PDA

View Full Version : EMG 81 in es335 achtige



niekb
5 januari 2007, 01:16
Ik zit te denken hoe het zou zijn als je een actieve EMG set, bijv. 2x de 81 in een hollow zou zetten... Heeft iemand ervaring?

Ik zou denken dat dat zou moeten kunnen zo'n gitaar.. of zou dit enorm gaan zingen?

Je kan lekker scheuren met die gitaren, weet alleen niet of ie ut met hoog volume (op podium) ook zo lekker doet.

Iemand?

Fumi SG
5 januari 2007, 01:53
Ik neem aan dat je met je EMG's flink wilt gaan scheuren? High gain dus. Dat gaat waarschijnlijk rondzingen als een malle. Daar zijn wel dingen tegen te doen maar of ze werken... de een zegt van wel, de ander niet. Proberen dus, mocht je er EMG's ingooien.

Ik denk dat je niet die diepe, zware sound mag verwachten zoals je hem kent uit de EMG's van bijvoorbeeld Zakk Wylde in zijn Les Paul. Geen idee hoe die dingen in een hollowbody klinken.

Van Dattum
5 januari 2007, 16:28
Ik ben zelf een overtuigd EMG-fan, maar ik zou ze niet in een ES335 zetten denk ik... Ik denk dat het typische EMG geluid en strakheid niet bij zo'n gitaar passen. Ik zou er liever wat meer PAF-achtige pu's in hebben voor meer "karakter".