PDA

View Full Version : Avondje testen bij Feedback...



Michael AE
6 januari 2007, 03:52
Omdat ik het sjouwen met mijn versterker naar de oefenruimte helemaal zat ben, besloot ik vanavond maar eens langs Feedback te gaan voor een goedkope bak voor in de oefenruimte.

De eisen waren simpel:

- Een goed scheurkanaal, want ik ga hem uitsluitend voor mijn Metalband gebruiken
- Goedkoop

Normaliter gebruik ik mijn Bogner XTC, dus ik zocht iets wat er een beetje bij in de buurt kon komen.

Peavey Valveking Top: Moest helemaal uit het magazijn gehaald worden, maar dat was achteraf niet nodig geweest. Het cleane kanaal was verbazend goed, vooral omdat deze bak maar 419 euro kost. Een volledige 100 watt 2-kanaals buizenversterker NIEUW voor dit geld is onvoorstelbaar. Enfin, het scheurkanaal, want daar ging het om. Niet helemaal mijn ding. Eerst getest met het bijbehorende kabinet, maar die heb ik snel omgeruild voor een Bogner. Dat scheelde al wel wat, maar hij bleef schel met een ranzig middengebied wat er niet uit gedraaid kon worden. Bovendien zat er bijna geen laag in. Ik heb de bass van volledig dicht tot volledig open gehad, maar erg veel verschil merkte ik niet. Raar neuzig midden, met een vieze rafel. Bovendien was het laag niet strak en zat er een vreemd soort vervorming in. Jammer, want goedkoop, maar net niets voor mij.

Engl Firball: Voor het vergelijk maar even deze top erbij gepakt, ook al was hij meer dan twee keer zo duur als de Peavey. Alleen geef ik liever twee keer zoveel uit aan iets dat ook echt naar mijn zin is dan dat ik 400 euro weggooi. Enfin. Klonk al een stuk beter, naar mijn mening. Lekkerder laag, meer mids, maar het bleef allemaal aan de schelle kant. Achteraf bleek dat de kleine ruimte waar ik in zat te zijn. Niet echt prettig testen daar, helaas, maar goed; de Engl. Wat ik niet snap aan deze bak, net als de Powerball eigenlijk, is waarom er zo belachelijk veel gain in zit. Echt, ik kon hem niet voorbij net iets over een kwart draaien, of het werd een brij. Daardoor kwam het op mij allemaal veel te klinisch over. Voor een kwart geen ballen, na een kwart alleen maar modder. Geen slechte versterker, maar niets voor mij.

Randall RH 150 G3: Was al weer iets goedkoper en ik was toch al aan het testen... Vreemde bak. Het cleane kanaal was niet eens zo slecht als ik had verwacht. Het scheurkanaal was echter minder soeps. Er zat zo veel laag in dat de Bogner 4x12 begon te kraken en oversturen en er zat totaal geen midden in. Bovendien was in die ruimte de schelheid ook echt niet te harden. Next.

Fender MH 500: Kraak, piep, sizzle, ruft. Next.

Hiwatt G 200 R MW: Hmmm, ook weer zo'n rare versterker. Ik ben totaal niet anti-transistor ofzo, maar het valt me wel op dat er bijna geen bruikbaar midden in dit soort bakken zit. Clean is dat nog te doen, maar als je op zoek bent naar een beetje een normaal scheurgeluid is dat heel frustrerend. Als je er midden bij draait, wordt het schel, draai je het eruit, krijg je sizzle. Geen hele slechte versterker voor het geld voor de beginnende rocker, maar niet wat ik zocht.

Hughes & Kettner Trilogy: Ach, ik had de ruimte toch al zo'n beetje in beslag genomen, dus dan ook maar even de concurrentie van de Fireball checken. Geen slechte versterker. Het clean was al beduidend beter dan de rest, tot nu toe. Crunch was naar mijn mening wat aan de schelle kant. Het scheurkanaal deed wat ik altijd al niet zo geweldig vond aan H&K. Te veel hoogmidden, te weinig laagmidden. Op 1 of andere manier zitten ze er bij H&K naar mijn smaak altijd naast wat betreft de toonregeling. Het laag is alleen maar sub, waardoor je een brij krijgt, het midden voegt alleen maar schelheid toe en het hoog is alleen maar fizz. Als ik een bak zocht voor pop/rock was dit best te pruimen geweest, maar voor het geld is er naar mijn mening beter spul te krijgen. Voor wat ik zocht ook niet geschikt.

Fender Supersonic: Deze had ik al eens gehoord, dus ik wist wat ik kon verwachten. Het cleane kanaal is echt goed. Zowel de Bassman als de Vibrolux setting zijn erg bruikbaar en klinken compleet verschillend. Zeer mooi, maar ik zocht iets anders. Het scheurkanaal beviel me eigenlijk ook wel, maar voor metal had het net te weinig laagmidden en het stuwde niet in het laag. Ook ietwat losjes, maar dat is met een booster te verhelpen. Toch net niet helemaal wat ik zocht qua middengebied. Een beetje te ruw en rauw. Erg goede versterker als je een leuke rockbak zoekt waar beide kanalen te pruimen zijn en absoluut zijn geld waard.

Koch Studiotone: Stond daar maar te staan en ik was al die gain even zat. Leuke versterker voor het geld. Ietwat klinisch naar mijn smaak. Met veel oversturing dat typische Koch karakter en daar moet je van houden. Ik houd daar dus niet zo van. Het middengebied vind ik best lekker, maar het hoog is gewoon te en het laag lijkt te smooth te zijn, waardoor je geen lekkere attack op de noten hebt. Ik snap de hype, want voor het geld is dit echt een hele leuke versterker. Makkelijk mee te nemen en een prima sound. Verder met de zoektocht...

Mesa Boogie F50: De duurste tot nu toe, geloof ik. Al met al geen slechte versterker, maar ik vind voor het geld de Fender Supersonic een stuk beter. Deze bak kan wel een hoop aan en is erg stevig gemaakt. Ziet er super solide uit. Het geluid was echter zo "net niet" voor mij, dat ik hem gelijk weer heb uitgezet. Gewoon niet wat ik zocht en geen echt leuke versterker om naast de zoektocht nog wat mee te klooien. Een beetje inspiratieloos had ik het idee.

Marshall DSL100: Het cleane kanaal stond aan, dus ik had mijn gitaar maar gelijk op de single-coil stand gezet, ook al was het niet de bedoeling...maar mijn hemel... Ik was echt even ondersteboven, want dit was toch echt niet wat ik van een DSL gewend was. Instant Jimi. Erg indrukwekkend. Het leek wel alsof ik de hele tijd een doek over de versterkers had liggen en hem er nu afhaalde, of net alsof ik per ongeluk een compressor overal op had gezet die ik nu uitzette. Vreselijk dynamisch en erg helde, maar niet onaangenaam. Bulderend laag met een heerlijk midden. Goed, na een tijdje spelen toch maar even het scheurkanaal geprobeerd. Ook echt heel goed, maar niet wat ik wilde. Te losjes en modderig. Te weinig stuwend laag. Niet het juiste middengebied voor mij. Toch echt een verassing, want ik heb veel vaker op DSL's gespeeld, maar dit was echt de beste tot nu toe. Zo exemplarisch als JCM800's zijn, zo exemplarisch zullen DSL's ook wel zijn; ik weet het niet. Toch maar eens wat vaker proberen...

Bogner XTC: Tot slot maar even de XTC aangesloten voor het ultieme vergelijk. Wat ik al eerder opgemerkt had kwam hier tot uiting. De ruimte waar ik in zat was totaal ongeschikt om dit soort zoektochten te houden. De XTC klonk veruit het beste voor wat ik in mijn hoofd had, maar het vreemde schelle karakter wat alle versterkers een beetje hadden had de XTC ook. Weliswaar minder dan de rest, maar wel genoeg om vervelend te zijn. Helaas was het al sluitingstijd, anders had ik gevraagd of ik niet even ergens anders de favorieten mocht vergelijken. Tip: Als je bij Feedback gaat testen, doe het dan nooit op vrijdag, want dan zitten de goede hokken vol.

Al met al een leuk avondje testen, maar ik heb niet gevonden wat ik zocht. Toch maar een andere dag terug komen om nog eens in een wat betere ruimte dingen te vergelijken.

Tristan
6 januari 2007, 10:44
Is die Supersonic nou echt super (zoals de Bogner Duende bijvoorbeeld) of is het gewoon een leuk ding voor het geld?

DaveItUp
6 januari 2007, 11:37
Ik was er ook vrijdag. Die achterste ruimte is wel ok, die is wat groter. Kwam eff om die epi valve jr aan de tand te voelen.

Vond m niet echt super eigenlijk. Clean was mwoah. Oversturing opzich leuk, maar ik miste die harmonische overtonen die ik gewend ben van m'n marshall als je een akkoord uit laat klinken. En whatsup met het laag in die amp. Echt too much.

Toen bracht m'n makker(die bij feedback werkt) een orange transistor combootje. Oversturing suckte echt haha, maar de clean + reverb was echt verbluffend mooi. Echt bizar hehe.

Helaas de tiny terror vergeten aan de tand te voelen. Vind ik ook te duur eigenlijk. Dan zit je niet zover meer van een ceriatone 18watter af qua prijs en denk dus ook dat dat t moet worden ergens dit jaar.

Kan thuis redelijk hard spelen dus een beetje bluesy shit en wat ruiger werk met een pedaaltje moet kunnen. Verder voor kleine gigs en studiowerk.

Verder gelachen om de prijzen van de 1959 en 1987 RI.

LCH
6 januari 2007, 11:57
Leuke test om te lezen Michael!

Ik vraag me echter nog af wat je precies wilt: een goedkoop ding dat je gewoon in de oefenruimte laat staan? En moet dat dan bij voorkeur een combo of een head worden?

Andere opties waar ik aan denk zijn: Engl Screamer en Engl Thunder. Daar moet je wel fatsoenlijke metal mee kunnen spelen. Naar mijn mening is de gain iets gecontroleerder dan bij de Fireball, maar dat is een kwestie van testen. Tweedehands moet je voor zo'n 600 euro klaar kunnen zijn met één van deze twee.

Als het echt goedkoop moet: een Peavey Bandit. Niet stuk te krijgen en metal is geen probleem. Ik vind een Bandit een beetje karakterloos worden als het op metal aankomt, maarja. Je kunt niet alles hebben :D

Persoonlijk vind ik een Epiphone Valve Junior een amp voor de gitarist die alles al heeft en er voor de grap zo'n Epi naast koopt. Maar nu ik hier eens over nadenk: is dat geen optie? Natuurlijk is het niks voor metal, maar je houdt nog flink wat budget over om het e.e.a. te corrigeren met pedalen.

matty
6 januari 2007, 12:00
jullie hadden beide echt die tiny terror moeten testen!!!
ik dacht ook dat het wat duur is gewoon omdat ie orange is, maar jongens wat een sound kwam uit dat bakje...

new deep
6 januari 2007, 12:06
Coole review! Supersonic staat ook op mijn lijst maar zal voor jouw hier beschreven doeleinden niet helemaal geschikt zijn idd.

Heb je de Fender Metalhead 500 top al eerder getest of is dat helemaal niets?

Kim Wilson
6 januari 2007, 13:25
jullie hadden beide echt die tiny terror moeten testen!!!
ik dacht ook dat het wat duur is gewoon omdat ie orange is, maar jongens wat een sound kwam uit dat bakje...
Ik heb de Tiny Terror ook eens getest, maar ik vond het een schreeuwerig ding. Prima dat jij hem mooi vindt, maar het is niet de holy grail. En gezien het lijstje dat Michael heeft getest, past ie er ook echt niet bij. Het is geen metal-amp.

matty
6 januari 2007, 13:41
die supersonic en koch toch ook niet?
op welke cab heb je hem getest? ik heb hem getest op een 2*12 soldano cab
(hij stak daar toevallig in) en ik vond het een ongelooflijke klank wat daar uit kwam, en je kon er echt wel een degelijke metal / high gain uit halen hoor vond ik, en als het niet is wat je zoekt zo , is dat zeker nog op te lossen met pedalen

de vox ac-15/30 die ik ook getest heb vielen (voor mij dan) hier gewoon echt in het niets tegen de tiny terror

en ik had het eigenlijk ook vooral tegen daveItUp ...

ps: of misschien ben ik een klein beetje bevooroordeeld omdat hij zo ontzettend cute is :D :D :D

Tristan
6 januari 2007, 13:53
De Tiny Terror is ook niet mijn ding, maar ik vind hem niet slecht...
Hij klonk voor mij ook een beetje schreeuwerig zoals Kim Wilson al zei, maar dat is mijns inziens vooral te wijten aan de range van de tonecontrol, die is gewoon verkeerd gekozen en waarschijnlijk is dat wel te modificeren...
Wat ik echter nog vreemder vindt aan die Tiny Terror is dat hij zoveel gain heeft, terwijl hij bij de gain op meer dan de helft echt modderig gaat klinken, waarschijnlijk is dat ook wel te modificeren, maar dan ga je inderdaad al gauw richting Ceriatone + Mercury Magnetics trafo's achtige prijzen en dan heb ik persoonlijk 1000 keer liever zo'n Ceriatone...

@Michael:
Misschien is het niet eens zo'n debiel idee om zo'n Ceriatone met Mercury Magnetics trafo's te kopen en dan je Barber te gebruiken voor een Metal sound...

EDIT: Waarom koop je trouwens niet een tweede JCM800, of zet je je JCM800 niet gewoon in de oefenruimte?
Probleem voor een redelijke prijs opgelost lijkt me dan...

Jimwoud
6 januari 2007, 14:30
@ Michael:
weet niet bij welkle feedback je geweest bent. Maar in Utrecht staat een Sovtek Mig100, die had je voor de lol eens moeten proberen, heel vet ding. Ik heb net een Mig60 gekocht.

Over de Randall, de G2 serie vind een stuk beter, de G3 is echt heel bombastische met veel laag en heel dof. G2 is strakker en klinkt echt lekkerder. Heb hem naast een Powerball gehad, en vond de de RH100 G2 er beter uitkomen( I think I'm gonna have a problem with this one). Maar ben ook niet van de engl sound, heel irritant hoog, en schel.

succes met zoeken!!

Bins
6 januari 2007, 14:47
Ik vindt het altijd een beetje lastig om het in zo'n topic altijd over mn eigen spul te hebben.. maar goed, here goes:

Misschien moet je eens naar een H&K warp-t kijken... Ik heb ergens iets over "poor man's bogner" gelezen in een review (ik zou zelf echt niet weten hoe een bogner moet klinken ;) ). Je weet maar nooit toch? Wel van de "sub" knop afblijven alleen, dat gaat echt helemaal nergens over.
Omdat ie nu Warp-x heet zijn de T modellen best cheapie.. 700 eurs voor een 120 buizenbak vind ik niet verkeerd.

Of je gaat natuurlijk gewoon voor een good-old 2ehands 5150 :)

Michael AE
6 januari 2007, 15:01
Is die Supersonic nou echt super (zoals de Bogner Duende bijvoorbeeld) of is het gewoon een leuk ding voor het geld?

Clean is hij echt wel goed, maar het scheurkanaal is vlees en aardappelen.

Michael AE
6 januari 2007, 15:02
Ik was er ook vrijdag. Die achterste ruimte is wel ok, die is wat groter. Kwam eff om die epi valve jr aan de tand te voelen.

Vond m niet echt super eigenlijk. Clean was mwoah. Oversturing opzich leuk, maar ik miste die harmonische overtonen die ik gewend ben van m'n marshall als je een akkoord uit laat klinken. En whatsup met het laag in die amp. Echt too much.

Toen bracht m'n makker(die bij feedback werkt) een orange transistor combootje. Oversturing suckte echt haha, maar de clean + reverb was echt verbluffend mooi. Echt bizar hehe.

Helaas de tiny terror vergeten aan de tand te voelen. Vind ik ook te duur eigenlijk. Dan zit je niet zover meer van een ceriatone 18watter af qua prijs en denk dus ook dat dat t moet worden ergens dit jaar.

Kan thuis redelijk hard spelen dus een beetje bluesy shit en wat ruiger werk met een pedaaltje moet kunnen. Verder voor kleine gigs en studiowerk.

Verder gelachen om de prijzen van de 1959 en 1987 RI.

Hahaha, dus jij was degene die de achterste ruimte bezet hield? :p ;)

Michael AE
6 januari 2007, 15:07
Leuke test om te lezen Michael!

Ik vraag me echter nog af wat je precies wilt: een goedkoop ding dat je gewoon in de oefenruimte laat staan? En moet dat dan bij voorkeur een combo of een head worden?

Andere opties waar ik aan denk zijn: Engl Screamer en Engl Thunder. Daar moet je wel fatsoenlijke metal mee kunnen spelen. Naar mijn mening is de gain iets gecontroleerder dan bij de Fireball, maar dat is een kwestie van testen. Tweedehands moet je voor zo'n 600 euro klaar kunnen zijn met één van deze twee.

Als het echt goedkoop moet: een Peavey Bandit. Niet stuk te krijgen en metal is geen probleem. Ik vind een Bandit een beetje karakterloos worden als het op metal aankomt, maarja. Je kunt niet alles hebben :D

Persoonlijk vind ik een Epiphone Valve Junior een amp voor de gitarist die alles al heeft en er voor de grap zo'n Epi naast koopt. Maar nu ik hier eens over nadenk: is dat geen optie? Natuurlijk is het niks voor metal, maar je houdt nog flink wat budget over om het e.e.a. te corrigeren met pedalen.

Bedankt!

Ja, het moet echt een goedkoop ding zijn voor de oefenruimte, maar het moet wel redelijk klinken, anders vind ik het ook weer zonde van mijn geld.

Peavey bandit is een idee, vooral die nieuwere serie vind ik niet eens zo slecht, maar inderdaad wel erg karakterloos. Kost niets, natuurlijk.

De tiny terror gaat echt niet hard genoeg. In deze band moet ik minstens 50 watt hebben, want ik wil zo min mogelijk eindbuizenoversturing. Het moet dus echt uit de voortrap kunnen komen.

Michael AE
6 januari 2007, 15:08
Coole review! Supersonic staat ook op mijn lijst maar zal voor jouw hier beschreven doeleinden niet helemaal geschikt zijn idd.

Heb je de Fender Metalhead 500 top al eerder getest of is dat helemaal niets?

Ik vond het echt letterlijk niets. De Randall en Hiwatt waren beter, vond ik.

Michael AE
6 januari 2007, 15:09
jullie hadden beide echt die tiny terror moeten testen!!!
ik dacht ook dat het wat duur is gewoon omdat ie orange is, maar jongens wat een sound kwam uit dat bakje...

Niet geschikt voor wat ik zoek, maar zeker geen slechte versterker.

Michael AE
6 januari 2007, 15:14
@Michael:
Misschien is het niet eens zo'n debiel idee om zo'n Ceriatone met Mercury Magnetics trafo's te kopen en dan je Barber te gebruiken voor een Metal sound...

EDIT: Waarom koop je trouwens niet een tweede JCM800, of zet je je JCM800 niet gewoon in de oefenruimte?
Probleem voor een redelijke prijs opgelost lijkt me dan...

Ik heb er aan zitten denken om Chris een versterker te laten maken naar mijn wensen. 1-kanaals, seriele loop, 100 watt, gemodificeerde 800 sound, dubbele master of midboost, maar dat zal wel weer duurder worden dan ik wil. Ceriatone is een idee, maar of dat hard genoeg gaat met weinig eindbuisoversturing?

JCM800 is een idee, maar die van mij wil ik liever heel houden en nog een 800 erbij zou weer rond de duizend euro liggen. Is wel een idee, hoor. Het liefst zou ik hem dan laten modificeren, met meer gain, dan kan ik mijn pedalen ook gewoon laten zitten waar ze zitten. Kost ook weer geld, natuurlijk.

Michael AE
6 januari 2007, 15:16
@ Michael:
weet niet bij welkle feedback je geweest bent. Maar in Utrecht staat een Sovtek Mig100, die had je voor de lol eens moeten proberen, heel vet ding. Ik heb net een Mig60 gekocht.

Over de Randall, de G2 serie vind een stuk beter, de G3 is echt heel bombastische met veel laag en heel dof. G2 is strakker en klinkt echt lekkerder. Heb hem naast een Powerball gehad, en vond de de RH100 G2 er beter uitkomen( I think I'm gonna have a problem with this one). Maar ben ook niet van de engl sound, heel irritant hoog, en schel.

succes met zoeken!!

Ik was in Rotterdam, anders had ik zeker de Sovtek geprobeerd. Heb er al eens 1 gehoord en dat was best een leuk ding herinner ik me.

Helaas hadden ze alleen deze Randall, want ik hoor inderdaad betere verhalen over de G2. Ik denk alleen toch dat Randall niet mijn ding is als ik de soundclipjes zo hoor.

Thanks!

Michael AE
6 januari 2007, 15:18
Ik vindt het altijd een beetje lastig om het in zo'n topic altijd over mn eigen spul te hebben.. maar goed, here goes:

Misschien moet je eens naar een H&K warp-t kijken... Ik heb ergens iets over "poor man's bogner" gelezen in een review (ik zou zelf echt niet weten hoe een bogner moet klinken ;) ). Je weet maar nooit toch? Wel van de "sub" knop afblijven alleen, dat gaat echt helemaal nergens over.
Omdat ie nu Warp-x heet zijn de T modellen best cheapie.. 700 eurs voor een 120 buizenbak vind ik niet verkeerd.

Of je gaat natuurlijk gewoon voor een good-old 2ehands 5150 :)

Bedankt voor de tip(s).

Heb je enig idee waar die Warps te vinden zijn? Ik zie ze nooit ergens staan.

Tweedehands 5150 heb ik niet eens aan gedacht. Goed idee, ik heb alleen geen idee wat die dingen moeten kosten en je ziet ze ook bijna nooit.

Jimwoud
6 januari 2007, 15:20
JCM800 is een idee, maar die van mij wil ik liever heel houden en nog een 800 erbij zou weer rond de duizend euro liggen. Is wel een idee, hoor. Het liefst zou ik hem dan laten modificeren, met meer gain, dan kan ik mijn pedalen ook gewoon laten zitten waar ze zitten. Kost ook weer geld, natuurlijk.

Dan zou ik zeker voor weinig een sovtek op de kop tikken en die laten modificeren voor meer gain.

Brord
6 januari 2007, 15:22
tien tekens

Bins
6 januari 2007, 15:33
Bedankt voor de tip(s).

Heb je enig idee waar die Warps te vinden zijn? Ik zie ze nooit ergens staan.

Tweedehands 5150 heb ik niet eens aan gedacht. Goed idee, ik heb alleen geen idee wat die dingen moeten kosten en je ziet ze ook bijna nooit.

Feedback heeft de warp stack gewoon op de site staan, weet niet of ze de head ook los hebben... Er staat er ook 1 op gitaarmarkt. http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=70693 wel een beetje aan de prijs.

5150 tussen de 600-800 denk ik, afhankelijk van de staat. (correct me if I'm wrong). Mijn band-maat had em voor 750 in "mint" condition.

Negative K3 fan
6 januari 2007, 15:52
maar het scheurkanaal is vlees en aardappelen.

vlees en aardappelen is mijn lievelingskostje :)

Alain
6 januari 2007, 15:58
waarom niet een van de volgende

Mesa boogie single rectifier
brunetti XLR-evo (iets duurder wel)

maar vooral

Laboga Mr Hector... (zoek, test en verbaas u)



Geef toe dat je eigenlijk een bogner uberschall wil

Bins
6 januari 2007, 16:13
vlees en aardappelen is mijn lievelingskostje :)

Moet wel jus bij :)

Tristan
6 januari 2007, 16:33
vlees en aardappelen is mijn lievelingskostje :)

Smaken verschillen, ik denk dat Michael bedoelt dat het scheurkanaal nogal "gewoontjes" klinkt...

Tristan
6 januari 2007, 16:34
waarom niet een van de volgende

Mesa boogie single rectifier
brunetti XLR-evo (iets duurder wel)

maar vooral

Laboga Mr Hector... (zoek, test en verbaas u)



Geef toe dat je eigenlijk een bogner uberschall wil

Haha, geniale posting!
Die Mesa/Boogie Single Rectifier heeft hij een aantal maanden geleden juist verkocht en dat is misschien bij nader inzien toch wel niet zo'n goed idee geweest... :seriousf:

Alain
6 januari 2007, 16:43
dat dacht ik al... daarom dat ik die specifiek helemaal bovenaan zet

Michael AE
6 januari 2007, 17:28
Nee, die rectifier was niet echt mijn geluid. Ik zoek meer een Marshall achtige sound. De rectifier was te lomp en had geen strak laag. Bovendien ging hij me niet hard genoeg zonder eindtrapoversturing.

Ubershall heb ik ook gehad en dat vond ik een geweldige amp, maar hij sneed niet door mijn band heen. Te weinig presence. Ik gebruik nu de XTC en die bevalt toch een stuk beter.

Beiden zouden in deze situatie wel geschikt zijn, maar ik zoek toch iets wat meer richting de XTC (qua voicing) gaat.

EDIT: Dus meer een gemodificeerd Marshall karakter. Niet al te modern dus.

Michael AE
6 januari 2007, 17:28
Feedback heeft de warp stack gewoon op de site staan, weet niet of ze de head ook los hebben... Er staat er ook 1 op gitaarmarkt. http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=70693 wel een beetje aan de prijs.

5150 tussen de 600-800 denk ik, afhankelijk van de staat. (correct me if I'm wrong). Mijn band-maat had em voor 750 in "mint" condition.

Cool. Ik ga hem zeker checken.

Michael AE
6 januari 2007, 17:30
waarom niet een van de volgende

Mesa boogie single rectifier
brunetti XLR-evo (iets duurder wel)

maar vooral

Laboga Mr Hector... (zoek, test en verbaas u)



Geef toe dat je eigenlijk een bogner uberschall wil

Laboga Mr Hector....hmmm...wel over gelezen, maar nooit ergens gezien.

Brunetti XLR-evo vond ik te rommelig klinken. Een beetje een brij allemaal.

Negative K3 fan
6 januari 2007, 17:46
michael ook niet onbelangrijk, over welke cabs heb je deze gespeeld? heb je ook nog met verschillende cabs geluisterd?

Michael AE
6 januari 2007, 17:49
michael ook niet onbelangrijk, over welke cabs heb je deze gespeeld? heb je ook nog met verschillende cabs geluisterd?

Alles over een Bogner 4x12 met v30's, omdat ik die ook in de oefenruimte ga gebruiken.

marc_o
6 januari 2007, 21:36
Fender Prosonictopje? Gain genoeg en volume waarbij de stront door je pijpen begint te lopen.


Heb je de Supersonic top of combo getest?
Top vond ik goed, en de combo tegenvallen.
Maarja, dan moet het natuurlijk ook nog zijn wat je zoekt.



Verder is de 5150 veruit ideaal voor wat je zoekt, denk ik. Ik vind dat toch een bepaalde standaard geworden de laatste paar jaar.

Michael AE
6 januari 2007, 21:39
Fender Prosonictopje? Gain genoeg en volume waarbij de stront door je pijpen begint te lopen.


Heb je de Supersonic top of combo getest?
Top vond ik goed, en de combo tegenvallen.
Maarja, dan moet het natuurlijk ook nog zijn wat je zoekt.



Verder is de 5150 veruit ideaal voor wat je zoekt, denk ik. Ik vind dat toch een bepaalde standaard geworden de laatste paar jaar.

Ik heb alleen tops getest, want combo's zijn me te zwaar. Ik vond het ook een goede versterker, hoor, niets negatiefs over de supersonic, maar inderdaad niet wat ik zoek.

Als ik een 5150 voor een goede prijs vind, dan neem ik hem meteen mee. ;)

marc_o
6 januari 2007, 22:05
Ik heb alleen tops getest, want combo's zijn me te zwaar. Ik vond het ook een goede versterker, hoor, niets negatiefs over de supersonic, maar inderdaad niet wat ik zoek.

Als ik een 5150 voor een goede prijs vind, dan neem ik hem meteen mee. ;)

5150 rockt als de neten, maar ik neem aan dat je die vast al eens hebt gehoord.

Michael AE
6 januari 2007, 22:32
5150 rockt als de neten, maar ik neem aan dat je die vast al eens hebt gehoord.

Jazeker, meerdere keren. Voor wat ik zoek prima geschikt, maar niet te vinden tweedehands; helaas.

marc_o
6 januari 2007, 23:25
Jazeker, meerdere keren. Voor wat ik zoek prima geschikt, maar niet te vinden tweedehands; helaas.


Is inderdaad wisselend, de ene keer word je ermee doodgegooid (spreekwoordelijk dan) en nu issie weer even een hype en moet je lang zoeken.....geduld is een schone zaak, helaas zijn we gitaristen en is dat niet ons sterkste punt.

Davidian
7 januari 2007, 01:30
Nu zijn engls en mesa's weer goed te krijgen lol.

AART
7 januari 2007, 01:35
Nu zijn engls en mesa's weer goed te krijgen lol.

Hmm, het aanbod mesa's(ook engls) is wel eens beter geweest.
Aanbod is uberhaupt schraal op marktplaats, alleen friggin marshalls en vooral oefencrap.

Zoek me ook de neten op een floyd trem(redelijke kwaliteit), en die kan ik ook al niet vinden(weet iemand iets?).

@ Michael: Mesa Mark III iets voor je? Volgens mij heb je er ooit een gehad, anders een studio pre/295 ofzo?.

Michael AE
7 januari 2007, 05:10
Hmm, het aanbod mesa's(ook engls) is wel eens beter geweest.
Aanbod is uberhaupt schraal op marktplaats, alleen friggin marshalls en vooral oefencrap.

Zoek me ook de neten op een floyd trem(redelijke kwaliteit), en die kan ik ook al niet vinden(weet iemand iets?).

@ Michael: Mesa Mark III iets voor je? Volgens mij heb je er ooit een gehad, anders een studio pre/295 ofzo?.

Mark III vond ik erg goed toendertijd. Als ik er 1 kan vinden voor een goede prijs, dan weet ik het wel. MKIV heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb geen idee wat die oudere tweedehands doen. Moet toch wel rond de 1000 euro te vinden zijn?

AART
7 januari 2007, 11:06
Mark III vond ik erg goed toendertijd. Als ik er 1 kan vinden voor een goede prijs, dan weet ik het wel. MKIV heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb geen idee wat die oudere tweedehands doen. Moet toch wel rond de 1000 euro te vinden zijn?

Mmmm, Mark III voor 1000-1200 moet mogelijk zijn, Mark IV's doen toch zo rond de 1500-1800 in goede staat. Een Mark IV is nieuw nog steeds 2800 euro(3000 voor combo).

AART
7 januari 2007, 11:08
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/66577917-mesa-boogie-studio-preamp.html%3Freturn%3DeJwlzNsKwjAMgOF3EebdVls31I4 h802iBld6WGkyj%252FjutniT%252FyOBgJb6Y%252FSmJy0Pr V4RQrpM%252FcQctRB2jhgaD8lydABMTXDCL2%252BDtsZQm0C cFo%252BBMYg7JmJMNqc%252BA5X7zTBAEpdd2zUTe3d8ukGur zTwXG1HWW1PLo9xp%252FaFqrDtCjnzbWLhM7P09a995HokqFS nNsTL1eRfp5lM3qt1HOSq%252F%252F4A%252Fd5EHg%253D%2 53D%26df%3D1%26fta%3DeNo9jVEOgjAQRO%252ByiX63Bdo6G 85imkBMYw3EBUQJd7cQ9G9nMvtegMUi8KDxma5TSEIssDnPqdb nRuqhg%252Bak4YznZODKitOAT%252Bw5zeD0Bt9feLQSTkbJM Dax404izLmv9cYqQX24tcQxcwQFKDZZEvK1RCje5dZWzl20%25 2B632yhRelXarzFFVpVXeV8Sr4AJ6hPm6sTOu2d8MKLw2qQLRk ad%252FXr%252BDP0MX

Die Pre + Poweramp moet je wel voor 1000 kunnen krijgen, mooi 4he skb rackje erbij en je hebt een set met een erg lekkere sound.

Edit: De enige Mark IV op dit moment 2ehands aangeboden:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/68923184-mesa-boogie-mark-4-combo.html%3Freturn%3DeJwlztsKwjAMgOF3EebdVls31I4h %252BiZxBld6WGkyj%252FjutniT%252FyO5CWipP0ZvetLyoP SKENI49RNz1ELYOWJoPCTL0QEwNcEJv7wN2hpDbQJxWjwGxiDu mIgx2Zz6AlTuN8MASYy7tmsm9u74dINcX2ngudqeZLU9uzxOO7 UvVIVtV8iZbxMLn5mlr3%252FtI9cjQaU6tSmf5eVMJm%252FV Og5y1X9%252FbZRDLw%253D%253D%26df%3D1%26fta%3DeNo9 jlEOgjAQRO%252ByiXzTbS1lNpzFNIGYxhIJRUUNd7cl6ufMvs xbD4t3ggPd5ni6%252B5hIEqwFrbFTVZ%252B65QolUaFhJ5HR mKPEBa8wSVwh8Qm5PDAOyR%252B4Hv18kWsK4GrqVFkyoMmfB5 KQVxI0KPRZ4fPhHVDLrrauZa2c%252BVGlssZarXWp%252BEc1 NRu9U%252FpPGedcpraEFjT69VR02dDvSwzyj%252FJHDaJvvv %252Fz9gGabEZ6

Tristan
7 januari 2007, 11:35
Hee Michael,

Waarom niet je Mark 2 gebruiken dan?
Volgens mij maak je alles veel moeilijker dan het is...

AART
7 januari 2007, 11:40
Hee Michael,

Waarom niet je Mark 2 gebruiken dan?
Volgens mij maak je alles veel moeilijker dan het is...

Niet eens aan gedacht, die heb je idd ook nog staan. Als ie gen eq heeft even een pedaaltj in de loop, lichte v erin en gaan.

Michael AE
8 januari 2007, 04:01
Hee Michael,

Waarom niet je Mark 2 gebruiken dan?
Volgens mij maak je alles veel moeilijker dan het is...

Die is kapot, weet je nog?:p (Nee hoor, ik heb hem al weer aan de praat, maar ik moet hem wel even na laten kijken...)

Bovendien is die me teveel waard om in een oefenruimte te laten slingeren...

Michael AE
8 januari 2007, 04:04
Niet eens aan gedacht, die heb je idd ook nog staan. Als ie gen eq heeft even een pedaaltj in de loop, lichte v erin en gaan.

Hij is full option en mijn keus vordat ik de XTC had. Nu staat hij alleen nog maar thuis voor opnames en afentoe voor een repetitie, maar die versterker is me teveel waard, dus die hou ik liever thuis...

marc_o
8 januari 2007, 11:18
Eigenlijk zit je gewoon te patsen met je luxeprobleem omdat je te bedonderd bent om te sjouwen, geef het maar toe!! Gitaristen zijn lui en jij bent geen uitzondering.



(Ik moet gelijk bekennen dat ik het erg prettig vind dat ik wat extra versterking heb voor in de studio en dat er altijd een Orange of een Engl in het oefenhok staat zodat ik niet hoef te sjouwen)

Tristan
8 januari 2007, 13:10
Hij is full option en mijn keus vordat ik de XTC had. Nu staat hij alleen nog maar thuis voor opnames en afentoe voor een repetitie, maar die versterker is me teveel waard, dus die hou ik liever thuis...

Ik snap het niet hoor, een versterker heb je toch om te gebruiken en nu gebruik je hem (bijna) niet...
Waarom zou je dan een retedure Mark 3 erbij gaan kopen, is die dan niet veel waard? :???:
Tsja, ik weet het niet man, als ik je verhaal zo lees (vintage sound enzo) zit ik toch weer aan Marshall of Ceriatone te denken...
Een JCM800 hoef je ook niet per se te laten modificeren, je gooit je Maxon OD808 ervoor en klaar ben je...

Michael AE
8 januari 2007, 16:31
Eigenlijk zit je gewoon te patsen met je luxeprobleem omdat je te bedonderd bent om te sjouwen, geef het maar toe!! Gitaristen zijn lui en jij bent geen uitzondering.



(Ik moet gelijk bekennen dat ik het erg prettig vind dat ik wat extra versterking heb voor in de studio en dat er altijd een Orange of een Engl in het oefenhok staat zodat ik niet hoef te sjouwen)

Ja, dat is helemaal waar. :p

Ik heb gewoon totaal geen zin om elke keer mijn versterker mee te nemen, en bovendien vind ik het zonde om een versterker van 3000 euro in een oefenruimte waar ook andere bands repeteren en waar het niet echt lekker geisoleerd en beveiligd is te zetten.

Michael AE
8 januari 2007, 16:37
Ik snap het niet hoor, een versterker heb je toch om te gebruiken en nu gebruik je hem (bijna) niet...
Waarom zou je dan een retedure Mark 3 erbij gaan kopen, is die dan niet veel waard? :???:

Ik ben niet van plan een retedure versterker te kopen. Het moet zo goedkoop mogelijk, maar het moet ook wel redelijk klinken, anders vind ik het zonde van mijn geld. En het is nu eenmaal zo, in de lagere prijsklassen is het heel moeilijk om goede versterkers voor het ruigere werk te vinden.

Die MKIIC is een hele goede maar ook kwetsbare versterker. Ik gebruik hem heel veel, maar gewoon niet meer live, want dat vind ik zonde. Dan gebruik ik liever mijn XTC, want die is vervangbaar.


Tsja, ik weet het niet man, als ik je verhaal zo lees (vintage sound enzo) zit ik toch weer aan Marshall of Ceriatone te denken...
Een JCM800 hoef je ook niet per se te laten modificeren, je gooit je Maxon OD808 ervoor en klaar ben je...

Ja, het is een idee, maar ik vind mijn JCM800 ook te kostbaar om in de oefenruimte te zetten op 1 of andere manier. Ik had hem daar staan, maar hij is er qua uiterlijk niet echt beter op geworden. Een tweede 800 zou weer te duur worden.

Ceriatone is een idee, maar wat kosten die dingen eigenlijk?

Mitch
8 januari 2007, 17:11
Misschien geen slecht idee om contact op te nemen met Franc Vernet (www.vernetamps.com). Die kan goed aan Ceriatone materiaal komen en ze zelf prima in elkaar zetten. Mijn 2x12 cab komt ook bij hem vandaan, heb je gezien. Momenteel heeft hij op Marktplaats een erg leuke paarse top staan ;)

Tristan
8 januari 2007, 17:19
Ik ben niet van plan een retedure versterker te kopen. Het moet zo goedkoop mogelijk, maar het moet ook wel redelijk klinken, anders vind ik het zonde van mijn geld. En het is nu eenmaal zo, in de lagere prijsklassen is het heel moeilijk om goede versterkers voor het ruigere werk te vinden.

Die MKIIC is een hele goede maar ook kwetsbare versterker. Ik gebruik hem heel veel, maar gewoon niet meer live, want dat vind ik zonde. Dan gebruik ik liever mijn XTC, want die is vervangbaar.



Ja, het is een idee, maar ik vind mijn JCM800 ook te kostbaar om in de oefenruimte te zetten op 1 of andere manier. Ik had hem daar staan, maar hij is er qua uiterlijk niet echt beter op geworden. Een tweede 800 zou weer te duur worden.

Ceriatone is een idee, maar wat kosten die dingen eigenlijk?

Ik begrijp niet helemaal waarom een tweede JCM800 te duur zou worden, volgens mij moet je zo'n ding wel kunnen scoren voor zo'n 800 a 850 euro, dat is dus zeker binnen de range waarin je gezocht hebt, sterker nog, ik zou durven beweren dat dat een van de goedkoopste amps is waar je voor jou een lekkere sound uit kan halen, met minder neem je volgens mij toch geen genoegen...
Wat ik wel begrijp is dat het natuurlijk zonde is om twee dezelfde amps te hebben en in dat licht noemde ik dan ook Ceriatone, die klinken iets meer vintage maar daar kan je volgens mij i.c.m. je Maxon 808 ook wel een lekkere Metal sound uithalen, het is in ieder geval het proberen waard...

BLOK182
8 januari 2007, 17:43
Of je houdt het gewoon echt goedkoop, puur om te repeteren. Dan kan je tweedehands wat kopen en het weer wegdoen als je wat leukers vindt. Voor 200 euro heb je bijv. een Marshall 8100 top, best te pruimen en stevig.

AART
8 januari 2007, 17:51
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/69215603-paarse-plexi-50w-marshall-replica.html%3Freturn%3DeJwlzdsOgjAMgOF3MYE7mOMgZo QYeZOKjSw7sGxFEeO7u8Wr%252F2vapCC4%252BEhx7IPg3Ukc AoKf5n4mcoIxtTi0pQGvyGkACqXVzKy7RFWgLaQN5FeDltCyJ% 252FpA6FVMcYOQ9g9JAJ5NXdOWMxl92fTA83sYNM%252Fqa1ed s3rUVWLTJlLkLl3iFpn6%252Fle9YuMHi%252FFmXIKMY5W7gR %252F67w9thz8%252F%26df%3D1%26fta%3DeNo9jUEKgzAURO %252FyF65N1Kjz8SwSiJTQ31aM1Vjx7jVSunww742FwR7QgN6T 9IuVQBxQGVCUTmUudKJQ64ZFoy4rlhkfP7JEsGzg%252B4plmJ 7DzK%252FgobOxU8kvQaO9DcQe6sQC5N0ZtlDYPXK%252BDk2r VWXygvgIaEEPG%252FtknUN3aRpk15TLQfTj5c%252FHF8McNq A%253D

Doet vast wel iets samen met een TS-9...

Mr.Bluesbreaker
8 januari 2007, 18:01
Tweedehands Valvetech VAC geen optie? Die van mijn kosste 850 euro.
Licht bakje (onder de 20 kilo) en er is serieus een potje metal uit te persen zelfs zonder TS. Diegene die me niet gelooft, ik heb nog wel een leuke opname.

Invocation
12 januari 2007, 13:29
Laboga Mr Hector....hmmm...wel over gelezen, maar nooit ergens gezien.


Bij Juke Box in Boekel staat er een....

WeetMeerDanJouw
12 januari 2007, 14:31
Leuke test hoor , maar ik denk niet echt dat je dat zo snel kan doen ff een avondje zoveel versterkers testen

imo vooral Mesa's en ENGl ...kan je zoveel mee tweaken kan je dagen zoet mee zijn ;)

Kim Wilson
12 januari 2007, 14:35
Leuke test hoor , maar ik denk niet echt dat je dat zo snel kan doen ff een avondje zoveel versterkers testen

imo vooral Mesa's en ENGl ...kan je zoveel mee tweaken kan je dagen zoet mee zijn ;)
Wist je dat er een typfout in je nick zit? :sssh: :D



Welkom hier trouwens. :)

hardus
12 januari 2007, 21:08
Da's geen typefout. Typfout is een typefout.
'WeetMeerDanJouw' is een grove taalfout (of grappig bedoeld).

Billy the Kid
13 januari 2007, 11:50
Ik zoek een nieuwe buizenversterker van zo'n €500,-
Hij moet nieuw zijn en niet te groot, ik denk zo'n 15 watt.
Ik heb een Strat. en speel van alles en nog wat.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de volgende versterkers?


1) Fender Blues Junior
2) Vox AC15 CC1
3) Laney VC15 110
4) Peavey Valve King 212
5) Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary

AART
13 januari 2007, 12:03
Ik zoek een nieuwe buizenversterker van zo'n €500,-
Hij moet nieuw zijn en niet te groot, ik denk zo'n 15 watt.
Ik heb een Strat. en speel van alles en nog wat.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de volgende versterkers?


1) Fender Blues Junior
2) Vox AC15 CC1
3) Laney VC15 110
4) Peavey Valve King 212
5) Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary


valveking is 100 watt. de 1x12 50, dus die vllen af lijkt me.

Tristan
13 januari 2007, 12:25
Van degene die je opnoemt zou ik voor de Vox gaan, is het meest veelzijdig (lekker clean en lekkere crunch) en klinkt naar mijn idee het lekkerst...

Michael AE
13 januari 2007, 13:32
Leuke test hoor , maar ik denk niet echt dat je dat zo snel kan doen ff een avondje zoveel versterkers testen

imo vooral Mesa's en ENGl ...kan je zoveel mee tweaken kan je dagen zoet mee zijn ;)

Totaal niet mee eens. Ik kan me voorstellen dat iemand met weinig ervaring moeite heeft met het vinden van de juiste bak, maar ik speel al een flinke tijd en heb er zoveel optredens op zitten dat ik precies weet waarnaar ik zoek. Daar heb ik echt geen uren voor nodig.

Sterker nog, ik vind de eerste indruk heel belangrijk, want uiteindelijk moet een versterker meteen goed klinken als je hem aanzet in mijn ervaring. Anders krijg je er een haat/liefde verhouding mee na een tijd. Wel is het zo dat je sommige versterkers na de eerste indruk overschat, dus het is juist heel belangrijk om veel verschillende versterkers op 1 moment te testen.

Wel moet je weten hoe je moet testen. Ik doe meestal een a/b test tussen twee amps en laat de beste telkens staan. Bovendien test ik alles dan meestal twee keer om zeker te zijn dat een bepaalde amp echt de minste van de twee was.

Ook vind ik het heel stom om een versterker te kopen waar niet binnen 5 minuten een goed geluid uit te halen is. Als ik op een podium sta, wil ik niet uren moeten tweaken om een goede sound te krijgen. Wat kleine aanpassingen aan de ruimte moeten voldoende zijn. Anders is een versterker waardeloos in zo'n situatie. Het lijkt me dat een versterker waar je een uur voor moet gaan zitten om er een voor jou bruikbare sound uit te halen, gewoon niet een versterker is die je moet kopen. Punt.

Overigens zit ik in een luxe-positie, want ik heb zo'n beetje alle merken wel geprobeerd of in bezit gehad. Bovendien staat er bij elk knopje wat het doet, dus het is niet zo dat je om een versterker te kunnen instellen quantumfysica gestudeerd moet hebben. ;)

Nee hoor, ik ben het helemaal niet met je eens. Mesa en Engl zijn in mijn ervaring juist hele simpele versterkers om in te stellen, maar ik heb dan ook zo'n beetje alle Mesa's in bezit gehad en alle Engl's uitvoerig geprobeerd. (De een wat vaker dan de ander, uiteraard.) Geen enkele versterker is zo ingewikkeld dat je er niet na 5 minuten achter bent of het iets voor je is. (Nee, zelfs de Line6 Vetta niet...tenzij je een complete n00b bent natuurlijk.

Michael AE
13 januari 2007, 13:33
Ik zoek een nieuwe buizenversterker van zo'n €500,-
Hij moet nieuw zijn en niet te groot, ik denk zo'n 15 watt.
Ik heb een Strat. en speel van alles en nog wat.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de volgende versterkers?


1) Fender Blues Junior
2) Vox AC15 CC1
3) Laney VC15 110
4) Peavey Valve King 212
5) Hughes&Kettner Edition Tube 20th Anniversary

Uit die selectie zonder twijfel de Vox of de Laney. De rest kun je wat mijn smaak betreft schrappen. ;)

Tristan
13 januari 2007, 14:16
Wat mij betreft is dat vele tweaken juist het probleem van Engl en Mesa amps...
Stel je staat op een podium met zo'n amp en jouw favoriete settings klinken gewoon helemaal bud op dat podium, dan kan je gaan tweaken tot je een ons weegt om uiteindelijk toch niet de sound eruit te halen die je wil hebben...
Het probleem met dat soort amps is ook vaak dat je gewoon niet door de bandmix prikt, om dat wel te doen moet je die dingen of achtelijk hard zetten zodat je de anderen niet meer hoort (ook niet echt handig, aangezien je met elkaar muziekmaakt), of je moet er zo achtelijk veel hoog indraaien dat je gewoon een schel kutgeluid hebt...
Het valt mij ook op dat bij veel moderne amps de tonecontrols helemaal niet lekker gevoiced zijn, ze accentueren precies bepaalde frequentiegebieden die je niet wil horen en dan kan het getweak beginnen...
Een echt goede amp (en speakercombinatie!) heeft een prettig geluid en prikt vrijwel altijd door een bandmix heen, waarbij het niet uitmaakt hoe de amp afgesteld staat...
Eigenlijk weet je bij de meeste amps al binnen 1 nanoseconde of het wat voor je is of niet, mijn tweede indruk bevestigd tot nu toe altijd mijn eerste indruk, tenzij de eerste indruk net iets te positief is uitgevallen of er in de testronde gewoon een amp zit die die andere amp compleet wegblaast...
Het blijft natuurlijk allemaal relatief...

Baker
13 januari 2007, 14:19
Da's geen typefout. Typfout is een typefout.
'WeetMeerDanJouw' is een grove taalfout (of grappig bedoeld).

:) :) :) :)

Michael AE
13 januari 2007, 14:33
Wat mij betreft is dat vele tweaken juist het probleem van Engl en Mesa amps...

Naja, ik hoef dus meestal niet veel te tweaken om het beste uit een Mesa of Engl te halen wat er voor mij uit te halen valt. Ik denk gewoon dat als je met 5 minuten flink tweaken niets uit een amp kan halen, ik er van overtuigd ben dat het met 3 uur tweaken er ook niet beter op zal worden. Misschien voor dat specefieke moment wel, maar als je hem dan de volgende dag weer aanzet, is de kans groot dat je weer lekker opnieuw kan gaan zitten tweaken omdat je de dag ervoor vermoeide oren had, of iets dergelijks.

Een amp moet meteen klikken en na een tijdje spelen en vergelijken met andere amps, nog steeds goed zijn. Als ik willekeurig welke versterker in mijn bezit aan zet, komt er meteen een voor mij geweldig geluid uit. De versterkers die ik heb gehad waarbij ik niet dat gevoel had, heb ik verkocht. Er is niets vervelender dan een haat/liefde verhouding met een versterker, behalve misschien jeuk op een onbereikbare plek op je rug.

Billy the Kid
13 januari 2007, 15:25
Mooi, ga ik waarschijnlijk (na hem even te testen) een Vox AC15 halen, kost dacht ik €599,-

Thanks voor de reacties mannen!!!!

Tristan
13 januari 2007, 16:03
Naja, ik hoef dus meestal niet veel te tweaken om het beste uit een Mesa of Engl te halen wat er voor mij uit te halen valt. Ik denk gewoon dat als je met 5 minuten flink tweaken niets uit een amp kan halen, ik er van overtuigd ben dat het met 3 uur tweaken er ook niet beter op zal worden. Misschien voor dat specefieke moment wel, maar als je hem dan de volgende dag weer aanzet, is de kans groot dat je weer lekker opnieuw kan gaan zitten tweaken omdat je de dag ervoor vermoeide oren had, of iets dergelijks.

Een amp moet meteen klikken en na een tijdje spelen en vergelijken met andere amps, nog steeds goed zijn. Als ik willekeurig welke versterker in mijn bezit aan zet, komt er meteen een voor mij geweldig geluid uit. De versterkers die ik heb gehad waarbij ik niet dat gevoel had, heb ik verkocht. Er is niets vervelender dan een haat/liefde verhouding met een versterker, behalve misschien jeuk op een onbereikbare plek op je rug.

Ik kwam er achter dat die Mesa en Engl amps niets voor mij waren...
Veel mensen zeggen van die amps dat ze zo veelzijdig zijn, maar om dat er uit te halen moet je veel tweaken en dan blijkt uiteindelijk dat andere amps sommige dingen (vintage sounds, crunch enzo) veel beter doen, dat was eigenlijk wat ik bedoelde...

@Billy The Kid:
Veel succes!
Probeer ook even de AC15CCX versie met de Alnico Blue speaker, misschien dat je die toch mooier vindt klinken, die is wel duurder, maar zijn geld ook wel waard naar mijn idee...

BLOK182
13 januari 2007, 16:38
Is een London City (of aanverwante) ouwe buizentop geen optie? Niet te duur, luid, buizen, en een leuke basis voor allerhande pedaaltjes....

Tristan
13 januari 2007, 19:08
Dat is inderdaad een goede tip, er staat nog zo'n Super City bij de Plug voor iets meer dan 300 euro...

BLOK182
13 januari 2007, 20:06
En diverse op marktplaats, meestal rond de 250 euro.

Chris Winsemius
13 januari 2007, 20:26
Ook vind ik het heel stom om een versterker te kopen waar niet binnen 5 minuten een goed geluid uit te halen is. Als ik op een podium sta, wil ik niet uren moeten tweaken om een goede sound te krijgen. Wat kleine aanpassingen aan de ruimte moeten voldoende zijn. Anders is een versterker waardeloos in zo'n situatie. Het lijkt me dat een versterker waar je een uur voor moet gaan zitten om er een voor jou bruikbare sound uit te halen, gewoon niet een versterker is die je moet kopen. Punt.

Hoi Michael!

Helemaal mee eens, uren moeten draaien aan knoppen en schakelaars is bijna altijd 'n slecht teken. 't Klikt wel of niet en indien ja kun je je sound nog beter "tweaken" met ietsje gedraai aan knoppen.

Daarnaast:
Versterkers die ALLES perfect doen bestaan niet of zijn zeer prijzig.

(Tot de 3e!)