PDA

View Full Version : Een gefrustreerd dagje studeren resulteert in gefrustreerde muziek



GunMetalBlue
5 januari 2007, 01:12
Idd

iets klopt hier (http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4847845&q=hi) flink niet...


Tips zijn welkom! :p

Han S
5 januari 2007, 01:38
Leer denken als een drummer, luister goed naar wat drummers doen en niet doen. Het ritme wat ik hoor bedenkt een drummer niet.

Kopieer die gitaartrack en schuif hem 20 miliseconden voor of achteruit en zet de een links en de ander rechts.

Of nog veel beter, speel de basisgitaartrack twee keer in en zet die twee uiterst links en rechts, of op 9 uur en 3 uur.

Een baspartij er bij wordt ook al een stuk beter.

peter_heijnen
5 januari 2007, 08:57
Bij de bas alleen hoor ik valse bijgeluiden, is waarschijnlijk een kwestie van losse snaren die gedempt moeten worden.

Als de gitaar later ook meespeelt, is er een plek op het eind van de riff waar de gitaar en de bas niet het zelfde spelen. Riff goed bekijken en opnieuw inspelen.

GunMetalBlue
5 januari 2007, 09:09
@ Hans: hee man! Daar ben ik echt wat mee! Dubbel driedikke thx
Maar vandaag éérst maar weer eens studeren, alhoewel ik wel eens wat vroegjes klaar kon zijn. Dus wie weet vandaag nog.
Denken als een drummer zal ik proberen, je had me in het begin moeten horen. Ja idd, daartegenover is dit REDELIJK. Maar ik zal m'n drummer ook wat tips vragen.
Ik werk met Ableton Live, dus voor dat schuifwerk waar jij het over heb zal ik het met Audacity doen. Links en rechts ondersteund dat programma ook. (fack dat weet jij ook heus wel :p) ((Ik weet het... Cubase, Nuendo, Edit Pro... $$$$$$$$$$$$$ :)))
En basgitaar... Ja dat beginriffje had een basgitaar moeten wezen. Maar die heb ik niet. Ik dacht dat hierover nog een keer een basgitaar ook wat veel zou worden? Voor die basgitaar moet ik sowieso nog lang wachten tot na de examens. Maar ik ga het zeker proberen!


@Peter Heijnen: idd, die basgitaar waar jij het over hebt is zoals Hans al zei... mijn gewone gitaar hoor, bij gebrek aan bas. De bijgeluiden kloppen, ik heb het koeievaak geprobeerd man! M'n vingers staan gewoon wat raar op dat moment.

D --1--1---
A -3--3--3-
En ik moet nog wat oefenen. Wat je daar zegt: dat ze niet hetzelfde spelen. Ik merk het ook net...

@Elvis & alle andere rocksterren hier: Bedankt nogges en ik ga dat allemaal zeker 'ns proberen!

peter_heijnen
5 januari 2007, 09:40
die basgitaar waar jij het over hebt is zoals Hans al zei... mijn gewone gitaar hoor
Ik geloof niet dat ik het woord basgitaar heb gebruikt, en Hans is Han S..... Ik mag hopen dat je je studieboeken nauwkeuriger leest dan forumposts.

Succes met studeren en oefenen.

GunMetalBlue
5 januari 2007, 12:45
Bedankt!

......