PDA

View Full Version : jcm900 ruilen



gitaarhaantje
3 januari 2007, 22:55
Ik zit met het volgende probleem... namelijk:

Mijn huidige versterker de marshall jcm900 heeft teveel vermogen... destijds heb ik deze gekocht omdat ik gewoon niet wist dat 50 watt voldoende is.. Nu wil ik graag een andere versterker maar ik wil er eigenlijk geen geld bijdoen, ben maar een arme student.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere versterker met minder vermogen voor eigenlijk hetzelfde geld... heeft er iemand tips?

Gr Laurens

gitaarhaantje
4 januari 2007, 14:51
heeft er helemaal niemand tips????/

LCH
4 januari 2007, 15:12
Natuurlijk wel, maar je hebt er ook niets aan als iedereen zomaar wat gaat roepen. Voor dat geld kun je namelijk 1000 amps kopen en je hebt ons niet bijster veel info gegeven. :D

Vandaar dat het handig is te weten wat voor soort muziek je speelt, hoeveel je ongeveer te besteden hebt en of je ermee op gaat treden.

gitaarhaantje
4 januari 2007, 15:26
sorry helemaal niet aangedacht...

Ik speel in een bandje en we spelen nu bijvoorbeeld: pearl jam, velvet revolver, counting crows..
Dus kort samengevat stevige nummers maar ook wel rustige nummers...

Aangezien ik eigenlijk geen geld heb, zou het mooi zijn als ik de versterker kon inruilen zonder er geld bij te doen...
Daarnaast is het zo dat ik wel over mijn versterker tevreden ben maar dat er te weinig "druk"achter zit... zoals bij velvet revolver bijvoorbeeld klinkt het lang niet zo vet... nu snap ik ook wel dat je nooit helemaal in de buurt komt van dat geluid maar dat vind ik ook niet nodig...

Uiteraard hoop ik in de toekomst weer op te treden...
Ook vind ik meer dan 50 watt niet meer nodig... hiervoor had ik namelijk een line 6 versterker dus daarom dacht ik dat een buizenversterker minstens net zoveel vermogen moest hebben.. blijkt dus niet zo te zijn ;-). Heb nu 100 watt maar die komt nog niet op een kwart dus...

Oh ja de volgende pedalen heb ik:
mxr micro amp
boss dd-20 giga delay
marshall guv'nor ( deze gebruik ik voor de crunch geluiden, voor velvet revolver gebruik ik het andere kanaal van de jcm en voor solo's de combinatie van dat kanaal en de marshall guv'nor..)

Ik hoop dat ik nu wat meer informatie heb gegeven hopelijk voldoende ;-)

Groeten Laurens

caught in the balance
4 januari 2007, 15:59
waarom haal je er gewoon niet twee buizen uit dan is ie 50 watt en als je weer luider gaat spelen stop je ze er weer in
je moet dan even naar de specificatie's kijken
pin mij hier niet op vast maar volgens mij haal je of de twee buitenste buizen of de twee binnenste buizen eruit en klaar is kees een 50 watt amp
maar je kunt voor de zekereheid even een reperateur vragen bij jou muziekzaak dan weet je het zeker

groet willem

Nellyrocks
4 januari 2007, 16:04
Ac15 of ac30?

Niet duur neer tegenwoordig en klinken goed. Sowieso beter dan een 900. Ze zijn vrij divers en iig roch 'n roll.

gitaarhaantje
4 januari 2007, 16:12
die van vox zijn mischien wel rock en roll maar ook hard rock en roll ;-) ?

Ik meende altijd dat vox goed is voor de wat zachtere rock en in combinatie met een fender gitaar...
Hier zal ik vast veel kritiek op krijgen maar goed het zij zo...
Ik heb in ieder geval een ibanez sz.... maar opzich vind ik de versterker niet verkeerd hoor zie het andere topic over de marshall jcm 900 er zijn er zat tevreden en ik ook....

maar ik vraag me gewoon af wat het goedkoopste is om te doen.... of in ieder geval waar zo weinig mogelijk geld bij moet...
Het liefste heb ik er nog een cabinet bij zodat het wat voller klinkt... maar eerst maar eens een nieuwe versterker...

caliban
4 januari 2007, 18:03
JCM 800 heeft volgens mij een voller geluid. Welke was de cabinet die je nu had
Volgens mij is vox ook een beetje te soft voor je genre, of je moet er tweehonderdduizend pedalen tegen gooien en daar ben ik niet voor.
Ik zou je JCM 900 verkopen een beetje extra sparen en dan een JCM 800 kopen.

gitaarhaantje
4 januari 2007, 18:29
ik heb nu geen cabinet... heb een 2X12 jcm 900

caliban
4 januari 2007, 18:54
Onder een JCM 800 denk ik dat V30cabinets mooi klinken. Kijk eens voor de cabinets van fame met V30's in

gitaarhaantje
6 januari 2007, 20:13
heef er verder helemaal niemand tips...???????

Trouwens wat zou je nog voor een marshall jcm9900 2X12" kunnen vragen... dan weet ik ongeveer welke prijs ik in gedachten kan houden bij het zoeken naar een nieuwe amp...

Groeten Laurens

Dude
6 januari 2007, 20:17
Ook een 50 watter ga jij niet boven een kwart zetten, bovendien ben je op zoek naar "meer druk" en dat ga je bv niet 123 krijgen met een 50 watter 2x12.

heb je al eens gekeken naar pedaaltjes ? de muziekstijlen die je noemt zijn prima te doen met de versterker die je hebt, tubescreamer er voor en je geluid is meteen al voller en drukkender. Zou ik eerst proberen !


Qua prijs.. 400/500 euro afhankelijk van de uiterlijke / techische staat.

Murdock
6 januari 2007, 20:29
Heb zelf een 50 watter gehad, die kon je halveren middels een schuifknopje
aan de achterkant, dat zou bij jouw versterker ook kunnen, met de mijne kon
ik altijd goed op kamerniveau spelen

cardinal
6 januari 2007, 21:39
Moeilijk. Je moet toch echt zelf gaan proberen en luisteren. Bij vrienden versterkers lenen en kijken of het wat voor jou is.

Het is zo persoonlijk weet je.

Als je dan iets geschikts gevonden heb kan je een ruiladvertentie plaatsen en/of je amp verkopen voor de geschikte amp.

vulvasonic
6 januari 2007, 23:10
Ik heb wel een tip; NIET INRUILEN!

Verkoop het ding particulier. Dan kun je er een mooie prijs voor krijgen. Bij een muziekzaak krijg je per definitie te weinig (zij moeten er tenslotte ook aan verdienen), bovendien zullen de meeste zaken je geen korting geven op een nieuwe versterker als je je oude erbij inruilt. Dus in jouw geval kan dat zomaar 200 tot 300 euro schelen!

Zet 'm dus te koop voor 600 euro. Lijkt me redelijk voor een goede JCM900 combo. En zoek dus iets voor dat geld om te kunnen doen wat je wilt doen.

Ik vind dat je een buizenversterker nodig hebt. In die prijsklasse heb je NIEUW niet zo heel gek veel keus. Kijk eerst even goed rond.
Trouwens, de AC30 en de AC15 hebben een scheur waar menig vrouw jaloers op zou worden. Pearl Jam maakt er zelf ook gebruik van (wie niet trouwens?). Bovendien reageren ze heel goed op het gebruik met pedaaltjes. Dus ik zou die versterkers zeker niet bij voorbaat afschrijven.
Ik zeg dat natuurlijk ook, omdat het al 20 jaar mijn favoriete versterkers zijn.

glacius
6 januari 2007, 23:16
een 2e 2x12 zal je een hoop meer ''druk'' opleveren ..

ik had eens 2 2x12 kasten onder een jcm 900 en dat had meer druk dan mijn huidige 4x12

ergens zal ik nooit die sound meer kunnen terug vinden, heb enigzins spijt van dat ik die set niet meer heb ..

gitaarhaantje
7 januari 2007, 13:23
Ik heb wel een tip; NIET INRUILEN!

Ik vind dat je een buizenversterker nodig hebt. In die prijsklasse heb je NIEUW niet zo heel gek veel keus. Kijk eerst even goed rond.
Trouwens, de AC30 en de AC15 hebben een scheur waar menig vrouw jaloers op zou worden. Pearl Jam maakt er zelf ook gebruik van (wie niet trouwens?).

Das mischien wel waar maar krijg je daar ook meer die druk mee... de ac30 en ac15 zijn toch gewoon versterkers met 2X12" speakers of heb ik dat verkeerd?

oh ja en is mesa boogie ook wat? of is dat niet aan te raden...

LCH
7 januari 2007, 13:36
De AC15 is een 1x12". Je kunt kiezen tussen de AC15 met Wharfedale-speaker en de AC15 met Blue Alnico. De laatste is vanzelfsprekend het meest prijzig.

De AC30 kun je in vier varianten krijgen: de 1x12" met Neodog-speaker, de 2x12" met Wharfedale's, de 2x12" met Blue Alnico's en de head-versie van een AC30. Daar kun je dan een cab naar keuze op aansluiten. Mijnsinziens klinkt de laatste optie geweldig, vooral met een cab waar Vintage 30-speakers inhangen. Qua combo's is naar mijn mening de 1x12" de beste keuze. De Neodog-speaker klinkt net even wat strakker dan de versie met 2 Wharfedale's, terwijl versie met Blue Alnico's schreeuwend duur (en godsgruwelijk zwaar!) is.

Of Mesa Boogie wat is? Natuurlijk man, zoveel mensen zoveel wensen. Maar als je zo redeneert zijn Peavey, Laney, Marshall, Vox, Fender en de hele zooi aan andere amps 'ook wel wat' ;). Een Mesa F50 is anders dan een Mesa Mark IV. Dat merk je overigens ook wel in de prijs. :D

robert-gitarist
7 januari 2007, 13:42
oh ja en is mesa boogie ook wat? of is dat niet aan te raden...

Zeker mooi spul maar dat valt niet echt in jou budget vrees ik :D

Inderdaad wat Vulva zei klopt,zelf verkopen vang je gewoon veel meer voor.Maar wat iemand al zei,je kunt ook eerst de buitenste 2 eindbuizen eruit trekken en eens kijken wat je van 50 watt vind.Druk zat,herrie genoeg maar op lage volumes wel redelijk te doen.Ik heb thuis namelijk een jcm900 head gehad,een 50watter met 2*12 kast en klonk prima.Ik heb de top uiteindelijk weg gedaan omdat die jcm900 scheur mij niet bevalt.Smaken verschillen :) en wou een Epiphone LP kopen.

Dude
7 januari 2007, 14:07
Ik ben leip van pearljam... helemaal ondersteboven debiel van die gasten, maar ik vraag me toch echt af of je met een vox meer in de buurt komt van het pearljam geluid dan met je huidige 900. Daarnaast heb je nu een mastervolume, die ac30 heeft dat niet, hou daar rekening mee !

bartjuhh

casper innosence
7 januari 2007, 14:14
Maar wat iemand al zei,je kunt ook eerst de buitenste 2 eindbuizen eruit trekken en eens kijken wat je van 50 watt vind.

Je kunt indd 2 buizen er uit trekken, maaaar dan gaat je amp van 4 naar 8 ohm (op de 4ohm speaker aansluiting) en ik weet niet of je die load met de speakers van de combo kunt halen.. Dus kijk hiermee wel mee uit..

Anderen weten hier meer over.

ColourofFire
7 januari 2007, 14:25
50 watt gaat je niet veel verder helpen. Mijn Engl Thunder, die voor een 50 watter niet eens zo hard gaat, heb ik ook nooit boven een kwart, zelfs niet met optredens.

robert-gitarist
7 januari 2007, 14:28
Ik ben leip van pearljam... helemaal ondersteboven debiel van die gasten, maar ik vraag me toch echt af of je met een vox meer in de buurt komt van het pearljam geluid dan met je huidige 900. Daarnaast heb je nu een mastervolume, die ac30 heeft dat niet, hou daar rekening mee !

bartjuhh

Mastervolume kun je er zelf op maken ;)

ACSlater
7 januari 2007, 14:50
50 watt gaat je niet veel verder helpen. Mijn Engl Thunder, die voor een 50 watter niet eens zo hard gaat, heb ik ook nooit boven een kwart, zelfs niet met optredens.

Op mijn Marshall 2553 50 watt heb ik de master zowel bij oefenen als bij een optreden over de helft staan. Gain staat op de helft en de lead staat op 8. Prima geluidje op die manier en niet te hard.

gitaarhaantje
8 januari 2007, 10:31
In het kort komt het dus er op neer dat ik twee eindbuizen eruit zou moeten halen, maar daar heb ik geen goed gevoel bij dus dat ben ik niet van plan...

Mischien moet ik gewoon even naar een muziekzaak om te vragen wat de mogelijkheden zijn...

Als ik mn versterker verkoop dan heb ik dus ongeveer 550 euro te besteden.. daarnaast zou ik mn boss dd20 giga delay nog kunnen verkopen...
Dan is mn budget zo rond de 700 euro... en daar kun je sowieso geen mesa/ boogie voor kopen?

Al met al word het niet veel duidelijker... ik ben er iig wel achter dat er hoe dan ook wel geld bij moet...al zou ik alleen een cabinet er bij kopen dit kost ook al 200 euro..

In ieder geval bedankt voor de reacties en ik laat wel weten wat het uiteindelijk is geworden...

AART
8 januari 2007, 10:48
Als ik mn versterker verkoop dan heb ik dus ongeveer 550 euro te besteden.. daarnaast zou ik mn boss dd20 giga delay nog kunnen verkopen...
Dan is mn budget zo rond de 700 euro... en daar kun je sowieso geen mesa/ boogie voor kopen?


Misschien een studio .22(+) of caliber .50(+), maar die zijn beiden meer voor goed clean en zware scheur, niet echt voor (soft)rock. Meer metalbeesten.
Een lonestar of stilleto zal het misschien wel kunnen, maar dat is 3 keer jouw budget.