PDA

View Full Version : een vraagje!



Mufftin
5 januari 2007, 18:13
hey, ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe versterker. Hij wordt vooral thuis gebruikt maar moet ook goed meekunnen in een bandsituatie.
Dus ik heb een 60 watt buizen versterker gevonden is dit niet wat teveel voor een thuissituatie? Zo ja hoeveel watt raden jullie me ongeveer aan voor thuis gebruik en dat die ook nog meekomt als ik in een band speel.
De band maakt btw een soort grunge/ hardere rock.

peppie
5 januari 2007, 18:24
Ik weet niet hoeveel eind buizen er in zitten maar als er 4 inzitten zou je er 2 uit kunnen draaien

Mijn Vox ac is 30 watt en doet thuis goed En gaat super hard.

Mufftin
5 januari 2007, 18:27
okee en dat kan gewoon bij elke buizen versterker? En als er 2 buizen inzitten zoals een ampeg versterker?
Maar is de wattage dan ook gelijk de helft? En verniel je de versterker er niet mee?


Ik weet niet hoeveel eind buizen er in zitten maar als er 4 inzitten zou je er 2 uit kunnen draaien

Mijn Vox ac is 30 watt en doet thuis goed En gaat super hard.

heb jij bij die vox ook buizen eruit gehaald, op school hebben we hem ook staan en idd hij kan loeihard.

LostHighway
5 januari 2007, 19:26
Ik weet niet hoeveel eind buizen er in zitten maar als er 4 inzitten zou je er 2 uit kunnen draaien

Mijn Vox ac is 30 watt en doet thuis goed En gaat super hard.
Als je dat trekken bij die Vox zou proberen kan je alvast een tech bellen, buizen trekken kan lang niet bij alle amps!!

Agent_Smith
5 januari 2007, 19:40
Als je dat trekken bij die Vox zou proberen kan je alvast een tech bellen, buizen trekken kan lang niet bij alle amps!!

En het halveert ook niet het volume.

LostHighway
5 januari 2007, 19:50
Waar het mag werkt het wel, je hebt een stuk minder headroom en je amp gaat dus sneller over zijn nek, maar je kan het gewoon niet overal zomaar doen.

Negative K3 fan
5 januari 2007, 20:00
ik had een ac30 voor thuis en dat was echt te veel van het goede.

peppie
5 januari 2007, 20:34
Nee dat heb ik niet bij mijn vox gedaan hoor. dat buizen trekken

Ok ok ik was wat onvolledig..over dat buizen trekken. Soms kan het, soms niet.

Ik heb een ac30cc

en hem hem momenteel op 22 watt lopen en dat werk goed thuis.