PDA

View Full Version : orange rocker met defect



matty
4 januari 2007, 16:30
hoi

ik zou een orange rocker kunnen kopen voor 500 euro wat niet veel is, maar de versterker heeft last van een kraak, en de verkoper weet niet echt aan wat het ligt en wilt hem ook niet zelf meer binnendoen, hij verkoopt hem liever goedkoop.

nu zou ik aan jullie willen vragen, aan wat kan dit allemaal liggen?
hij speelt dus prima maar af en toe zit er een kraakgeluid in ...
en wat zou de reparatie hiervan maximum kunnen kosten?

ik weet dat het natte vingerwerk is maar ik probeer zo veel mogelijk info te verzamelen dus ...

alvast bedankt

Robbert
4 januari 2007, 17:55
Is het een combo, of een top? Leeftijd?

Beetje kraak, of veel? Ik denk in eerste instantie aan potmeters/jacks.

matty
4 januari 2007, 18:19
combo, nog geen jaar oud waarschijnlijk aangezien ze nog niet zo lang gemaakt worden ...

ik denk ook aan pots maar het is gewoon tijdens het spelen he, niet tijdens het draaien aan een knop ofzo, jack zou het idd kunnen zijn en dan zou het idd niet veel kosten om te laten maken denk ik zo

Robbert
4 januari 2007, 21:32
Geen garantie meer?

Binnen een jaar zijn de pots niet versleten hoor. 500 Euro is geen slechte prijs, gezien de nieuwwaarde van 1000. Stuur Chris Winsemius een PB of Nico van verelec.com.

Dirk_Hendrik
4 januari 2007, 22:44
Geen garantie meer?

Binnen een jaar zijn de pots niet versleten hoor. 500 Euro is geen slechte prijs, gezien de nieuwwaarde van 1000. Stuur Chris Winsemius een PB of Nico van verelec.com.

Jaa!!!
En zet ze vooral tegelijk in de "to" adressering met een aanhef a la "Beste Chris en Nico" :D

drap
4 januari 2007, 23:28
Een Orange Rockerverb voor 500 euro?????? Man, man, man, ga niet twijvelen en zie vanavond die deal nog te regelen! Weet je wat, koop ik 'm direkt weer van je over voor pak 'm beet 550 euro inclusief de schade. Deal? :)

matty
5 januari 2007, 00:19
het is geen rockerverb he :)
het is gewoon de rocker 30 combo :)

Robbert
5 januari 2007, 01:32
Jaa!!!
En zet ze vooral tegelijk in de "to" adressering met een aanhef a la "Beste Chris en Nico" :D

:hippie:

Ja, ik wilde geen keuze maken in het noemen van een naam. Het zijn de enige twee die, voor zover ik weet, professioneel bezig zijn met versterkers.

Fumi SG
5 januari 2007, 01:35
Frank ook;)

drap
5 januari 2007, 02:22
het is geen rockerverb he :)
het is gewoon de rocker 30 combo :)

Dat is toch gewoon de 30 watt versie van de rockerverb serie, of ben ik nu abuis? :eek:

matty
5 januari 2007, 12:13
de rockerverb heeft nog toonregeling op het clean kanaal, damping, reverb (what's in the name) en een fx loop

drap
5 januari 2007, 13:27
de rockerverb heeft nog toonregeling op het clean kanaal, damping, reverb (what's in the name) en een fx loop

Ah oke. Maar we hebben het wel over een buizen Orange? Kopen dat ding! Koop ik 'm direkt weer van je over! Ach weet je wat, je mag me best em pm sturen voor het e-mail adres van de eigenaar of desnoods z'n telefoonnummer :D

matty
5 januari 2007, 14:05
het is inderdaad een buizencombo :)
ik ben nog aan het twijfelen of ik hem zou kopen, omdat ik twijfel of 30 watt niet teveel is en ik twijfel nog tussen die rocker en de tiny terror, maar als ik die rocker zeker kan doorverkopen kan ik hem eventueel wel sowieso kopen.

maar dan moet je hem natuurlijk wel willen komen halen in antwerpen :hippie:

drap
5 januari 2007, 14:22
maar dan moet je hem natuurlijk wel willen komen halen in antwerpen :hippie:

Hier moet ik nog ff wat op vinden...... :o

matty
5 januari 2007, 17:33
mja je laat maar iets weten :)
waarschijnlijk wordt hij zondag gehaald

matty
9 januari 2007, 00:11
ik heb nog eens meer uitleg gevraagd en dit is wat hij zegt over het defect aan de amp:

Het is iets wat onregelmatig opkomt, het is precies een ruis/storing die
erbij komt en de versterker speelt iets stiller en heeft dan ook minder
kracht.

iemand een idee wat deze symptomen betekennen?

matty
10 januari 2007, 14:07
niemand die deze symptomen bekend in de oren klinken ?

Wimvdb
10 januari 2007, 16:37
vraag hem eens of het met al zijn gitaren evenveel/hard is ,
of zijn stopcontact geaard is ,
of hij deze amp zelf nieuw heeft gekocht ,
wie weet of er ooit vocht is ingekomen ,
of de buizen nog origineel zijn en evenveel gloeien ,
laat hem eens extreme settings gebruiken ( Bas 10 , treble 0 , mids 0 en zo eens afwisselen ) ...

Kan natuurlijk aan vanalles liggen. Maar bij sonicart zullen ze hem wel kunnen repareren... Moest nog 150 € meer hebben kocht ik hem :)
( Kheb deze ochtend nog 350 geboden , maar nu ik zie dat jij hem wil zal ik hem laten gaan , hij heeft toch nog geen antwoord gegeven ;))

matty
10 januari 2007, 17:01
ben jij ook nie van offstage?

Wimvdb
11 januari 2007, 11:40
Rocknsad :)