PDA

View Full Version : Sovtek mig 60 gekocht!! (weinig headroom?)



Jimwoud
5 januari 2007, 19:52
Hallo Allemaal,

Heb net een Sovtek Mig 60 gekocht. Echt een single chanel rock monster. Ben erg tevreden met de zowel de cleane sound als de distortion die eruit komt, heerlijke marshall plexi achtige sound, tevens goed te boosten voor een metal sound.

Alleen de headroom van het clean(zeg je dat zo? clean houden op hoog volume) is niet erg veel. Zat zelf te denken om de V1.2(volgens mij de V1 van de low gain input) te vervangen voor een 12AY7, weet alleen niet of dit veel zal helpen.

Heeft iemand anders nog suggesties of tips, om de headroom te vergroten?

En kennen jullie iemand, of van dit forum, wie wat mods eventueel kan uitvoeren? dual chanel(extra gain en master pots) en switchable fx-loop bijvoorbeeld.

bedankt, Jim

treblemaster
5 januari 2007, 19:54
Gefeliciteerd! Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een Mig60, maar kwam op een gegeven moment iets anders tegen ;).

Tristan
5 januari 2007, 21:01
Een 12AY7 of 12AT7 zou je wel kunnen proberen geloof ik, voor mods zou ik als ik jou was eens een pbtje sturen naar Chris Winsemius, een erg goede amptech die ook hier ergens op het forum rondzwerft...

Negative K3 fan
5 januari 2007, 22:29
ja waarschijnlijk heeft chris daar wel een paar trucjes voor... andere waardes voor de PI of hogere spanningen in de preamp.

mesadude
6 januari 2007, 04:23
heb er zo ook eentje.. ik heb in mijne een ietsje extra gain laten steken.. heb cleane amps genoeg.. maar is idd weinig headroom in die amp..
da's gewoon een dikke vette scheurbak, niet meer, niet minder.

Jimwoud
6 januari 2007, 14:32
Bedankt voor de reacties, ik ga even het een en ander proberen. Extra gain op het high gain kanaal lijkt me ook wel wat ja, is altijd lekker om nog wat over te hebben.

eventuele andere mod suggesties zijn altjd welkom