PDA

View Full Version : Novanex pg100



DeathZan
4 januari 2007, 14:19
Heyz,

Ik kan deze versterker kopen van een familielid. Ik heb hem nog niet gezien maar weet alleen het merk en type dus begon ik wat rond te zoeken op het internet met als enige goede conclusie dat er bijna niets over te vinden is.

Ik weet dus niets meer dan dat het een nederlands bedrijf was die versterkers maakte, philips speakers en dat hij zeker 100watt is.
Ook op dit forum werd ik met zoeken niet veel slimmer...

Dus vroeg ik me af wat jullie mij erover kunnen vertellen, of het een goede versterker is ( speel nu op zo'n 20watt doos ), of het de moeite is om te kopen.
Iemand die misschien ervaring heeft met deze of een gelijkaardige versterker, of hij mooi klinkt, niet snel vervormd, wat voor ingangen hij heeft ( ik weet dat je er 2 gitaren kan op aansluiten.. ), welke leuke draaiknopjes erop staan,...

Als niemand zo eentje kent en ik dus zelf zal moeten oordelen; op wat moet je vooral letten bij het aankopen van een versterker, hints, tips,..
( IK ken het bouwjaar niet maar ik vermoed jaren 70 of begin 80 ? )

Dank.

rocker_71
4 januari 2007, 14:52
Is idd weinig over te vinden.

Het ligt er ook aan wat je met deze amp wil (thuis :), of stage), en welke muziek je wilt maken en met welke gitaar.

Ook niet onbelangrijk is hoeveel je ervoor moet betalen.
Kun je hem ook niet eerst proberen en mss heeft die familied vast wat fotos, dan zijn we al weer een stuk verder.

Ik heb zelf ok een grote Novanex gehad en moet zeggen dat het enige wat meecht bijgebleven is, is dat ie loeihard ging.

DeathZan
4 januari 2007, 15:30
Wat speel ik? atm vooral klassiekers als Stairway to heaven, sultans of swing, nothing else matters, bohemian rhapsody ( de solo :D ),.... Dus ik heb beetje algemene klank nodig denk ik. Ikzelf luister wel naar metal vooral en mijn gitaar ( Dean Vendetta II ) wordt ook wel eens als metal gitaar geclasseerd,...

Wat zou jij er nog maximum voor geven?

rocker_71
4 januari 2007, 15:38
Ik zou het echt niet weten DeathZan, ik weet niet eens welke het precies is.

Maar heb geduld, er zijn op dit forum wel wat andere Novanex kenners en die zullen zich vast wel spoedig mengen in deze topic. :seriousf:

rocker_71
4 januari 2007, 15:40
Is deze (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85107&highlight=novanex)ook familie van je, gaat over hetzelfde type amp.

DeathZan
4 januari 2007, 15:46
Heb die topic ook gelezen, nee dat is geen familie van me :p
Ik weet niet of het over hetzelfde type gaat, ik weet dat 'de mijne' pg100 is niet p100.

DeathZan
6 januari 2007, 16:24
125 euro is de vraagprijs, ik vind het teveel dus koop ik hem niet.

DeathZan
14 januari 2007, 13:05
Toch nog eens proberen, geen novanex kenners hier? :)