PDA

View Full Version : floyd rose probleem



doedski
3 januari 2007, 23:07
hey mensen, deze is voor de kenners...

1. ja ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt
2. aub geen opmerkingen in de geest van "hebben we weer een floyd-n00b" :chicken:

3. ik heb nu ruim een jaar mn ibanez RG1527. tot nu toe nooit problemen mee gehad ofzo, tot ongeveer 2 weken geleden... ineens HE-LE-MAAL ontstemd en krijg em ook niet meer gestemd. nieuwe snaren erop hielpen ook niet. ik heb mn tremolo-armpje een aantal keren helemaal tot op de body gedrukt, kan dit misschien de oorzaak zijn (bijv. opgerekte veren ofzo)?

bvd, marcel

Nickname
3 januari 2007, 23:10
Hee doedski.. als je hem nu probeert te stemmen, dan komt de brug toch ook helemaal omhoog? Misschien zijn de veren "uitgelubberd" maar ik mishandel em ook best vaak (RG1570) en ik heb nergens last van :chicken:

vester86
4 januari 2007, 00:35
ha marcel??
heb je de veren in de tremcavity al iets dieper de body ingedraaid?
ik neem aan dat de floyd gewoon nog goed op de studs rust??

moet ik evt morgen mijn RG meenemen?? als backup?

Nickname
4 januari 2007, 12:50
Is er hier nou niemand op het forum met wat floyd-rose ervaring :satisfie: ?

Azrael
4 januari 2007, 12:53
Is er hier nou niemand op het forum met wat floyd-rose ervaring :satisfie: ?

Maak hem open aan de achterkant van je gitaar en ik durf te wedden dat je gelijk ziet dat er een veer uit is geschoten ;)

Nickname
4 januari 2007, 12:56
Maak hem open aan de achterkant van je gitaar en ik durf te wedden dat je gelijk ziet dat er een veer uit is geschoten ;)

Das het probleem juist... de veren zitten normaal, er is niks aan veranderd :chicken: Waar ik misschien aan zit te denken is dat de brug verkeerd op zn studs staat. Weet iemand of dat kan?

Azrael
4 januari 2007, 13:13
Das het probleem juist... de veren zitten normaal, er is niks aan veranderd :chicken: Waar ik misschien aan zit te denken is dat de brug verkeerd op zn studs staat. Weet iemand of dat kan?

Ja , hij kan onder de stud inkepingen schieten. Maar als je brug aan beide kanten in het V-groefje ligt is dat gewoon goed. Al moet je dan wel aan extreme mishandeling doen want normaal is dat niet mogelijk.

Nickname
4 januari 2007, 13:57
Heel vreemd... kunnen er nog meer mogelijkheden zijn voor dit probleem?

Azrael
4 januari 2007, 18:25
Heel vreemd... kunnen er nog meer mogelijkheden zijn voor dit probleem?

Jazeker.....
http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning_stability.htm

Orpheo
4 januari 2007, 18:46
Jazeker.....
http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning_stability.htm

ah man wat een hel. nu weet ik weer waarom ik geen floyds wil.

Azrael
4 januari 2007, 20:14
ah man wat een hel. nu weet ik weer waarom ik geen floyds wil.

Agh , als het werkt dan werkt het. Zo niet.......dan valt er een hoop aan na te kijken hehehehehehe ;)

Ronaldd
4 januari 2007, 20:21
Ahh,,, haal gewoon alles eraf, dan weet je ook zeker of hij goed op de studs zit. Met alles erop kan dan niet. Je kan ook voor de aardigheid eens nieuw veren kopen, kost toch geen drol. Weet je iig dat het daar niet meer aan kan liggen.

Nickname
5 januari 2007, 01:23
Ahh,,, haal gewoon alles eraf, dan weet je ook zeker of hij goed op de studs zit. Met alles erop kan dan niet. Je kan ook voor de aardigheid eens nieuw veren kopen, kost toch geen drol. Weet je iig dat het daar niet meer aan kan liggen.

Dat is indd waar :satisfie:

Orpheo
5 januari 2007, 01:43
Agh , als het werkt dan werkt het. Zo niet.......dan valt er een hoop aan na te kijken hehehehehehe ;)

teveel om na te kijken ;) ik vind t soms al een HEL om mijn les puals af te stellen :D

Nickname
5 januari 2007, 13:35
Misschien denk ik te simpel hoor.. maar ik was vanmiddag mn snaren aan het vervangen na het breken van de D snaar gisteravond (he doedski ;) ) en ik keek eens goed naar de toplock. Daar zit bij onze gitaren een ronding in met de hals mee. En als mijn herinnering het goed heeft.. stonden jouw toplock blokjes net een kwartslag gedraaid. Zodat de snaren dus NIET goed afgeklemd worden. Het is maar een ideetje en misschien heb ik het fout. Maar kijk er eens naar :satisfie:

doedski
6 januari 2007, 20:59
Misschien denk ik te simpel hoor.. maar ik was vanmiddag mn snaren aan het vervangen na het breken van de D snaar gisteravond (he doedski ;) ) en ik keek eens goed naar de toplock. Daar zit bij onze gitaren een ronding in met de hals mee. En als mijn herinnering het goed heeft.. stonden jouw toplock blokjes net een kwartslag gedraaid. Zodat de snaren dus NIET goed afgeklemd worden. Het is maar een ideetje en misschien heb ik het fout. Maar kijk er eens naar :satisfie:


nope... toplocks zitten goed. echter, toen ik vandaag mn koffer open deed, stond mn brug echt achterlijk laag. dus ik denk: nou dan nog maar es proberen te stemmen. en jawel hoor: hij staat nu weer perfect in tune. aan de veren kan het dus niet gelegen hebben, omdat de brug juist omhoog komt als die uitgelubberd zijn. aan de snaren zelf kon het ook niet liggen, omdat dit probleem al begon toen de ouwe set er nog op lag. de rek die nog in nieuwe snaren zit is dus ook niet van toepassing.

heel vreemd allemaal. ik ben iig blij dat-ie nu goed gestemd is, maar weet iemand waar dit gelegen heeft kunnen hebben? ik wil dit probleem namelijk in de toekomst graag voorkomen als het kan:)

groetjes me

P.S. sorry dat ik zo laat pas weer reageer, heb het echt razend druk gehad voor mn stage... wil niet ongeïnteresseerd overkomen in mn eigen topic.

koennie
6 januari 2007, 21:33
nope... toplocks zitten goed. echter, toen ik vandaag mn koffer open deed, stond mn brug echt achterlijk laag. dus ik denk: nou dan nog maar es proberen te stemmen. en jawel hoor: hij staat nu weer perfect in tune. aan de veren kan het dus niet gelegen hebben, omdat de brug juist omhoog komt als die uitgelubberd zijn. aan de snaren zelf kon het ook niet liggen, omdat dit probleem al begon toen de ouwe set er nog op lag. de rek die nog in nieuwe snaren zit is dus ook niet van toepassing.

heel vreemd allemaal. ik ben iig blij dat-ie nu goed gestemd is, maar weet iemand waar dit gelegen heeft kunnen hebben? ik wil dit probleem namelijk in de toekomst graag voorkomen als het kan:)

groetjes me

P.S. sorry dat ik zo laat pas weer reageer, heb het echt razend druk gehad voor mn stage... wil niet ongeïnteresseerd overkomen in mn eigen topic.

das wel echt een raar verhaal. Ik heb je gitaar niet gezien en kan er eigenlijk weinig over zeggen, maar toch vermoed ik dat de brug uit de studs gezeten heeft.



ah man wat een hel. nu weet ik weer waarom ik geen floyds wil.

nee man floyds zijn de bom!

doedski
7 januari 2007, 15:10
zou kunnen, maar dat heb ik gisteravond ook gecontroleerd, en toen zat de brug gewoon goed in de studs... misschien dat-ie er eerst uit was, en er daarna weer ingeschoten is, ik weet niet of/hoe dat zou kunnen.

het gaat trouwens om een ibanez RG1527, juni 2005 gekocht... iemand anders nog een nieuwe interessante invalshoek over dit probleem?

gr marcel

Azrael
7 januari 2007, 15:22
zou kunnen, maar dat heb ik gisteravond ook gecontroleerd, en toen zat de brug gewoon goed in de studs... misschien dat-ie er eerst uit was, en er daarna weer ingeschoten is, ik weet niet of/hoe dat zou kunnen.

het gaat trouwens om een ibanez RG1527, juni 2005 gekocht... iemand anders nog een nieuwe interessante invalshoek over dit probleem?

gr marcel

Ik verwacht niet dat je hier extra informatie kunt inwinnen erover. We kunnen hoogstens gissen naar het probleem. Gezien hoe het is opgelost was het een simpel probleem dat we waarschijnlijk zo hadden kunnnen zien maar de gitaar is bij jou en niet bij ons. Ik zou het echt niet weten wat er fout had kunnen zijn zonder alles op te noemen wat er mis kan zijn.

Nickname
8 januari 2007, 09:17
Heel vreemd marcel, maargoed, ik zie je met je RG1527 in tune weer bij de band vanavond he ;) Toch vraag ik me nog steeds af wat het geweest kon zijn. :chicken: