PDA

View Full Version : Wat Betreft de Squier Korea



Rikguitar
4 januari 2007, 18:51
K heb een Squier Strat met het serie nummer S 1008741.
Weet iemand uit welk jaar deze komt ?
hij is wel gemaakt in korea ..

rammybully
4 januari 2007, 20:27
Heeft hij een zilverkleurig "Squier-logo"?
Staat er in het zwart "by Fender" op?

Dan komt hij waarschijnlijk uit half/eind jaren 80.
Deze zijn gemaakt vanaf '85/'86
De "S" staat voor Samick, hij is in de Samickfabriek gebouwd.

Ik heb er zelf ook 1....:strat:

http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/SquierKorea2.jpg
http://i68.photobucket.com/albums/i38/rammybully/Guitars/SquierKorea1.jpg

Rikguitar
4 januari 2007, 22:30
ja hij is presies het zelfde de kop en alles wat er opstaat .. alleen bij mij staat er 1 cijfertje meer op ...
thnx in iedergeval :)

rammybully
4 januari 2007, 23:08
Dan zal hij gewoon iets later geproduceerd zijn als de mijne.
Zal ergens tussen '87-'90 zijn....
Precies is het moeilijk te zeggen. Want uit de producties van destijds is uit het serie nummer niet te achterhalen wanneer hij is gebouwd.

Wat je ook kan doen...

Je hals eraf schroeven, meestal staat in de neckpocket of op de hals wel het een en ander. Ook een jaartal.

Succes!!:strat:

Rikguitar
5 januari 2007, 14:06
ow oke cool thnx ! :) .. k zal het de volgende keer doen ..
ben net nieuwe snaren er aan het op zette :P ..
thnx voor de info ! :)

Vickman
7 januari 2007, 23:26
Ik heb ook zo een Squier van eind jaren '80, mijn eerste gitaar die ik begin jaren '90 kocht. Hij klinkt in ieder geval stukken beter dan een hoop Squiers en Fenders die later gemaakt zijn.
Het enige probleem dat ik kan vinden met deze gitaar is dat hij in vergelijking met andere gitaren die ik heb of heb geprobeerd/bespeeld toch wat aan de zware kant is. Hebben jullie dat ook?

Eko
8 januari 2007, 08:00
Squiers werden half jaren `80 nog in Japan gemaakt volgens mij. De produktie is daar in `82 gestart met de bekende JV serie. De E-serie loopt vanaf 85. Daarna hebben ze nog vele series gehad voordat Japan te duur werd. Volgens mij is de produktie in Korea niet eerder dan `90 gestart. Fender houdt zelf geen lijsten bij ,op de site, met serienummers uit Korea. Dateren blijft dus lastig. Ik zou hem later dateren. `92? Het is wel een vroege Koreaan.

rammybully
8 januari 2007, 12:46
In Korea is vanaf de 2e helft van de jaren '80 geproduceerd.
Het is allemaal niet 100% bekend wanneer de Koreanen zijn geproduceerd, omdat het bniet is geregistreed en de Serial Numbers ook niks vertellen.
Kijk maar een op deze site: http://www.strat-central.com

Lees bij "FMI"

Ik denk dat het jaartal op de neck niet liegt. Als je wilt weten in welk jaar je gitaar is gebouwd kijk daar. (of in de neckpocket)
:strat:

Agent_Smith
8 januari 2007, 15:19
Volgens mij is de produktie in Korea niet eerder dan `90 gestart. Fender houdt zelf geen lijsten bij ,op de site, met serienummers uit Korea. Dateren blijft dus lastig. Ik zou hem later dateren. `92? Het is wel een vroege Koreaan.

Ik heb ook nog een vroege Koreaan liggen. "Made in Korea" en persoonlijk door mij nieuw gekocht in '87. Serienummer weet ik zo niet. Dan zou ik die gitaar eerst eens op moeten zoeken. :)