PDA

View Full Version : true bypass



fenderben
6 januari 2007, 09:50
Ik wil een aantal pedals (eh small stone, eh memory man deluxe) modificeren met een true bypass. Weet iemand waar de 3p drukschakelaars te krijgen zijn in nederland (en niet te duur). Alvast bedankt voor de moeite!

Chris Winsemius
6 januari 2007, 10:31
Ik wil een aantal pedals (eh small stone, eh memory man deluxe) modificeren met een true bypass. Weet iemand waar de 3p drukschakelaars te krijgen zijn in nederland (en niet te duur). Alvast bedankt voor de moeite!

PB/email me even.

peppie
6 januari 2007, 10:40
www.newtone.nl

Vonk
6 januari 2007, 10:43
Als je gaat knutselen moet je in het forumgedeelte "De Werkbank" zijn... kijk daar naar de faq ;)

www.newtone-online.nl

LostHighway
6 januari 2007, 10:46
Die zijn best wel duur imo, 7.5EUR..

Dirk_Hendrik
6 januari 2007, 10:47
Valt wel mee. Als je ze goedkoper wil zul je echt naar de VS moeten uitwijken. Met de hoeveelheid tijd en betalingsgedonder die je dat kost is die 7.50 euro vrij redelijk.

LostHighway
6 januari 2007, 10:56
Banzai scheelt toch al heel wat, en is Duitsland, overschrijven en finit..
Kheb eens een voorraadje ingeslagen toen ze nog een goeie 3.5 a 4EUR stonden, nu zijn ze 5.12EUR en zakken naarmate het aantal..
http://www.banzaieffects.com/Taiwan-Blue-3PDT-switch-pr-16224.html

Debaser
6 januari 2007, 11:11
www.newtone.nl (http://www.newtone.nl)

beter! true bypass beton !!

die gasten snappen helemaal niets meer van hun referers ... haha

Chris Winsemius
6 januari 2007, 13:10
Beton bypass :) voor het zwaardere werk :D

peppie
6 januari 2007, 14:54
beter! true bypass beton !!

die gasten snappen helemaal niets meer van hun referers ... haha

Whahaha ik zit/zat te slapen :P

excuus

fenderben
7 januari 2007, 10:38
Bedankt voor de info. Krijg komende week de EH memory man binnen en had begrepen dat deze niet true bypass is? Las elders in het forum dat nw modellen wel true bypass zijn? Wat is de beste volgorder voor de volgende pedalen: CM hot drive 'boost, EH small stone en EH memory man icm fender twin reverb (73) en MM silhouette.
Thanks..

Lucluc
7 januari 2007, 21:37
Krijg komende week de EH memory man binnen en had begrepen dat deze niet true bypass is? Las elders in het forum dat nw modellen wel true bypass zijn?

Heb je hem ergens nieuw besteld? Als hij in een kartonnen doosje komt is de kans heel groot dat hij al true bypass is. Je merkt het snel genoeg: als de level knop ook in bypass stand werkt, dan is mij niet true bypass.

Overigens heeft true bypass bij een memory man ook nadelen. Ik hoop dat je geen gitaren hebt met veel output, want dan krijg je een verschrikkelijk lelijke oversturing in je signaal, als je het volume van het effect even hard wilt hebben als in bypass.

fenderben
7 januari 2007, 23:08
Heb je hem ergens nieuw besteld? Als hij in een kartonnen doosje komt is de kans heel groot dat hij al true bypass is. Je merkt het snel genoeg: als de level knop ook in bypass stand werkt, dan is mij niet true bypass.

Overigens heeft true bypass bij een memory man ook nadelen. Ik hoop dat je geen gitaren hebt met veel output, want dan krijg je een verschrikkelijk lelijke oversturing in je signaal, als je het volume van het effect even hard wilt hebben als in bypass.

Ok, zal dat eens proberen als ik hem heb. Mijn silhouette geeft niet zo'n hoge output (1x humbucker, 2x single). De mm als eerste in de pedal-lijn zetten?