PDA

View Full Version : Fulltone Fulldrive 2



sash
23 december 2002, 21:27
Iemand ervaringen hiermee?

jorrit
23 december 2002, 22:11
als je van overdrive houd....kopen absoluut.

sash
24 december 2002, 17:29
Verder niemand?

Lucky
7 januari 2003, 09:49
check de Banzai fireball 2

is iets veelzijdiger, klinkt waanzinnig en is goedkoper

Negative K3 fan
7 januari 2003, 10:46
je hebt zoveel goedkopere overdrives...

LordRiffenstein
7 januari 2003, 11:01
Op 2003-01-07 10:46, schreef Negative K3 fan:
je hebt zoveel goedkopere overdrives...

En wat voegt dit toe aan de topic??

Yoeri

Ibanez
7 januari 2003, 16:03
Negative k3 fan voegt sowieso toch niet niks toe aan dit forum :razz:

jorrit
7 januari 2003, 19:08
jawel hij zorgt er voor dat dit topic weer boven aan staat...

Negative K3 fan
7 januari 2003, 19:45
Op 2003-01-07 11:01, schreef LordRiffenstein:


Op 2003-01-07 10:46, schreef Negative K3 fan:
je hebt zoveel goedkopere overdrives...

En wat voegt dit toe aan de topic??

Yoeri


Dat er veel goedkopere alternatieve zijn voor dat dure ding, bijvoorbeeld een (gemodde) SD1 tubescreamer zelfbouw booster weet ik veel. Alle pedaal freaks zouden leren meot solderen en schemas lezen, zou ze veel geld besparen.

sash
7 januari 2003, 20:30
Okay, maak jij voor mij even een Fulltone Fulldrive, Ultimate Octave, OctaFuzz en DejaVibe...

Er gaat gewoon niets boven 'the real thing'. SD1 is ook niet true bypass (net als al die el cheapo pedaatljes, niet dat ze slecht zijn, maar ik ben een zeikerd wat toon betreft). Ik ga erg ver als het gaat om bereiken van de juiste toon en 200 euro voor een overdrive neerleggen vind ik dan ook niet erg.

sash
7 januari 2003, 20:32
Op 2003-01-07 09:49, schreef Lucky:
check de Banzai fireball 2

is iets veelzijdiger, klinkt waanzinnig en is goedkoper


Ja die ken ik wel, maar kvind de Fulltone net iets lekkerder klinken en kan voor 175 Euro een 2e handsje op de kop tikken (ook bij Erik v/d Haar). En ach, veelzeidigheid... als je alleen blues speelt is dat niet echt nodig denk ik :wink:

Negative K3 fan
7 januari 2003, 20:43
Op 2003-01-07 20:30, schreef sash:
Okay, maak jij voor mij even een Fulltone Fulldrive, Ultimate Octave, OctaFuzz en DejaVibe...


nee, maar helemaal die dejavibe is ronduitbelachelijk geprijsd, ik wil neit ghey doen hoor, maar ik heb zelf zo mn grenzen. Ook al zeggen veel niet gitaristen dat ik al gek ben dat ik al zoveel voor gear over heb.

sash
7 januari 2003, 22:57
Ja DejaVibe is idd extreem. Er zijn wel betere Univibes voor die prijs (Prescription Electronics Vibe Unit etc.). Dat zou ik zelf dus ook niet kopen, maar 175 voor een overdrive heb ik nog wel ervoor over.

Negative K3 fan
8 januari 2003, 17:53
175 is niet erg extreem, maar ik had laatst de MP catalogus wat doorgelezen en daar stondeen gewoon belachelijke bedragen in, ik vraag me ook af waar ze die prijzen vandaan halen want het bliujft gwewoon een kastje met een hoop electrronica shit erin.

PeArLjAm
8 januari 2003, 19:46
Musik Produktiv vind ik echt inderdaad belachelijk wat boutique betreft.. Fulltone pedalen van 500 pleuro, echt enorm duur hoor. Iedereen zegt dat mp zo goedkoop is maar dat vind ik ook wel meevallen. Ok er zijn natuurlijk uitzonderingen maar de meeste spullen kan ik hier ook voor dezelfde prijs of nog iets lager krijgen.

sash
8 januari 2003, 23:15
Ja idd, maar om Fulltone heerst ook gewoon een ontieglijk hype, qua overdrive is bv. de red snapper vele malen beter, qua wah de teese wahs, qua fuzz en octaves justin everman ( http://www.jeverman.com ) etc.

sjoerdbalk
8 april 2006, 12:56
Ik vindt het wel een toppertje hoor die Full-drive.

Mijn mening is; als je een beetje nivo hebt, kijk niet op 100 euro. Investeer 1x goed. Anders blijf je bezig

groet

tillens
8 april 2006, 13:03
en daarom kick je een topic van een paar jaar oud omhoog?

marter544
8 april 2006, 13:04
Of je bumpt een topic van 3 jaar oud.

BillyG
8 april 2006, 14:30
Ik vindt het wel een toppertje hoor die Full-drive.

Mijn mening is; als je een beetje nivo hebt, kijk niet op 100 euro. Investeer 1x goed. Anders blijf je bezig

groet
nivo ??? je bedoelt euri's ......

Tristan
8 april 2006, 20:31
Kut pedaal, kijk dan inderdaad niet op een paar euro's en koop een Klon...
Koop anders een OCD, die kost minder en klinkt beter...

the sure thing
8 april 2006, 21:17
Ik heb 'm al sinds die te koop was: super veelzijdig pedaal. Heerlijk en mooi geluid. Boost-functie niet even bruikbaar en hi-gain kun je er ook mee vergeten. Het is een soort super-veelzijdige TS-9.

Pimmie
8 april 2006, 21:33
Ik heb er 1 sinds ie uit is, vind m vreselijk. Maar het hangt van je amp af. Mijn amp zelf heeft al genoeg gain. Die draai ik met de volume erin, met een pedaaltje wat extra ballen. De Fulldrive is meteen teveel of te weinig.
Op een Fender amp wel redelijk, maar erg soulloos...kwestie van smaak natuurlijk.

alfred
9 april 2006, 01:50
Ik heb er ook een gehad, de fout gemaakt om er een te kopen op basis van alle goede recencies op Internet, eenmaal thuis kwamen de verwachtingen voor mij niet uit, mischien had ik er te veel van verwacht.
Gelukkig had ik de Fulldrive bij Big One Zwolle gekocht en namen ze deze zonder problemen terug (ben er vaste klant).
Hetgeen ik hieruit geleerd heb is om spullen die je aan wilt schaffen uitgebried te testen met je amp/gitaar.

provisus
9 april 2006, 15:40
Ik heb laatst de met mosfet full drive 2 gekocht, en bij mijn versterker klinkt hij echt geweldig! Heb een Mesa Boogie Studio .22+. En de mosfet geeft bij de boost net dat tikkeltje meer sustain om een mooie solo toon uit te halen, ik ben er in iedergeval erg blij mee, had trouwens ook de Red Snapper geprobeert maar die was te schel, veelste veel bite zit er in (kan in de combinatie zijn van mij versterker en gitaar) en opzich kun je met de FD een sound maken die er in de buurt ligt.

savecracker85
9 april 2006, 17:29
wat doet de mosfet functie nou precies en is het echt een aanvulling?

provisus
9 april 2006, 17:35
De Mosfet is een extra'tje bij de boost, het geeft net wat meer sustain je hoort het picking anders "wat feller", Mosfet is voor de wat modernere rock.

Tristan
10 april 2006, 01:09
Ik heb 'm al sinds die te koop was: super veelzijdig pedaal. Heerlijk en mooi geluid. Boost-functie niet even bruikbaar en hi-gain kun je er ook mee vergeten. Het is een soort super-veelzijdige TS-9.

De Klon is ook een Tubescreamer achtig overdrive/boost pedaal, alleen vind ik hem veel beter klinken...

provisus
10 april 2006, 14:45
Je kan toch 18 V op een full drive 2 zetten?
Zijn er dan grote verschillen in 9 V en 18 V in de sound, en is dit zoiezo waard om een 18 volt omzetter te kopen?

oempaloempa
10 april 2006, 20:59
Ik hoor het verschil niet echt (zowel 9V als 18V geprobeerd), maar als je het toch wilt doen: maak dan 2 kabeltjes van elk 9V tot één plugje met 18V. KIJK HIER WEL MEE UIT! Verkeerde soldering leidt tot schade!

Les Paul
10 april 2006, 21:25
De Klon is ook een Tubescreamer achtig overdrive/boost pedaal, alleen vind ik hem veel beter klinken...

Ben ik niet helemaal met je eens. Tubescreamer is een behoorlijk andere klank. De Klon is met name goed als je de gain op 0 zet. Dan wordt je totale geluid veel complexer en mooier. Met de gain een stukje open is de Klon nog steeds een erg goede overdrive, maar wordt het verschil met ander overdrives kleiner. Ik ben wel met je eens dat de Klon een stuk beter klinkt ;)

Wat betreft de Fulldrive, heb ik ook de 10th anniversary versie met Mosfet schakeling. Ik vind hem zeker niet slecht. Eigenlijk wel 1 van de betere overdrives. Maar de versterkers waar ik hem mee gebruik zijn dan ook wel erg goed voor dit soort pedaaltjes.

Tristan
11 april 2006, 01:43
Ik begrijp wat je bedoelt Les, maar ik vind de Klon juist zo goed omdat hij wel een beetje die mid hump heeft van een Tubescreamer achtig pedaal, terwijl hij dus niet muddy of buzzy klinkt en dat doen de meeste andere overdrives wel (dat er zo'n buzzje op je gewone signaal zit). Bovendien is het een pedaal dat geweldig klinkt i.c.m. een Strat en het geeft dan echt die grainy neck pickup sound, die een Tubescreamer / Fulldrive ook zou moeten geven, maar die doen dat dan net niet (ik draai dan wel wat gain in de Klon).
Als ik het goed begrijp vind jij de Klon toch ook de beste overdrive (los gezien va het feit dat je hem als booster nog beter vind), beter dan de Fulldrive?
De OCD, Red Snapper e.d. zijn echt andere overdrives, omdat die veel minder mid hump hebben, maar juist meer hoog. De Klon heeft het eigenlijk beide, dus midhump en hoog/exciter achtige toestanden, maar de gain is heel smooth van een Klon, een beetje als een Tubescreamer zeg maar, terwijl de OCD een veel fuzzier gain heeft en de Red Snapper meer crunch in het hoog, inplaats van in het midden. De Fulldrive is gewoon veel te droog, te weinig crunch, de crunch zit misschien ook net niet in het lekkere frequentie gebied, niet in het warme, zingende midden, zoals bij de Klon en daardoor krijg je die grainy neck pickup sound ook niet. Met grainy neck pickup sound bedoel ik dat je het midden gebied een beetje hoort openbreken, terwijl je wel je dynamiek en definitie behoudt, zonder dat het te schel wordt of juist te muddy. Bovendien kan je met je aanslag bepalen of je je gitaar wil laten fluisteren (alsof een mooie vrouw zachtjes in je oor blaast... ontzettend geil)
of dat je haar wil laten grommen... Een Strat op het hals element of op het hals en midden element met een Klon is daarvoor volgens mij een van de meest ultieme recepten...

the sure thing
11 april 2006, 17:54
... grappig TRISTAN, maar ik zou je review kunnen hebben schrijven over mijn Fulltone Fulldrive 2...

Les Paul
11 april 2006, 19:39
Ok Tristan, je beschrijving van de Klon is echt perfect. Of ik de Klon de beste overdrive vind, dat weet ik niet. Ik denk niet zo zwart/wit. Er is voor mij geen beste overdrive, net zoals er geen beste gitaar bestaat.
Het is absoluut een geweldige overdrive, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar de Fulldrive vind ik ook een zeer goede overdrive, waar ik al vele uurtjes plezier mee beleefd heb. De verschillende klanken van verschillende overdrives geven mij juist inspiratie om weer nieuwe dingen te proberen. Juist in combinatie met verschillende amps en gitaren vind ik dat erg belangrijk.

Inmiddels heb ik de Klon en OCD weer van mijn pedalboard afgehaald en vervangen door een T-Rex Alberta, een Red Snapper en een ReezaFratzitz. De Alberta en Snapper gebruik ik al 2 jaar in mijn band en blijven toch favoriet. De specifieke voordelen van de Klon en de OCD hoor ik op lager volume wel erg goed, maar op hoger volume in mijn band hebben de Alberta en de Snapper toch een betere klank. De ReezaFratzitz gaat er waarschijnlijk wel weer vanaf.

robzilla
11 april 2006, 19:46
Ok Tristan, je beschrijving van de Klon is echt perfect. Of ik de Klon de beste overdrive vind, dat weet ik niet. Ik denk niet zo zwart/wit. Er is voor mij geen beste overdrive, net zoals er geen beste gitaar bestaat.
Het is absoluut een geweldige overdrive, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar de Fulldrive vind ik ook een zeer goede overdrive, waar ik al vele uurtjes plezier mee beleefd heb. De verschillende klanken van verschillende overdrives geven mij juist inspiratie om weer nieuwe dingen te proberen. Juist in combinatie met verschillende amps en gitaren vind ik dat erg belangrijk.

Inmiddels heb ik de Klon en OCD weer van mijn pedalboard afgehaald en vervangen door een T-Rex Alberta, een Red Snapper en een ReezaFratzitz. De Alberta en Snapper gebruik ik al 2 jaar in mijn band en blijven toch favoriet. De specifieke voordelen van de Klon en de OCD hoor ik op lager volume wel erg goed, maar op hoger volume in mijn band hebben de Alberta en de Snapper toch een betere klank. De ReezaFratzitz gaat er waarschijnlijk wel weer vanaf.


Kan je de Emma ReezaFratzitz eens beschrijven qua sounds? Hoe ver gaat die qua gain?

Les Paul
11 april 2006, 21:34
De Reezafratzitz klinkt erg ruig. Hij heeft behoorlijk wat gain. Het is niet de gemiddelde overdrive in ieder geval, dus probeer hem eens te beluisteren.

robzilla
11 april 2006, 22:28
De Reezafratzitz klinkt erg ruig. Hij heeft behoorlijk wat gain. Het is niet de gemiddelde overdrive in ieder geval, dus probeer hem eens te beluisteren.

Is het niet meer distortion-achtig?

DREAMMACHINE
11 april 2006, 22:29
...Inmiddels heb ik de Klon en OCD weer van mijn pedalboard afgehaald en vervangen door ....


dus de klon staat te koop?

Les Paul
11 april 2006, 22:54
dus de klon staat te koop?

Nee, ik blijf hem zeker gebruiken, maar dan thuis.

Les Paul
11 april 2006, 22:55
Is het niet meer distortion-achtig?

Minimaal in die richting, ja

Tristan
12 april 2006, 21:42
Je hebt gelijk, Les Paul, de beste bestaat niet, maar als je Tubescreamer achtige overdrives gaat vergelijken dan durf ik daar wel een uitspraak over te doen en dat is dat ik de Fulldrive de minst vette vind van alle Tubescreamer achtigen, zeker wat betreft prijs/kwaliteits verhouding... Dan vind ik die Maxon OD808 beduidend beter... De Fulldrive heeft voor mij gewoon te weinig growl en te weinig lekkere midrange, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke smaak...

Les Paul
12 april 2006, 23:19
Ik heb de Fulldrive ook meerdere jaren niet willen accepteren. Maar toen de 10th anniversary kwam, besloot ik toch er 1 te kopen. En uiteindelijk vind ik hem toch wel errug lekker.

De OD808 is inderdaad ook geweldig. Zeker als je de prijs in aanmerking neemt.

sjoerdbalk
13 april 2006, 09:34
Welke functie van de FD2 gebruiken julie het meest? (Compcut/vintage en nog een...). Persoonlijk gebruik ik alleen de middelste stand. Ook omdat ik op het podium niet graag steeds door mijn knieen ga.

Heeft er iemand nog tips voor het gebruiken van de andere functies?

Gr.

Robbert
13 april 2006, 14:27
Compcut and Vintage mode.

Tristan
13 april 2006, 20:41
Ik heb de Fulldrive ook meerdere jaren niet willen accepteren. Maar toen de 10th anniversary kwam, besloot ik toch er 1 te kopen. En uiteindelijk vind ik hem toch wel errug lekker.

De OD808 is inderdaad ook geweldig. Zeker als je de prijs in aanmerking neemt.

Er gaan dan ook wel geruchten dat die mosfet versie beter klinkt...
Zowieso vind ik het gewoon wel bij jou passen om zo'n ding te kopen.
Je bent echt een verzamelaar, je hebt laatst ook die Customshop Orange amp gekocht, dus dat jij gegaan bent voor die 10th anniversary edition van de Fulldrive kan ik heel goed begrijpen hoor... Ik ben zeker ook wel benieuwd naar die mosfet stand en of hij nou echt vetter klinkt dan een gewone Fulldrive, want die doet het voor mij dus niet echt...
Die Distortion Pro vind ik echt de meest waardeloze van het hele Fulltone stel, maar het schijnt dat die nieuwe versies ook weer beter zijn, ik weet het niet, ik weet niet eens of het exemplaar dat ik getest had zo'n nieuwe was, of een oude, maar die vond ik echt bagger, niet zoals de Fulldrive dat het gewoon niet mijn ding was, maar uit die Distortion Pro kon ik naar mijn idee gewoon geen enkel mooi en/of bruikbaar geluid halen...

Les Paul
13 april 2006, 23:54
Ik zie mezelf toch niet echt als verzamelaar. Over het algemeen gebruik ik alles wel. Als blijkt dat ik iets niet gebruik, dan gaat het meestal snel de deur uit.
Gisteren heb ik de Orange nog een uurtje gespeeld (T-Rex Alberta doet wonderen met die Orange ;) )

Angel
15 april 2006, 11:35
Heeft er al iemand beide modellen(originele en de 10th Ann) naast elkaar gehoord en kan daar een "zinnige" review van geven?

Tristan
15 april 2006, 14:02
Ik zie mezelf toch niet echt als verzamelaar. Over het algemeen gebruik ik alles wel. Als blijkt dat ik iets niet gebruik, dan gaat het meestal snel de deur uit.
Gisteren heb ik de Orange nog een uurtje gespeeld (T-Rex Alberta doet wonderen met die Orange ;) )

Zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik bedoelde meer dat je naast gitarist/soundman ook een beetje een verzamelaar bent, omdat je soms wel een beetje zoekt naar de aparte dingen... :)

Les Paul
15 april 2006, 20:50
Aparte dingen vind ik inderdaad erg leuk. Ik vind het heerlijk om te experimenteren met allerlei verschillende combinaties. Elk geluid inspireert weer op een andere manier.