PDA

View Full Version : Scriptie-enquête. Jullie hulp aub.



SBloke
5 januari 2007, 13:18
Vul maar in alemaal

freekick
5 januari 2007, 13:38
ik mis ; rugklachten!

lumbale problemen komen misschien ook veel voor bij gitaristen en drummers!
ik bedoel ; op krukkie zitten rechte rug en maar draaien met gefixeerd bekken.

ik vul hem wel in. binnenkort.

SBloke
5 januari 2007, 14:14
ik mis ; rugklachten!

lumbale problemen komen misschien ook veel voor bij gitaristen en drummers!
ik bedoel ; op krukkie zitten rechte rug en maar draaien met gefixeerd bekken.

ik vul hem wel in. binnenkort.


Klopt, maar het gaat hier om CANS (complaints of arm neck and shoulder, wat vroeger onder andere ook wel "rsi" genoemd werd) anders zou de enquête te groot zijn. Na behoorlijk wat literatuuronderzoek blijkt dit het overgrote deel van de klachten te zijn. M'n begeleider heeft me al meerderemalen laten "specificeren" omdat m'n onderwerp te groot zou zijn, hij is nog steeds vrij fors als je ziet hoeveel variabelen ik wil.

vox
5 januari 2007, 15:06
heb hem ingevuld..

sjoerd5
5 januari 2007, 16:56
Ik kopieer hem ff naar Off-Topic.
Daar spoken nog veel mensen rond die hem vast ook wel willen invullen.

vox
5 januari 2007, 17:06
zozo een quote van mij :D vereerd

zoon van Piet
5 januari 2007, 17:26
12. Heb je verder nog lichamelijke klachten die niet met gitaarspel te maken hebben maar dit wel bemoeilijken? (In de ruimste zin)

sorry, maar ik vind deze vraag nogal suggestief. Dat een klacht van invloed kan zijn, zal ik onderschrijven. Maar dat het per se ook bemoeilijkt, lijkt me wat teveel v/h kwade. Want we bedrijven geen topsport ( uitzonderingen en fretracers daargelaten), maar maken muziek. En dat kan ook -heel goed zelfs vanuit de tekortkomingen die je hebt.

Django was een middelmatig gitarist - zeggen ze- tot ie zijn klauw verbrandde. Zelf heb ik 30 jaar geleden een pees doorgesneden in mijn pink. ik kan hem wel gebruiken tijdens het spelen, maar niet echt als een vierde vinger, zeg maar. Enkel om ergens neer te zetten, in een akkoord.
Ik heb er geen last meer van. Mijn manier van spelen is helemaal op deze 'tekortkoming' gestoeld en het gaat automatisch. Ik zal nooit de snelheidsreords breken, maar heb daar ook geen behoefte aan. Integendeel, door die pink heb ik me alrijd meer toegelegd op melodie, dynamiek en timing. In mijn optiek heeft deze klacht me dus een completer en beter musicus gemaakt.

Juist in je tekortkomingen ligt je eigenheid, je eigen geluid ontstaat meer wat je niet kunt, dan door wat je wel kunt.

glacius
5 januari 2007, 19:22
ik zet hem lekker hier neer :

Username: Glacius

1. Geslacht: man

2. Leeftijd: 24

3. Hoe lang speel je al gitaar? 14 jaar

4. Hoeveel uren speel je per week? 10 tot 12 uur

5. Vanuit welk standpunt speel je gitaar? (Voornamelijk beroepsmatig of recreatief) recreatief en wanneer mogelijk beroepsmatig

6. Welke muziekstijlen speel je vooral? dikke hardrock

7. Op wat voor gitaartypes speel je? (Nylon, staal, electrisch) electrisch

8. In welke houding speel je het meest? (staand, zittend, klassiek) staand

9. Kreeg je tijdens het gitaarspelen lichamelijke klachten en zo ja, in welke houding was dit? geen klachten van gitaarspelen, behalve een kater na een gig

10. Heb je therapie ondergaan voor deze klachten en zo ja welke? hahaha

11. Hielp deze therapie ook? HAHAHAHA

12. Heb je verder nog lichamelijke klachten die niet met gitaarspel te maken hebben maar dit wel bemoeilijken? (In de ruimste zin) nou deze neem ik serieus, ik heb last van een zenuwknoop in mijn pols wat soms erg klote is, last van extreme pijnscheuten door mijn rechterhand.. er schijnt een kleine operatieve ingreep voor te zijn..

mischien maar eens op consult gaan bij een arts.

vox
6 januari 2007, 06:35
glacius, altijd weer eigenwijs ;)

glacius
6 januari 2007, 09:52
glacius, altijd weer eigenwijs ;)

niet waar !






hahahahaha

vox
6 januari 2007, 12:34
:satisfie: ontkennigs fase ;)

glacius
6 januari 2007, 12:46
ga je nu ook al de psychiater uithangen ? hahaha

vox
6 januari 2007, 18:59
cursus bij LOI

cardinal
6 januari 2007, 20:38
Username:
(Voor de CD-bon)

1. Geslacht: Man

2. Leeftijd:39
3. Hoe lang speel je al gitaar?20 jaar

4. Hoeveel uren speel je per week? Scheelt een beetje per week, van 5 tot 12 uur

5. Vanuit welk standpunt speel je gitaar? (Voornamelijk beroepsmatig of recreatief) geen van beide.

6. Welke muziekstijlen speel je vooral? Rock en Metal

7. Op wat voor gitaartypes speel je? (Nylon, staal, electrisch) Staal, electrisch

8. In welke houding speel je het meest? (staand, zittend, klassiek) zittend, staand

9. Kreeg je tijdens het gitaarspelen lichamelijke klachten en zo ja, in welke houding was dit? Live, ging teveel uit mijn plaat en ging bijna van mijn graad. Had niet zoveel met gitaarspelen te maken. Zittend wel eens problemen, ik ben vrij lang en het is moeilijk rechtop te blijven zitten. Daardoor kromt mijn rug en drukt mijn borstkas op mijn bier/vreetpens.

10. Heb je therapie ondergaan voor deze klachten en zo ja welke?
huh? Nee joh.

11. Hielp deze therapie ook?
nvt

12. Heb je verder nog lichamelijke klachten die niet met gitaarspel te maken hebben maar dit wel bemoeilijken? (In de ruimste zin)
Af en toe last mijn pols van de slaghand. Maar wijt ik met name aan muishand, oeh stoppen nu dus...

GunMetalBlue
6 januari 2007, 20:52
9. Kreeg je tijdens het gitaarspelen lichamelijke klachten en zo ja, in welke houding was dit? Live, ging teveel uit mijn plaat en ging bijna van mijn graad. Had niet zoveel met gitaarspelen te maken. Zittend wel eens problemen, ik ben vrij lang en het is moeilijk rechtop te blijven zitten. Daardoor kromt mijn rug en drukt mijn borstkas op mijn bier/vreetpens.


lang & doorzakken boven de gitaar, know the feeling very well
(en ik mag nog niet eens zeggen dat ik lang ben met 1.85, denk ik...)

Axelll
6 januari 2007, 22:44
Dat lang zijn en niet recht zitten herken ik wel ben zelf ook 1.95.

vox
7 januari 2007, 02:08
Dat lang zijn en niet recht zitten herken ik wel ben zelf ook 1.95.

ik 2 cm kleiner.. en sta liever dan ik zit te spelen, komt mij ook bekend voor.

SBloke
17 januari 2007, 11:48
Bumpje, ik zit nog niet aan de 50...

vox
18 januari 2007, 20:23
en je wil percee tot de 50??

matty
21 januari 2007, 11:27
heb hem gemaild

SBloke
21 januari 2007, 11:49
en je wil percee tot de 50??


Op zijn minst.. ik ging eerst uit van 100.... :D Als je kijk hoeveel gebruikers hier zitten, en 1 % daarvan meedoet dan zit je al over de 100.... Maarja, ik kan helaas niet zien hoeveel active gebruikers er zijn.

vox
21 januari 2007, 19:52
wanneer heb je een uitslag??