PDA

View Full Version : Larry Carlton



sietze
4 januari 2007, 11:45
Deze man heb ik laatst live gezien met the five great guitars 'groove masters'.
Ik kende hem niet eens. Hij heeft bij steely dan gespeelt enzo.

Maargoed, wat kan deze vent spelen.

http://www.youtube.com/watch?v=Fo_cvJSwtoU

Dit is wel een leuk filmpje,
zijn solo begint op 3 min 40 ofzo.
Geniet :D

MizZoo
4 januari 2007, 16:57
Whaha dat vingertje als de band invalt :D
Maar spelen kan ie zeker.

guitartub
4 januari 2007, 18:42
Hoi,

Op het filmpje zie je de twee goden van de Amerikaanse jazzrock en studioscene, de eerste solo is Mr.335 (Larry Carlton) en de tweede op 2.12 is Lee Ritenour, dan op 3.40 Carlton weer enzovoorts. Waar heb je al die tijd gezeten als je deze twee autoriteiten op de gitaar niet kent?

Bâh
12 januari 2007, 10:15
Mijn idool.... *zucht*


Zonde dat Larry Carlton altijd om je heen is gelopen, je hebt wat gemist ;)

sietze
12 januari 2007, 13:18
haha ja joh, ik moet maar eens wat meer naar steely dan gaan luisteren.
Ik kom uit een hele andere tijd :p

Pais
12 januari 2007, 13:49
Ik heb hem ook aan moeten horen tijdens the 5 great guitars. Ik vond zijn input ronduit irritant :( Sommige stukken niets mis mee. Als je hem hoort spelen, weet je dat een prof aan de snaren is, maar het boeit me niet en zijn gitaargeluid ging door merg en been.

LaurentB
12 januari 2007, 23:12
Deze man heb ik laatst live gezien met the five great guitars 'groove masters'.
Ik kende hem niet eens. Hij heeft bij steely dan gespeelt enzo.

Ja, en op het solo-album The Nightfly van Donald Fagen, niet te vergeten. Daar komt zijn verfijnde stijl perfect op uit.

sietze
19 januari 2007, 18:41
okee bedankt, zal em eens bestellen :D

vulvasonic
20 januari 2007, 15:57
Ik heb twee kutelpees van 'm. Dus ik heb nooit echt de behoefte gehad om 'm daarna nog te volgen (hoewel ik ook nog een schitterende versie van 'Stolen Moments' ken).

Wel respect voor die kerel trouwens. Wist je dat hij door z'n kop is geschoten, of zoiets?
Hij heeft de draad weer aardig weten op te pakken.

thefox
20 januari 2007, 19:11
De cd van Larry Carlton en Steve Lukather 'No Substitutions' is erg cool!! (is ook een dvd van die twee samen, zeker de moeite waard)

savecracker85
21 januari 2007, 13:06
Larry Carlton tourt op dit moment samen met Robben Ford :cooler:
http://stage6.divx.com/members/127949/videos/1016905

future2future
23 januari 2007, 01:42
Ik vind het een goede gitarist, alleen vind ik zijn solo werk niet zo sterk. Wat hij doet op het al eerdre genoemde album the nightfly van donald fagen vind ik te gek. Zijn geluid vind ik ook niet zo te gek ondanks de Dumble's

erwin_ve
23 januari 2007, 14:15
Larry Carlton is een gitarist waar ik veel van opgestoken heb.

In mijn jonge jaren veel naar (hard)rock dudes geluisterd. Hij heeft echter iets iets wat veel rock gitaristen ontberen; een mooie frasering.
Neem een willekeurig stuk melodie/solo van hem en wat opvalt is een mooie combi van; bends, glissando's e.d. die het allemaal net een beetje meer geven...