25
Hey, kan het kwaad om de 7/15watt schakelaar te gebruiken terwijl de versterker aanstaat?

Chris Winsemius
22 januari 2007, 12:26
Hey, kan het kwaad om de 7/15watt schakelaar te gebruiken terwijl de versterker aanstaat?

Da's eigenlijk afhankelijk v/d manier (lees: schakeling) hoe dat precies gebeut.

Mijn inziens kun je 'm het beste even op standby zetten voor dat je die 7/15 Watt schakelaar omschakeld.

jplm
22 januari 2007, 19:15
maar hij was €100 buiten mn budget. (ik ben al helemaal loos gegaan qua geld, want ik wilde eigenlijk helemaal niet zoveel uitgeven, maarja je weet hoe het gaat :P)

Nee, dat verschijnsel kennen wij hier niet. Kun je dat even uitleggen? :seriousf:.

Groet, Jan.

thefox
23 januari 2007, 09:43
Nee, dat verschijnsel kennen wij hier niet. Kun je dat even uitleggen? :seriousf:.

Groet, Jan.
grapjas :D