PDA

View Full Version : Guitar rig 2



jostin2
4 januari 2007, 22:56
Goedenavond allemaal,

Omdat ik het maar niet duidelijk krijg vraag ik het hier na.

Ik heb guitar rig 2, ik heb de KX drivers geinstaleerd waardoor ik Aiso drivers heb. Ik doe mijn gitaar in de Line-in ingang( door middel van een verkleiningsJack) . Er gebeurt helemaal niks noppes nada. ik heb al heeel veel geprobeerd maar kom er maar niet achter.

Misschien weten jullie wat ik foutdoe of hebben tips hoe ik het voor elkaar kan krijgen??

Met Vriendelijke Groeten,
Jostin
(via msn praat sneller en makkelijker iemand die het antwoord heeft of raad kan mij ook even toevoegen voor het gemak : accountaa@hotmail.com)

Fuhgawz
4 januari 2007, 23:48
Staat je line-in uberhaupt wel aan dude? Klik rechtsonder in beeld eens op dat luidsprekertje waardoor je de Windows volumeregeling krijgt. Vervolgens opties / eigenschappen, 'opnemen' aanklikken en op OK duwen. Vervolgens moet je de line-in 'selecteren' en het volume op een gewenst niveau brengen.
Ik ken jouw programma niet dus anders dan dit zou ik het echt niet weten.. Veel succes ermee!

jostin2
4 januari 2007, 23:52
Vriendelijke vriend bij opnemen (recording) staat bij mij alleen opneem level ( Recording Level) Line In staat bij mij bij playback en staat aan en volledig open :confused:

dano
5 januari 2007, 12:41
probeer anders even de asio drives van asio4all http://www.asio4all.com/ en selecteer deze ook bij de preferences onder guitar rig

harrie-beton
5 januari 2007, 15:27
Een gitaar signaal direct uit een gitaar is veel te zwak om hoorbaar te zijn op LINE Niveau.
Een gitaar moet voorversterkt worden. Sommige gebruiken de MIC in van de geluidskaart maar deze is niet erg goed van kwaliteit.

De meeste mensen die een gitaar aansluiten doen dat via een effecten doos zoals een boss, pod v-amp of zoom. Al deze apparaten hebben een line out.

Azrael
5 januari 2007, 15:29
Een gitaar signaal direct uit een gitaar is veel te zwak om hoorbaar te zijn op LINE Niveau.
Een gitaar moet voorversterkt worden. Sommige gebruiken de MIC in van de geluidskaart maar deze is niet erg goed van kwaliteit.

De meeste mensen die een gitaar aansluiten doen dat via een effecten doos zoals een boss, pod v-amp of zoom. Al deze apparaten hebben een line out.

Nog een optie is een geluidskaart met Hi-Z input kopen. Dan een input waar je je gitaar of bass gewoon direct in kunt knallen. Maarja , dan is een TonePort ook een optie. Ben je gelijk van het geklooi met guitarrig af.

JER00N
5 januari 2007, 16:23
Een gitaar signaal direct uit een gitaar is veel te zwak om hoorbaar te zijn op LINE Niveau.
Een gitaar moet voorversterkt worden. Sommige gebruiken de MIC in van de geluidskaart maar deze is niet erg goed van kwaliteit.

De meeste mensen die een gitaar aansluiten doen dat via een effecten doos zoals een boss, pod v-amp of zoom. Al deze apparaten hebben een line out.

Hoeft helemaal niet hoor, ik heb m'n gitaar ook gewoon rechtstreeks in de line-in gestopt en het werkt gewoon. Je hebt alleen idd wel toonverlies door dat de line-in niet hoogimpedant is, dat zou je kunnen oplossen door je gitaar in je amp te steken, en dan een male-male kabeltje van de headphone op je amp, naar de line in te zetten.

Paar belangrijke dingen waar je op moet letten bij gebruik van Asio: (ik gebruik ook asio4all)

- Selecteer zoals hierboven al gezegd werd, bij 'Opnemen' de Line In.
- Het kan zijn dat je, net als ik, een goedkope of on-board geluidskaart hebt die niet tegelijk Asio en iets anders (bijv. Winamp) af kan spelen. Dan hoor je niks. Daardoor moet je dus zorgen dat er geen andere programma's geluid afspelen. Winamp moet ik bijv. altijd op stop zetten (dus niet op pauze maar je hoeft hem ook weer niet af te sluiten) en ook bijv. schermpjes van Youtube etc moet je dan uitzetten.

Verder moet je even kijken of er uberhaupt geluid wordt ontvangen. In Guitar rig kan je bovenin kijken, daar zie je een VU-meter met Input ernaast. Als het goed is slaat die uit als je op je gitaar iets doet (ookal speel je bijv. wel iets af met Winamp). Zo niet dan zit er waarschijnlijk een fout in je bekabeling of in de geselecteerde input.

jostin2
5 januari 2007, 23:04
Het is gelukt ik heb effe gerommeld met de line in weer en met Khz afstllen op 48 KHZ en het is eindelijk gelukt :D enne hij zit direct via me line in en dat gaat prima geen last van toonverlies what so ever dus :D Maarre andere vraag is er de mogelijkheid om het opneemdingest te verandere van .WAV naar mp3 ?? want nu word een stukje van 2 minuten al 36 MB !!

harrie-beton
6 januari 2007, 02:01
Via het programma waarmee je opneemt kun je vaak opslaan als "mp3". Bij cool edit pro is dat zo, of Adobe Audition. Ik denk dat audicity het ook kan.
Sommige programma's kunnen dat weer niet. "mp3" is namelijk beschermd met patenten en niet alles wordt toegestaan. "OGG" is wel vrij van patenten.

WAV bestanden (ook een heleboel tegelijk) omzetten naar mp3 kan via het gratis programma CDEXE te vinden op mijn site.

willum
25 januari 2008, 20:13
ik heb ook hetzelfde probleem,ik krijg het maar niet aan de gang op een normale manier.
Als ik na veel proberen er geluid in krijg dan krijg ik pas na een halve seconde hetgeluid uit guitar rig terug.
En dat is dus echt geen doen,dus als iemand nog tips heeft,dan hoor ik het graag
william

schizo910
26 januari 2008, 12:27
Dat noemen ze latentie, zou kunnen liggen aan de snelheid van je hardeschijf of je geluidskaart...