PDA

View Full Version : 'Suede tex'



mm80
5 januari 2007, 12:41
Iemand hier wel eens van gehoord?

Het is een poederachtig goedje dat je bv kunt gebruiken als een soort 'vloerbedekking' voor een gefreest gedeelte.
Zie de foto, het kanaal waar deze b-bender unit in zit is bedekt met dit spul.

http://img99.imageshack.us/img99/1796/jr6mf7.jpg

Is hier iemand bekend mee en kan ik dit hier ergens krijgen?

Alvast bedankt,

Snaar'n Bennie
5 januari 2007, 13:08
Kun je niet gewoon (zwarte) geleidende verf gebruilken? Is ook zwart en denk ook wel iets makkelijker aan te brengen.

Javaca
5 januari 2007, 13:10
Ik vind het leuk spul, maar zou niet weten waar je het kunt krijgen.

B_2_the_a
5 januari 2007, 13:32
k wil ook een b bender :D

no 1 hops
5 januari 2007, 14:30
even naar een stoffeerder van meubels.
die hebben van alles op stevig stof gebied

oaf
5 januari 2007, 15:08
mm80 super vet idee van die Bbender je hebt in van die crea winkels van die plak suede, niet echt suede, ik gebruikt het veel voor 'tapijt' voor maquettes die ik moet maken op school.

in amsterdam is een winkel 'de vlieger' daar hebben ze het zeker!! gewoon een soort plak plastic alleen dan met een soort stof erop.. klink allemaal vaag maar het is er wel :D

ik zag dat je nu al 3 topics had over je Bbender alleemaal vragen, maar msischien is het een idee om die in dezelfde topic te plaatsen en niet voor elke vraag een nieuw topic te openen?? :cooler:

succes verder en wel foto's laten zien hè!!!
oaf

Gearjunkie
5 januari 2007, 15:17
stukje tolex erin plakken?

Robbert
5 januari 2007, 15:19
Waarom zou iemand dat wíllen?

LostHighway
5 januari 2007, 15:21
Hij lijkt me niet erg belangrijk wat je erin plakt, gewoon wat stof/mouse/..
Netjes afwerken en verven/lakken of gewoon zelfs zo laten..

Rutger
5 januari 2007, 15:52
Als hij dat spul erin wil hebben moet ie dat toch gewoon lekker doen?

Ik zou m ook gewoon zwart spuiten, maar hij wil t zo, prima toch :)

LostHighway
5 januari 2007, 17:26
Prima als hij het zo wil, ik geef enkel aan dat het weinig tot niets uitmaakt als hij er wat anders indoet, het lijkt nl niet zo makkelijk te vinden en kan mogelijks duur zijn.
Als het niet per se dit hoeft te zijn kan het dus anders ook.

oaf
5 januari 2007, 17:40
het lijkt nl niet zo makkelijk te vinden en kan mogelijks duur zijn.

als je gebruikt wat ik noemde (soort plak plastic met suede achtige stof) dan is dat heel makelijk te bewerken en te plakken. ik zou het wel extra lijmen met sterke lijm anders gaat het waarschijnlijk los laten.
kost geen drol! je koopt het per a4 en kost je een paar eurie met 2/3 a4 ben je klaar en je hebt keus uit een aantal kleuren.

maar ik ben met je eens. er zijn makelijkere manieren. gewoon zwart spuiten is natuurlijk nog makelijker!!

mm80
6 januari 2007, 09:43
mm80 super vet idee van die Bbender je hebt in van die crea winkels van die plak suede, niet echt suede, ik gebruikt het veel voor 'tapijt' voor maquettes die ik moet maken op school.

in amsterdam is een winkel 'de vlieger' daar hebben ze het zeker!! gewoon een soort plak plastic alleen dan met een soort stof erop.. klink allemaal vaag maar het is er wel :D

ik zag dat je nu al 3 topics had over je Bbender alleemaal vragen, maar msischien is het een idee om die in dezelfde topic te plaatsen en niet voor elke vraag een nieuw topic te openen?? :cooler:

succes verder en wel foto's laten zien hè!!!
oaf

Bedankt Oaf voor de Crea tip, ik zal eens op zoek gaan naar zo'n winkel.

Over de topics, Ik vind dat het vragen zijn die op zich bar weinig met elkaar of met b-benders van doen hebben, vandaar verschillende topics. Als ik een enkel topic zou maken met de titel 'b-bender vragen' oid dan kom ik niet ver, dat begrijp je, vandaar.

Het is overigens natuurlijk geen noodzaak om dat spul te gebruiken, alleen als ik het makkelijk kan vinden dan is het een optie. Weet je, als je een aantal uren bezig bent om iets zo netjes mogelijk te krijgen dan wil je ook de laatste finishing touch goed hebben. Het ziet er gewoon mooi afgewerkt uit (ahum, kuch, en het verdoezeld kleine freesfoutjes, kuch, kuch)

oaf
6 januari 2007, 16:28
Bedankt Oaf voor de Crea tip, ik zal eens op zoek gaan naar zo'n winkel.

Over de topics, Ik vind dat het vragen zijn die op zich bar weinig met elkaar of met b-benders van doen hebben, vandaar verschillende topics. Als ik een enkel topic zou maken met de titel 'b-bender vragen' oid dan kom ik niet ver, dat begrijp je, vandaar.

Het is overigens natuurlijk geen noodzaak om dat spul te gebruiken, alleen als ik het makkelijk kan vinden dan is het een optie. Weet je, als je een aantal uren bezig bent om iets zo netjes mogelijk te krijgen dan wil je ook de laatste finishing touch goed hebben. Het ziet er gewoon mooi afgewerkt uit (ahum, kuch, en het verdoezeld kleine freesfoutjes, kuch, kuch)

dat vind ik ook, het geeft iets extra's, zekker als je dus met een iets transparants afdekt!!

mij maakt het niet uit woor dat je meerdere topics opent maar het was een idee :D nu moet je zelf op een aantal topics letten. en anders maar 1 dus ik dacht misschien is het handiger..

ik ben wel echt benieuwd naar he resultaaT!!!
succes

mm80
6 januari 2007, 17:34
De gitaar waar de b-bender ingaat is mijn oude 1986 Squier, mijn eerste gitaar.
Dat ding bevalt me zeer goed dus dat moet een beetje mijn ultieme gitaar worden. Hij heeft wel al een heleboel operaties ondergaan. Zo was het aanvankelijk een toploader, ik heb er een string through van gemaakt. Er zitten nu Schaller tuners op, een vintage brug met 3 brass zadels en een benen topkam (uit een hertengewei gehaald). Verder ga ik er een Esquire van maken, dus geen hals pu. De bedoeling is dat het een oerdegelijke en super simpele gitaar word. Overigens, het brugelement is een SD Broadcaster.

Verder kun je wel stellen dat ie behoorlijk gereliced is door de jaren, er is echt belachelijk veel op bespeeld. De body is zwart en en komt een mintgroene slagplaat op.

volgende week zal ik eens wat foto's plaatsen van hoe hij nu is. Ik ben net klaar met het frezen van het b-bender kanaal, dit is aardig goed gelukt, niet 100% perfect maar dat hoeft ook niet. Ik had nog nooit gefreest maar heb wat geoefend op afval hout.
Nu rest me nog het boren van een aantal cruciale gaten, deze moeten absoluut goed geplaats worden anders gaat het mis.

oaf
6 januari 2007, 17:42
Verder kun je wel stellen dat ie behoorlijk gereliced is door de jaren, er is echt belachelijk veel op bespeeld. De body is zwart en en komt een mintgroene slagplaat op.



klinkt echt vet!! zeker die zwarte body met mint slagplaat!!
ik ben benieuwd!!!

mm80
8 januari 2007, 16:19
Hier een paar plaatjes van de frezing, let maar even niet op de body zelf die is zoals je ziet zwaar beschadigd:)

http://img92.imageshack.us/img92/2879/benderrouting2wx3.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/4233/benderrouting1fu0.jpg

oaf
8 januari 2007, 21:18
Hier een paar plaatjes van de frezing, let maar even niet op de body zelf die is zoals je ziet zwaar beschadigd:)

http://img92.imageshack.us/img92/2879/benderrouting2wx3.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/4233/benderrouting1fu0.jpg

ziet er goed uit!! lekker gefreesd!!

Orpheo
8 januari 2007, 21:37
poeh, frezen in een 80ies squier! lef! die krengen schijnen verdomd goed te zijn...

mm80
8 januari 2007, 21:51
Ook deze is verdomd goed:)
Ik heb al een boel gitaren gekocht, vekocht, geruild etc maar deze gaat nooit weg dus ik hou geen rekening meer met verkoopwaarde oid. Natuurlijk was ik erg bang om hem te verkloten maar gelukkig gaat alles goed tot nogtoe.

Het gat wat je op deze foto ziet was een hele cruciale om te boren. De chromen knop ligt in een koperen bus die weer verzonken in de body ligt. Ik moest een 16 mm gat boren, en met de chromen knop erop moet deze precies in lijn uitkomen met de b-snaar.

http://img100.imageshack.us/img100/7572/bender3fd7.jpg

er is ook al zoveel mee gedaan dat een b-bender er ook nog wel bij kan:)
Ik ben tegenwoordig nogal in to country gitaarspel ala Albert Lee, Steve Trovato etc. Als je van deze stijl houdt dan is een b-bender een prachtige toevoeging.
Ik kan er natuurlijk nog geen hout van maar maak vorderingen.

B_2_the_a
8 januari 2007, 22:30
nog even en je gitaar lijkt op die van jj ;) (gepost in het grote relic verzameling topic)...

mm80
9 januari 2007, 16:24
nog even en je gitaar lijkt op die van jj ;) (gepost in het grote relic verzameling topic)...

Ik weet niet welke gitaar je bedoelt van JJ maar dat zal dan ook wel een behoorlijk afgeragd zijn ding als ik het goed begrijp?

mm80
15 januari 2007, 23:16
Ik heb de b-bender bij wijze van test even ingebouwd. gelukkig functioneerd alles prima. Het was wel een heel gedoe om alles een beetje goed af te stellen.

In principe kan ik nu alles een beetje gaan afwerken.

http://img233.imageshack.us/img233/5701/squier3cc0.jpg

http://img66.imageshack.us/img66/6116/squier2rv8.jpg

B_2_the_a
16 januari 2007, 00:51
de jj cale


http://www.homepages.hetnet.nl/mr_8/191/d-artagnan/PLAATJESMAP/jjharmony2.JPG