PDA

View Full Version : Welk drive pedaal voor mijn situatie? Iemand tips?



shredneck
5 januari 2007, 19:36
Hey hallo,

Ik zoek voor de volgende situatie een goed distortion pedaal, mijn gedachten gaan uit naar een Barber Direct Drive SS maarrr...gaat die het goed doen tussen mijn Gibson Les Paul '57 reissue en mijn Fender Twinreverb (100w 1974) ?

Oftewel, welk distortion pedaal kan EN met humbuckers EN met mijn twin overweg EN klinken als de sample op de Barbersite(of op de site van v.d. Haar).


Help!

1959SLP
5 januari 2007, 19:47
Brotech fatpipe pro, heeft ook nog een boost erbij. Is die Barber nix bij.
PM je mailadres maar ff, stuur ik je een ss.

Punt
5 januari 2007, 22:56
Barber is een mooi pedaal met een lekker sound.
Zelf vind ik de Fulltone OCD ook erg goed, klinkt organisch en laat de sound van de amp behoorlijk intact.

shredneck
6 januari 2007, 19:39
wow....die Brotech heeft een shitload distortion waar je misselijk van wordt haha! Gaaf ding! Maar....ik denk dat uitproberen wel eens lastig kan worden, waar zijn die dingen te koop?

De Barber lijkt me wel wat, wellicht heb ik er 1 gevonden en ga ik hem daar uitproberen, als het wat is laat ik het weten.

Punt, ik ga die OCD nog eens testen, maar ik ben niet zo'n Fulltone man...en volgens mij is Mike Fuller meer een enkelspoelsman...en zijn zijn pedalen daar voor ontworpen, zo lijkt het. Ik heb verschillende drive pedalen, allemaal TS achtig, ik vind ze niet mooi met humbuckers, in de "kern" van de sound zit dan een soort fuzzig geluidje...en ik wil hout horen, ik zoek een droog maar stevig geluid. Moeilijk te omschrijven, maar de Barber lijkt me, op basis van de soundclips, wel een kanshebber

Ik gebruik overigens een LP met burstbuckers (1 en 2).

Dank voor de info zover.

Punt
6 januari 2007, 19:58
Ik gebruik overigens een LP met burstbuckers (1 en 2).

Dank voor de info zover.

Ik gebruik een Customshop LP (R9) met Burstbuckers 1 en 2.
Ik vind de andere Fulltones OD's ook niet echt goed voor een LP maare, test de OCD! :)

brunodb
7 januari 2007, 10:45
Ik zou de OCD niet nemen! Straks heeft iedereen een OCD en dan gaan we allen hetzelfde klinken :p

maar de OCD is een heerlijk pedaal. kan zelf niet meer zonder. gebruik hem op mijn epiphone headje aangesloten op 2x12 vintage 30 cabinetje en dat scheurt heerlijk