PDA

View Full Version : Squier stratocaster kapot?!



gibson-strato
6 januari 2007, 13:07
Hoi,

Ik denk dat het contact van mijn gitaar kapot is. Ik had laatst hem helemaal uit elkaar gehaald om alles een keer schoon te maken maar nu weet ik niet hoe alles terug moet.. Er zaten bij die elementen een soort van veertjes, waar komen die vandaan?

Maar het probleem is dat ik nu dus niks hoor dan een brom als ik de snoer erin doe. wat kan er mis zijn?

FruscianteFan
6 januari 2007, 13:34
Dat had ik een tijdje geleden ook, in mijn geval was het draadje naar de output losgeschoten. Een kwestie van even solderen..

Die veertjes van de elementen horen om de schroefjes die de elementen op hun plek houden. Tussen het element en (de onder/achterkant van) de slagplaat.

glacius
6 januari 2007, 13:55
Hoi,

Ik denk dat het contact van mijn gitaar kapot is. Ik had laatst hem helemaal uit elkaar gehaald om alles een keer schoon te maken maar nu weet ik niet hoe alles terug moet.. Er zaten bij die elementen een soort van veertjes, waar komen die vandaan?

Maar het probleem is dat ik nu dus niks hoor dan een brom als ik de snoer erin doe. wat kan er mis zijn?

die brom is waarschijnlijk je aarde, gaat dit weg als je je snaren aanraakt

gibson-strato
6 januari 2007, 18:29
Hoi
Alles zit gewoon goed vast gesoldeerd. Als ik de snaren aanraak dan verdwijnt die brom nog steeds niet. Het zit volges mij echt in het contact. Kan ik mischien die draadjes van het contact lostrekken en die dan op die snoer 'vastzetten'.?

Gearjunkie
6 januari 2007, 20:25
Alles zit gewoon goed vast gesoldeerd.
Denk het niet...

gibson-strato
11 januari 2007, 23:31
Het is zo!

Maar nu heb ik dus die 2 draadjes ff van men contact afgehaald en die jack plug (als ik het goed zeg?) los gemaakt. nu heb ik dus 2 losse draden maar kan ik gewoon testen of de gitaar het nog doet als ik deze draden op een kabel hou en dan in de versterker?

Gearjunkie
13 januari 2007, 22:52
Met een multimeter kan je meten:

Zet hem op 20kohm, koppel hem aan de twee draden die aan de jack vast horen. Als je wat meet is het goed. (zo rond de 6k of zo...)
Probeer de meting alle 5 de standen. De tussenstanden meten iets minder, 4k of zo.

Meet je niets, dan ga je steeds een stapje terug tot je de fout hebt ontdekt.