PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: LTD EC400AT



almarvk
6 januari 2007, 17:28
Eindelijk weer 's een nieuwe gitaar!

Ik heb lang zitten dubben om een gitaar te laten bouwen in Thailand, maar dat ging niet door vanwege wat andere financiële verplichtingen en toen kwam ik toevallig deze tegen in de buurt. Ze worden niet vaak aangeboden en ik kon deze in nieuwstaat voor een prima bedrag overnemen.

Het is een LTD Eclipse 400 AT met Seymour Duncan JB & '59 elementen.

Het ding klinkt echt super vanwege de elementen en speeld echt lekker. Ik ben een WizardII hals gewend, maar dit gaat ook als een tierelier! Geen dikke hals en bedoeld om snel mee te gaan. Frets zijn wel wat kleiner, maar das gewoon ff wennen. Ik ben iig super tevreden!

Owhjah; PICS!!! :D

http://www.reflectedmind.nl/almar/ltdec1.jpg

http://www.reflectedmind.nl/almar/ltdec2.jpg

almarvk
6 januari 2007, 17:28
Nog meer pics

http://www.reflectedmind.nl/almar/ltdec3.jpg

http://www.reflectedmind.nl/almar/ltdec4.jpg

Sorry voor het formaat...

Squier4ever
6 januari 2007, 17:35
ligt het nou aan mij of is het 4x dezelfde foto?

anyway leuke gitaar, veel plezier ermee

robostrat
6 januari 2007, 17:35
nou, gefeliciteerd dan maar! :cheerup:
helaas kunnen we je niet in de T club verwelkomen ;)

komt er ook geluid uit ??? laat maar horen :D

almarvk
6 januari 2007, 17:37
Kan jammergenoeg geen soundclips maken, maar voor hardrock/metal werk is dit echt super!

Renoud
6 januari 2007, 17:49
mooie single cut! gefeliciteerd :cheerup:

wat is dat voor inlay op de 12e fret?

EDIT: Dat is het type nummer.. sjeike band ook trouwens :D

Elixir
6 januari 2007, 17:50
dat is de naam van het model denk ik...

drap
6 januari 2007, 17:59
Hele mooie gitaar Marvk, niks op af te dingen. Gefeliciteerd hoor :cheerup:

almarvk
6 januari 2007, 18:02
Dank u Dank u :)

Ik ben trouwens totaal niet origineel. 2 vrienden van me hebben ook een versie van LTD & ESP. Dus ik hoor er nu gewoon bij :)

Tupelo
6 januari 2007, 18:21
Dat is geen spitse met punten!
Sweet!!! :p

Ralph Nuis
6 januari 2007, 18:29
Erg gave gitaar ! Zit zelf te twijfelen tussen dit model of een Epi Les Paul met de SD Jb en '59. Enig idee hoe de nek van de LTD is invergelijking met die van een Epi ?

almarvk
6 januari 2007, 19:40
Stukken beter. Echte super afwerking en goede materialen. Ik zou voor een goede LTD gaan...

vulvasonic
6 januari 2007, 19:43
Deze gitaar is een perfecte match voor bij je schoenen! :D

hendrix_appendix
7 januari 2007, 15:14
Hip ding! Zit daar nu ook een beetje een Les Paul karakter in of is het pure snerpende metal sound wat eruit komt?

robert-gitarist
7 januari 2007, 15:19
hele mooie plank Almar.
Veel plezier ermee :) Ik ben ook nog steeds erg te spreken over mijn LTD.Fijne planken en inderdaad erg goed afgewerkt.En de prijs valt reuze mee vind ik.

almarvk
7 januari 2007, 15:29
Tis een echte Les Paul qua feeling e.d.

Ook erg divers vanwege de elementen. Je kan er metal mee spelen, maar rock kan ook prima. Ik wilde daarom ook geen gitaar met EMG's omdat ie die klinisch vind en vooral bedoeld voor mij één ding...

EpiCenturiesAWAy
8 januari 2007, 19:19
Nu heb ik altijd al gehoord dat het meer een superstrat is qua geluid en feel..
Is dit niet zo ? En speelt die nek nu makkelijker dan een gewone les paul ?
En zijn de hoge frets goed berekbaar, of laat me zeggen, beter bereikbaar dan bij een gewone les paul ?

EpiCenturiesAWAy
9 januari 2007, 19:26
bumperoonie voor de TS

Gitaro
9 januari 2007, 19:37
Nice, dacht dat ze in de 400 serie alleen maar aan EMGs deden. Heb ook wel interesse in zoiets, met passieve elementen dus. Ik heb al een Gibs-, euh, LTD, waar ik erg tevreden mee ben. Maar dan ga ik toch liever voor een shredmachine met een floyd enzo. Denk ik.

casper innosence
9 januari 2007, 23:14
sinds model jaar 2006 heeft esp/ltd voor de EC 400/1000 en de Viper400/1000 ook een aantal gitaren met passive elementen. Met name de Viper 1000 ziet er heel mooi uit (op de abalone overkill na...)

Jay75
9 januari 2007, 23:17
Hey Casper,

Zat jij niet bij mij op Music Management in Tilburg?

Gitaro
10 januari 2007, 00:20
sinds model jaar 2006 heeft esp/ltd voor de EC 400/1000 en de Viper400/1000 ook een aantal gitaren met passive elementen. Met name de Viper 1000 ziet er heel mooi uit (op de abalone overkill na...)

Aha, weer wat geleerd! Dat is dus 'recentelijk' gebeurd. Wel tof.

almarvk
10 januari 2007, 08:18
Nu heb ik altijd al gehoord dat het meer een superstrat is qua geluid en feel..
Is dit niet zo ? En speelt die nek nu makkelijker dan een gewone les paul ?
En zijn de hoge frets goed berekbaar, of laat me zeggen, beter bereikbaar dan bij een gewone les paul ?

De feels van de hals vond ik wel meer zoals een superstrat, maar de body (en daarmee ook houding van je rechterarm) was het echt een Les Paul. Klank is Les Paul achtig.