PDA

View Full Version : Advies nodig



drap
6 januari 2007, 18:34
Hoi luitjes,

Ik heb eigenlijk ff snel een advies nodig, dus als iemand met goeie raad kan komen, erg graag. Ik moet namelijk morgen repeteren en wil nog ff gauw een pedaal invoegen.

Ik heb gister een nieuw Boss pedaal gekocht en wel de Digital Delay DD6. Nou weet ik alleen niet precies waar 'm te plaatsen tussen m'n pedalen. Ik zeg er ook gelijk ff bij dat ie ergens tussen de pedalen moet komen en dus niet in de loop achterin de versterker.

M'n volgorde is nu deze:

gitaar->Boss Chromatic Tuner TU-2->Crybaby wah->EHX Dr. Q->MXR Micro Amp->Boss Line Selector LS2->Ibanez Flanger FL7->EHX Holy Grail->Digitech DF7 Distortion Factory->Pro Co Rat->versterker.

Mij lijkt het beste ergens zo voor of na de Holy Grail, maar zeker ben ik er niet van. Het gaat mij ook niet zo zeer om de voorkeur van mensen, maar meer om een beetje de meest gebruikte volgorde.

Iemand? Tips?

Bij voorbaat dank in ieder geval.

nielsduursma
6 januari 2007, 18:38
hmmmm je hebt je holy grail voor je vervorming (rat enzo) staan....
nogal raar

meestal zet je een delay helemaal achteraan, maar nog wel voor je reverb. (er vanuit gaande dat je reverb dan helemaal achteraan staat)

drap
6 januari 2007, 18:44
hmmmm je hebt je holy grail voor je vervorming (rat enzo) staan....
nogal raar

meestal zet je een delay helemaal achteraan, maar nog wel voor je reverb. (er vanuit gaande dat je reverb dan helemaal achteraan staat)

Eh.... verrek, ik heb de verkeerde volgorde gepost. De flanger en de Holy Grail staan inderdaad na de distortion/overdrive pedalen. Mijn excuus :chicken: Maar de delay na de Holy Grail dus? Dat komt nog eens goed uit ook, want dan hoef ik zo min mogelijk te veranderen op m'n bord. Thanx! :)

up-guitarman
6 januari 2007, 19:07
Maar de delay na de Holy Grail dus? Dat komt nog eens goed uit ook, want dan hoef ik zo min mogelijk te veranderen op m'n bord. Thanx! :)

Nop, de flanger, dan de delay en dan de reverb.

drap
6 januari 2007, 19:09
Nop, de flanger, dan de delay en dan de reverb.

Ja klopt, zo zei Niels het ook eigenlijk :chicken:

Ik moet eens leren lezen....

Thanx man. Ik ga zo ff aan de slag d'r mee :)

cosmos
6 januari 2007, 19:40
Ik heb nog wel eens een reverb vóór de delay gezet, omdat je dan reverb-effecten (ik gebruikte toen de Verbzilla) ook gaat delay-en. Maar goed, gewoon effe uitproberen zou ik zeggen!

drap
6 januari 2007, 20:03
Ik heb nog wel eens een reverb vóór de delay gezet, omdat je dan reverb-effecten (ik gebruikte toen de Verbzilla) ook gaat delay-en. Maar goed, gewoon effe uitproberen zou ik zeggen!

Voor nu zal ik de delay nog ff voor de reverb zetten, omdat ik 'm ff snel moet plaatsen op m'n pedalenbord voor morgen, maar ik ga het zeker ff een keer proberen.

brunodb
7 januari 2007, 10:51
delay na de modulatie en voor de reverb klinkt mijn inziens het lekkerste. andere volgordes kunnen wel leuke experimentele geluiden opleveren maar het is toch allemaal net dat ietsje minder bruikbaar vind ik.

algemeen beschouwd:

eerst de wah en de envelope follower, dan de drives, dan de modulatie zoals flanger of chorus enzo en dan nadien de delay en nadien de reverb om af te sluiten

drap
7 januari 2007, 11:15
delay na de modulatie en voor de reverb klinkt mijn inziens het lekkerste. andere volgordes kunnen wel leuke experimentele geluiden opleveren maar het is toch allemaal net dat ietsje minder bruikbaar vind ik.

algemeen beschouwd:

eerst de wah en de envelope follower, dan de drives, dan de modulatie zoals flanger of chorus enzo en dan nadien de delay en nadien de reverb om af te sluiten

Yep, zo heb ik het nu ook :) Binnenkort wil ik nog wel ff een beetje experimenteren, maar daar had ik nu geen tijd voor, gezien ik vandaag moet repeteren en ik gisteravond dat ding nog kwijt moest op m'n pedalenbord.

Thanx voor het antwoord.

cardinal
7 januari 2007, 21:07
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort vraag. Ik heb een bosscase met een witte noisesupressor en tegelijk is het de powersupply.

Nu kapt de noisegate mijn reverb af (die wil ik strak houden) en de reverb opschuiven naar achter kan niet (snoeren in de weg etc) en werkt ook niet lekker.

Wellicht de delay/reverb via de effect/sends doen? Is een jcm 900 amp.

robert-gitarist
7 januari 2007, 21:14
Ik heb eigenlijk ook zo'n soort vraag. Ik heb een bosscase met een witte noisesupressor en tegelijk is het de powersupply.

Nu kapt de noisegate mijn reverb af (die wil ik strak houden) en de reverb opschuiven naar achter kan niet (snoeren in de weg etc) en werkt ook niet lekker.

Wellicht de delay/reverb via de effect/sends doen? Is een jcm 900 amp.

Is wel het mooiste ja in de fx loop.En dat kan bij de JCM900 :)
Of je kunt de reverb na de noise gate zetten.