PDA

View Full Version : GCX gebruikers, wat en hoe in de loops?



boss
5 januari 2007, 17:38
In ben sinds afgelopen week de trotse bezitter van een Ground Control Pro en een GCX. :)

Nu vroeg ik me af of er hier forummers zijn die ook een GCX gebruiken, en die hun signaalpad eens willen posten.
Gezien de enorme mogelijkheden die je met een dergelijk apparaat hebt, zijn er vast wel mensen die een bepaalde combinatie hebben gemaakt waar ik zelf in eerste instantie niet aan zou denken.

Alain
6 januari 2007, 16:09
vrij simpel bij mij

van floorboard -> GCX

loop 1 : HWA Maui fuzz
loop 2 : Digitech Whammy IV
loop 3 : RC Booster
loop 4 : Barber LTD
loop 5: analogman TS9
loop 6 : MXR phase 90
loop 7: barber tonepress
loop 8: zou een keuze tussen heads moeten gaan maken, maar daar ben ik nog niet over uit

ruezzz
6 januari 2007, 16:46
@ Alain: Heb je de Whammy in een vaste setting staan of vanuit de GCX weer kabels naar je pedalboard?

Wat heb ik in de GCX?

1. Zvex Superduper
2. T-Rex Compnova
3. Big Muff
4. T-Rex Alberta (Tubescreamer)
5. Boss SD-1
6. Marshall JMP-1 (als distortion)
7. Boss TR-2 (Tremelo)
8. Smal Stone Phaser

Als versterker gebruik ik in deze setup een VOX AC-30

boss
7 januari 2007, 11:03
Deze kwam ik een tijdje geleden ergens tegen en had ik opgeslagen als txt bestandje. Ik weet alleen niet meer waar vandaan... Maar wel een interessante:

Hmmm... Even mijn setup met de GCX en Ground Control meedelen:
(loops gcx zijn erbij vermeld...)

Gitaar - Wah (los, tussen gitaar en gcx) - van daar naar input gcx - Phaser (gcx loop 1) - RC Booster (gcx loop 2) - Tubescreamer (gcx loop 3) - output gcx loop 3 naar Input amp - dan van send van amp (amp's loop !) naar input gcx loop 4 - equalizer (gcx loop 4) - boostpedaal (Raf Moab, Muther of all boosts van FX-Engineering) (gcx loop 5) - ISP Decimator (gcx loop 6) - van output gcx loop 6 naar input Intelliverb (deze zit dus NIET in de gcx loops !) - van de output van de Intelliverb terug naar de return van mijn amp's loop.

En klaar...
(Waar ik niets vermeld, volgen de loops elkaar natuurlijk gewoon op: van de output van de ene loop naar de input van de volgende dus...)

Regels die ik mezelf opleg (omdat ik het ook beter klinken vind):
-) Wah komt voor distortion. (dus voor Rc Booster, Tubescreamer čn amp)
-) Boost (de Moab) in de loop. Zo krijg ik eerder een volume-boost dan een gain (distortion)boost. Da's dan ook mijn bedoeling. Voor solo's... (Samen met de eq. in loop 4)
-) Noise gate (ISP Decimator) in de loop van mijn amp: zo wordt de pre-amp mooi stil...
-) Tijdsgebonden effecten (Intelliverb: delays en reverbs e.d.) in de loop van mijn amp en NA mijn noise gate. (En NIET in de loop van mijn GCX... wordt uiteraard gewoon doorgeschakeld met midi-kabel vanuit de GCX)

Hopelijk heb je hier iets aan !

Cheers !
Jo D.

LordRiffenstein
7 januari 2007, 11:47
Ik heb ook een GCX en gebruik 7 van de 8 loops:

1: Fulltone Octafuzz
2: Fulltone Mini Dejavibe
3: Barber Tone Press
4: Advance Lim Edt OverCatDrive
5: Cusack Screamer Fuzz
6: Barber LTD of Advance Blue OverCatDrive
7: Output mute Yamaha SPX90

De SPX90 hangt eigenlijk in mijn mixer maar omdat de bypass functie niet goed te programmeren is en de SPX90 nogal wat ruis geeft, heb ik dus de output van de SPX90 via een loop. De Output gaat nr de IN van Loop7 en de SEND van loop7 gaat terug nr de mixer. Als de loop afstaat is de SPX90 gemute, staat de loop aan dan komt het signaal door.

boss
8 januari 2007, 01:11
Dus Youri, jij gebruikt je GCX eigenlijk als een soort van "harde mute" voor de output van je SPX90?? Geen signaal nodig van je SPX90, dan output DICHT! Toch?
Dat zijn de toepassingen waar ik op doel!!!
Who's next??

LordRiffenstein
8 januari 2007, 07:50
Dus Youri, jij gebruikt je GCX eigenlijk als een soort van "harde mute" voor de output van je SPX90?? Geen signaal nodig van je SPX90, dan output DICHT! Toch?
Dat zijn de toepassingen waar ik op doel!!!
Who's next??

Dat klopt en aangezien de SPX90 enkel pitch shift of chorus doet, heb ik daar ook geen spillover nodig en werkt die mute prima.

ateng
8 januari 2007, 09:45
Dat klopt en aangezien de SPX90 enkel pitch shift of chorus doet, heb ik daar ook geen spillover nodig en werkt die mute prima.
Heee Youri,

ik heb de instelling voor de Fine Pitch gevonden:

Left fine +10, delay 4,1 ms
Right fine - 8 , delay 9,1 ms

Ik moet wel zeggen dat het stereo toch wel wat beter klinkt hoor maar mono is ook niet verkeerd.

Groetjes Martin

Josdevos
8 januari 2007, 10:08
Input wah buffer tuner via input eerste loop.

Loop 1: Roland RSP-550
Loop 2: RC Booster
Loop 3: Barber LTD
Loop 4: BB Preamp

Output naar amp via output laatse loop.

Switch 7: Channels op m'n amp
Switch 8: Master volumes op m'n amp

LordRiffenstein
8 januari 2007, 11:05
Heee Youri,

ik heb de instelling voor de Fine Pitch gevonden:

Left fine +10, delay 4,1 ms
Right fine - 8 , delay 9,1 ms

Ik moet wel zeggen dat het stereo toch wel wat beter klinkt hoor maar mono is ook niet verkeerd.

Groetjes Martin

Martin,

bedankt, ik gebruik EXACT dezelfde settings en zoals je zegt, in stereo is het toch nog net dat tikkeltje beter.