PDA

View Full Version : GFS P90 vraagjes



Wimvdb
3 januari 2007, 23:26
heb interesse in deze:
Mean P90 en Dream P90, zou dienen voor in m'n gibson sg special omdat ik de huidige pickup's nogal high output vind...

Maar , zijn die dingen wel de moeite waard om in m'n gibson te steken , of is dit echt enkel maar voor goedkopere gitaren up te waarderen. Iemand vertelde me dat de gibson pickup's hoogstwaarschijnlijk beter zullen zijn...

Iemand meningen?

Chris Winsemius
3 januari 2007, 23:32
Hoi Wim

Ik weet het niet. Ik ga binnenkort wat onderdelen en elementen daar bestellen voor 'n goedkope gitaar.
Voor andere/"dure" gitaren gebruik ik meestal SDs of Lollars of iets handgewikkeld door 'n e-maat in Canada.

Als je meer definitie/detail in je Gibson wil (bijvoorbeeld) dan zou ik zelf eerder voor Lollars gaan dan voor GFSs maar dit is puur "gut-feeling" :)

almarvk
4 januari 2007, 00:07
Ik heb de dreamP90 geloof ik in de neck zitten en ik vind het een geweldige P90 element voor bluestoontjes.

Ik kan 'm echter niet vergelijken met een een dure P90, maar ik denk dat er wel wat beters te vinden is.

Squier4ever
4 januari 2007, 00:24
ik heb een dream 90 in de brug van mijn strat en ik vind het echt keiharde bang for the buck!
klinkt echt lekker. zal heus geen Bareknuckle zijn, maar ik heb in mijn LP een SD liggen en daar kan ie vind ik toch wel mee meten...

DaveItUp
4 januari 2007, 00:56
Heb een dream90(wat overigens niet echt een p-90 is) in mn epi sg gegooit. 100% verbetering vind ik. Lekker rauwe sound, maar toch een veel duidelijker onderscheid tussen de individuele snaren dan met de standaard hb's.

Heb ook een mean90(wel een echte p90) liggen voor een makker en die gaat in een epi les paul, maar dat laat nog een paar dagen op zich wachten.

Of het de moeite waard is in een gibson? Ik weet t niet, sorry.

Lucluc
4 januari 2007, 12:37
Ik vind het uitstekende elementen, maar ik heb ze toch weer uit mijn es335 kopie gehaald, omdat ik liever humbuckers in die gitaar heb. Maar de kwaliteit is uitstekend.

Mitch
4 januari 2007, 12:47
Geen ervaring met de GFS P90's.
Wel ervaring met de de low output en high output P90's van Seymour Duncan. Lekker beefy, maar ook de low output (Vintage) P90 heeft nog steeds behoorlijk wat output. Eigenlijk iets teveel... Ik ben daarna overgegaan naar Nordstrand en da's dus duidelijk meer vintage-correct, om maar een vreselijke marketing term te gebruiken. Beduidend minder output en daardoor een stuk dynamischer.

Rutger
4 januari 2007, 12:55
Ik heb een HB-sized GFS P90 in de neck van m'n LP zitten. Een mooi resultaat moet ik zeggen. Ik heb er een gitaarpartij voor de demo van m'n band mee opgenomen, je hoort dat ie warm en gedefinieerd is. Als je wilt kan ik je wel een mp3tje toesturen, stuur me dan even een pb-tje.

Ik heb hem alleen nog niet met andere P90's kunnen vergelijken. Maar over een paar weken krijg ik een Bareknuckle binnen, en dan kan het vergelijken beginnen... Als je een beetje geduld hebt kan ik je wel een verslagje geven

koennie
4 januari 2007, 13:04
echt ontzettend veel mensen hier hebben die gfs dingen, maar ik heb er nog nooit een negatieve reactie overgehoord.
Ik zou zeggen: proberen die hap! voor t geld hoef je t niet te laten in vergelijking met andere merken, die kosten 2 tot 3 keer zo veel.

Rutger
4 januari 2007, 13:17
Nou.... zoals ik al eerder ergens opmerkte, is dat ik toch iets levendigs mis. Ze doen het goed, de GFS pu's, maar ten opzichte van de grote namen mis ik iets dynamisch... t is lastig uit te leggen. Ik had dat sterker bij een setje tele-pu's dan bij de P90.

Dat heb ik overigens ook een beetje bij Duncans, maar ik kan niet voor al hun producten spreken natuurlijk.

Rinze
4 januari 2007, 21:57
Nou.... zoals ik al eerder ergens opmerkte, is dat ik toch iets levendigs mis. Ze doen het goed, de GFS pu's, maar ten opzichte van de grote namen mis ik iets dynamisch... t is lastig uit te leggen. Ik had dat sterker bij een setje tele-pu's dan bij de P90.

Dat heb ik overigens ook een beetje bij Duncans, maar ik kan niet voor al hun producten spreken natuurlijk.

Tja, zoiets heb ik nou met Dimarzio's, vind ik altijd wat muf en levenloos klinken. Maar ter zake: ik heb sinds kort een Mex Strat erbij met GFS pups, ik moet zeggen dat ik er aangenaam door verrast ben en voor een andere gitaar ook over de Dream of Mean zit te denken.

Voor het geld zijn ze zowieso geweldig, maar die Stratpups hebben iets aparts, ik weet er niet precies de vinger op te leggen, maar een poging zal ik doen. Het brugelement is het mooiste stratbrugelement dat ik ooit gehoord heb, eindelijk eens niet te schel, precies goed. De andere twee blinken uit door aanwezigheid, ik kan het niet anders zeggen. Gedefinieerd, helder, maar anders dan anderen. Op de site zegt die meneer van GFS ook dat ie precies doet wat hiijzelf mooi vindt en daarom zijn pups een geluid probeert mee te geven dat er in een band goed doorkomt. Dat klopt ook wel in het geval van mijn Strat. Het gevaar is dan misschien dat er in het hoog iets zit wat je op den duur gaat tegenstaan, maar tot nog toe heb ik daar geen last van. Ik vindt ze clean en in de crunch mooier klinken dan de Kinmans in mijn US-Strat. Die wint het dan weer in de hi-gainsfeer, maar goed.
Ik ga dus waarschijnlijk in een gitaar een Paf Pro vervangen door een dream 90, heb er goede verwachtingen van. Of het goed genoeg is voor je Gibson kan ik niet beoordelen...

up-guitarman
8 januari 2007, 13:16
Heb mijn Squier S-H-S gemaakt onlangs, nu zit ik te twijfelen voor in de middenpositie een dikke nashville humbucker te steken ofwel een Dream90.

Iemand met deze pickups en zijn ze te coilsplitten?

Rutger
8 januari 2007, 13:25
Op de site zegt die meneer van GFS ook dat ie precies doet wat hiijzelf mooi vindt en daarom zijn pups een geluid probeert mee te geven dat er in een band goed doorkomt.
Ik denk idd dat 'functioneel' een goede omschrijving is voor GFS pu's.

up-guitarman
8 januari 2007, 13:28
Nu zit ik te twijfelen voor in de middenpositie een dikke nashville humbucker te steken ofwel een Dream90.


Ik zie net dat er ook een Dream 180 bestaat, volgens de website een combi tss nashville, P90 en PAF, is dit wat?
http://store.guitarfetish.com/dr180vihublo.html