PDA

View Full Version : Dean ML en Floyd Rose,



Pax1212
5 januari 2007, 19:05
Hallo,

Ik heb sinds kort een 2e hands Dean ML op de kop weten te tikken, hij ligt momenteel bij de gitaar bouwer om nieuwe snaren op te zetten, dit is dan ook meteen mijn vraag wat is de beste manier om hem te stemmen, en hoe moeten er nieuwe snaren op. Het klinkt allemaal wat dom maar ik ben niet echt een gitaar kenner. En heeft iemand ook een idee wat zo'n gitaar ongeveer waard is, volgens de vorige eigenaar is ie zo'n 10 jaar oud!

http://www.guitarshop.net/dean/ml79f.jpg
Alvast bedrankt!

p.s. de foto is niet de mijne, maar hij is van hetzelfde Type en Kleur!

RedBuell
5 januari 2007, 20:51
Bij een gitaarbouwer voor nieuwe snaren......??

Gewoon snaar voor snaar, een eraf een erop. Tenzij je een andere dikte,010 ipv van 09 bijvoorbeeld, wilt dan moet hij wel afgesteld worden door een bouwer of iets dergelijks als je dat zelf niet kan (ik kan dat ook nie)

Pax1212
6 januari 2007, 08:05
Dat is het dus er komt een 0.10 op i.p.v. een 0.9.

Pax1212
6 januari 2007, 18:32
Niemand verder goede tips wat de Floyd Rose betreft?

Of een schatting wat hij waard is?

fenderben
6 januari 2007, 19:09
heb zelf floyd rose op mijn mm silhouette. perfect systeem..ontstemt bijna niet. Inderdaad wel uitkijken met snaren verwisselen. Alle snaren eraf en het mechniek klapt naar achteren en kan je lak beschadigen.

Pax1212
8 januari 2007, 16:46
Nou hopelijk reageert nu iemand ff, ik vraag me namelijk af ik sta altijd in Drop D en een half noot naar beneden C# zeg maar als ik nou naar D# wil stemmen is het dan nodig om de toploc los te maken en hem dan wat groffer te stemmen?

AgileGhost
8 januari 2007, 18:13
Ja, want de fine-tuners zijn heel precies en die kunnen dus geen grote stappen naar beneden doen. Als je wilt weten hoeveel deze waard is zul je wat meer gegevens moeten plaatsen zoals houtsoorten en waar hij gemaakt is.

Pax1212
24 januari 2007, 14:24
bedankt voor de reacties..

Nu nog ff een vraagje, weet iemand ook wat een goeje gitaartas voor deze gitaar is, ik heb er een koffer bij, maar een kleine auto, neemt dus behoorlijk wat ruimte in beslag. Bestaan er ook speciale tassen voor de ML?

gerrekat
24 januari 2007, 14:42
Da's een 79 series ML-F die is hooguit 2-3 jaar oud. Zijn behoorlijk goede gitaren trouwens, maar als je je gitaar al naar de gitaarbouwer brengt om de snaren te verwisselen zou ik zelf maar eens aan de slag gaan met leren hoe je bepalade basisafstellingen aan een gitaar doet dat scheelt je een hoop geld!

Ik zou wel eens een "echte" foto vandei van jou willen zien, als hij echt 10 jaar oud is dan kan het niet van hetzelfde type zijn als de foto die je gepost hebt, wel dezelfde bodyvorm, maar er zijn bar weinig ML's gemaakt in die tjid met floyds.

ja als je lichterene snaren zet op een floyd zul je ook de spanning van de floyd lichter af moeten stellen ander trekt ie je snaren strak. als je zwaardere snaren eropzet zul je de floyd stakker moeten spannen omdat de snaren dan meer gaan "trekken".

Bij musik produktiv kun je speciale ML koffers bestellen van DEAN.

Outrage
24 januari 2007, 15:41
Er bestaan wel tremsetters, waardoor je je brug vast/floating kunt instellen. Misschien heb je er wat aan. Ik weet wel dat er op de peavey wolfgang een soort kliksyteempje zit op de floyd ervan om in één klik in dropped D te kunnen spelen. Ik weet niet of dit nog achteraf te installeren is op een floyd, of je daarvoor een volledig nieuwe brug nodig zou hebben.

gerrekat
24 januari 2007, 15:50
een originele floyd rose brugf is behoorlijk prijzig iig. die licensed gevallen uit Azie zijn wel een stuk goedkoper maar nog steeds zo rond de € 100 dacht ik.