PDA

View Full Version : Laat ik mezelf eerst even voorstellen



BenB
5 januari 2007, 01:00
OK, mijn naam is dus Ben en kwam een halfjaar geleden min of meer per toeval op dit forum terecht, maar tot nu als passieve bezoeker. Ik ben momenteel 20, studeer informatica in Hasselt (BE) en woon zelf aan de Nederlandse grens in Kinrooi, een beetje een 'tweener' dus, hehe. Ik ben eigenlijk op muzikaal vlak een beetje meer genesteld in het progressieve trance hoekje, wat ik in m'n homestudio ook sinds kort probeer te maken maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik van veel verschillende soorten muziek kan houden. Vandaar dat ik even geleden in een verveelde bui gewoon besloot een gitaartje te kopen (ben al lang een groot fan van nirvana en ook al heb ik genoeg toetsen in huis, een gitaar oogt veel uitnodigender om op te spelen).

Dus daar zat ik dan met m'n 100 EUR akoestische gitaar, en ik was meteen helemaal verkocht :cooler: Velen gaan het wel herkennen als ik zeg dat ik vanaf toen pas echt begon te letten op alles wat met gitaren te maken heeft! En net zoals ik erg geïnteresseerd ben in synths vind ik mezelf de laatste maanden bijna dagelijks voor de pc op zoek naar info over elektrische gitaren en loop ik wel eens naar een muziekzaak om allerlei gitaren te testen :speed:

Maar goed, tot dusver een korte achtergrond.. Ik hoop gewoon dat ik niet te veel wind tegen krijg vanwege mijn passe voor electronische muziek, haha.
Misschien ook wel leuk om kort te vermelden is mijn lijstje van wat ik al thuis heb staan voor eventueel geïnteresseerden?

Computer AMD Athlon64 3800+ PC met XP erop (2 schermen uiteraard)
Cubase SX3 met een handjevol VSt's en een UAD ultra pak
Monitors behringer Truth B-2031A met de bijhorende sub (2092A ofzoiets)
Masterkeyboard Edirol PCR M50
Mixer controller Tascam US-2400
2 Soundcraft compact mixertjes (de 4 en de 10)
Behringer V-Verb PRO REV2496
behringer Patchbay
M-audio delta 44 geluidskaart
Doepfer pocket dial mid controller
Korg MS-20
Binnenkort komt er nog een extra reverb bij en een Dave Smith Evolver, alsmede een nieuwe gitaar natuurlijk :)

Als je vragen hebt mag je me gerust even aanspreken via mail of PM ofzo, maar ik denk dat de eerste tijd de meeste vragen van mij zullen komen :p

piezo
5 januari 2007, 01:11
Welkom. Er zijn op dit forum óók wel mensen, die zich soms met synthetische klanken bezighouden.

BenB
5 januari 2007, 01:18
Dank je :) En het is altijd wel leuk om er niet alleen voor te staan ;)