PDA

View Full Version : intro "Kiss - Rock Bottom"



joey-t
4 januari 2007, 02:21
De main gitaar van de intro van dit nummer is vrij makkelijk op internet te vinden in tab-vorm, echter de begeleidende tweede gitaar niet. Ik kom er maar niet uit welk akkoord hier wordt gebruikt, ik kom soms redelijk in de buurt maar het is het altijd net niet! Het lijkt erop of het een octaaf hoger is dan de eerste gitaar maar het is ook een ander melodietje wat het voor mij zo moeilijk maakt! Hierbij even een link naar Youtube voor de Unplugged versie van dit nummer - de intro is aanzienlijk korter maar dat komt vooral omdat ze niks 2x herhalen zoals in de originele versie. Bruce Kulick speelt de eerste gitaar (het stuk dat ik al ken) en Paul Stanley (degene die het nummer aankondigt) speelt de tweede gitaar. Iemand die me zou kunnen helpen zou ik erg dankbaar zijn!

http://www.youtube.com/watch?v=7YQmvhgoXrs

rocker_71
4 januari 2007, 13:22
check de powertab versie op ultimate guitar (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/k/kiss/rock_bottom_power_tab.htm).

Daar staan wel 6 gitaren uitgeschreven.

joey-t
4 januari 2007, 13:28
Oh oke, ja ik heb geen Powertab. Misschien moet ik het maar eens installeren. Ik heb nooit begrepen hoe Powertab beter kan zijn dan gewone tabs en ik haat onnodige programmaatjes op mn computer.

Maar als wat ik zoek daarin staat dan zal ik er wel aan moeten geloven. Bedankt in elk geval.

rocker_71
4 januari 2007, 14:30
met powertab kun je je tab ook horen.
Ik heb de ptb file omgezet naar een normale tab bestand, maar is te groot om hier te posten.
Ik heb Jeroen dat ooit wel eens zien doen in dit forum, maar deze truc is mij onbekend. Ik probeer het wel via een PM.

rocker_71
4 januari 2007, 14:32
Het bericht wat je hebt ingetypt is te lang. Het bericht max maximaal 10 karakters zijn.
Gaat ook niet lukken :mad:, geef even je email adres (of hier, of via een pm), dan stuur ik hem gewoon even op!

joey-t
4 januari 2007, 15:00
OK je hebt een PM.


.txt formaat is wel het meest handige voor een tab meen ik? Maar goed, kijk maar hoe je het doet en ik laat wel weten hoe het is doorgekomen. Onwijs bedankt in elk geval :)