PDA

View Full Version : Nieuw Speeltje...



Michael AE
5 januari 2007, 16:17
Omdat ons aller Mitch ging downsizen heb ik zijn Ibanez PM7 overgenomen. Gisteren gelijk gebruikt bij een repetitie. Wat een cool freaky effect is dat, zeg. Het is echt een enorm veelzijdig ding; je kan d'r echt ontezettend veel soorten coole dingen uit halen, van wazige freaky dingen tot simpelere phasers.

Thanks Mitch! Ik ben blij.

Tristan
5 januari 2007, 17:21
Haha, gefeliciteerd!
Je hebt hem dus eindelijk binnen en er wat mee kunnen experimenteren, bij de minimeeting vond ik het ook al een heel leuk ding...

Ik ben vandaag even naar Nederland Muziek geweest en heb daar zo'n Visual Sound Volume pedaal en een Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus gekocht, dus ik ben ook weer blij... :)
Die Visual Sound is overigens wel echt geniaal, heel handig die ledjes en hij klinkt veel transparanter dan de Ernie Ball en de Boss volume pedalen, eerlijk gezegd vond ik de Boss beter dan de Ernie Ball, die knijpt toch een behoorlijk deel van je hoog en je laag af...
De Visual Sound heeft wel een buffer, maar die kan je ook uitschakelen en je kan hem zelfs een aantal dB's laten boosten, dus hiermee moet ik nog maar even experimenteren...

Ook nog even twee analoge delays getest, de Deluxe Memory Man en de AD999, de AD999 had niet die irritante ruis op de delays, maar de Memory Man klinkt gewoon echt veel vetter, de delays vind ik veel mooier en die vibrato is gewoon heel erg vet...
Tsja, ik weet dus nog niet wat ik moet kiezen wat dat betreft, die Deluxe Memory Man is ook zo duur geworden, kost nu bijna 300 euro...

Mitch
5 januari 2007, 17:43
You're welcome ! 't Is echt één van mijn favorieten geweest, maar gebruikte 'm de laatste tijd totaal niet meer voor de crazy stuff waar hij toe in staat is. Dus nu maar aan de normale phaser....
De Shiny beviel me overigens niet echt, laatst wel een (NYC) Small Stone getest en die paste toch beter in het straatje. Morgen de nano testen bij Chris !

O ja, nog effe een algemene tip: je kan kiezen tussen de 3 waveforms en de 3 phasetypes. (op de site staat wat het is, ik dacht 4 stage/6 stage, zoiets.)
Ik vond zelf grappig genoeg het beste passen: 1 bij 1, 2 bij 2 en 3 bij 3.
Waveform 2 is ontzettend grappig, kun je echt heerlijke house beats mee maken en met wave form 3 kun je een prima ring mod sound creëren.

Ook leuk om te proberen: speed op nul, depth vol open, feedback op +3, dan kun je met 'manual' een punt opzoeken dat je leuk vindt en een fixed wah sound maken.

Ik blijf erbij: als Z Vex dit ding had uitgebracht had iedereen het echt hélemaal het einde gevonden, maar omdat het een Ibanez 7-serie is blijft -ie zwaar ondergewaardeerd.

robert-gitarist
5 januari 2007, 18:10
Ik blijf erbij: als Z Vex dit ding had uitgebracht had iedereen het echt hélemaal het einde gevonden, maar omdat het een Ibanez 7-serie is blijft -ie zwaar ondergewaardeerd.

Helemaal mee eens.
Ik heb de PM7 ook gehad en nog steeds spijt van dat ik hem weer weg heb gedaan.Gelukkig zijn ze niet zo duur dus wil binnenkort eens kijken na een ander.Erg leuk freak pedaaltje.Ook leuk,je hebt een instelling(staat wel in de manual) waardoor je een geluid krijgt van bijv. een slaande klok als het uur om is ofzo.Erg leuk voor intro's enzo.En ja de Tonelock/7serie van Ibanez is inderdaad nogal onderschat.Er zijn wel een paar pedalen waarvan ik zeg van,hou maar(zoals de distortion en de PH-7 phaser) maar ook erg goeie zoals de Delay en de PM-7.De Delay is echt heel erg vet.Heb best veel van die serie gehad maar de laatste 2 blijven ook gewoon erg goed.

Topicstarter: Veel plezier ermee.Gaat ongetwijfeld wel lukken.Het is niet een pedaaltje waar je zomaar op uit gekeken bent want er zijn zoveel mogelijkheden mee.

Mike McCready
5 januari 2007, 18:24
Kun je uit de PM7 ook een normale tremolo krijgen?
Zit erover te denken om een tremolo te kopen, maar als dit apparaatje dat ook doet, koop ik liever deze.

Robbert
5 januari 2007, 22:17
Kun je uit de PM7 ook een normale tremolo krijgen?
Zit erover te denken om een tremolo te kopen, maar als dit apparaatje dat ook doet, koop ik liever deze.

Het is een Phaser; tremolo geluiden gaat je niet lukken, helaas.

Michael AE
6 januari 2007, 02:27
Haha, gefeliciteerd!
Je hebt hem dus eindelijk binnen en er wat mee kunnen experimenteren, bij de minimeeting vond ik het ook al een heel leuk ding...

Ik ben vandaag even naar Nederland Muziek geweest en heb daar zo'n Visual Sound Volume pedaal en een Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus gekocht, dus ik ben ook weer blij... :)
Die Visual Sound is overigens wel echt geniaal, heel handig die ledjes en hij klinkt veel transparanter dan de Ernie Ball en de Boss volume pedalen, eerlijk gezegd vond ik de Boss beter dan de Ernie Ball, die knijpt toch een behoorlijk deel van je hoog en je laag af...
De Visual Sound heeft wel een buffer, maar die kan je ook uitschakelen en je kan hem zelfs een aantal dB's laten boosten, dus hiermee moet ik nog maar even experimenteren...

Ook nog even twee analoge delays getest, de Deluxe Memory Man en de AD999, de AD999 had niet die irritante ruis op de delays, maar de Memory Man klinkt gewoon echt veel vetter, de delays vind ik veel mooier en die vibrato is gewoon heel erg vet...
Tsja, ik weet dus nog niet wat ik moet kiezen wat dat betreft, die Deluxe Memory Man is ook zo duur geworden, kost nu bijna 300 euro...

Mooi man, komt je pedalenbak toch nog af dit jaar. ;)

Over de tonesuck van Ernie Ball pedalen kan ik kort zijn; ik heb geen idee. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als expressie-pedaal en daarmee kan ik ook volume-swells maken met mijn Switchblade. Hij zit dus in feite niet in mijn signaalpad.

Jammer dat je er qua delays nog niet uit bent. Ik zou het verder ook niet echt weten. Misschien de Echozar? :p
Misschien dat Dirk Hendrik je kan helpen wat betreft die ruis op de delays. Zal niet compleet weg te halen zijn, maar misschien wel genoeg dat het bruikbaar wordt.

Michael AE
6 januari 2007, 02:28
You're welcome ! 't Is echt één van mijn favorieten geweest, maar gebruikte 'm de laatste tijd totaal niet meer voor de crazy stuff waar hij toe in staat is. Dus nu maar aan de normale phaser....
De Shiny beviel me overigens niet echt, laatst wel een (NYC) Small Stone getest en die paste toch beter in het straatje. Morgen de nano testen bij Chris !

O ja, nog effe een algemene tip: je kan kiezen tussen de 3 waveforms en de 3 phasetypes. (op de site staat wat het is, ik dacht 4 stage/6 stage, zoiets.)
Ik vond zelf grappig genoeg het beste passen: 1 bij 1, 2 bij 2 en 3 bij 3.
Waveform 2 is ontzettend grappig, kun je echt heerlijke house beats mee maken en met wave form 3 kun je een prima ring mod sound creëren.

Ook leuk om te proberen: speed op nul, depth vol open, feedback op +3, dan kun je met 'manual' een punt opzoeken dat je leuk vindt en een fixed wah sound maken.

Ik blijf erbij: als Z Vex dit ding had uitgebracht had iedereen het echt hélemaal het einde gevonden, maar omdat het een Ibanez 7-serie is blijft -ie zwaar ondergewaardeerd.

Zeker een zeer ondergewaardeerd pedaal. Je komt hem ook weinig tegen, vooral tweedehands. ;)

Bedankt voor de tips, man. Ik ga het gelijk morgen proberen.

Michael AE
6 januari 2007, 02:29
Helemaal mee eens.
Ik heb de PM7 ook gehad en nog steeds spijt van dat ik hem weer weg heb gedaan.Gelukkig zijn ze niet zo duur dus wil binnenkort eens kijken na een ander.Erg leuk freak pedaaltje.Ook leuk,je hebt een instelling(staat wel in de manual) waardoor je een geluid krijgt van bijv. een slaande klok als het uur om is ofzo.Erg leuk voor intro's enzo.En ja de Tonelock/7serie van Ibanez is inderdaad nogal onderschat.Er zijn wel een paar pedalen waarvan ik zeg van,hou maar(zoals de distortion en de PH-7 phaser) maar ook erg goeie zoals de Delay en de PM-7.De Delay is echt heel erg vet.Heb best veel van die serie gehad maar de laatste 2 blijven ook gewoon erg goed.

Topicstarter: Veel plezier ermee.Gaat ongetwijfeld wel lukken.Het is niet een pedaaltje waar je zomaar op uit gekeken bent want er zijn zoveel mogelijkheden mee.

Thanks, ik ga er inderdaad veel plezier aan beleven, dat merk ik nu al. Waarschijnlijk komt er nog een tweede bij voor in mijn rack, als ik er 1 vinden kan...

Tristan
6 januari 2007, 11:01
Mooi man, komt je pedalenbak toch nog af dit jaar. ;)

Over de tonesuck van Ernie Ball pedalen kan ik kort zijn; ik heb geen idee. Ik gebruik hem eigenlijk alleen als expressie-pedaal en daarmee kan ik ook volume-swells maken met mijn Switchblade. Hij zit dus in feite niet in mijn signaalpad.

Jammer dat je er qua delays nog niet uit bent. Ik zou het verder ook niet echt weten. Misschien de Echozar? :p
Misschien dat Dirk Hendrik je kan helpen wat betreft die ruis op de delays. Zal niet compleet weg te halen zijn, maar misschien wel genoeg dat het bruikbaar wordt.

Haha, ik hoop het wel ja...

Ik vond die Ernie Ball heel erg tegenvallen, de Visual Sound bleek bij thuiskomst toch een buffer te hebben en ik heb hem getest met de buffer aan...
Je kan de buffer ook uitzetten, dus daar moet ik nog even mee experimenteren...
Het voordeel van die Visual Sound is dat je laag echt intact blijft, de feel blijft ook grotendeels intact alhoewel het pedaal de feel wel een heel klein beetje stugger maakt en iets tophoog toe lijkt te voegen, maar het klonk in ieder geval veel natuurlijker dan de Boss en de Ernie Ball...

Tsja die AD999 vond ik gewoon een beetje inspiratieloos klinken, de delays zijn veel middiger waardoor je echt de attack van de delay een beetje hoort en hij soms gaat squashen, hij lijkt je signaal kleiner te maken in plaats van breder zoals de Deluxe Memory Man doet...
Het voordeel is wel dat die AD999 op solo's met crunch sound wat beter uit de verf komt, maar het is gewoon een sound die ik niet wil...

Tsja, de Echoczar lijkt me wel vet, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat mijn pedalboard niet afkomt dit jaar, bovendien heeft die ook geen modulatie of je moet die Angelbaby erbij nemen en de lieve som van 1400 dollar overmaken, ja, m'n reet...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Memory Lane toch wel interessant begin te vinden, misschien dat iemand die voor mij zou kunnen modificeren zodat de modulatie meer lijkt op de vibrato uit de Deluxe Memory Man en de delays iets minder modderig kan maken...
Of anders misschien toch een Deluxe Memory Man als ik er nog eentje kan scoren voor de oude prijs (220 euro), misschien valt er wel wat te doen aan de ruis, geen idee...
Het viel me in ieder geval wel op dat de AD999 die ik bij Erik testte wel die ruis had en die bij Nederland Muziek niet, dus dat zou toch betekenen dat het een exemplarisch probleem is en dat het te verhelpen zou moeten zijn...

Einzeln
6 januari 2007, 13:36
Kun je uit de PM7 ook een normale tremolo krijgen?
Zit erover te denken om een tremolo te kopen, maar als dit apparaatje dat ook doet, koop ik liever deze.

Dit lijkt wel op een tremolo:
http://www.ibanez.com/accessories/tlok/samples/sample.asp?pedal=PM7&sample=13

Tristan
6 januari 2007, 16:08
Hee Michael!

Ik heb toch nog een Deluxe Memory Man kunnen vinden voor 220 euro, dus die ga ik volgende week ophalen in Amsterdam, ik kijk wel of dat er nog wat te doen is aan die ruis, anders verkoop ik hem wel weer door aan iemand die er geen problemen mee heeft, die Deluxe Memory Mans die nu voor 300 euro over de toonbank gaan hebben hetzelfde probleem, dus schijnbaar ben ik een van de weinigen die het storend vindt...

Chris Winsemius
6 januari 2007, 23:05
Hijacking!!!

Was wel benieuwd naar die PM7...

Anyway, vandaag 3 phasers met Mitch "bekeken":

- EH Small Stone uit de Nano serie
- EH Small Stone NYC
- Shiney (uit Nederland!)

De EHs klonken het vetst maar hebben beiden iets in het laag en hoog dat zompig en schel is.
De Shiney is beduidend subtieler en heeft bovengenoemde nadelen niet.
Bij de Nano lag de scherpte/schelheid in 'n wat hoger freq.gebied dan de NYC-versie.

Mijn wens (ha ha); 'n soort 2 in 1 phaser met eerst 'n phase 45/90 achtig iets (Hollestelle/EVH) en als 2e iets Small Stone achtigs met 'n strakker laag en 'n hoog dat niet schel is.

2 phasers achter elkaar is zeer tof/super-vet, vooral met 'n iets subtielere als 1e.

Voor de rest; itt. tot chorus, flanger/etc. vind ik zelf phasers VOOR crunch/od 't lekkerst klinken.

We hadden getest met:
- adaptertjes van Mitch
- batterijtje in de Nano SmallStone
- Gibson Les Paul Special faded, stock P90s, 50s wiring
- VoodooAmps 20/20 gitaarkabels
- CMW WoodFace amp (tweaked tweed Deluxe achtig)
- CMW custom made 1xV30 cabinetje

Lenweë Míriel
7 januari 2007, 00:06
Hee Michael!

Ik heb toch nog een Deluxe Memory Man kunnen vinden voor 220 euro, dus die ga ik volgende week ophalen in Amsterdam, ik kijk wel of dat er nog wat te doen is aan die ruis, anders verkoop ik hem wel weer door aan iemand die er geen problemen mee heeft, die Deluxe Memory Mans die nu voor 300 euro over de toonbank gaan hebben hetzelfde probleem, dus schijnbaar ben ik een van de weinigen die het storend vindt...

Tja ik vond hem vrijdag ook duidelijk de beter van de 2. Je kan er gewoon veel meer geluiden uit halen had ik het gevoel en ook veel meer bijna synthesizerachtige geluiden. gewoon een stuk mooier

Tristan
7 januari 2007, 00:23
@Chris:
Phaser voor de OD vind ik ook het lekkerst...
Even denken hoor, volgens mij moet je zelf zoiets wel in elkaar kunnen draaien...
Misschien dat analogman zoiets wel in het assortiment heeft?

@Lenwee Miriel:
Ik had al de indruk dat jij die Memory Man ook vetter vond, je kan er inderdaad hele vreemde sounds mee maken, maar zelfs voor normaal gebruik vind ik hem eigenlijk natuurlijker klinken...
Met de feedback open kan je je noten helemaal in elkaar laten sustainen en dat lijkt inderdaad wel een beetje op een synthesizer...
Ik denk dat ik hem vooral ga gebruiken om te spacen, misschien koop ik er ook nog wel zo'n Boss DD20 bij voor de meer normale sounds, ik zie het wel...
Het blijft een gaaf ding die Memory Man... :D
Ik ben wel blij dat ik er nog eentje voor 220 euro kan krijgen, want 300 euro had ik er met die ruis echt niet voor neergeteld, dat vind ik echt een belachelijke prijs...

Mitch
7 januari 2007, 00:32
Ja, was nog een leuk 'classic phaser' testje... De Shiny phaser is meer Phase90 geörienteerd en dus duidelijk anders dan de Stones, maar het was eignelijk vooral het verschil tussen de beide Small Stones wat opviel. Of tegenviel :confused: Ze hebben allbei wel wat, maar de NYC klonk beter met de color knop naar beneden, de Nano juist omhoog. Ik ga hoe dan ook de Shiny morgen op Marktplaats zetten, ik zoek toch iets vetters.
Nou nog beslissen of ik 'cheap' voor de Small Stone ga of duurder voor Subdecay :dontgeti:

Tristan
7 januari 2007, 00:36
En die BYOC Phaser dan, was dat ook niet je ding of heb je die nog niet getest?
Als dat het ook niet voor je was dan kan ik zo snel alleen nog maar de Maxon en de Moogerfooger bedenken als potentiele kandidaten... :D

Mitch
7 januari 2007, 00:40
Ik dacht niet dat Sander er nu één kant en klaar heeft staan, maar sowieso....Phase90 is erg mooi, maar ik heb t liever iets vetter. Of beter nog: een mix knop zodat je 't kan variëren, zoals bij de PM7.
De Quasar (http://www.subdecay.com/qp.htm) is toch wel een erg aantrekkelijk ding, maar niet goedkoop.

Chris Winsemius
7 januari 2007, 00:41
@Chris:
Phaser voor de OD vind ik ook het lekkerst...
Even denken hoor, volgens mij moet je zelf zoiets wel in elkaar kunnen draaien...
Misschien dat analogman zoiets wel in het assortiment heeft?

Hoi Tristan

Klopt maar d'r is nog zoveel amp-werk te doen ici....

Hypothetisch:
- 2 phasers in 1 kast
- Phase 90 eerst, SmallStone daarna
- strakker laag en warmer hoog voor de SmallStone-sectie (hier gaat wat tijd in zitten)
- op beiden of in ieder geval bij de SmallStone: 'n soort "Univibe-functie-schakelaar"

Ik sprak afgelopen week David Hollestelle nog en/maar die had z'n script logo Phase 45 al verkocht die hij gebruikte voor "Saturdaynight", Lademacher scheen iets anders in de studio te hebben gebruikt voor de originele opnames.

Alvast maar 'n naam:
- PhaseyPhaser
- PhaseStone
- BigStone
- 90Stone
- PhaseStone
- ScriptStone

(TM/copyright/blah blah)

:D

Tristan
7 januari 2007, 00:44
@Mitch:
Oh ja, ik begrijp het, dat dacht ik eigenlijk al..
Of anders misschien die nieuwe Diamond Halo Chorus?
Is niet alleen een chorus maar ook een phaser/vibe achtig iets...
En waarom trouwens niet ook wat Vibes checken als je het echt vet wil hebben?
Black Cat Vibe
Roger Mayer Voodoo Vibe Jr.
(Sweet Sound Mojo Vibe)
Vette dingen hoor, heel dik en pulserend!

@Chris:
Haha, you cunning fox!
Gelijk die zakelijke kant erbij, een naam en een concept enzo, geweldig!
Ik bedoelde meer gewoon voor jezelf eigenlijk... :D

Chris Winsemius
7 januari 2007, 00:44
Ja, was nog een leuk 'classic phaser' testje... De Shiny phaser is meer Phase90 geörienteerd en dus duidelijk anders dan de Stones, maar het was eignelijk vooral het verschil tussen de beide Small Stones wat opviel. Of tegenviel :confused: Ze hebben allbei wel wat, maar de NYC klonk beter met de color knop naar beneden, de Nano juist omhoog. Ik ga hoe dan ook de Shiny morgen op Marktplaats zetten, ik zoek toch iets vetters.
Nou nog beslissen of ik 'cheap' voor de Small Stone ga of duurder voor Subdecay :dontgeti:

Geachte meneer Mitch

Zou u mij kunnen contacten omtrent de eventuele verkoop van uw Shiney effectpeNdaal voor elektrische gitaren?

:D (but serious)

Mitch
7 januari 2007, 00:48
Ik zet 'm morgen op Marktplaats, kwestie van hoog bieden en je komt er wel :seriousf:

Ik ga maffen, morgen handel !