PDA

View Full Version : Nieuwe Amp: HOOK Captain



ruezzz
5 januari 2007, 11:30
Lang geduurd maar toch goed gekomen...
Heerlijke sound, multifunctioneel, precies wat ik verwacht had!
Vintage rocksound, maar wat high-gain is er ook uit te halen indien nodig.
Ben er blij mee. Hulde!

http://www.crystaldream.nl/hook/hook1.jpg

http://www.crystaldream.nl/hook/hook2.jpg

Josdevos
5 januari 2007, 11:33
Mooi proficiat! Hoe lang heb je nu moeten wachten?

ruezzz
5 januari 2007, 11:38
Vanaf maart /05.
Normaal gesproken heb ik niet zoveel geduld, maar ik had/heb hier een goed gevoel over. Heb de eerste uit de nieuwe serie, wel grappig.
Hopelijk zitten er niet teveel kinderziektes in...

Jimi Hendrix
5 januari 2007, 12:00
zo, dat ziet er mooi uit, Chiel zal binnenkort ook wel aan de beurt zijn....
Keertje a/b'en met egnater? ;) :B

Angel
5 januari 2007, 13:28
Ziet er heel erg mooi uit. Speciaal gekozen voor de zwarte afwerking?

almarvk
5 januari 2007, 13:37
Damn, gaaf ding! Wat heb je hier nu voor moeten neerleggen?

cosmos
5 januari 2007, 13:48
Meer info! Meer foto's! Meer info! Meer foto's! :D

DarknessAwaits
5 januari 2007, 13:59
Ziet er schitterend uit! Ben erg benieuwd of 'ie net zo lekker klinkt als dat ie eruit ziet.

DaveItUp
5 januari 2007, 17:14
Echt een zeer mooi design idd. Een van de weinige qua moderne amps. Beetje een gestyleerde marshall jmp headbox ofzoiets.

vettavillenl
5 januari 2007, 17:22
gefeliciteerd, ziet er goed uit

Punt
5 januari 2007, 17:25
Dat lijkt me idd een serieuze amp, gefeliciteerd!
Ben wel erg benieuwd hoe dat klinkt.
Soundclips...?

vulvasonic
5 januari 2007, 17:27
Gefeliciteerd Ruezzz! :cheerup:

En wat doe je nu met je AC30?

Tristan
5 januari 2007, 18:09
Is die Captain nou die normale 100 watt Hook top, maar dan in de serieproductie versie?
Ziet er inderdaad wel heel erg mooi uit in die zwarte afwerking, heel erg mooi!

ruezzz
5 januari 2007, 18:46
Thanx,

Dit is inderdaad de eerste uit de 'serie'. Ik geloof dat er in eerste instantie een kleine 30 gemaakt gaan worden.

Aangezien ik net in een (uitbreidings)verbouwing zit van mijn studiootje, kan ik even geen soundclips maken. Hele studio is leeggepakt, vandaag is er een gat in de muur gezaagd voor het raam tussen controle- en opnameruimte. Je begrijpt het: een stoffige puinhoop...
Duurt nog wel een paar weekjes.

Ik had in eerste instantie voor rode tolex gekozen, maar ben toch blij dat de serie-amps zwart zijn. Bij nader inzien toch mooier en zeker neutraler.

De AC-30 houd ik voorlopig sowieso voor de U2-tributes, hoewel uit de HOOK ook best VOX-achtige klanken te halen zijn.
Mooiste zou zijn dat ik uiteindelijk alle gigs met de HOOK kan doen, ook logistiek. Voor mijn studiootje is het natuurlijk ook niet verkeerd om in het backline-aanbod een AC-30 te hebben.

future2future
5 januari 2007, 19:18
Vet man! de eerste HOOK! ziet er te gek uit! Toen ik er op speelde vond ik de amp echt te gek klinken!

Tristan
5 januari 2007, 20:33
Wat betreft die rode tolex, lijkt mij toch minder hoor, in het oranje vind ik hem ook een stuk minder mooi dan in het zwart als ik het nu zo zie, "looks like a million bucks"...

Qua Vox sound was de Bogner Duende die ik laatst getest had ook verassend goed, met die air control kon je er echt belletjes indraaien, heel mooi...
Samen met de Hook is dat een van de bestklinkende amps met moderne features die ik tot nu toe gehoord heb...

future2future
5 januari 2007, 20:48
Inderdaad Zwart ziet er erg strak uit

1959SLP
5 januari 2007, 20:48
Proficiat! Ziet er goed uit. Komt waarschijnlijk ooit nog eens in de rubriek Vintage ;)

new deep
5 januari 2007, 21:45
Mooi ding man, ben benieuwd hoe hij klinkt!!

marc_o
6 januari 2007, 21:44
Ziet er goed uit.

Wat kost ie? Heeft ie verder dezelfde features als de originele HOOK?

Wimvdb
6 januari 2007, 22:00
http://img.photobucket.com/albums/v248/Tildblog/thumb19_17.jpg

ieme
7 januari 2007, 12:06
Hoop dat hij beter klinkt dan het demomodel die bij erik staat. die vond ik niet bijzonder...

enjoy! en volgende keer even melden als je hier in de buurt speelt he gerwin! verdomme zie ik overal posters van crystaldream maar wel 2 weken te laat!!

ruezzz
7 januari 2007, 12:37
Hey Ieme,

Ik heb begin vorig jaar mijn Engl Savage 120 (10 jaar mee opgetreden) en mijn JCM-800 top (50W single channel / 2204) verkocht, om iets terug te kopen dat de multifunctionaliteit had van de Engl en de power/vintage feel van de JCM.
Ik geloof dat de HOOK precies is wat ik zocht. Ik vind em in ieder geval erg gaaf klinken. Leendert vond trouwens de nieuwe versie vetter klinken dan de eerste HOOK (ik weet niet of je die gehoord hebt?).

Ik zal je de volgende keer even tippen wanneer we weer in het hoge noorden komen. Om enorme toeloop te voorkomen hangen we de posters pas twee weken na de optredens op... ;-)

Hook kost trouwens 2750 euro...

ieme
7 januari 2007, 12:43
Hey Ieme,

Ik heb begin vorig jaar mijn Engl Savage 120 (10 jaar mee opgetreden) en mijn JCM-800 top (50W single channel / 2204) verkocht, om iets terug te kopen dat de multifunctionaliteit had van de Engl en de power/vintage feel van de JCM.
Ik geloof dat de HOOK precies is wat ik zocht. Ik vind em in ieder geval erg gaaf klinken. Leendert vond trouwens de nieuwe versie vetter klinken dan de eerste HOOK (ik weet niet of je die gehoord hebt?).

Ik zal je de volgende keer even tippen wanneer we weer in het hoge noorden komen. Om enorme toeloop te voorkomen hangen we de posters pas twee weken na de optredens op... ;-)

Hook kost trouwens 2750 euro...


het oude model heb ik gehoord, die heel lang bij erik boven stond, daar was ik niet kapot van, doe mij dan maar een marshall 2210, vond ik veel beter!

vinni
7 januari 2007, 13:38
Ook toevallig nog vergeleken met die Brunetti Customworks Mercury?

Vinni


Mooie amp btw..........

Tristan
8 januari 2007, 03:35
Ik heb er wel bijgestaan toen iemand die Mercury ging vergelijken met de Hook en ik vond persoonlijk de Hook duidelijk vetter...
(die oranje, niet de oudste)
De Bogner Duende had ik daarvoor zelf gecheckt en die vond ik erg goed, heb die gast aangeraden hem ook even te checken en hij vond hem volgens mij ook wel cool...
De Hook en de Duende zijn voor mijn smaak de twee beste amps met moderne features die ik tot nu toe ben tegengekomen, ik zou zelf eerder voor de Duende gaan denk ik, omdat die iets simpeler is van opzet, makkelijker in te stellen...
De Mercury is ook okee, maar het cleane kanaal daarvan vond ik niet echt super, het crunch kanaal deed me ook niet zo veel, wel goed, zeker beter dan het cleane kanaal, maar voor mij had het het niet ten opzichte van de Hook en de Duende...
De Wizard vind ik misschien wel beter, het cleane kanaal zowiezo, alleen durf ik niet te zeggen of dat het crunch kanaal van de Wizard vergelijkbaar is met de Mercury, ik vond er toen ook niets aan dat weet ik nog wel...
Ik denk dat het crunch kanaal van de Mercury toch wel weer een stapje beter was, minder rafelig, wat vetter en gedefinieerder...
Voor de prijs is die Mercury echter geen topbak i.m.o...

Punt
8 januari 2007, 18:57
Die Duende lijkt me wel wat als gigging amp. Niet zo zwaar sjouwen als met m'n Shiva. Hij is maar 18 watt dacht ik, heb je kunnen horen hoe luid hij is?
Ik ben bang dat 18 Watt net iets te weinig is, tenzij hij natuurlijk ontzettend veel DB's afgeeft...

Tristan
8 januari 2007, 19:42
Pfoeh, die Duende gaat hard hoor, iedereen was echt verbaasd zo hard als dat ding ging en hoeveel headroom hij had op het cleane kanaal...
Mooie amp, helaas wel behoorlijk duur (volgens mij 2400 euro voor de top)...
Als ze hem zonder de mijns inziens waardeloos klinkende reverb en tremolo zouden verkopen voor een nette prijs (net onder de 2000 euro ofzo) dan zou ik er serieus in geinteresseerd zijn als makkelijke gig amp...

ruezzz
10 januari 2007, 01:42
Vanavond de HOOK bij bandrepetitie gebruikt.
Heel erg vet. Dat ding beukt en drukt als een gek.
Bandleden waren ook zeer onder de indruk.
Een genot om op te spelen, erg dynamisch. Reageert perfect op volumeknop van de gitaar. Lekkere vintage, opgevoerde plexi-achtige sounds, maar ook op Lead kanaal 2 Zakk Wylde-achtige sounds zijn haalbaar - en dat zonder EMG's en pedalen. Een tubescreamer kun je rustig achterwege laten bij deze amp.(Gitaar was les Paul met burstbuckers)
Samengevat: ben er erg blij mee.

Einzeln
12 januari 2007, 12:56
Maar wat kost dat nou?

LCH
12 januari 2007, 13:04
Maar wat kost dat nou?
Ik krijg een vermoeden dat de prijs in de buurt van 2750 euro ligt. :D

Hook kost trouwens 2750 euro...

LordRiffenstein
12 januari 2007, 13:05
Maar wat kost dat nou?

Een topic LEZEN kan soms wonderen doen!!! :)


Hook kost trouwens 2750 euro...

Einzeln
12 januari 2007, 14:08
Ik lees diagonaal.

Hell's Engl
28 februari 2007, 16:50
YEPPP!!!!! Geheel onverwachts heb ik er ook net een gekocht!!! Vrijdag morgen ophalen...
Net wel even op gespeeld. Super veelzijdig. Had niet verwacht dat ie zoveel (schakel)mogelijkheden heeft....

Ruezzz, op wat voor cab speel jij eigenlijk?

Joost

ieme
28 februari 2007, 17:12
YEPPP!!!!! Geheel onverwachts heb ik er ook net een gekocht!!! Vrijdag morgen ophalen...
Net wel even op gespeeld. Super veelzijdig. Had niet verwacht dat ie zoveel (schakel)mogelijkheden heeft....

Ruezzz, op wat voor cab speel jij eigenlijk?

Joost


Gerwin/ruezzzz heeft/had een bogner 412 v30, maar joost, vet dat je er 1 gekocht hebt. Grappig dat ik je mailtje net had van de Guytron want zat een half uur geleden op de guytron te spelen en kwam er achter dat ik hem toch niet verkoop... zou jou dus mailen maar dat hoeft niet meer, iedereen blij! ;)

later, en heel veel succes en plezier met je Hook, je hebt een zwarte neem ik aan?

Hell's Engl
28 februari 2007, 17:18
Hahahahaa... grappig! Inderdaad iedereen blij!!
Heb 'm inderdaad in 't zwart. Was vandaag bij Jukebox die 'm HAD ;-) staan.
Echt 'n super amp!!! Vrijdag morgen ophalen en 's avonds gelijk spelen...
Heb er echt zin in...

ieme
28 februari 2007, 17:24
Hahahahaa... grappig! Inderdaad iedereen blij!!
Heb 'm inderdaad in 't zwart. Was vandaag bij Jukebox die 'm HAD ;-) staan.
Echt 'n super amp!!! Vrijdag morgen ophalen en 's avonds gelijk spelen...
Heb er echt zin in...


wat betaal je bij jukebox? 3250? 3000?

ieme
28 februari 2007, 17:25
Welke cab heb je er zelf bij? hoe ga je hem schakelen?

Hell's Engl
28 februari 2007, 18:01
Heb sinds vorige week 'n Rivera 2x12 (Rake) die lekker open maar toch vol klinkt...
Wat bedoel je met schakelen? Channels?
Channels gewoon via de footswitch met in de loop 'n delay, die ik eigenlijk alleen voor solo's gebruik. Gebruik de loop dus eigenlijk als 'n soort soloboost met delay.
Verder gebruik ik alleen 'n Modulation Modeller van Line6, die ik misschien wel ga weg ga doen voor 'n vibe, aangezien ik alleen de vibe daarvan gebruik.
En natuurlijk 'n wah, nu nog 'n Bad Horsie. Maar zit te wachten op de Clyde Deluxe die ik heb besteld....
Verder geen effecten voor mij.... Heb nog wel 'n Whammy, die ik ook misschen wel weg ga doen. Die ligt alleen maar stof te happen en ben ik de adapter er van kwijt....
En zoals Ruezzz al zei, je hebt bij deze amp geen tubescreamer nodig...

Dus alles vrij basic... (maar wel vet!!)

marc_o
28 februari 2007, 20:10
Super dat je 'm gekocht hebt. Heb die bij de Jukebox laatst ook getest, samen met een Bogner XTC Classic (dat was me ook eens een versterker zeg!!!!!)

Vond de prijs van de HOOK best meevallen, affijn, nog duur zat, maar had hoger verwacht eigenlijk. Vind 'm echt wel goed, lijkt hier en daar wel wat op de Rivera knucklehead reverb die ik heb, alleen heeft de Rivera een stuk meer gain en basrespons, maar de basis is vergelijkbaar, en ik zou er prima m'n ding mee kunnen doen.
Vond 'm met Greenbacks wel een stuk beter van klank dan met V-30's.

Hell's Engl
28 februari 2007, 20:58
Inderdaad duur zat!! Maar vind 't echt 'n geweldige, veelzijdige amp.
En vind 'm er ook best cool uitzien.
Was ook erg geinteresseerd in de Knucklehead, maar had in eens de mogelijkheid om de HOOK te halen wat altijd al eigenlijk "mijn droom amp" is geweest. Dus ja...... wat zouden jullie doen...?

Zal na 't weekend wel even hier posten hoe ik de HOOK on stage vond...
Kan eigenlijk niet wachten....

Hell's Engl
11 april 2007, 22:35
Is die Captain nou die normale 100 watt Hook top, maar dan in de serieproductie versie?
Ziet er inderdaad wel heel erg mooi uit in die zwarte afwerking, heel erg mooi!

Ben er gisteren achter te komen dat de HOOK Captain 80 Watt is en een 100 Watt.... Maar hij gaat hard zat!!

(Overens schijnt Age Kat er ook ontzettend tevreden mee te zijn....)


Joost

ruezzz
11 april 2007, 22:53
Vette shit he?
Ik heb idd een Bogner 4x12. Heb een case laten maken waar ze beide inkunnen. Maar meestal neem ik de HOOK wel mee naar huis.

Voor kleine gigs gebruik ik nu een Brunetti 2x12 met V30's (bij de HOOK) - klinkt ook prima. De Brunetti komt binnenkort vast in het 3-weg systeem voor de U2-tributes (met een AC-30 en lots of fx) en dan wordt mijn 'kleine gig cab' een HOOK cab...

Het klinkt nogal overdreven zo, maar ik heb om de diverse dingen die mijn band doet gewoon soundtechnisch en logistiek flexibiliteit nodig.
En... ik ben een freak natuurlijk... anders ging ik wel met een POD op pad...

In de HOOK setup gebruik ik qua fx: een Memory Man en een RMC-3 Wah voor de pre-amp. Daarnaast een Boss DD-20 in de loop voor leads.

...rock...
11 april 2007, 22:57
Je hebt men absolute droom amp!! (samen me de two rock's)

CLIPS CLIPS CLIPS CLIPS CLIPS CLIPS

i wanna hear that baby!

proficitiaterd!!

Tristan
12 april 2007, 00:47
Ben er gisteren achter te komen dat de HOOK Captain 80 Watt is en een 100 Watt.... Maar hij gaat hard zat!!

(Overens schijnt Age Kat er ook ontzettend tevreden mee te zijn....)


Joost

Ah, dat wist ik niet, 80 watt, hmm, zou Leendert dan toch nog wat aan de poweramp veranderd hebben bij de Captain?
Age ken ik ook nog wel, van Rotterdam evenals Leendert, coole gast, dus toch ook overgestapt op de Hook?
En terecht hoor! :D

Hell's Engl
12 april 2007, 17:56
Las 't in de folder... Wist 't ook niet...

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/News/folder-HOOK-DEF.pdf

Joost

alfred
13 april 2007, 18:39
Schijnbaar is er een boel interesse in deze amp en ik ben zelf ook wel nieuwsgierig hoe dat nou klinkt.
Best een boel geld maar zou dit nou een "Amp for life" kunnen zijn ?

Ben zelf op zoek naar een Fenderachtig clean en een zeg maar medium rocksound.

marc_o
16 april 2007, 09:49
Dan ga je een eind kunnen komen met de HOOK, tenminste dat ondervond ik tijdens het testen.

Djiszi
16 april 2007, 12:47
Waarom probeer je geen Rivera Knucklehead, als je toch naar een fender-clean sound zoekt.

Michael AE
16 april 2007, 13:34
Ik vind de Hook toch wel 1 van de betere channelswitchers, hoor. Misschien toch maar weer eens naar Erik om een orgaan in te leveren...

marc_o
16 april 2007, 16:07
Waarom probeer je geen Rivera Knucklehead, als je toch naar een fender-clean sound zoekt.


Gelijk heb je. Ben er erg tevreden mee en feitelijk ben ik nog geen versterker tegengekomen, ook de HOOK niet, die 'm zomaar voorbij streeft....zowel clean als overstuurd. Ik moet wel zeggen dat de Knucklehead geen allemansvriendje is, plug and play zijn de meeste Rivera's namelijk niet, je moet er echt even voor gaan zitten en 'm goed proberen op oorlogsvolumeniveau.

Hell's Engl
16 april 2007, 17:21
Ik vind de Hook toch wel 1 van de betere channelswitchers, hoor. Misschien toch maar weer eens naar Erik om een orgaan in te leveren...



Hahaha... Ik heb m'n organen gehouden, maar heb wel 'n rib uit m'n lijf achtergelaten....

Maaruh...

+1!!!
Zeker een van de betere channelswitchers op dit moment...


Joost

Tristan
16 april 2007, 18:17
Daar ben ik het ook zeker mee eens en dan heb ik nog de oude versie getest, niet de Captain, maar die schijnt nog beter te zijn...
Voor een vette Fender clean en een mediumgain distortion in een bak ken ik echt geen betere amp op dit moment...

ieme
22 april 2007, 11:32
Hoe bevalt de amp nu gerwin?

ieme

ieme
2 mei 2007, 14:54
hallo???????

ruezzz
2 mei 2007, 19:35
Ik ben er echt heel blij mee, heb meer dan 10 jaar op een ENGL Savage 120 gespeeld, maar dit is toch wel ff een tandje hoger.
Check ook even het andere HOOK topic, daarin ben ik nog iets duidelijker misschien ;-)

ieme
1 november 2007, 18:01
Weer een paar maanden verder, hoe denk je nu over de versterker?

alfred
1 november 2007, 20:30
Ben ik ook wel benieuwd naar, je ziet ze toch af en toe alweer te koop staan.
Had ik niet verwacht.
Iedereen zal wel eens een miskoop hebben maar bij een versterker met een prijs van 2800€ verwacht je toch dat iemand er heel zeker van is dat dit zijn geluid is.

Zou em ook graag eens testen, heb van Dick Dijkman begrepen dat er enkele verbeteringen aangebracht zijn (trafos?) en dat de prijs iets hogen zou worden.

Hell's Engl
1 november 2007, 23:28
Elke keer als ik m'n HAAR stratje in mijn HOOK plug komt er 'n smile op m'n gezicht, die er pas vanaf gaat als ik de HOOK weer uitzet en m'n stratje weer in de koffer leg...

Oh shit.... sorry! Ik heet geen Gerwin...

Joost

Hell's Engl
1 november 2007, 23:30
Ben ik ook wel benieuwd naar, je ziet ze toch af en toe alweer te koop staan.
Had ik niet verwacht.
Iedereen zal wel eens een miskoop hebben maar bij een versterker met een prijs van 2800€ verwacht je toch dat iemand er heel zeker van is dat dit zijn geluid is.

Zou em ook graag eens testen, heb van Dick Dijkman begrepen dat er enkele verbeteringen aangebracht zijn (trafos?) en dat de prijs iets hogen zou worden.

Ach... hoe vaak zie je 'n XTC of Uberschall te koop staan... Heb ook al 'n aantal keer 'n Guytron te koop zien staan... En die zijn nog duurder..

Joost

marc_o
2 november 2007, 10:46
Je ziet zelfs hele huizen te koop staan......die zijn pas duur!

Einzeln
2 november 2007, 10:54
Ben ik ook wel benieuwd naar, je ziet ze toch af en toe alweer te koop staan.
Had ik niet verwacht.
Iedereen zal wel eens een miskoop hebben maar bij een versterker met een prijs van 2800€ verwacht je toch dat iemand er heel zeker van is dat dit zijn geluid is.

Er kunnen andere dingen aan de hand zijn, natuurlijk. Hij zou gestolen kunnen zijn of iemand denkt: hij klinkt wel goed maar hij is veel te zwaar. Of je vrouw vind het wel eens welletjes met al die zooi die je koopt en eist dat dit laatste buitenkansje eruit gaat. Of je ligt inmiddels in scheiding en kunt de advocaat niet betalen. Of je realiseert je ineens dat je niet gitaar kunt spelen.

marc_o
2 november 2007, 11:03
Ik weet niet of het miskopen zijn, hoeveel goeie versterkers ikzelf al niet heb verkocht, en dat was vaak omdat je anders ging spelen of omdat er iets op de markt kwam met interessantere features.....dat maakt je andere versterker geen miskoop, je bent aan het evolueren....althans, dat hou ik mezelf altijd voor, scheelt een berg.

Nu zou ik bijvoorbeeld wel een mooie Matchless of andere PTP bak willen hebben, en dat is omdat ik nu anders en andere muziek speel dan 10 jaar geleden...

jacky
2 november 2007, 16:34
Ben ik ook wel benieuwd naar, je ziet ze toch af en toe alweer te koop staan.
Had ik niet verwacht.
Iedereen zal wel eens een miskoop hebben maar bij een versterker met een prijs van 2800€ verwacht je toch dat iemand er heel zeker van is dat dit zijn geluid is.

Zou em ook graag eens testen, heb van Dick Dijkman begrepen dat er enkele verbeteringen aangebracht zijn (trafos?) en dat de prijs iets hogen zou worden.

Heb pas een keer een nieuwe gezien de andere waren allemaal pre production modellen dus valt nog wel mee ..... ;-)

ruezzz
2 november 2007, 16:56
Nog steeds blij mee hoor!
Ben nu met een pedalboard bezig waarmee ik pedalen en Hook kan switchen via midi. Hoop dat ik snel alle spullen bijelkaar heb.
Hou jullie op de hoogte. (Wie het boeit tenminste).

Michael AE
2 november 2007, 19:57
Nog steeds blij mee hoor!
Ben nu met een pedalboard bezig waarmee ik pedalen en Hook kan switchen via midi. Hoop dat ik snel alle spullen bijelkaar heb.
Hou jullie op de hoogte. (Wie het boeit tenminste).

Ik ben benieuwd! Maak gelijk foto's als je wil, dat zou top zijn! ;)

Angel
2 november 2007, 21:25
Ben nu met een pedalboard bezig waarmee ik pedalen en Hook kan switchen via midi.

Kan je al een tipje van de sluier oplichten? Ik ben zelf op zoek.

future2future
2 november 2007, 21:58
Nobels MS-4, is niet duur en een goede optie. Wat duurder maar ook geavanceerder GCX, kan je ook meteen je effecten switchen

Sj03rd
3 november 2007, 02:38
Nog steeds blij mee hoor!
Ben nu met een pedalboard bezig waarmee ik pedalen en Hook kan switchen via midi. Hoop dat ik snel alle spullen bijelkaar heb.
Hou jullie op de hoogte. (Wie het boeit tenminste).

Dat heb ik ook gemaakt met de brunetti vector (van vinni) en mn nieuwe HOOK captain. Net voor het eerst live on stage, MAN, wat een druk, wat een dynamiek, wat een heerlijk apparaat!!!

Zal binnenkort ff foto'tje posten van het geheel, morgen mag ie weer de Buhne op :)

ik ben BLIJ :)

Angel
3 november 2007, 08:42
Net voor het eerst live on stage, MAN, wat een druk, wat een dynamiek, wat een heerlijk apparaat!!!

Hoe bevalt de Bogner-cab je? Ik ben nog op zoek naar een goede cab voor onder mijn Hook.

Hell's Engl
3 november 2007, 09:10
Dat heb ik ook gemaakt met de brunetti vector (van vinni) en mn nieuwe HOOK captain. Net voor het eerst live on stage, MAN, wat een druk, wat een dynamiek, wat een heerlijk apparaat!!!

Zal binnenkort ff foto'tje posten van het geheel, morgen mag ie weer de Buhne op :)

ik ben BLIJ :)

Ik zie in jouw sig; HOOK 34...? 34W?

Ennuh... vind je niet dat de DL4 invloed op je sound heeft? Ik vond de DL4 niet lekker klinken via de HOOK...

Gr. Joost

future2future
3 november 2007, 09:44
Ik zie in jouw sig; HOOK 34...? 34W?

Ennuh... vind je niet dat de DL4 invloed op je sound heeft? Ik vond de DL4 niet lekker klinken via de HOOK...

Gr. Joost

Serie nr 34 is denk ik wat hij bedoelt

jacky
3 november 2007, 10:15
Ik zie in jouw sig; HOOK 34...? 34W?

Ennuh... vind je niet dat de DL4 invloed op je sound heeft? Ik vond de DL4 niet lekker klinken via de HOOK...

Gr. Joost


Captain 34 is de El34 versie

Sj03rd
3 november 2007, 12:15
inderdaad, eerst was er alleen de 6L6 versie, er is nu ook al een tijdje de EL34 versie. Heb ze beiden geprobeerd, scheelt niet heel veel maar kanaal 2 en 3 vond ik bij de EL34 net iets lekkerder....

de Line-6 DL-4 gebruik ik maar voor een paar nummers, als standaard delay voor solo's heb ik de DD-6 van Boss, die klinkt inderdaad beter.

De Bogner cab klinkt te gek, heb ook de cab van HOOK zelf geprobeerd (die heeft Erik nu ook staan), ook een geweldig ding maar voor wat ik doe, kon ik die bogner net iets beter gebruiken. In het clean iets meer body wat wel lekker is....
zal vanavond ff foto's maken van het geheel :)

Hell's Engl
3 november 2007, 13:56
Oke, wist dat ze daar 'n tijdje geleden mee bezig waren en dat ze met 'n 50W model bezig zijn...

Heb zelf ook de MM4 en DL4 gehad, maar heb ze beiden weggedaan omdat ik ze toch te veel inloed op mijn sound hadden.
Heb nu alleen 'n Clyde Deluxe, TU2 en 'n Whammy ervoor en 'n DD3 in de loop.

Ben benieuwd naar de pics...

Ennuh.... zijn er HOOK's met serienr? Mijn HOOK heeft geen serienummer..

Joost

Angel
3 november 2007, 14:00
In de oudere versie hoor je wel iets, maar dat valt enorm mee. Ik zou deze twee zeker niet in de loop van mijn SOldano moeten hangen, want dan blijft er niets meer van je geluid over. Wel goed van die volumeknop aan de effectloop, super handig.

Sj03rd
4 november 2007, 15:16
Gisteravond nog wat pics gemaakt....

HOOK Captain EL34
http://www.puberpopparty.nl/music/hook1.JPG

aangestuurd door de Brunetti Vector (let niet op de kabelbende, moest wat dingen veranderen)
http://www.puberpopparty.nl/music/hook2.JPG

en nog een...
http://www.puberpopparty.nl/music/hook3.JPG

het blijft een geweldig apparaat!!

Hell's Engl
4 november 2007, 18:21
Vet Sj03rd!!

Zie dat de Captain 34 grijze piping heeft...
Die Suhr zal er wel erg vet over klinken?! Heb je geen last van volume verschil tussen de Suhr en de Luke, door de active EMG's?

En hoe klinkt die TS9 over de HOOK?
Wil ook nog 'n soort van Tubescreamer hebben, hoewel ik dat eigenlijk niet echt nodig vindt...

Joost

Sj03rd
5 november 2007, 08:29
dankje,

ik gebruik de Suhr nu het meest, die klinkt wat voller dan de Luke al moet ik zeggen dat de LUKE ook erg goed klinkt, inderdaad wel iets harder dan de Suhr maar het scheelt heel weinig....

De TS-9 klinkt prima maar ben er nog een beetje mee aan het experimenteren. Op het cleane kanaal krijg je de bekende sound maar ook icm een van de lead kanalen is het net ff lekkerder voor solo's...

maar ook ik ben benieuwd naar andere pedalen...iemand al het een en ander geprobeerd?

Angel
5 november 2007, 08:32
Zelf gebruik ik momenteel op het clean kanaal de Fulldrive II Anniversary van Fulltone. Klinkt heel lekker. Maar ik weet dat Rob Winter de Mudhonney gebruikt om een veel dikkere klank te verkrijgen.

Chiel
5 november 2007, 10:49
Pedaal tippie; Full tone OCD all the way! Man, ik gebruik de channelswitch nog amper. Alles op het cleane kanaal en al dan niet met de OCD.

Heb overigens ook nog een CAE 3+ SE in mijn rack zitten die ik over de eindtrap van de Hook kan laten lopen. Eigenlijk puur overkill want afgelopen weekend stond deze gewoon uit.

Maar Sjoerd nog ff een tippie: Een Sennheiser MD-421. Echt veeel vetter als de standaard Sennheiser scheerapparaatjes. Gaat je zaalgeluid een flink stuk meer van ademen.

Sj03rd
5 november 2007, 14:31
hmm...die OCD ff keer proberen dan...ben benieuwd. heb jij trouwens die Fulldrive II weleens geprobeerd Chiel?

wat betreft die sennheiser, zal eens vragen aant het geluidsbedrijf of ze die andere hebben, heb deze eigenlijk altijd gebruikt...

Chiel
5 november 2007, 15:11
Heb de Fulldrive wel eens i.c.m. de CAE geprobeerd. Toen vond ik het eigenlijk niet echt een aanvulling. Had al drie kanalen tot mijn beschikking waar ik eigenlijk alles wel zo'n beetje mee kan doen. Schijnt wel enorm veel verschil te zitten in de verschillende modellen. Maaru, de Hook heeft toch twee prima overdrive kanalen? "Killing in the name" gaat prima in drop-D stemming met Lead2 op 2uur. :blast:

future2future
5 november 2007, 15:15
[font=Arial]Pedaal tippie; Full tone OCD all the way! Man, ik gebruik de channelswitch nog amper. Alles op het cleane kanaal en al dan niet met de OCD.

Waarom heb je dan zo'n dure channnel switcher?

Chiel
5 november 2007, 15:27
Voor de boostfunctie op de Hook, als looper voor de Modpro die ik hiermee in serie kan schakelen en voor een tunermute preset.
O ja, en uiteraard zijn er momenten dat ik wel switch van kanaal :dontgeti:.

future2future
5 november 2007, 16:25
Ok, maar vind je de OCD beter dan de OD kanalen van de Hook, of gewoon anders? een extra kleur?...

Hell's Engl
5 november 2007, 17:22
Zelf gebruik ik momenteel op het clean kanaal de Fulldrive II Anniversary van Fulltone. Klinkt heel lekker. Maar ik weet dat Rob Winter de Mudhonney gebruikt om een veel dikkere klank te verkrijgen.

Klopt en hij gebruikt ook nog 'n Red Snapper... Wil ze beiden nog 'n keertje testen en de OCD nu dus ook....
Hij moet mijn lead/solo sound inderdaad wat rouwer maken... Ik gebruik de channelswitch alleen maar...

Nog meer suggesties altijd welkom..

Joost

Chiel
5 november 2007, 17:23
Inderdaad het is een heel ander geluid. Het neigt een beetje naar channel 2 van een CAE 3+ SE, lekker crispy en veel belletjes hoog alleen meer dynamiek en druk. Vind ik persoonlijk wel lekker klinken.

Sj03rd
5 november 2007, 17:42
Hij moet mijn lead/solo sound inderdaad wat rouwer maken...

Joost

dan moet je de EL34 versie ook eens proberen, die is net wat rauwer...als het iets is kun je altijd de buizen laten vervangen.

Hell's Engl
5 november 2007, 18:59
Zou de 34 best 'ns willen testen, maar ben heeeeel errug tevreden met wat ik heb. Alleen zou ik soms voor solo's een wat rouwere sound willen hebben..
Bij mijn lead channels staat alles, op de treble na vol open... supersound!!
De gain van lead 1 staat op 1 uur en de treble op 10... en dan over de combi Marshall 4x12 V30's Rivera 2x12 G12T75... heb eigenlijk niets meer nodig... maar toch....


Joost

Sj03rd
5 november 2007, 22:15
alles helemaal open ja? toch eens proberen, dat lijkt zo onnatuurlijk maar het werkt dus blijkbaar wel....
damn, moet ik de spullen weer naar boven gaan sjouwen :)

Hell's Engl
6 november 2007, 07:38
Yep!! Nouja.... bijna alles.... Gain lead1 en treble dus niet... en de volume ook niet....
Worth a try!!!

Joost

Angel
8 november 2007, 20:24
alles helemaal open ja? toch eens proberen, dat lijkt zo onnatuurlijk maar het werkt dus blijkbaar wel....
damn, moet ik de spullen weer naar boven gaan sjouwen :)

Hey Sj03rd, hoe bevalt de Vector je? Ik ben zelf aan het uitkijken voor een goed systeem en kom bij ofwel de GCX van Voodoo Lab of de Vector.

Angel
8 november 2007, 20:26
Klopt en hij gebruikt ook nog 'n Red Snapper... Wil ze beiden nog 'n keertje testen en de OCD nu dus ook....
Hij moet mijn lead/solo sound inderdaad wat rouwer maken... Ik gebruik de channelswitch alleen maar...

Nog meer suggesties altijd welkom..

Joost

De eerste eigenaar van mijn Hook heeft de "presence" laten vervangen door een extra volume zodat ik 2 volumes heb op het tweede kanaal en dat is wel super handig.

Die Red Snapper is behoorlijk lastig te vinden. Ik ben er al een tijdje naar aan het uitkijken. Vooral naar de oudere versies.

Bernd Veenema
8 november 2007, 20:45
Vd Haar heeft ze wel staan, Westerhaven in Groningen ook wel.

Angel
8 november 2007, 21:48
Vd Haar heeft ze wel staan, Westerhaven in Groningen ook wel.

De oude red snapper? Deze dus:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/red_snapper_new_version.jpg

Sj03rd
8 november 2007, 23:45
Hey Sj03rd, hoe bevalt de Vector je? Ik ben zelf aan het uitkijken voor een goed systeem en kom bij ofwel de GCX van Voodoo Lab of de Vector.

de Vector is een erg uitgebreid apparaat. 6 loops (en nog een 7e die altijd aanstaat), MIDI, relais switching (daar schakel ik de hook mee, maar dan kun je dus alleen de kanalen schakelen. Boost staat bij mij altijd aan op de lead kanalen en de FX loop uiteraard ook), je kunt de loops splitsen, dus 1 2 3 en 4 VOOR de pre-amp en 5 6 7 NA de pre-amp, erg handig! Bovendien is het een erg robuust bord terwijl ik toch wel veel problemen hoor over de Ground control pro. wel zwaar dus. aanpassingen zijn heel simpel te maken en snel op te slaan en het display is erg groot en duidelijk (geen namen zoals de GCX maarja....)

een mooi ding dus en super transparant, verder nog niet echt nadelen kunnen ontdekken afgezien van het feit dat ie erg groot is. Dr staat hier ook nog ergens een looper/midiboard met relais switching op het forum (ruezz heeft die volgens mij gekocht) die ook interessant is, maar die heeft "maar" 4 presets per bank en dat is net te weinig vind ik, anders had ik die gekocht denk ik.
Mocht je nog meer weten dan hoor ik t wel....

Hell's Engl
9 november 2007, 19:41
De eerste eigenaar van mijn Hook heeft de "presence" laten vervangen door een extra volume zodat ik 2 volumes heb op het tweede kanaal en dat is wel super handig.

Die Red Snapper is behoorlijk lastig te vinden. Ik ben er al een tijdje naar aan het uitkijken. Vooral naar de oudere versies.

Ik gebruik de fx-loop als volume/solo boost. Ik heb de return-level van de fx-loop wat harder staan en alleen 'n delay in de loop. Dus als ik de loop intrap, heb ik gelijk 'n volumeboost met 'n delay...

Maaruh... is de oude "Snapper" niet de 3 knobs versie....en de nieuwe de 4 knobs...?

Joost

Angel
9 november 2007, 19:50
Maaruh... is de oude "Snapper" niet de 3 knobs versie....en de nieuwe de 4 knobs...?

Dat is de hele oude. De hele nieuwe is die wat kleiner is en ook 4 knobs, maar die klinkt niet echt lekker.

Sj03rd
10 november 2007, 10:06
Ik gebruik de fx-loop als volume/solo boost. Ik heb de return-level van de fx-loop wat harder staan en alleen 'n delay in de loop. Dus als ik de loop intrap, heb ik gelijk 'n volumeboost met 'n delay...

Maaruh... is de oude "Snapper" niet de 3 knobs versie....en de nieuwe de 4 knobs...?

Joost

Ik gebruik de FX-loop volume als mastervolume, aangezien ik de loop altijd aan heb staan, werkt dit prima. geen volumeknopjes meer draaien en onderlinge verschillen hebben, wel makkelijk.....

Hell's Engl
10 november 2007, 10:58
Das 'n hele goeie!!! Moet inderdaad elke keer 3 volumes instellen.... soms best vervelend...


Joost

Requiem1991
11 november 2007, 17:01
Moooiiiii =D

Chiel
25 november 2007, 15:02
Hier ff een plaatje van mijn huidige setup met de Hook. Tijdelijk nog even op mijn oude vertrouwde Bagends. Ga tzt de Hook met een 2x12 kast laten casen, maar weet alleen nog niet welke cab. Moet er nog ff een aantal checken.

http://www.noahonline.nl/newweb/images/24112007.JPG

Sj03rd
25 november 2007, 21:14
Ziet er goed uit Chiel!

heb jij trouwens ook last van feedback bij vrij hoge gain instellingen icm de Suhr pickups? Als ik mn solo geluid intrap en de snaren niet demp heb ik meteen een flinke feedback, vervelend, ook bij vrij lage volumes al trouwens. En zoveel gain gebruik ik niet....

Hell's Engl
25 november 2007, 23:36
Ja, had ik ook last van... Maar sinds dat ik zonder de Line6 spullen speel en met V30's speel, heb ik dat niet meer... en ik speel nu ook nog 'ns wat harder

@ Chiel; Ziet er er goed uit!!

Joost

Angel
25 november 2007, 23:45
Ga tzt de Hook met een 2x12 kast laten casen, maar weet alleen nog niet welke cab.

Kan je 2 cabs absoluut aanraden:
- Paul Lenders "Double D GB 2x12 SP" met Emi Governors
- Bogner 2x12" Oversized Cab met V30's

Dweezman
26 november 2007, 09:46
Ziet er goed uit Chiel!

heb jij trouwens ook last van feedback bij vrij hoge gain instellingen icm de Suhr pickups? Als ik mn solo geluid intrap en de snaren niet demp heb ik meteen een flinke feedback, vervelend, ook bij vrij lage volumes al trouwens. En zoveel gain gebruik ik niet....


Ziet er waanzinnig uit, Chiel! Wat ik me bij het zien van zo'n profi set-up altijd afvraag: bij wie of in welke band speel je?

Chiel
26 november 2007, 14:13
@ Sjoerd, Nee ik heb geen last van het rondzingen van de Suhr Pu’s. Dit moet gewoon duiden op een te hoge input gain. Dat kan dus inderdaad of de gainsetting op de amp zijn maar ook een pedaaltje of wahpedaal die te hoog uitstuurt naar de Hook kan natuurlijk een oorzaak zijn. Ook een evt. bufferpedaaltje of gitaarzender kan dit veroorzaken. Ook de buizen kunnen dit veroorzaken als ze niet helemaal 100% toppie zijn, maar dat lijkt mij stug bij een nieuwe bak.

@ Angel, De Bogner 2x12 vond ik te veel kleuren daar waar ik de Bagends af en toe te kil vindt. De 2x12 PL cab heeft wat dat betreft the best of both worlds. Dus de PL cab it is! Ik wacht nog eventjes af totdat het wat rustiger met optreden wordt en dan laat ik meteen alles netjes casen zodat het allemaal weer roadyproof is.

@ Dweezman, Als een behoorlijk en flink uit de hand gelopen hobby speel ik de coverband Noah, zie www.noahonline.nl (http://www.noahonline.nl/).

Heb overigens mijn eerste defect aan de Hook geconstateerd. De boostfunctie werkt niet meer. Eerst dacht ik dat de bekabeling vanaf de GCX niet goed was, maar nu blijkt dat ook met de originele footswitch het niet werkt. Damn!

paulbekkers
26 november 2007, 15:28
Wat een kapitale apparatuur allemaal zeg!

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel zo'n peperdure HOOK nou beter is dan de wat meer middenklasse versterkers.

Bijvoorbeeld:
- marshall JCM800 2205 (minder functies, maar klassiek bekende scheur)
- Engl Powerball (staat bekend als mulitfunctioneel, maar met meer metal-karakter)
- Marshall JVM (ultiem veel functies, maar wellicht moeilijk in te stellen)
- MesaBoogie (kies maar welke, zit nogal wat verschil in de modellen)

Misschien ook leuk om te vergelijken met de hier populaire Madamp A15MkII?

Lexvandoef
26 november 2007, 15:30
[font=Verdana]@ Dweezman, Als een behoorlijk en flink uit de hand gelopen hobby speel ik de coverband Noah, zie www.noahonline.nl (http://www.noahonline.nl/).


Gaaf bandje trouwens allemaal goeie muziekanten, echt leuk om dan samen te spelen.

Bernd Veenema
26 november 2007, 15:37
Een hele mooie setup inderdaad.
Ik wil wel ruilen!

Chiel
26 november 2007, 15:40
Wat een kapitale apparatuur allemaal zeg!

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel zo'n peperdure HOOK nou beter is dan de wat meer middenklasse versterkers.

Bijvoorbeeld:
- marshall JCM800 2205 (minder functies, maar klassiek bekende scheur)
- Engl Powerball (staat bekend als mulitfunctioneel, maar met meer metal-karakter)
- Marshall JVM (ultiem veel functies, maar wellicht moeilijk in te stellen)
- MesaBoogie (kies maar welke, zit nogal wat verschil in de modellen)

Misschien ook leuk om te vergelijken met de hier populaire Madamp A15MkII?
Je zegt het eigenlijk zelf al. De versterkers die je omschrijft zijn eigenlijk allemaal one trick pony’s. De Hook is daarentegen echt mega veelzijdig zodat ik met een eenvoudig stratje met het grootste gemak van ‘Stevie Wonder’ naar ‘Rage Against the Machine’ switch. De JVM kun je echt niet vergelijken met de Hook dat is absoluut een overduidelijke klasse verschil. Daarbij spreekt de Hook mij enorm aan door zijn eerlijke karakter. Hij is zo transparant en helder dat ik duidelijk meer geluiden uit mijn gitaar kan halen. Dat is iets wat ik al super vond aan mijn CAE/VHT combinatie, maar met de Hook is dat duidelijk naar een nog hoger plan getrokken. Ook heb ik een aantal pedaaltjes herontdekt met de Hook. Voor mij gewoon de ultieme live-amp!

Maar goed dat zijn mijn woorden. Probeer hem zelf gewoon eens een keer uit zou ik zeggen!

Jimwoud
26 november 2007, 15:45
Even een hele botte vraag van mij. Is er een beetje metal uit dat ding te halen ala DT/ EVH/ 80's

Chiel
26 november 2007, 15:56
Voor mij werkt het prima, maar als ik mij enkel in de Metal regionen zou begeven had ik geen Hook aangeschaft. Nee, dan is een Rectifier, Ubershall of SLO een veel betere keuze.

paulbekkers
26 november 2007, 16:09
Je zegt het eigenlijk zelf al. De versterkers die je omschrijft zijn eigenlijk allemaal one trick pony’s. De Hook is daarentegen echt mega veelzijdig zodat ik met een eenvoudig stratje met het grootste gemak van ‘Stevie Wonder’ naar ‘Rage Against the Machine’ switch. De JVM kun je echt niet vergelijken met de Hook dat is absoluut een overduidelijke klasse verschil. Daarbij spreekt de Hook mij enorm aan door zijn eerlijke karakter. Hij is zo transparant en helder dat ik duidelijk meer geluiden uit mijn gitaar kan halen. Dat is iets wat ik al super vond aan mijn CAE/VHT combinatie, maar met de Hook is dat duidelijk naar een nog hoger plan getrokken. Ook heb ik een aantal pedaaltjes herontdekt met de Hook. Voor mij gewoon de ultieme live-amp!

Maar goed dat zijn mijn woorden. Probeer hem zelf gewoon eens een keer uit zou ik zeggen!

En voorlopig niks dat erop lijkt?
Wel klote trouwens dat defecten blijven optreden bij die dingen.

vinni
26 november 2007, 17:56
Heb niet het gehele topic gelezen hoor....

Maar volgens mij is de Bogner XTC wel een aardige concurrent.

Iemand die ze vergeleken heeft?

Erik moet ze toch beide hebben staan.

Vinni

vinni
26 november 2007, 18:03
Wat een kapitale apparatuur allemaal zeg!

Ik ben wel eens benieuwd hoeveel zo'n peperdure HOOK nou beter is dan de wat meer middenklasse versterkers.

Bijvoorbeeld:
- marshall JCM800 2205 (minder functies, maar klassiek bekende scheur)
- Engl Powerball (staat bekend als mulitfunctioneel, maar met meer metal-karakter)
- Marshall JVM (ultiem veel functies, maar wellicht moeilijk in te stellen)
- MesaBoogie (kies maar welke, zit nogal wat verschil in de modellen)

Misschien ook leuk om te vergelijken met de hier populaire Madamp A15MkII?

Ach kapitaal.....
Ik heb ook best leuke apparatuur en gebruik het dag en nacht.
Kijk......ik zie ook wel eens die kapitale jachten liggen in een jachthaven die maar voor een weekje of dire per jaar worden gebruikt....dat vind ik nou geldverkwisting.

En voor Eur 10.000 heb je een wereldklasse versterker, gitaar en effecten.
Er zijn vele hobbies die duurder zijn.

Vinni

paulbekkers
26 november 2007, 18:21
Ach kapitaal.....
Ik heb ook best leuke apparatuur en gebruik het dag en nacht.
Kijk......ik zie ook wel eens die kapitale jachten liggen in een jachthaven die maar voor een weekje of dire per jaar worden gebruikt....dat vind ik nou geldverkwisting.

En voor Eur 10.000 heb je een wereldklasse versterker, gitaar en effecten.
Er zijn vele hobbies die duurder zijn.

Vinni
Och, 10.000, gelukkig heb ik dat nog in mijn achterzak zitten.
:)
Mocht jou de centen niet zoveel uitmaken, wil ik je rivera top+cab wel voor een kratje bier overnemen.
;)

Sj03rd
26 november 2007, 19:34
@ Sjoerd, Nee ik heb geen last van het rondzingen van de Suhr Pu’s. Dit moet gewoon duiden op een te hoge input gain. Dat kan dus inderdaad of de gainsetting op de amp zijn maar ook een pedaaltje of wahpedaal die te hoog uitstuurt naar de Hook kan natuurlijk een oorzaak zijn. Ook een evt. bufferpedaaltje of gitaarzender kan dit veroorzaken. Ook de buizen kunnen dit veroorzaken als ze niet helemaal 100% toppie zijn, maar dat lijkt mij stug bij een nieuwe bak.

ik snap het niet, het gebeurt namelijk ook als ik rechtstreeks van de gitaar naar de amp ga zonder ook maar iets ertussen. kanaal 3, volume op 10 uur, return volume op 12 uur, gain op 2 uur. PIEEEPPP....ook als ik er 6 meter vanaf sta....welk volume gebruik jij dan ongeveer? ik neem aan dat je m niet heel hard hebt net als ik ivm de in-ear maar een beetje volume moet je hebben om je sound niet te verpesten...

toch maar een keer naar laten kijken...

Sj03rd
26 november 2007, 19:36
Heb niet het gehele topic gelezen hoor....

Maar volgens mij is de Bogner XTC wel een aardige concurrent.

Iemand die ze vergeleken heeft?

Erik moet ze toch beide hebben staan.

Vinni

heb daar toen niet op gespeeld maar wel een paar dagen daarvoor....overdrive kanalen heb ik niet op gespeeld, ik begon met clean en dat was echt niet goed genoeg dus maar meteen weer uitgezet :)

achja...de HOOK is veruit het beste wat ik ooit gehoord heb en dat merk je vooral live...

Hell's Engl
26 november 2007, 21:50
Heb niet het gehele topic gelezen hoor....

Maar volgens mij is de Bogner XTC wel een aardige concurrent.

Iemand die ze vergeleken heeft?

Erik moet ze toch beide hebben staan.

Vinni

Ik heb wel 'ns 'n XTC getest, alleen niet naast 'n HOOK maar naast 'n Guytron GT100 F/V. En daar is de HOOK toch ook wel 'n beetje op gebaseerd..
Vond de XTC ook lekker, maar toch heel anders... vond de Guytron wat directer en puurder (net als de HOOK). Maar dat is mijn smaak dan weer... velen zullen 't er niet mee eens zijn, waarschijnlijk...

Zou destijds dan ook voor de Guytron zijn gegaan, maar ben blij met mijn HOOK die toch wat veelzijdiger is...

Joost

Hell's Engl
26 november 2007, 21:56
ik snap het niet, het gebeurt namelijk ook als ik rechtstreeks van de gitaar naar de amp ga zonder ook maar iets ertussen. kanaal 3, volume op 10 uur, return volume op 12 uur, gain op 2 uur. PIEEEPPP....ook als ik er 6 meter vanaf sta....welk volume gebruik jij dan ongeveer? ik neem aan dat je m niet heel hard hebt net als ik ivm de in-ear maar een beetje volume moet je hebben om je sound niet te verpesten...

toch maar een keer naar laten kijken...

hmmm... vreemd! Bij mijn lead kanaal staat volume ook rond 10uur, treble op 8uur en de rest helemaal open...
Gisteren nog met m'n Marshall en Rivera cab gespeeld.... niks aan 't handje... Verder dan 2meter kon ik er eens niet vandaag staan...

Joost

Chiel
26 november 2007, 22:32
Bij kanaal 3 zijn de settings als volgt. kanaal 3, volume op 10 uur, return volume op 9 uur, gain op 12 uur. Presence op 12 uur en de Deep (uiteraard!) ingeschakeld. Hoe is jou Bass ingesteld? Deze wil namelijk ook nog wel eens de boosdoener zijn. De toon regeling heb ik allemaal ongeveer rond de klok van 2/3uur staan. Heb alleen last van rondzingen als ik mijn OCD intrap op het leadkanaal en op ong. 3mtr afstand van de speakers sta.

Michael AE
27 november 2007, 18:03
Ik heb zelf de XTC, maar die is een stuk moderner. De Hook is wat beter voor de meer vintage dingen, terwijl de XTC wat extremer gaat.

marc_o
28 november 2007, 21:32
hey Michael!!! Gooi je inbox eens leeg, ik heb wat vragen voor je, maar kan je dus niet PM-en....

Michael AE
29 november 2007, 09:55
Hey Marc, zal hem effe leeg maken!

diengeman
7 juni 2009, 14:12
Kan je uit de Hook Captain EL34 exact de marshall plexi Superlead, metallface Superlead, Oude JTM45, JMP 2203 sounds halen? En ook daarnaast, maar minder belangrijk, die van een jaren 60-70 oude Vox AC30 en jaren 60-70 Fender Twin Reverb?

Dan heb ik het vooral over de vintage sounds zoals ACDC, Led Zeppelin, The Who, The Doors, The Kinks, maar ook zoals Nashville Pusy, e.d.
Dan gaat het zowel over de ontzettend direct, strakke, pure, natuurlijke slagsound en daarnaast de over de vloeiende, schreeuwende, warme solo-sound.

Ik zoek dus een versterker die deze directe Marshall-sounds (zoals vooral exact dat van ACDC, zowel slag als solosound) exact kan evenaren. En daarnaast liefst die van een Vox AC30.

Is de Hook captain EL34 hier uitermate geschikt voor, of zit er toch nog wat verschil tusse deze Hook en de bovengenoemde marshalls (en eventueel de Vox AC30)? Of kan ik dan beter een Guytron GT100F/V kopen omdat ik de echte pure, ontzettend directe, strakke natuurlijke en vooral echte vintage-sound wil?

sjaak1990
7 juni 2009, 14:31
Als je die sounds exact wilt hebben dan koop je toch een plexi en een ac30. Ben je in totaal ook niet duurder uit.
Nooit door de Hook gespeeld maar dit is een logisch antwoord. Een amp kan qua sound op andere amps lijken, maar het is en blijft een andere amp.

Ik zou zeggen ga testen.

Hell's Engl
7 juni 2009, 14:35
Kan je uit de Hook Captain EL34 exact de marshall plexi Superlead, metallface Superlead, Oude JTM45, JMP 2203 sounds halen? En ook daarnaast, maar minder belangrijk, die van een jaren 60-70 oude Vox AC30 en jaren 60-70 Fender Twin Reverb?

Dan heb ik het vooral over de vintage sounds zoals ACDC, Led Zeppelin, The Who, The Doors, The Kinks, maar ook zoals Nashville Pusy, e.d.
Dan gaat het zowel over de ontzettend direct, strakke, pure, natuurlijke slagsound en daarnaast de over de vloeiende, schreeuwende, warme solo-sound.

Ik zoek dus een versterker die deze directe Marshall-sounds (zoals vooral exact dat van ACDC, zowel slag als solosound) exact kan evenaren. En daarnaast liefst die van een Vox AC30.

Is de Hook captain EL34 hier uitermate geschikt voor, of zit er toch nog wat verschil tusse deze Hook en de bovengenoemde marshalls (en eventueel de Vox AC30)? Of kan ik dan beter een Guytron GT100F/V kopen omdat ik de echte pure, ontzettend directe, strakke natuurlijke en vooral echte vintage-sound wil?

Exact is natuurlijk errug moeilijk, maar ik denk dat je er best dicht in de buurt komt. En hij werkt uitstekend met pedalen, dus misschien met wat hulp van pedalen....

En met humbuckers op channel 1, krijg je al snel 't AC/DC geluid...

ik raad je aan om 'm gewoon ergens te testen...

Succes Joost

Hell's Engl
7 juni 2009, 14:37
Als je die sounds exact wilt hebben dan koop je toch een plexi en een ac30. Ben je in totaal ook niet duurder uit.
Nooit door de Hook gespeeld maar dit is een logisch antwoord. Een amp kan qua sound op andere amps lijken, maar het is en blijft een andere amp.

Ik zou zeggen ga testen.

Precies wat ik zeg...

diengeman
7 juni 2009, 14:43
Dat begrijp ik.

Ik heb nu een Marshall Superlead uit '73 of '74, een JMP 2203 uit '79 en een Marshall 2061x. Ik vind ze allen iets heel goeds hebben.

Ik wil maar 1 versterker op het podium gebruiken en liefst een amp die al deze sounds exact in zich heeft. En dan vooral de hele directe, strakke slag sound, waar je echt die vintage keiharde strakke, directe tik of klap hoort bij het hard aanslaan, dus met ontzettend veel dynamiek, e.d. Ik heb heel wat amps gehad, maar dit nog bij geen enkele andere amp zo duidelijk gehoord dan bovengenoemde amps. Ik heb teveel amps (de drie bovengenoemde dus) en toch is het wel lekker om een amp te hebben die minstens 2 kanalen heeft. Dus 1 kanaal voor de redelijk cleane maar oh zo directe, strakke ACDC slagsound en het andere kanaal voor de wat vloeiendere, ronde ACDC Bluesy/jaren 60-70 (hard)rock solosound. En liefst dus ook nog een oude Vox AC30 sound zoals volgens mij de sound van het nummer My Sharona van The Knacks, zowel slag maar vooral de solosound.
Dan heb ik misschien aan 1 amp genoeg en kan ik derest of iig 2 amps verkopen.

Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 kopen en daarnaast ook nog een Guytron GT100F/V en ik moet heel snel zijn voor ze verkocht zijn. Vandaar dat ik het liefst zo snel mogelijk bevindingen en ervaringen van jullie lees.

the sure thing
7 juni 2009, 14:43
Clean: Twin reverb, geen AC 30. Qua vervorming: van crunch tot hardrock is ook mogelijk: alleen geen snoeiharde nu-metal. Ik vind het een heerlijke amp en inderdaad: PROBEER HEM UIT!!!!

Hell's Engl
7 juni 2009, 14:55
Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 kopen en daarnaast ook nog een Guytron GT100F/V en ik moet heel snel zijn voor ze verkocht zijn. Vandaar dat ik het liefst zo snel mogelijk bevindingen en ervaringen van jullie lees.

De Guytron is héél erg goed!! Alleen maar 2 channels... maar... werkt ook uitstekend met pedalen...
Maar als ik jouw verhaal zo lees, zou ik voor de veelzijdigheid van de HOOK kiezen.

Maar ga 'm maar eerst eens testen, misschien vind je 't wel bagger.... (maar ik denk 't niet..)

Succes!

Joost

diengeman
7 juni 2009, 15:17
Veelzijdigheid hoeft voor mij niet persee, zolang ik er iig geval maar de ECHTE ACDC slagsound en solosound uit kan halen.

En dan bedoel ik dus niet de sound die er een beetje in de buurt komt, maar ik wil dus echt dat echte directe, strakke, smerige vintage geluid zoals bij mijn andere 3 versterkers, maar dan dus verdeeld over 2 kanalen.

Ik vraag me dus af of De Gutron GT100F/V en de Hook Captain EL34 hier helemaal geschikt voor zijn en welke van de 2 ik dan beter kan kopen.

Als er wat mensen zijn die hier ervaring mee hebben of er wat vanaf weten, dan is er een mooi beeld van alle ervaringen bij elkaar en kan ik beginnen met contact op te nemen met de verkoper van de versterker waar jullie van vinden dat die die sound (bijna) exact kan produceren.

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2009, 15:36
Hier moet ik maar ff een reply op sturen, gezien ik een vergelijkbare amp heb ('81 2203) en ook een Hook Captain. (6L6) Exact, precies, en meer dan puur benadering van AC/DC is het niet, maar naar mijn idee zit je met een Captain dan wel goed. Het zit hem meer in de speelstijl en het type gitaar wat je neemt dan de kwestie JTM45 op 11/oude JMP VS. de Captain. Daarnaast, het geluid bij "Let there be rock" en "Back in black" verschilt al behoorlijk - er is niet echt 1 type AC/DC geluid. Waarom niet alles doen met je JMP? Edit: 2 kanalen, okay.

Met de edge schakelaar aan op de Captain en de gain rond de 4, volume redelijk open - kom je precies in het gebied dat je zoekt, mits elementen met niet al teveel output. Met mijn 2203 met de master een end (te luid al snel) open is het net even "autentieker" maar ik blijf er een beetje bij dat de omstandigheden ernaast bijna meer opwegen tegen de ampkeuze. Guytron GT100 heb ik zelf geen ervaring mee, vraag Ieme anders eens die had er ooit een. Mijn gevoel zegt dat deze wat ronder/netter/moderner klinkt.

the sure thing
7 juni 2009, 20:48
Als je echt als AC/DC wilt klinken, koop dan een Marshall. Naast de al genoemde Marshalls is de VintageModern ook echt een optie voor jou, als je m tenminste op volume (in een band) kan bespelen. Ik denk dat de HOOK dan ook ietsiets te modern klinkt. De HOOK is prachtig, maar klinkt niet echt rauw. De HOOK klinkt iets te smeuig.

De hoeveelheid gain is van de HOOK prima te regelen, je komt inderdaad duidelijk in de "hoeveelheid-gain" zone van AC/DC terecht. De HOOK is daarin misschien nog beter af te stellen dan een Marshall. Maar het zal niet geheel als een Marshall klinken.

Tristan
7 juni 2009, 21:37
Vergeet niet dat speakers ook heel veel doen, een Hook op een Vintage 30 cab gaat niet zo gauw in de buurt komen van de door jou gewenste Marshall sound, maar met G12H's of G12M's is het waarschijnlijk al beter...
Een Voxachtige cleane sound kan 'ie ook wel van in de buurt komen, maar dan met de mid knop uitgetrokken op het cleane kanaal en een Vintage 30 cab eronder...

De Guytron, denk ik niet, vond ik vrij gecompressed klinken, met de Focus en Voice switches werd 'ie wel ietsje directer maar vond ik de sound minder lekker...
Het lead kanaal klinkt ook behoorlijk gruizig, totaal niet die lekkere vloeiende knallende Marshall sound als je het mij vraagt...

De Hook is erg goed, maar voor mij is het toch niet vergelijkbaar met een goede Marshall Plexi of 800, het blijft een andere amp...
Ik hou ontzettend van die geweldige Marshall crunch en Vox clean, dus ik zal er zelf toch aan moeten geloven vrees ik... :D

tillens
7 juni 2009, 21:43
gewoon een 2061 head kopen. te weinig man hebben die amp op dit forum... ;)
ik zou er ook eentje willen hebben.

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2009, 22:40
Combi van V30's (of CL80) en G12M is ook mooi...kun je in de studio en bij live opnames achteraf per nummer lekker klooien met welke klankkleur je het meest geschikt vind. Heb het nu sinds een maand en is te gek!

levi
7 juni 2009, 23:27
gefeliciteerd aaleen ik zie geen fotos!! O.O :S (ook geen rode kruisjes)

Heb je ze verwijdert??

diengeman
10 juni 2009, 18:10
Ik heb een 2061x

Een Brunetti Mercury schijnt nog meer Vintage en meer de Marshallsounds te hebben dan de Hook en Guytron volgens Haar.

Iemand deze 3 wel eens naast elkaar getest?
Uit welke is dan het beste de echte Plexi superlead, JMP2203, JTM45 sounds te halen?

the sure thing
10 juni 2009, 18:12
Ik heb een 2061x

Een Brunetti Mercury schijnt nog meer Vintage en meer de Marshallsounds te hebben dan de Hook en Guytron volgens Haar.

Iemand deze 3 wel eens naast elkaar getest?
Uit welke is dan het beste de echte Plexi superlead, JMP2203, JTM45 sounds te halen?Hoe vaak moet er nog herhaald worden dat uit de HOOK geen Marshall geluiden gehaald kunnen worden? Het LIJKT er wel op, maar het is het niet. De HOOK klinkt beter :)

tillens
10 juni 2009, 18:35
dat ben ik niet met je eens dat de hook dan beter zou zijn. als je een plexi sound wil moet je toch een plexi kopen of heb ik iets gemist?

future2future
10 juni 2009, 18:53
Beter is een kwestie van smaak :)

Ik zat vandaag, na enkele uren gespeelt te hebben met mijn hook 34, nog eens na te denken en ik kwam tot de conclusie dat het een goede versterker is, maar dat ik in principe ook een willekeurige andere goede amp zou kunnen gebruiken. Een shiva, een mesa, een marshall etc. Uiteindelijk zit je sound toch in je vingers, het enige wat er veranderd met een andere amp zijn de karakter trekken van die versterker.

Het is ook een beetje flavor of the month wet je. Eerst was bogner hip, iedereen een shiva, toen hook en nu weer wat anders ofzo...Ik beken, ik doe er ook aan mee: Ik moest en zou een Hook hebben. Er deugde niets meer aan mijn shiva, hetzelfde verhaaltje met mijn mesa daarvoor. Het is ook leuk natuurlijk en belangrijk om kwaliteits spullen te gebruiken, maar et is niet waar het om gaat.

diengeman
10 juni 2009, 20:24
Citaat:
"----Oorspronkelijk geplaatst door diengeman

Een Brunetti Mercury schijnt nog meer Vintage en meer de Marshallsounds te hebben dan de Hook en Guytron volgens Haar.

Iemand deze 3 wel eens naast elkaar getest?
Uit welke is dan het beste de echte Plexi superlead, JMP2203, JTM45 sounds te halen?----

--------Hoe vaak moet er nog herhaald worden dat uit de HOOK geen Marshall geluiden gehaald kunnen worden? Het LIJKT er wel op, maar het is het niet. De HOOK klinkt beter --------



Dat zeg ik ook niet.

Ik vraag uit welke dat het beste te halen is.

Tristan
10 juni 2009, 20:26
Ik heb een 2061x

Een Brunetti Mercury schijnt nog meer Vintage en meer de Marshallsounds te hebben dan de Hook en Guytron volgens Haar.

Iemand deze 3 wel eens naast elkaar getest?
Uit welke is dan het beste de echte Plexi superlead, JMP2203, JTM45 sounds te halen?

Brunetti Mercury, als je het mij vraagt absoluut niet, is een andere klasse, minder ballen en dynamiek dan de Hook, vind ik een tegenvallende amp voor het geld, bovendien klinkt het cleane kanaal daarvan ook niet lekker...
Ik blijf erbij dat je alleen uit een Marshall de echte Marshall sound kan halen, maar als je per se een channel switcher wil dan is de Hook gewoon een van de allerbeste, period...

diengeman
10 juni 2009, 20:36
Bedankt voor je reactie.

Dan valt de Brunetti al meteen af.

Als ik veel info lees over de Hook Captain 34 en de Guytron GT100 F/V dan komt het op mij over, om in het rijtje Marshall/vox/fender sounds te zitten, dat de GT100F/V vooral meer de JTM45, Vox AC30 en Fender twin, Bassman kant op gaat en dus niet veel ballen heeft en allemaal heel lief klinkt, eigenlijk net als een JTM45.
En dat de Captain 34 meer de Superlead, JMP, JCM800 kant heeft, dus meer een hardrockversterker is, of dat hij dat iig heel goed kan.
Dus dat de Guytron eigenlijk gewoon geen stevige hardrock aankan. Ja dat kan met een JTM45, Twin of AC30 natuurlijk ook wel, maar het klinkt over het algemeen beter met een JMP bijvoorbeeld.

Dat is denk ik wat er bedoelt wordt in de posts.

Wordt tijd dat ik ze beiden eens heel snel ga testen denk ik, of er gewoon heel snel 1 koop.

Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 voor 2100 euro kopen en samen met de bijbehorende 2 keer 12 Hook cab voor 2800 euro. (kost nieuw bij elkaar 3500 euro)
Is deze prijs iets?

Daarnaast kan ik een Guytron GT100F/V voor 2250 euro kopen. Dat vind ik zelf nogal duur omdat je deze op het moment nieuw voor 2500 euro kan kopen.

Bij beide versterkers en cab zitten trouwens ook de hoezen.

tillens
10 juni 2009, 20:38
sluit me hier bij aan. als je een plexi sound wil moet je een plexi kopen. ik heb die hook nu paar keer live gehoord, en om heel eerlijk te zijn. het is vast een hele fijne amp, maar om nou 2700 euro aan een dergelijke bak te geven.. even heel gek, maar dan zou ik liever naar RR amps kijken.

diengeman
10 juni 2009, 20:46
Of een CMW plexiplus. Die vond ik ook heel lekker klinken.

Maar dan kan ik het dus net zo goed bij mijn '73 superlead en JMP2203 houden, want de CMW heeft helaas maar 1 kanaal.
Als de CMW plexiplus een 2 kanaalsversterker was dan was dat een hele goede keus voor me geweest. Zou mooi zijn als er over een tijdje een 2 kanaals CMW komt die je kan switchen met footswitch.

Henri H
10 juni 2009, 21:05
De HOOK kun je denk ik het beste als één v.d., zo niet de beste 2 kanaals versterkers noemen, die zowel een super mooie clean heeft, welke goed in te stellen valt naar smaak, en een heerlijk drive kanaal.
Ik kon er niet echt metal uit krijgen maar een stevig potje raggende hardrock kan die heel goed.
Misschien wel beter dan twee Marshalls, maar da's kwestie van smaak.

Bovendien heb ik er maar een klein half uurtje op gespeeld, dus neem het met een korrel zout....de prijs van dat ding is hoog, ze zijn wel gewild, kijk maar naar de score in mijn topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123392).

Of het een hype is weet ik niet.
Het lijkt er wel een beetje op dat dit één van de beste 2 kanaals, Marshall-voiced-rock-versterkers is.
Waarschijnlijk krijg je met een tubescreamer er wel een metal sound uit.
Ik vond hem erg op m'n JCM 800 lijken, maar dan een klasse apart.

Edit: vergelijk het met next generation.
Toen Marshall met de JCM 800 serie kwam, wilde ook iedereen er één, ze zijn nog steeds erg gewild, ook door mij.

the sure thing
10 juni 2009, 23:23
De Marshall 2061x heb ik ge a/b'd met de HOOK. Deze Marshall amp klinkt errug goed, maar qua volume weet ik niet of je de Marshall erg lang clean houdt. Er zit zeker JTM45 sounds in en een plexi zit er ook zeker in.

Nogmaals: de HOOK klinkt geweldig, maar niet als een Marshall.... In Jukebox (tegenwoordig Guitarking) in Boekel staan al je genoemde amps hapklaar op een rijtje. Ga er een dag naar toe (ook al is het 5 uur rijden) maar het geeft antwoord op al je vragen. Je komt met zoveel meer inzichten thuis en je kan gelijk op dit forum een onderscheid gaan maken tussen de broodje-aap verhalen en de verhalen van ECHTE ervaringen van gebruikers!

Tristan
11 juni 2009, 01:56
Bedankt voor je reactie.

Dan valt de Brunetti al meteen af.

Als ik veel info lees over de Hook Captain 34 en de Guytron GT100 F/V dan komt het op mij over, om in het rijtje Marshall/vox/fender sounds te zitten, dat de GT100F/V vooral meer de JTM45, Vox AC30 en Fender twin, Bassman kant op gaat en dus niet veel ballen heeft en allemaal heel lief klinkt, eigenlijk net als een JTM45.
En dat de Captain 34 meer de Superlead, JMP, JCM800 kant heeft, dus meer een hardrockversterker is, of dat hij dat iig heel goed kan.
Dus dat de Guytron eigenlijk gewoon geen stevige hardrock aankan. Ja dat kan met een JTM45, Twin of AC30 natuurlijk ook wel, maar het klinkt over het algemeen beter met een JMP bijvoorbeeld.

Dat is denk ik wat er bedoelt wordt in de posts.

Wordt tijd dat ik ze beiden eens heel snel ga testen denk ik, of er gewoon heel snel 1 koop.

Ik kan nu een tweedehands Hook Captain 34 voor 2100 euro kopen en samen met de bijbehorende 2 keer 12 Hook cab voor 2800 euro. (kost nieuw bij elkaar 3500 euro)
Is deze prijs iets?

Daarnaast kan ik een Guytron GT100F/V voor 2250 euro kopen. Dat vind ik zelf nogal duur omdat je deze op het moment nieuw voor 2500 euro kan kopen.

Bij beide versterkers en cab zitten trouwens ook de hoezen.

Dat is in ieder geval niet wat ik bedoel met mijn post over de Guytron, ik vind die amp echt totaal niet geschikt om er een goede Marshall sound uit te halen, daarvoor klinkt 'ie gewoon veel te gecompressed en als een bij in een jampot op het drivekanaal...
De Hook heeft i.m.o. gewoon een betere clean, een betere crunch en een betere leadsound, zowel in het meer neutrale als in het Rockende gebied...
Een JTM45, Vox AC30, Fender Twin en Bassman hebben allemaal ballen te over, mits het echt goede exemplaren zijn...
Dat heeft de Guytron mijns inziens dus een stuk minder, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het geen goeie amp is hoor, maar ik denk niet dat het is wat jij zoekt...
Met zo'n prijs tweedehands zou ik die Guytron al helemaal niet doen, je komt er nog minder makkelijk vanaf ook want niemand zoekt nog zo'n ding...
De Hook cab zou ik ook niet doen, ik geloof dat die (semi) open back is en dat is waarschijnlijk ook niet zo geschikt voor de sound die je zoekt...
Mijn tip blijft nog steeds met stip op 1 een goede Plexi, en anders gewoon die Hook Captain 34 uitproberen, just my 2 cents...

diengeman
11 juni 2009, 10:38
Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.

the sure thing
11 juni 2009, 11:57
Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.... en post vooral je bevindingen/reviews!!

Hell's Engl
11 juni 2009, 12:37
Ah mooi!! Bedankt voor de tips, e.d.!!

Ik ga zeker eens een dagje naar Jukebox.


Dan zou ik voor de grap toch 'ns de Mercury testen...
Heb er zelf 'n repetitie mee gedraaid en was best onder de indruk.

Er staat op youtube 'n filmpje van Ron Huisen op 'n HAAR Strat (HSS) en 'n Mercury.
Klinkt toch overtuigend vind ik...

Succes.


Joost