PDA

View Full Version : Koffer voor les paul



Bram159
4 januari 2007, 19:27
Ik heb laast het probleempje gehad dat de kop van mijn gitaar was afgebroken. Nou is er nog geen oplossing voor dit probleem, maar ik wou alvast een passende gitaar koffer willen kopen voor dit type gitaar. Dit natuurlijk om te verkomen dat het weer gebeurt.

Ik had deze koffer gezien http://www.zzounds.com/item--EPILPCASE
Weet iemand of deze koffer een beetje goed zijn, of heeft iemand een beter idee?

De gitaar is trouwens een epiphone custom midnight ebony.

Alvast bedankt

guitartub
4 januari 2007, 19:41
De koffer ziet er goed uit en met dat Epi logo denk ik de beste keuze voor je gitaar. Doet zo'n logo je niets dan kun je je ook een STAGG koffer (Jazeker, die zijn gewoon goed!!) aanschaffen. Ik heb er zelf een voor mijn Gretsch solid (ook een LP model) en ben blij dat ik die meteen bij de gitaar heb aangeschaft.

Hector_Tsolodimos
4 januari 2007, 19:59
zoals guitartub al zei
ZELFS een Stagg is goed genoeg
die koffer doet zijn werk echt wel, zolang de gitaar er zin zit :hippie:

SteveM
4 januari 2007, 20:13
Hou dan ook goed in de gaten dat de kop van je gitaar niet op de bodem van de koffer rust. Anders gaat het alsnog verkeerd. Ik heb ook een LP-koffer, maar nog steeds maakt de kop contract met de bodem. Opgelost door een stukje schuimrubber onder de hals te leggen zodat 'ie net wat hoger komt te liggen.

nickbongers
4 januari 2007, 20:33
boston heeft ook lp-vorm koffers. die zijn volgens mij rond de 40-50 euro. zag er laatst n paar bij mn gitaarboer (stockenhoff) staan. wat ik van hem ook begreep is dat er best veel gitaarwinkels in nl zijn die een catalogus van boston hebben liggen, en deze dus zo kunnen bestellen.

www.basvandenbroek.com (voor fotos, dit is volgens mij de nl importeur)

future2future
4 januari 2007, 21:12
Waar je ook op moet letten is dat er meer dan 1 steun punt voor de hals in de koffer zit, anders komt alle druk op dat ene punt te zitten

ACSlater
5 januari 2007, 11:17
Ik heb een SKB koffer. Dit is een stuk duurder maar ook een stuk beter dan de koffer van Epiphone natuurlijk. Het is allemaal net iets steviger.
http://www.zzounds.com/item--DAVSKB56

Bins
5 januari 2007, 13:13
Ik heb er een van gator, die is ook prima wmb. De "echte" esp koffer vond ik te duur.

Bram159
5 januari 2007, 18:12
Ik zag vandaag toevallig eem skb les paul koffer op marktplaats staan. Dus heb ik ff gemaild en nou kan ik hem binnenkort ophalen.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

DaveItUp
5 januari 2007, 18:45
Die epi koffers zijn in de aanbieding bij feedback.