PDA

View Full Version : Probleem met crybaby



RvB
5 januari 2007, 16:26
Ik heb een 2dehandse crybaby gekocht (JH1) voor weinig, omdat de vorige eigenaar zei dat ie een beetje kraakte. Een gevalletje potmeter met contactspray dacht ik...

Nu blijkt dat hij helemaal niks doet. Als ik hem inprik hoor ik alleen het cleane geluid, maar geen wah. Ook als ik geen batterij erin doe geeft de wah het cleane geluid door (ik weet niet of dit normaal is, wamt mijn andere wah geeft helemaal niks door als ie geen voeding krijgt).

Moet ik de potmeter vervangen ofzo?

Dirk_Hendrik
5 januari 2007, 16:51
Ik neem aan dat je em wel hebt ingeschakeld? (Met de schakelaar voorin onder het pedaal dus).

Je probleem wijst in elk geval niet op een kapotte pot.
Contactspray gaat niet op trouwens. Misscghien dat het ding daarna een half uur kraakvrij werkt maar dan begint het weer. Belasting van de koolbaan is te groot.

RvB
5 januari 2007, 17:12
Die had ik al geprobeerd maar blijkbaar niet hard genoeg...

Die knop zat dus behoorlijk vast maar hij gaat iig wel aan nu!
Dat gekraak is ook opgelost en hij doet het nu perfect.

Bedankt dirk!!

Nog 1 vraag: hoe schakel je dat ding dan uit? Moet je dan steeds weer bukken om dat ding uit te schakelen?

sinneD
5 januari 2007, 17:23
normaal gesproken trap je die knop in door je pedaal helemaal naar voren in te trappen?

BeeJee
5 januari 2007, 17:31
JH-1's zijn gewoon schijtwah's. Ik heb er zelf 2 gehad, met soortgelijke problemen. Onlangs stopte die van een bandmaat ermee, met soortgelijk probleem en iemand anders die ik ken heeft er ook al 2 versleten. Nee, voor mij geen JH-1 meer :stop:

strat58
5 januari 2007, 17:47
JH-1's zijn gewoon schijtwah's. Ik heb er zelf 2 gehad, met soortgelijke problemen. Onlangs stopte die van een bandmaat ermee, met soortgelijk probleem en iemand anders die ik ken heeft er ook al 2 versleten. Nee, voor mij geen JH-1 meer :stop:

Hoi je kunt ze heel makkleijk zelf bijstellen gewoon de voetswitch wat hoger zetten, pedaal openschroeven en de schroef onder de switch iets hoger zetten dan kan je makkelijker de wah aan en uit zetten. ook kun de de travel veranderen dmv de potmeter iets te verdraaien zo klinkt hij minder schel.
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
5 januari 2007, 18:11
normaal gesproken trap je die knop in door je pedaal helemaal naar voren in te trappen?


Lijkt me ook ;)
In elk geval fijn te horen dat hij het doet!


JH-1's zijn gewoon schijtwah's. Ik heb er zelf 2 gehad, met soortgelijke problemen. Onlangs stopte die van een bandmaat ermee, met soortgelijk probleem en iemand anders die ik ken heeft er ook al 2 versleten. Nee, voor mij geen JH-1 meer :stop:


Dat is naar mijn mening meer een probleem van hedendaagse dunlop wah's in het algemeen. Met nadruk op de pot die, hoewel het een long life ding zou moeten zijn, eerder problemen geeft dan een ultra chaep ass potje in een Taiwaneed no-name wah-tje.

robert-gitarist
5 januari 2007, 18:13
Met mijn JH-1 heb ik ook een probleem.Ik moet echt goed hard schoppen om het ding aan en uit te doen.Eens kijken of de tips die hier genoemd worden ook willen helpen bij die van mij.Mijn andere wah(Dimebag wah) maakt alleen nog maar een wooooow geluid in plaats van mooi wah-wah :stop: :mad: En hoe dat komt en hoe je dat moet verhelpen mag joost weten :S Zo van de ene op de andere dag flikt dat ding dat..grrr.Mij Morley BB2 en Wylde wah hebben me nog nooit in de steek gelaten gelukkig.Gebruikt namelijk veel wah pedalen :)

Zino Z
5 januari 2007, 18:18
Met nadruk op de pot die, hoewel het een long life ding zou moeten zijn, eerder problemen geeft dan een ultra chaep ass potje in een Taiwaneed no-name wah-tje.

wooh en al die termen in 1 zin ;)