PDA

View Full Version : 5150 + welk cabinet?



swift05
5 januari 2007, 12:43
Ik weet dat er al enkele topics over geopend zijn, maar heb ze allemaal gelezen en kan niet echt het antwoord vinden dat ik zoek, dus stel ik de vraag nog maar eens.

Ik heb een 5150 en speel over een Marshall 1936 2x12. Ik ben er wel tevreden over hoor, klinkt lekker strak. Soms zou ik willen dat er toch wat meer "laag" doorkomt.

Met welk cabinet kan ik mijn 1936 overtreffen? (moet wel 2x12 zijn) Ik zou denken aan iets met V30's, maar ik heb al gezien/gelezen dat sommigen vinden dat dit soort speakers inderdaad veel "laag" geven, maar het strakke dan weer wat wegnemen?

Jullie een idee?

Jef.

LCH
5 januari 2007, 13:30
Ik ben altijd een groot voorstander van de Engl E212 V met Vintage 30's. Een Engl E212 klinkt superstrak en zo'n cab klinkt warmer dan een Marshall 1936. Probeer trouwens ook eens een Bogner Cube. Weliswaar 1x12, maar als je op je gehoor afgaat zou je zeggen dat er een 4x12 staat te brullen. Waanzinnige dingen, die Cube's. :)

swift05
5 januari 2007, 13:35
Ik ben altijd een groot voorstander van de Engl E212 V met Vintage 30's. Een Engl E212 klinkt superstrak en zo'n cab klinkt warmer dan een Marshall 1936. Probeer trouwens ook eens een Bogner Cube. Weliswaar 1x12, maar als je op je gehoor afgaat zou je zeggen dat er een 4x12 staat te brullen. Waanzinnige dingen, die Cube's. :)

Engl-cabs zijn zooooo lelijk...!!!

2x12 cabs van Mesa, is dat iets?

Mr.Bluesbreaker
5 januari 2007, 13:35
Ik zou geen Bogner cube op je 5150 aansluiten. De 5150 heeft 120 watts RMS en bij mijn weten leveren ze die cubes niet met speakers die dit geweld aankunnen. Zeker een V30 niet.

Voor een strakke sound zou ik als het mogelijk is, een dikkere set snaren overwegen om te beginnen. De standaard speakers in de 1936 willen inderdaad nog wel eens gaan "flubberen" in het laag. Wat voor elementen zitten er in je gitaren?

wim v
5 januari 2007, 13:48
[QUOTE=swift05]Engl-cabs zijn zooooo lelijk...!!!

Het maakt toch niet uit of ze lelijk zijn.
Als het maar goed klinkt.

swift05
5 januari 2007, 14:39
Ik zou geen Bogner cube op je 5150 aansluiten. De 5150 heeft 120 watts RMS en bij mijn weten leveren ze die cubes niet met speakers die dit geweld aankunnen. Zeker een V30 niet.

Voor een strakke sound zou ik als het mogelijk is, een dikkere set snaren overwegen om te beginnen. De standaard speakers in de 1936 willen inderdaad nog wel eens gaan "flubberen" in het laag. Wat voor elementen zitten er in je gitaren?

EMG 65 en 81.


Het maakt toch niet uit of ze lelijk zijn.
Als het maar goed klinkt.

Noem me naïef, maar het oog wil ook wat vind ik...

prsguy
5 januari 2007, 15:01
Zei u "strak en definitie en meer laag" ?

Dan zeg ik "EVM12L" !

Strakker en gedefinieerder dan de goeie ouwe Electrovoice is niet te vinden. :)

Stop die maar eens in je kast !

swift05
5 januari 2007, 15:37
Zei u "strak en definitie en meer laag" ?

Dan zeg ik "EVM12L" !

Strakker en gedefinieerder dan de goeie ouwe Electrovoice is niet te vinden. :)

Stop die maar eens in je kast !
Zijn er merken die die speakers gebruiken in hun cabs, of zijn die enkel apart verkrijgbaar?

prsguy
5 januari 2007, 15:42
U hebt PM ! :cooler:

wim v
5 januari 2007, 16:25
Ik bedoel het niet negatief hoor.

Als je voor jezelf de juiste spullen hebt met geluid/looks dan speel je toch het lekkerst.

Heb je ook al eens Brunetti, VHT of Koch geprobeerd? Of is dit niet jouw sound?

Josdevos
5 januari 2007, 16:44
Bogner cab met V30 + 5150 klinkt iig geweldig...

swift05
5 januari 2007, 16:48
Ik bedoel het niet negatief hoor.

Als je voor jezelf de juiste spullen hebt met geluid/looks dan speel je toch het lekkerst.

Heb je ook al eens Brunetti, VHT of Koch geprobeerd? Of is dit niet jouw sound?
Weet ik wel hoor dat 't niet negatief bedoeld was, don't worry!

Ik heb nog niets geprobeerd. Wou eerst even hier de meningen horen vooraleer ik concrete dingen ga testen. Is onbegonnen werk anders...

Ondertussen ben ik al te weten gekomen dat VHT en sommige cabs van Mesa echt wel goed klinken, dus die gaan binnenkort al zeker eens uitgecheckt worden.

Drew
5 januari 2007, 17:57
De andere gitarist in mijn band speelt op een 5150.
Hij had er een Laney 4x12 eronder, maar wilde een vettere sound.
Hij gebruikt nu mijn oude Engl 2X12 met V30's, klinkt erg goed!
iig meer dan voldoende laag.

Baker
5 januari 2007, 18:04
De andere gitarist in mijn band speelt op een 5150.
Hij had er een Laney 4x12 eronder, maar wilde een vettere sound.
Hij gebruikt nu mijn oude Engl 2X12 met V30's, klinkt erg goed!
iig meer dan voldoende laag.

De bijpassende peavy kast klint ook erg vet bij de 5150...

swift05
5 januari 2007, 23:53
De bijpassende peavy kast klint ook erg vet bij de 5150...

Ik weet niet welke speakers er in de 5150-cabs zitten, maar ik heb al (meermaals) horen zeggen dat die kwalitatief niet zo best zijn...

Misery Signals
6 januari 2007, 00:43
Ik heb een 4x12 oversized van Mesa onder mijn peavey 5150II. Klinkt gewoonweg waanzinnig. Ik kan me niet voorstellen dat de 2x12 daar ook niet zo goed op zal klinken. En het is een erg mooi cab natuurlijk.

Dick Wolkendeck
6 januari 2007, 08:50
Ik weet niet welke speakers er in de 5150-cabs zitten, maar ik heb al (meermaals) horen zeggen dat die kwalitatief niet zo best zijn...

Onherkenbaar. Ik heb er al jaren eentje. Het is een goede kast, speciaal gevoiced voor de top. Dat past dus goed. Als we met meerdere bands spelen op een avond, delen we vaak de gitaarkasten. Andere gitaristen die hun hun top erop aansluiten zijn nooit negatief, eerde nog positief verrast. Minder midhoog, meer stuwend laag dan de vintage kasten. Er zitten Peavey Sheffield speakers in.

swift05
6 januari 2007, 10:58
Ken ik niet die Sheffield speakers. Misschien toch eens proberen dan.

Welke speakers zitten er in de 2x12 van Mesa?

Dick Wolkendeck
7 januari 2007, 17:48
Zelf proberen is altijd het beste. Voor de mesa speakers, verwijs ik je naar de mesa webstek. Goegel maar wat.