PDA

View Full Version : Bulerias



Don Capo
4 januari 2007, 12:53
Ben hier nu een maandje mee bezig en het is nog lang niet af. Waarom post je het dan vraag je je af? ik ben op zoek naar palmas die ik kan gebruiken voor dit nummer, om het een beetje in 1 tempo te houden. Dus, alle tips zijn welkom. Commentaar over techniek is ook altijd welkom.

http://www.youtube.com/watch?v=hiFwBsUSp80

Edit : mijn andere filmpjes er ook maar bij gezet, staan nog een fandango en een soleares bij:

Soleares:http://www.youtube.com/watch?v=GDeFrgNhoIk
Fandango : http://www.youtube.com/watch?v=EhnbFvssqdg&mode


inmiddels een update MET palmas: http://www.youtube.com/watch?v=sq4Obn9BHUU

en met meer oefening. Ben voor de eerste keer echt een beetje trots op mijn gitaarspel

hoofd
4 januari 2007, 13:54
Tips en commentaar heb ik niet voor je.. Ik vind het alleen maar erg gaaf en erg knap!

Don Capo
4 januari 2007, 15:08
Thanks Bro! Zo'n opmerking is natuurlijk altijd fijn om te horen!

Don Capo
5 januari 2007, 11:13
Niemand enig idee waar ik de palmas kan vinden?

(verkapte bump)

hendrix2
5 januari 2007, 12:00
Ik vind het echt wel cool zulke muziek. Doet me altijd aan zwoele spaanse danseressen denken :D
Ik vind vooral het begin van die Bulerias erg goed gespeeld. Vanaf 1.05 min lijkt het alsof het nog niet overal even vlot wil lopen. Ach, wat zeik ik, ik doe het je in ieder geval zeker niet na.
Wel raar dat je op je rug gaat liggen om te spelen :o

Vooral die Fandango vind ik erg leuk.

Helter Skelter
5 januari 2007, 12:19
ik vind het meer dan uitstekend!

Don Capo
5 januari 2007, 15:02
Thanks!!

Zoals gezegd, de Bulerias isa nog lang niet af, mar bedankt voor het luisteren iig.

piezo
5 januari 2007, 15:19
Dat playbacken gaat je goed af, Don. :)





Nee, man, ik ben je fan :cool:
Waarom heb je dit niet een maand eerder gepost, dan had je volgens de regels in mijn hitlist kunnen staan.

Maarre...... wat zijn palma's?

En waar is die dikke zwarte haardos ineens gebleven?

Don Capo
5 januari 2007, 15:25
En waar is die dikke zwarte haardos ineens gebleven?
:seriousf: Tja je moet wat met zo'n tondeuse.

Palmas zijn het klappen van de handen. Ik zou ook een metronoom kunnen gebruiken maar zou voor de afwisseling zo graag eens een goed programma hebben waar ik verschillende snelheiden 'handjeklap' kan afspelen

-=JEROEN=-
5 januari 2007, 16:12
mijn enige advies: probeer het als één verhaal te vertellen
(klinkt soms wat fragmentarisch / stukjes aan elkaar geplakt)

voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=7FCH1dZKHBs
http://www.youtube.com/watch?v=KsZBzuU8jHw
http://www.youtube.com/watch?v=4aB8xzhGJoQ

freekick
5 januari 2007, 16:28
mooi muziek.
goed idee deze liggende opname. nu zijn beide handen te zien.
dat mis ik op de andere twee filmpjes.

Don Capo
5 januari 2007, 16:44
mijn enige advies: probeer het als één verhaal te vertellen
(klinkt soms wat fragmentarisch / stukjes aan elkaar geplakt)

voorbeelden:

http://www.youtube.com/watch?v=7FCH1dZKHBs
http://www.youtube.com/watch?v=KsZBzuU8jHw
http://www.youtube.com/watch?v=4aB8xzhGJoQ

Hahah, je weet ook wel waar je mee aankomt he, Paco en die halfgare rus :D

Ik leer ze ook per stuk en probeer het, na veel oefenen in elkaar te weven. Helaas duurt dat altijd erg lang

Tupelo
13 januari 2007, 18:48
Weer bijzonder wreed hoor! :o

Kan ik eindelijk eens schaamteloos af kijken, zien hoe je dat doet. :D

Pais
13 januari 2007, 19:39
Super! Echt super. Dit soort stukjes zijn voor mij echt een heeeeel grote motivatie. Ik snap werkelijk niet waarom Flamenco zo weinig gespeeld wordt in nederland (al komt dat wel steeds meer heb ik het idee)

Don Capo
14 januari 2007, 18:49
@ Tuup : Thanks bro! Wanneer post jij hier eens een keer een stukje improvisatie a la Tupelo? Dus de volgende meeting spelen de Bulerias samen?

@Pais, dank je.Gelukkig ben ik niet de enige die flamenco mooi vind en probeer te spelen maar het aantal flamenco gitaristen mag best een beetje omhoog. Als je ej er een beetje in verdiept zal je zien dat er echt wel genoeg talent in Nederland rondloopt. Komt ook omdat het conservatorium in Rotterdam olv Paco Pena een Flamenco richting heeft, dat trekt aardig wat talent aan.

Tupelo
14 januari 2007, 19:27
@ Tuup : Thanks bro! Wanneer post jij hier eens een keer een stukje improvisatie a la Tupelo? Dus de volgende meeting spelen de Bulerias samen?
Wanneer ik heel erg hard mijn best doe kan ik misschien met iets op de proppen komen dat er in de verte op lijkt maar dat alleen veel simpeler is.
Dan heb ik aan 2 verzoeken tegelijk gehoor gegeven. :D

Pais
14 januari 2007, 19:29
Niemand enig idee waar ik de palmas kan vinden?

(verkapte bump)

Er heeft iemand op youtupe op jou Bulerias gereageerd. Ik bekijk nu filmpjes van zijn spel waar hij handjeklap bij heeft.
Waarom vraag je hem niet :)

Don Capo
14 januari 2007, 20:19
Er heeft iemand op youtupe op jou Bulerias gereageerd. Ik bekijk nu filmpjes van zijn spel waar hij handjeklap bij heeft.
Waarom vraag je hem niet :)
\
Oja, was ik dus vergeten, ik heb inmiddels een palmas programma gedownload, voor de liefhebber; Flamencomaster, te vinden op www.foroflamenco.com

VHsologitarist
18 januari 2007, 23:48
hola amigo,

Haha.. heb je bulerias geluisterd. Mooie compositie (van wie heb je deze, eigen bulerias?). Wat ik wel op kan merken is dat je rasgeados nog niet helemaal strak is. Daarnaast was mij ook opgevallen dat je je duim niet altijd laat rusten op de bassnaar maar op het bovenblad van je gitaar.
Ook kreeg ik pijn in mn nek om naar dat 45graden gedraaid beeld te kijken maar het was het dik en dubbel waard.. Olleeeejjjj!!!!

Ennuh de palmas kun je ook zeer goed zelf maken in Reason III. Goede soundbanks met cajon en claps etc. Erg goed om zelf iets mee te maken.. Je hebt namelijk meer mogelijkheden als vooraf gedefinieerde palmas.


P.s. zal binnenkort ook weer wat s posten, heb sinds kort een nieuwe flamenco gitaar (conde hermanos). Al hoewel ik zeer veel aan mijn techniek aan het werken ben struikel ik af en toe op de picado en alzapua. Maar deze gaan wel steeds beter.

FF offtopic, kon je deze mooie flamenco beelden niet onthouden:
Tomatito Tangos:
http://www.youtube.com/watch?v=HuFSO0Yc2gM

Paco Cepero Rumba:
http://www.youtube.com/watch?v=aX7oj6vV4nY

Vicente Amigo Taranta:
http://www.youtube.com/watch?v=cLS-pXwAc4o


Speult ze :)

Don Capo
19 januari 2007, 09:48
Wat ik wel op kan merken is dat je rasgeados nog niet helemaal strak is. Daarnaast was mij ook opgevallen dat je je duim niet altijd laat rusten op de bassnaar maar op het bovenblad van je gitaar.

Je hebt HELEMAAL gelijk. Helemaal bij nieuwe stukken zijn dit de twee dingen die me parten spelen, de duim op de bassnaar is voor mij niet eens zo'n probleem, de rasgeados wel. Goed dat je het opmerkt. Ben er op aan het werken en het zal nog wel heel veel oefening/tijd kosten wil ik daar zelf ook tevreden over zijn.


P.s. zal binnenkort ook weer wat s posten, heb sinds kort een nieuwe flamenco gitaar (conde hermanos). Al hoewel ik zeer veel aan mijn techniek aan het werken ben struikel ik af en toe op de picado en alzapua. Maar deze gaan wel steeds beter.

Ben erg benieuwd naar jouw vooruitgang. Ik studeer de Picado in alle stilte zonder getuigen en camera's, het gaat nog lang niet goed. De Alzapua gaat ook bij mij steeds beter en wordt steeds voller, dat is wel prettig.

-=JEROEN=-
19 januari 2007, 12:07
ik had pasgeleden een droom

ik weet niet meer precies hoe het begon, maar ik stond ineens oog in oog met paco de lucia, ze waren de vrachtwagen aan het uitladen voor een concert die avond, ik kende iemand die aan het helpen was met het uitladen ofzo... ik was behoorlijk onder de indruk, gaf hem een hand en stamelde "im a big fan ... errr ... i mean im a big admirer of your music", paco lachte wat, en nodigde me uit mee naar binnen te komen, daar zaten ze een beetje te jammen, en paco vroeg of ik ook een stukje wilde spelen, met een grote grijns op zn gezicht en een vette blow in zn mond, ik was perplex, wist niet hoe ik het had

de rest van de droom ben ik kwijt, ik weet alleen nog dat ik na afloop van het optreden in de gang van het theater liep, met paco, en ik kwam een vriend tegen, en vroeg of hij ff een foto met zn mobieltje wou maken, en paco stond ongeduldig, met zn arm om me heen allerlei gekke bekken te trekken... echt vaag, want hij kijkt altijd zo super serious als ie speelt

het lijkt me fantasties om flamenco te leren spelen, maar ik voel me een beetje te oud om daar nu nog aan te beginnen (ben de 30 al een tijdje gepasseerd)... maar goed, je bent nooit te oud om te leren zeggen ze 8-)

Pais
22 januari 2007, 10:32
Daarnaast was mij ook opgevallen dat je je duim niet altijd laat rusten op de bassnaar maar op het bovenblad van je gitaar.

Ik was zaterdag naar een concert van Vaarzon Morel. Het viel me eigenlijk op dat hij bij zn iets rustigere stukken zn duim ook op het bovenblad liet rusten. Is het de bedoeling dat je je duim op een bassnaar parkeert als je hem niet gebruikt? Ik vind mn duim maar lastig tijdens zn werkeloze momenten :)

Don Capo
22 januari 2007, 14:38
In feite is er niet echt een regel voor geloof ik maar is het wel gebruikelijk je duim te laten rusten op de lage E bij de viervinger rasgeados bijv, of bij arpeggio's en Picado. Heb het hier met verschillende gitaristen over gehad en krijg steeds weer een ander verhaal te horen. Mijn leraar adviseerde me te spelen zoals ik het fijnste vond en er mee te expirimenteren.

Zoals in mijn antwoord richting Fer al vermeldt maak ik me er niet heul heul heul erg druk om. Maar misschien zie ik het wel weer helemaal verkeerd, zou niet de eerste keer zijn...

VHsologitarist
22 januari 2007, 21:37
haha.. nou nergens om je zorgen om te maken hoor Don Capo ;)
Het woord regel is niet het gebruikelijke woord. In verschillende flamenco studie materiaal wordt gezegd dat de duim vallend gespeeld dient te worden. Vooral bij een rasgueados dient men de duim los rustend op de lage E snaar te laten zodat je betere stabiliteit hebt met de sequentie van slagen rasgueados. Bij picado is het echter zo dat je de hoogte van je duim stabiel houdt zodat je meer controle krijgt in de beweging i en m. De duim gaat met de gehele pols mee.

Tja wie ben ik om dit te zeggen.. zelf kan ik dr geen knars van hahaha ;) maja

kijk zelf:
http://www.youtube.com/watch?v=HuFSO0Yc2gM

LaurentB
23 januari 2007, 19:31
Klinkt goed! Maar waarom zie ik het filmpje op zijn kant, dus 90 graden gedraaid? En nee, mijn monitor staat gewoon recht :-)

Don Capo
13 maart 2007, 21:03
Nu met Palmas en iets meer oefening:
http://www.youtube.com/watch?v=sq4Obn9BHUU

VHsologitarist
13 maart 2007, 22:55
Kijk dit klinkt een stuk beter ;)

Wat voor gitaar is het?? Klinkt lekker :P
Deze bulerias is ook meesterlijk:
http://www.youtube.com/watch?v=VKtAhJPZS6o
Bekijk hier maar eens op : 1:20 minuut... zeer mooie nootkeuzes en wat een beheersing in die rasgueados.

Gitaro
14 maart 2007, 01:08
Ik heb geen idee wat Palmas is maar dat klinkt tof, vooral die stukjes in het begin met die pulloffs.

Don Capo
14 maart 2007, 08:32
Kijk dit klinkt een stuk beter ;)

Wat voor gitaar is het?? Klinkt lekker :P
Deze bulerias is ook meesterlijk:
http://www.youtube.com/watch?v=VKtAhJPZS6o
Bekijk hier maar eens op : 1:20 minuut... zeer mooie nootkeuzes en wat een beheersing in die rasgueados.

Almansa, ben er eigenlijk alweer een beetje op uitgekeken, maar heb nu ookweer niet de financiele draagkracht een betere te kopen.

Paco en Camaron samen, fantastisch stukje. Naar dat niveau moet ik ooit toe hahaha in de komende 5 eeuw ofzo
Waar blijven jouw stukjes trouwens?

Don Capo
14 maart 2007, 08:33
Ik heb geen idee wat Palmas is maar dat klinkt tof, vooral die stukjes in het begin met die pulloffs.
Thanks!

Palmas zijn de metronoom van de Flamenco zeg maar (het klappen in de handen) Hier vervangen door een computer

VHsologitarist
14 maart 2007, 17:49
Hey thijs,

Tja.. Mijn posts komen binnen kort :)
Mijn klein studiootje is een puinhoop, die moet ik dus nog ff opruimen en daarna nieuwe XLR kabels kopen voor mijn microfoon.

Momenteel ben ik bezig met een eigen compositie :) klinkt een beetje klassiek en vleugje flamenco en een vleugje aldi meola haha.. je hoort het vanzelf wel.

Ook ben ik nog steeds bezig met de en las cuevas die ik een tijd geleden had gepost hier. Alleen nu helemaal.. Klinkt een stuk beter op mijn flamenco gitaar als op de klassieke gitaar zoals ik hem had opgenomen.

Greetz

Fer

Don Capo
14 maart 2007, 21:13
Man, ben benieuwd. Was me misschien ontgaan maar je hebt een nieuwe gitaar aangeschaft dus? eeehm PLAATJES??

Die link uit je sig is echt nog steeds fantastisch :D

VHsologitarist
15 maart 2007, 00:25
Hey bedankt thijs!! ;)

In die tijd 2004 (van mijn signature) speelde ik deels met plectrum omdat ik de snelheid niet met picado haalde. Ben met stappen vooruit gegaan op flamenco gebied. Zo kan ik redelijk snel zijn met picado (met de juiste oefeningen), alleen hou ik dit nog niet lang vol.

De nieuwe gitaar die ik heb aangeschaft klinkt als een engeltje die in mijn oor praat. Ik heb nu compas high tension erop liggen en moet zeggen dat deze zeer goed klinkt. Hij heeft veel weg van het geluid van vicente amigo, kan heel zoet klinken maar daarnaast ook heel erg fel.
Het is weliswaar de goedkoopste uitvoering van het merk Conde Hermanos maar vond hem toch duur zat ;) €2.372,00.
Mn broer heeft dezelfde, klinkt toch net anders omdat ze handgemaakt zijn. Super instrumenten, heb alle flamenco gitaren van die prijsklasse geprobeerd maar vond de conde er met kop en schouders boven uit steken. Zeer percussief en rijk van dynamiek (en een breed middengebied). Zeer sprankelend en transparant. De india pallisander flamenco gitaren klonken teveel klassiek (te rond en te dof), misschien leuk voor alleen solo werk maar speel ook met mijn broer en wil niet overheersen in elkaars toongebieden, naat het gebruik als solo instrument ook zeer geschikt voor begeleiding.
Paco de Lucia heeft veel albums opgenomen met de Conde Phillippe Quinte (deze is mij alleen te duur, maar liefs €19.248,00).

voor foto's van mijn gitaartje:
http://www.benelly.nl/Scripts/prodView.asp?idproduct=150834

Wat ik me afvroeg he... Jouw gitaar Almansa, is dat ook een flamenco gitaar en van cypress?


Groetekes
Fer

Don Capo
15 maart 2007, 14:57
Wow wat een schoonheid, echt waar. Tering veel geld ook. Dat heb ik er nog niet voor uitgegeven. Ben erg benieuwd hoe dat speelt of klinkt. Die van mij komt net aan de 1000 ;
Voorblad: Duits Sparren
Achter- en zijkant: Cyprese
Fretboard: Ebbenhout
Hals : ceder

Ben achterhalf niet echt 100% tevreden met de gitaar maar kan er redelijk mijn ding op doen. Een Conde staat hoog op mijn verlanglijstje maar zit er gewoon nog even niet in.

Pais
18 maart 2007, 13:46
Heey een nieuw filmpje, ik zie hem nu pas. :noob:
Klinkt lekker man! Alleen vind ik die palma's zo mechanisch klinken, net als een gewone metronoom.

Jammer dat je gitaar niet helemaal je ding blijkt te zijn.



Conde Hermanos maar vond hem toch duur zat €2.372,00.
Daar kun je ook een leuk autotje voor kopen :D

Ben heel benieuwd naar de komende clips!

Rooftop
18 maart 2007, 14:44
Hey thijs:)

cool hoor ik zit zelf ook op akoestische gitaar les
en ik zit nu Asturias te spelen en het lukt al een beetje
En die zwart-rode shirt heeft mijn broer ook:P
bij H&M gekocht amsterdam
Maar goed echt cool bro :B
post meer vid's
Met vriendelijke groet,
Rouzy

-=JEROEN=-
18 maart 2007, 17:05
http://www.youtube.com/watch?v=2oyhlad64-s

die shred bij 3:43 is echt ongelofelijk

en aan het eind doet hij er nog effe een scheppie bovenop

#1 paco fan :noob:

Don Capo
19 maart 2007, 11:21
@Pais, thanks! Ja daar heb je gelijk in, die palmas zijn erg mechanisch. Het gaat mij ook meer dat ik het nu een beetje in tempo blijf spelen meer dan dat het mooi zou moeten klinken met die palmas. Eigenlijk ben ik op dat filmpje puur aan het oefenen voor als ik straks in het Vondelpark zit met mensen die meeklappen. Mijn probleem is altijd tempo houden geweest.

@Rooftop: Leuk dat je Asturias speelt. Een fantastisch stuk maar erg onderschat. Vreselijk moeilijk wanneer je die mooi wilt uitvoeren. Zeker GEEN beginnersstof. Ik luister nu toevallig naar Poeta van Vicente Amigo en hij heeft een fijne bewerking van dit nummer gemaakt. Je hoort het zo vaak terug komen in de Flamenco.

Pais
20 maart 2007, 00:15
Eigenlijk ben ik op dat filmpje puur aan het oefenen voor als ik straks in het Vondelpark zit met mensen die meeklappen.

Neem gewoon een straatmuziekanten vergunning :D

Indio
11 juli 2007, 12:28
Yep Lastige opgave leren spelen op deze Compas LOL! respect voor je vele zweten en tranen...Flamenco leer je zeker niet in een paar jaar, laat staan een Bulerias. Petje af!!!

Don Capo
11 juli 2007, 13:15
Thanks!


Als ik het nu terug hoor kan ik toch wel zeggen dat er de afgelopen maanden redelijk veel verbetering heeft plaatsgevonden. Had hem al lang niet meer geluisterd eigenlijk.

Heb jij ook clipjes/sounds die je kan posten? Ben wel benieuwd eigenlijk.

@Fer : Dat geldt ook voor jou :D wanneer komen die stukjes?

Indio
11 juli 2007, 19:46
Ha! zal eens kijken of ik dat eens zal doen, op dit moment ben ik nog lang niet tevreden met mijn vooruitgang. 3 jaar gelee nog nooit een gitaar vastgehouden. Natuurlijk gaat het veel beter dan een jaar geleden lol! maar tja mijn docent zegt ook al.... je eist teveel van jezelf. Niet een slechte drijfveer maar dat zal wel de reden zijn waarom ik nog niets durf te plaatsen. Bij alles wat ik heb geleerd tot nu toe laat ik nog veel steken vallen, ondanks ik toch veelal minimaal 3 uur per dag Flamenco studeer. bijv een Zapateado die ik harstikke goed vind pfffff die snelheid die erin heeft zeker nog tijd nodig. Nu ben ik ook met een Alegrias bezig van Manolo Sanlucar als ik die een beetje lekker kan spelen zal ik hem plaatsen in het forum. Maar verwacht nog maar niet teveel... jij bent zeker al een stuk verder als ik. Hoelang speel jij al trouwens?

Indio
11 juli 2007, 20:04
ps. Deze vind ik zeker ook geweldig (ookal staat er zoveel moois op youtube)
http://www.youtube.com/watch?v=sl0KqRH3zlc :satisfie:
Duende!

Don Capo
12 juli 2007, 08:04
Ha! zal eens kijken of ik dat eens zal doen, op dit moment ben ik nog lang niet tevreden met mijn vooruitgang. 3 jaar gelee nog nooit een gitaar vastgehouden. Natuurlijk gaat het veel beter dan een jaar geleden lol! maar tja mijn docent zegt ook al.... je eist teveel van jezelf. Niet een slechte drijfveer maar dat zal wel de reden zijn waarom ik nog niets durf te plaatsen. Bij alles wat ik heb geleerd tot nu toe laat ik nog veel steken vallen, ondanks ik toch veelal minimaal 3 uur per dag Flamenco studeer. bijv een Zapateado die ik harstikke goed vind pfffff die snelheid die erin heeft zeker nog tijd nodig. Nu ben ik ook met een Alegrias bezig van Manolo Sanlucar als ik die een beetje lekker kan spelen zal ik hem plaatsen in het forum. Maar verwacht nog maar niet teveel... jij bent zeker al een stuk verder als ik. Hoelang speel jij al trouwens?

Speel zelf nu twee jaar flamenco. Daarvoor wel klassiek en pop gespeeld. Zie zelf ook nog steeds heel veel vooruitgang en weet dat ik nog lang niet ben waar ik qua niveau zijn wil. Ik herken het wel, het heel snel willen gaan, maar heb me er bij neer gelegd dat het veel meer tijd gaat kosten.

Ben benieuwd naar de Alegrias.

Het filmpje wat je postte, de Bulerias por Solea, is erg mooi, had hem toevallig gisterenmiddag oook nog opstaan.

VHsologitarist
12 juli 2007, 13:51
Hey allemaal,

zie nu pas de posts haha.

Die solea por Bulerias is gespeeld door ricardo = een leerling van gerardo nunez en zit vaak op www.foroflamenco.com.
Hij is erg goed net zoals vele op foroflamenco. Ik weet wel op welk niveau ik wil zitten: op die van paco de lucia en grisha niveau... maar ach.. dat hou ik wel bij dromen natuurlijk, die zijn voor mij niet evenaardbaar!

Filmpje solea por Bulerias is echt goed ja! Mooie legatos :D

Ik wil graag ook wat posten, maar helaas heb ik geen cam om dan video opnames op youtube te kunnen zetten. Ik zal dus een .mp3 moeten uploaden. Ben momenteel bezig met een colombiana van paco pena. Best een makkelijk stuk. Zelf struikel ik nog steeds wanneer ik picado snel en langdurig wil uitvoeren. Als ik dan zie hoe gemakkelijk de techniek Picado het grisha achev of paco de lucia dit vergaat dan wil ik mn gitaar nooit meer aanraken.. Maja ik mag me dan ook niet vergelijken met de grootheden, alleen doe je dit stiekum automatisch. Het streven naar perfectionisme.

Groetjes
Ferreke

Don Capo
12 juli 2007, 14:18
Daar hebben we allemaal last van, van dat syndroom. Het relativeert wel als je vaker met anderen speelt en niet alleen kijkt naar het eindresultaat wat iedereen op Youtube kwakt. Heb afgelopen zaterdag een voorstelling gehad waarbij we met 9 gitaristen speelden. Het optreden zelf was super leuk maar het allerleukste was toch wel het jammen in de kleedkamer. Palmas erbij, beetje zingen, beetje spelen. Goed werk. Daar zie je dat ook beginnende flamenco gitaristen leuk muziek kunnen maken.


We blijven geduldig op je mp3tje wachten....